Neautorizováno !
(15.30 hodin)
(pokračuje Filip)
Vzhledem k tomu, že zákonem č. 128, 129 a 130 z roku 2000 Sb. převedl stát většinu zdravotní péče, kromě fakultních nemocnic, do pravomoci vyšších územních samosprávných celků, tzn. krajů, je povinností státu, aby vytvořil takové podmínky, legislativní rámec, aby jednotlivá zdravotnická zařízení - a to se bude týkat okresních nemocnic nebo krajských nemocnic, popřípadě jiných lůžkových zařízení - postupovala tak, aby právní rámec znemožňoval řekl bych finančními operacemi zredukovat zdravotní síť. Tato síť tedy musí být regulována státem, není možné ji uvolnit finanční regulací, a proto je potřeba, aby do vytvoření právního rámce pro taková nezisková zdravotnická zařízení neměli zřizovatelé možnost ze zákona tyto společnosti podřídit obchodnímu zákoníku, a tak je ohrozit konkursním řízením a v podstatě vyřadit ze sítě zdravotnických zařízení.
Jde o klasický blokační paragraf užívaný v českém právním řádu od roku 1990, který má svoji časovou omezenost, tzn. do přijetí konkrétního zákona.
Návrh není v rozporu s ústavním pořádkem České republiky, není v rozporu s evropským právem, dokonce není ani v rozporu s právem používaným mimo Evropskou unii. Je tedy schopný projednání. Omlouvám se, že ho předkládám jako pozměňovací návrh. Vzhledem k tomu ale, že nejsem členem výboru, který projednával tento tisk, předkládám tento návrh až na plénu Poslanecké sněmovny.
Děkuji vám.
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Ano, pane poslanče, zaznamenáno. Prosím nyní pana poslance Janečka jako dalšího písemně přihlášeného do rozpravy a pak to bude ještě pan poslanec Řihák, ještě také do podrobné rozpravy.
Poslanec Josef Janeček: Vážené kolegyně, vážení kolegové, já bych přispěl pozměňovacím návrhem, který se týká očkování, a to je v zákoně 258/2000 Sb., a následujících předpisů v § 47b odst. 1.
(1) Krajské úřady a obecní úřady obcí s rozšířenou působností poskytují zdravotnickým zařízením, oprávněným provádět pravidelná nebo zvláštní očkování podle § 47a zákona, na základě jejich žádosti z informačního systému evidence obyvatel údaje o obyvatelích, kteří jsou povinni podrobit se očkování (§ 46 odst. 1), a to v písemné podobě nebo v elektronické podobě ve formě datového nosiče; obyvatelem se rozumí fyzická osoba podle zvláštního právního předpisu.
(2) Poskytovanými údaji podle odst. 1 jsou
a) u státních občanů České republiky
1. jméno, popř. jména, příjmení, případně jejich změna, rodné příjmení,
2. rodné číslo,
3. adresa místa trvalého pobytu,
4. počátek trvalého pobytu, popř. datum zrušení údaje o místu trvalého pobytu nebo datum ukončení trvalého pobytu na území České republiky,
b) u cizinců, kteří jsou obyvateli,
1. jméno, popř. jména, příjmení, jejich změna, rodné příjmení,
2. rodné číslo,
3. státní občanství, popř. více státních občanství,
4. druh a adresa místa pobytu,
5. počátek pobytu, popř. datum ukončení pobytu.
Děkuji za pozornost.
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Děkuji panu poslanci Janečkovi a prosím pana poslance Řiháka, kterého mám v tuto chvíli posledního přihlášeného do rozpravy.
Poslanec Josef Řihák: Pane předsedo, kolegyně a kolegové, dovolte, abych přečetl krátký pozměňovací návrh.
Navrhuji vypustit v usnesení výboru pro sociální politiku a zdravotnictví, sněmovní tisk 824/1, v bodu 33 část šestou.
Toť vše.
