Neautorizováno !


 

(19.10 hodin)

(pokračuje Plachý)

Tedy problémy, které vznikly po sedmi letech od podpisu této smlouvy, nebylo možné v té době vyřešit, a proto apeluji na sněmovnu, aby svým usnesením se pokusila donutit pana ministra, aby se pokusil řešit tyto problémy nyní po sedmi letech, kdy jsou už akutní a žádají si okamžité řešení. Ne je řešit nějakou modifikací té smlouvy, protože slovenské důchody budou stále nižší než naše. Vyřešit to lze jedině způsobem, o kterém jsem hovořil ve své řeči.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane poslanče.

Pan poslanec Koudelka má náhradní kartu číslo 14.

Žádnou další přihlášku do rozpravy nevidím a rozpravu proto končím.

Zazněl zde návrh na usnesení. Proto vás všechny odhlašuji a prosím, abyste se zaregistrovali svými identifikačními kartami. Rozhodneme nyní o návrhu usnesení, které předložil pan poslanec Jaroslav Plachý.

Obávám se, že o tomto návrhu nebudeme schopni hlasovat, protože nemáme potřebné minimální kvorum poslanců. - (Poslanci vítají další přicházející poslance.)

Hlasovací zařízení ukazuje, že v jednací síni je přítomno 72 poslanců a poslankyň.

 

V tuto chvíli tedy zahajuji hlasování s pořadovým číslem 132 a ptám se, kdo je pro usnesení, kterým Poslanecká sněmovna vyjadřuje nesouhlas s odpovědí ministra práce a sociálních věcí na interpelaci poslance Jaroslav Plachého. Kdo je proti?

Konstatuji, že z přítomných 175 pro návrh bylo 36, proti 32, návrh nebyl přijat.

 

Jiný návrh na usnesení nezazněl, proto o něm také nedám hlasovat.

 

Další písemnou interpelací je interpelace, kterou ministr dopravy a spojů Antonín Peltrám odpověděl poslanci Vojtěchu Filipovi ve věci smlouvy Ředitelství letového provozu. Interpelace spolu s odpovědí se předkládá jako tisk 510 a já uděluji slovo interpelujícímu poslanci panu Vojtěchu Filipovi. Prosím, aby se slova ujal teprve tehdy, až bude v sále klid. Záleží to na jeho posouzení.

 

Poslanec Vojtěch Filip: Děkuji. Vážený pane předsedající, vážení páni ministři, paní a pánové, já bude poměrně stručný.

Pokud jste se neseznámili s tiskem mé interpelace, důvodem, proč jsem interpeloval ministra dopravy a spojů bylo to, že mi nebyl jasný důvod a hodnota a také důsledky uzavřené smlouvy, která byla uzavřena na pronájem jedenácti řídících letového provozu z Makedonie na dobu 24 měsíců.

Pan ministr Antonín Peltrám mi odpověděl a já jsem s jeho odpovědí nevyslovil souhlas. Nejen kvůli tomu, že hodnota celého kontraktu vysoce přesahovala částku 2 mil. marek, které jsme měli zaplatit za těchto jedenáct řídících letového provozu, ale zejména tam nebyly vyjasněny otázky jejich pobytu na území ČR, jejich povolení k práci na území ČR a například ceny dopravy domů. Proto jsem tuto odpověď odmítl a chtěl jsem, aby byla projednána na dnešním jednání Poslanecké sněmovny.

Mezitím mi doručil pan ministr Peltrám doplněk k podkladu, kde se řada věcí do té doby nejasných vyjasnila, takže mohu říci, že po doplnění jsem s odpovědí pana ministra dopravy a spojů spokojen. Tím neříkám, že jsem spokojen se samotným uzavřením smlouvy. Pokud však jde o věci, které se týkaly samotné podstaty interpelace, popřípadě jejich dopadu, ty jsou v pravomoci vlády, resp. Ministerstva dopravy a spojů, a nezbývá mi, než postup, který byl zákonný, akceptovat, ač s ním nesouhlasím.

Nežádám tedy žádné hlasování, které by zpochybnilo odpověď pana ministra Peltráma v tuto chvíli po jejím doplnění. Děkuji vám.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji panu poslanci Vojtěchu Filipovi.

Ptám se pana ministra Peltráma, zda si přeje vystoupit. Ano, prosím, pane ministře.

 

Ministr dopravy a spojů ČR Antonín Peltrám: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, chtěl bych říci, že smlouvou samozřejmě nejsem nadšen. Řízení letového provozu a také řídící letového provozu udělali všechno, aby měli přesčasy, protože jedna přesčasová hodina v současné době dosahuje asi Kč 531 navíc, normální hodina plus příplatek přesčas je 1 114 Kč, což je slušný plat. Dosahuje to prakticky platu prezidenta republiky.

Problém je v tom, že při 34hodinové pracovní době skutečně vznikají přesčasy. Oni se domáhají zaplacení přesčasů za každý týden, kdy je to nad 34 hodin, ale plného platu za každý týden, kdy je to do 34 hodin. Kromě toho jde o pobyty v lázních, rekreační pobyty atd. takže ti Makedonci skutečně vyjdou lépe.

Já jsem udělal všecko, aby se vytvořil jednotný systém řízení letového provozu za účasti armády, soukromých služeb, což mělo být dávno, a chci, aby nebylo vůbec nutno za normálních okolností chtít přesčasy, protože to je zdrojem rozruchu od roku 1988. Nikdy také nevíme, já bych si to sice nepřál, kdy bude nějaké nové Kosovo nebo něco takového, kdy skutečně by bylo nutné zajistit přelet letadel, kterému bychom nemohli zabránit, což by vyžadovalo nasadit řadu lidí navíc.

Děláme tedy všechna opatření, aby byl řídících letového provozu dostatek.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane ministře.

Zahajuji rozpravu k tomuto bodu. Žádnou přihlášku nevidím, pan poslanec Filip také žádné unesení nenavrhoval , tím tedy končím projednávání tohoto bodu.

 

Vážené kolegyně a kolegové, ukončili jsme projednávání odpovědí členů vlády na písemné interpelace a budeme se zabývat další částí našeho schváleného programu schůze a tím je blok mezinárodních smluv, jinými slovy body 87, 86, 85, 84, 83, 82 a 81. U všech těchto smluv zaznělo úvodní slovo, zaznělo slovo zpravodajů a je mým úkolem teď otevřít obecnou rozpravu, která byla ke všem těmto bodům spojena.

Ptám se, kdo se dále hlásí do obecné rozpravy. Pan poslanec Štrait.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP