Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1997

2. volební období

rozpočtový výbor

 

Zápis

ze 27. schůze výboru,

která se konala dne 1., 22. a 23. října a 4. listopadu 1997

 

listopadu 1997

 

Zápis

 

z 27. schůze rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu, která se konala dne 1. října 1997

Přítomni: poslanci a hosté dle prezenčních listin

 

středa 1. října

 

Jednání výboru zahájil předseda výboru posl. J. Wagner a navrhl pořad jednání s tím, že se předřadí bod "12. různé a sdělení předsedy". Takto navržený program

 

1. Návrh poslanců Františka Brožíka a Zdeňka Jičínského na vydání zákona, kterým se mění a doplňují zákon České národní rady č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů (tisk 175)

2. Návrh poslanců Vojtěcha Filipa a Zuzky Rujbrové na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 328/1991 Sb., o konkursu a vyrovnání, ve znění zákona č. 122/1993 Sb., zákona č. 42/1994 Sb., zákona č. 74/1994 Sb., zákona č. 117/1994 Sb., zákona č. 156/1994 Sb., zákona č. 224/1994 Sb., zákona č. 84/1995 Sb. a zákona č. 94/1996 Sb., úplné znění č. 238/1996 Sb. (tisk 166)

3. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi vládou České republiky a vládou Ukrajiny o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu a z majetku podepsaná v Kyjevě dne 30. června 1997 (tisk 247)

4. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi Českou republikou a Slovinskou republikou o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu a z majetku podepsaná v Lublani dne 13. června 1997 (tisk 269)

5. Vládní návrh zákona o vytvoření vyšších územních samosprávných celků (tisk 218)

6. Návrh poslanců Václava Grulicha a dalších na vydání ústavního zákona o vytvoření vyšších územních samosprávných celků (tisk 201)

7. Návrh poslance Dušana Kulky a dalších na vydání ústavního zákona o vytvoření vyšších územních samosprávných celků (tisk 194)

8. Kontrola plnění usnesení Poslanecké sněmovny č. 47, 109 a 383

9. Informace o činnosti podvýboru pro kapitálový trh a pro kapitálové výdaje veřejných rozpočtů

10. Informace o činnosti podvýboru pro kontrolu

11. Návrh termínu a pořadu další schůze výboru

12. Sdělení předsedy, různé

13. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu - příprava na prvé čtení

 

schválili poslanci následovným poměrem hlasů: +11, 0, 0. Jmenovitý záznam o hlasování viz příloha zápisu č. 1.

 

* * *

 

1.

 

Návrh poslanců Františka Brožíka a Zdeňka Jičínského na vydání zákona, kterým se mění a doplňují zákon České národní rady č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů (tisk 175)

 

Návrh zákona uvedl posl. F. Brožík. Zpravodaj J. Wagner se mj. ptal na důvod, proč by měly podávat majetková přiznání i právnické osoby. Vládní stanovisko reprezentoval náměstek ministra financí M. Frankl: to, čemu chce tento zákon zabránit, je možno zajistit v rámci platných zákonů - zákon o správě daní a poplatků. Za problematické označil tyto oblasti - ocenění nehmotného majetku, movitostí, utajené vklady u peněžních ústavů, pořízení majetku z darů. Podání závisí na subjektivním názoru, že mám majetek v hodnotě vyšší než 10 milionů Kč. V Maďarsku byl tento zákon v roce 1990 zaveden a v roce 1993 jako protiústavní zrušen. O podobném zákoně se uvažuje v Polsku. MF nedoporučuje přijetí.

 

V rozpravě vystoupili: posl. F. Brožík (o rozsahu majetkového přiznání, tj. zda zahrnout právnické osoby, byly spory i v rámci předkladatelů), senátor P. Rychetský (uvítal možnost spolupráce Senát - PS. U právnických osob jde zejména o kontrolu majetkových přírůstků a možnost jejich dohledání u fyzických osob. Daňová soustava sice umožňuje, aby finanční úřad vyzval k předložení daňového přiznání, ale k potrestání je třeba prokázat trestný čin. V zahraničí existují zákony tohoto typu a organizovaný zločin je obvykle souzen ne za trestné činy (to se většinou nedaří), ale za daňové úniky. Zákonem o správě daní a poplatků tohoto cíle nelze dosáhnout; je též třeba zavést povinnost bezhotovostního platebního styku od určité částky. Dále přednesl některé pozměňovací návrhy a legislativně technické úpravy.

 

Po dohodě s poslanci rozpočtového výboru a navrhovateli bylo přijato usnesení č. 218 (+9, -1, 5) o přerušení projednávání tohoto bodu do doby, než bude k dispozici upravený návrh zákona. Jmenný záznam hlasování poslanců viz příloha zápisu č. 1.