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Dobře, to je celá úprava navrhovaná panem poslancem Řihákem. Teď se ptám, jestli ještě někdo další se hlásí do podrobné rozpravy. Pokud ne, nezbývá, než podrobnou rozpravu ukončit.
Zeptám se pana zpravodaje, pana poslance Kochana, jestli ví o něčem, o čem bychom měli ještě rozhodnout.
Poslanec Jozef Kochan: Děkuji, pane předsedo. Nebyl podán žádný návrh na hlasování, takže myslím, že můžeme podrobnou rozpravu ukončit. V rozpravě vystoupilo pět řečníků.
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Děkuji vám. Teď se ještě jenom zeptám, jestli chce někdo přednést závěrečné slovo - jestli vy, pane zpravodaji, nebo paní ministryně. (Nehodlají vystoupit.) Pokud tomu tak není, děkuji vám, pane zpravodaji, i paní ministryni a končím tím druhé čtení tohoto návrhu zákona.
Máme tu další, druhý bod našeho programu, což je
5.
Návrh poslanců Jiřího Hanuše, Hany Orgoníkové, Vlastimila Dlaba a dalších
na vydání zákona o výstavbě dálnic a rychlostních silnic a o změně některých zákonů
/sněmovní tisk 373/ - druhé čtení
Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujali za navrhovatele poslanec Jiří Hanuš a zpravodaj hospodářského výboru Jaromír Schling.
Na 41. schůzi jsme souhlasili s návrhem na opakování druhého čtení tohoto návrhu zákona. Táži se nyní navrhovatele pana poslance Jiřího Hanuše, jestli chce vystoupit v úvodu druhého čtení. Není tomu tak. Táži se tedy, jestli se chce ujmout slova zpravodaj hospodářského výboru poslanec Jaromír Schling. Také ne. Eventuálně zpravodaj výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí pan poslanec Evžen Snítilý? - Pan poslanec Evžen Snítilý není v dohledu.
Pokud se tedy zpravodajové v tuto chvíli nehodlají zapojit, otevírám obecnou rozpravu, do které mám jednu písemnou přihlášku pana poslance Davida Šeicha. Prosím, máte slovo, pane poslanče.
Poslanec David Šeich: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, dovolte mi velmi krátce vystoupit k návrhu skupiny poslanců k zákonu o výstavbě dálnic a rychlostních silnic.
Myslím si, že úlohou tohoto zákonodárného sboru kromě toho, prospívat občanům, jejich zájmům, je také dbát o kvalitu, čistotu a srozumitelnost právního řádu. Myslím, že toto je legislativní sbor, který -
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Prosím, pardon, ale pan poslanec nemá podle mého názoru tady dostatek klidu a pozornosti (zvoní) na to, aby mohl vyslovit, co má na srdci. Prosím, abyste se k němu chovali s respektem.
Prosím, pane poslanče, máte slovo.
Poslanec David Šeich: Děkuji. Zákonodárný sbor podle mého názoru by měl o kvalitu, čistotu a průhlednost zákonů a předpisů dbát. Já se domnívám, že je možná tento pohled příliš idealistický, ale co je moc, to je příliš, a tento návrh je opravdu příliš silnou kávou a příliš silnou lidovou tvořivostí, která zasahuje do mnoha právních principů, které v této zemi máme.
Základní a obecnou zásadou právních norem je obecnost. Obecnost právního předpisu je elementární právní zásadou. Myslím si, že každá právní norma by měla co nejméně adresně dopadat na co nejširší okruh subjektů. Tato norma se chová v naprostém rozporu s touto základní právní zásadou a vybírá naopak skupinu staveb, která se obecnými předpisy neřídí.
Já si myslím, že to není případ ojedinělý, že je to obecný pohled této vládní koalice v mnoha předpisech a že to je zejména pohled sociální demokracie v mnoha předpisech. Je to pohled, který obecnost…
Já bych poprosil prostřednictvím pana předsedy, aby paní poslankyně Orgoníková se mnou nekomunikovala.
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Prosím, aby nikdo nerušil pana poslance.
Prosím, máte slovo.
***