 

2.

 

Návrh poslanců Vojtěcha Filipa a Zuzky Rujbrové na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 328/1991 Sb., o konkursu a vyrovnání, ve znění zákona č. 122/1993 Sb., zákona č. 42/1994 Sb., zákona č. 74/1994 Sb., zákona č. 117/1994 Sb., zákona č. 156/1994 Sb., zákona č. 224/1994 Sb., zákona č. 84/1995 Sb. a zákona č. 94/1996 Sb., úplné znění č. 238/1996 Sb.

(tisk 166)

Návrh zákona uvedl posl. V. Filip. Tento návrh chce zařadit mezi podniky, na které nemůže být uvalen konkurz, zdravotnická zařízení, a to pouze do 31.12.1998. Zpravodaj posl. P. Šafařík dodal, že vláda s tímto návrhem vyslovila nesouhlas a vzhledem k tomu, že v současnosti se ve Sněmovně projednává jiná novela tohoto zákona doporučuje vyslovit nesouhlas.

 

V rozpravě vystoupil předseda J. Wagner (vládní návrh novely RV zamítl. Navrhl vytvořit expertní skupinu a projednat možnosti přípravy vyhovující novely tohoto zákona a do té doby projednávání návrhu přerušit).

 

Po hlasování o navržených usneseních (nebylo přijato žádné) bylo projednávání tohoto bodu ukončeno - viz zpráva č. 219. Průběh hlasování o jednotlivých návrzích viz příloha zápisu č. 2.

 

* * *

 

Všichni přítomní poslanci (+14, 0, 0) na návrh předsedy výboru souhlasili s tím, že se předřadí body 10 a 11, zápis je uveden na příslušném místě.

 

* * *

 

3.

 

Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi vládou České republiky a vládou Ukrajiny o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu a z majetku podepsaná v Kyjevě dne 30. června 1997 (tisk 247)

 

4.

 

Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi Českou republikou a Slovinskou republikou o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu a z majetku podepsaná v Lublani dne 13. června 1997 (tisk 269)

Smlouvy byly projednávány společně. Uvedl je zástupce Ministerstva financí J. Grammettbauer. Tyto smlouvy nahrazují existující multilaterální smlouvy, řeší standardní otázky. Doporučil vyslovit souhlas. Zpravodaj T. Květák též doporučil vyslovit souhlas. Jde o smlouvy standardní podle vzoru, kterých výbor projednal a doporučil již celou řadu.

 

V rozpravě nikdo nevystoupil. Na návrh poslance T. Květáka byla přijata k tisku 247 usnesení č. 220 (hlasování: +6, -0, 1) a k tisku 269 usnesení č. 221 (hlasování: +6, -0, 1). Jmenný seznam hlasujících poslanců viz příloha zápisu č. 2 a 3.

 

* * *

 

Pokračování schůze po přestávce zahájil místopředseda výboru posl. P. Šafařík.

 

* * *

 

5.

 

Vládní návrh zákona o vytvoření vyšších územních samosprávných celků (tisk 218)

 

6.

 

Návrh poslanců Václava Grulicha a dalších na vydání ústavního zákona o vytvoření vyšších územních samosprávných celků (tisk 201)

 

7.

 

Návrh poslance Dušana Kulky a dalších na vydání ústavního zákona o vytvoření vyšších územních samosprávných celků (tisk 194)

Na návrh zpravodaje posl. R. Koláře výbor souhlasil s projednávání všech tří návrhů na zřízení VÚSC zároveň (společná obecná rozprava).

 

Vládní návrh uvedl nám. ministra vnitra JUDr. Čáp. Poslanecký návrh podle tisku 201 uvedl posl. J. Václavek. Poslanecký návrh podle tisku 194 uvedl posl. D. Kulka. Zpravodaj R. Kolář uvedl, že státní rozpočet v současnosti hledá úspory a zřízení VÚSC je spojeno se značnými náklady (u nově zřízeného okresu Jeseník se uvádějí náklady asi 1 mld. Kč). Navrhované zákony nedefinují kompetence zřizovaných celků, pro občany není otázka VÚSC příliš zajímavá, neřeší se, co se stávajícími okresy. Doporučil zamítnout poslanecké návrhy a vládní návrh vrátit vládě k přepracování.

 

V diskusi vystoupili: posl. I. Mašek (doporučení zpravodaje není většinovým názorem, tento zákon si neklade za cíl určit kompetence a způsob financování VÚSC. Rozpočtový výbor by měl podpořit vznik VÚSC, v budoucnosti se přepokládá zrušení okresů), posl. J. Václavek (VÚSC jsou dány ústavou, RV by měl posoudit finanční náročnost jednotlivých návrhů), posl. V. Tlustý (není možné rozhodnout o vzniku celků, nejsou-li známy jejich pravomoci) posl. J. Gongol (návrh všechny návrhy zamítnout), další diskuse se zúčastnili posl. J Hojdar, J. Třebický, J. Václavek, R. Kolář, I. Mašek, V. Tlustý, T. Květák. O procedurálním návrhu zpravodaje na zamítnutí po ukončení obecné rozpravy se hlasovalo takto: +7, -5, 3, návrh nebyl přijat.

 

Závěrem byla přijata k tisku 218 usnesení č. 222 (hlasování: +10, -3, 2), k tisku 201 usnesení č.223 (hlasování: +10, -3, 2) a k tisku 194 usnesení č.224 (hlasování: +10, -3, 2); jmenný seznam hlasujících poslanců viz příloha zápisu č. 3 a 4.

 

8.

 

Kontrola plnění usnesení Poslanecké sněmovny č. 47, 109 a 383

Tento bod uvedl náměstek ministra financí P. Fišer:

1) k přípravě zákona o majetkovém zabezpečení církví - vláda uložila MF a MK a ministrovi bez portfeje P. Bratinkovi vypracovat návrh zásad zákona, v současné době se rezorty na něm nemohou shodnout. Na návrhu takového zákona se pracuje od roku 1992.

2) K návrhu zákona o majetku státu - je ve stadiu přípravy. Záměr zákona byl ve vládě schválen. Blíže viz příloha zápisu č. 7.

 

Zpravodajské zprávy se ujal posl. P. Šafařík: věcné plnění bylo předneseno, v usnesení sněmovny nejsou termíny. Doporučil výboru k tomuto bodu přijmout usnesení, kterým výbor vezme zprávu na vědomí a informuje o jednání PSP. To bylo přijato jako usnesení č. 227 (hlasování: +5, -0, 2). Jmenný seznam hlasujících poslanců viz příloha zápisu č. 4.

 

9.

 

Informace o činnosti podvýboru pro kapitálový trh a pro kapitálové výdaje veřejných rozpočtů

S ohledem na to, že žádná schůze podvýboru se nekonala, požádal předseda V. Tlustý, aby tento bod nebyl věcně projednáván.

 

10.

 

Informace o činnosti podvýboru pro kontrolu

Předseda T. Páv informoval o tom, že schůze PRVK dosud neproběhla, bude zítra. O vstup do PRVK projevil zájem Igor Němec, proto posl. T. Páv navrhl volbu nového člena PRVK. Po krátké diskusi bylo rozhodnuto, že volba proběhne na příští schůzi PRVK, aby se mohli přihlásit i eventuální další kandidáti.

 

11.

 

Návrh termínu a pořadu další schůze výboru/1

Předseda J. Wagner informoval o tom, že vzhledem k nemožnosti přesně určit program a termín příští schůze, 27. schůze bude přerušena a během pléna se svolá její pokračování, které rozhodne o pořadu a termínu 28. schůze. V tomto okamžiku byl tento bod přerušen.

 

12.

 

Sdělení předsedy, různé

Předseda informoval o:

 

- Nutnosti předložit ORGV návrh na usnesení, kterým bude schválena definitivně zahraniční cesta delegace rozpočtvého výboru do Belgie a Dánska (záměr schválil ORGV v září t.r.).

Bylo přijato usnesení č. 225 (hlasování: +11, 0, 0), jmenovitě viz příloha č. 1.

 

- Možnosti navštívit podnik Sazka ve čtvrtek 2. 10. od 15 hodin - seminář k problematice provozování loterií. Součást přípravy na výše uvedenou zahraniční cestu.

 

- Žádosti vedoucího Kanceláře PSP o konzultaci s předsedou J. Wagnerem na téma: varianty rozpočtu PSP. Závěr: musí rozhodnout komise pro práci sněmovny, pak ORGV. RV se bude zabývat touto problematikou v rámci schvalování kapitoly PSP. Dále k poměrně vysokým nákladům na zahraniční cesty při neexistenci pravidel (ORGV nebyl schopen se dohodnout a přijmout usnesení) a vzhledem k obtížné kvantifikaci nákladů na zahraniční cesty, navrhuje se tento postup - výbory budou rozděleny do dvou kategorií, podle toho dostanou určitou částku na zahraniční cesty a bude jen na výborech, jak ji použijí.

 

* * *

 

Předseda Wagner navrhl zařazení nového bodu - Návrh poslanců Ivana Maška a dalších na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 236/1995 Sb., o platu a dalších náležitostech spojených s výkonem funkce představitelů státní moci a některých státních orgánů a soudců, ve znění zákona č. 138/1996 Sb. (tisk 241). Tento návrh byl přijat přítomnými poslanci takto: +15, -0, 0. Jmenný seznam hlasování poslanců viz příloha zápisu č. 5.

 

* * *

 

12a.

 

Návrh poslanců Ivana Maška a dalších na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 236/1995 Sb., o platu a dalších náležitostech spojených s výkonem funkce představitelů státní moci a některých státních orgánů a soudců, ve znění zákona č. 138/1996 Sb. (tisk 241)

Návrh odůvodnil předkladatel posl. I. Mašek - jedná se paralelu s nevyplacením 14. platu státním zaměstnancům a zaměstnancům ROPO. Zpravodaj J. Wagner doporučil přijmout tento návrh bez připomínek. Byla otevřena rozprava. V ní vystoupil posl. J. Gongol (ke vzniku komplexní novely, jak dál), O: J. Wager: ustavit pracovní skupinu, po 1 zástupci z každé pol. strany, zájemci na sekretariátu RV, výbor pak skupinu ustaví. Poté bylo přijato usnesení č. 228 (hlasování: +15, 0, 0). Jmenný seznam poslanců přítomných při hlasování viz příloha zápisu č. 5.

 

13.

 

Vládní návrh zákona o státním rozpočtu (tisk 287) - příprava na prvé čtení

 

Návrh SR na rok 1998 přednesl ministr financí I. Pilip. V krátkosti naznačil principy a priority rozpočtu - rozpočet je vyrovnaný, ve výši 536 635 mil. Kč, nominální nárůst rozpočtu je 4,9%, pokles podílu na HDP z 31% na 29,9%, prioritami byla vyrovnanost, tlak na omezení deficitu veřejných rozpočtů, stabilita měny. Co se týče výdajů, nominální zmrazení mezd, růst je znatelný pouze u Ministerstva zahraničních věcí a Ministerstva obrany.

 

Předseda J. Wagner se s ohledem na podrobnost výkladu vzdal zpravodajské zprávy, současně předložil písemný návrh na usnesení.

 

V rozpravě vystoupili: posl. J. Václavek: proč není srovnání s minulými lety, kdy bude zpráva o hospodaření státu za 1. pololetí, 63 mld. nevybraných daní - kolik se očekává, že bude vybráno?, (O: Pilip: nová metodika OECD a EU - změny v členění rozpočtu, lze obtížně srovnávat, zprávu o hospodaření státu za 1. pololetí vláda schválila - bude do 3 dnů v PSP. Nedovýběr daní je kumulace od počátku platnosti daňové soustavy (kumulace za 7 let) včetně příslušenství daně (penále), nelze očekávat, že bude vybrána, neboť celá řada subjektů již de facto neexistuje, ze zákona je však nelze zrušit a penále stále nabíhá.) Dále v rozpravě vystoupili posl. J. Gongol: výdaje na infrastrukturu, předseda J. Wagner: zrušení školských úřadů, poslanci P. Vrzáň, J. Hojdar: náklady na aktivní politiku zaměstnanosti, posl. I. Mašek, T. Páv: výdaje na státní informační systém a výdaje na výpočetní techniku, (odpovídal I. Pilip: výdaje na dopravní infrastrukturu 10,6 mld. ze SR a 13,4 mld. garantované půjčky, snaha o stabilizaci státní správy, školské úřady - lze zrušit, stále zůstane část agendy, kterou bude muset někdo vyřizovat, náklady na aktivní politiku zaměstnanosti jsou asi 600 mil. Kč).

 

Na závěr jednání byla přijata dvě usnesení č. 229 (hlasování: +15, 0, 0) a č. 226 (hlasování: +9, -7, 1). Záznam o účasti poslanců na hlasování viz příloha zápisu č. 6.

 

* * *

 

S ohledem na nedokončený bod č. 11 byla v tomto okamžiku schůze přerušena.

 

* * *

 

Jednání pokračovalo dne 22. a 23. října.

středa 22. října

 

Předseda výboru J. Wagner navrhl doplnění pořadu o nový bod: 14. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 21/1992 Sb., o bankách ve znění pozdějších předpisů (tisk 266/2 - projednání pozměňovacích návrhů. Tento návrh byl přijat takto: +16, 0, 0. Záznam o hlasování viz příloha zápisu č. 7.

 

14.

 

Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 21/1992 Sb., o bankách ve znění pozdějších předpisů (tisk 266/2 - projednání pozměňovacích návrhů)

Bod uvedl předseda výboru posl. J. Wagner. Shrnul projednávání této novely v rozpočtovém výboru a v Poslanecké sněmovně a poté předal slovo guvernérovi České národní banky ing. J. Tošovskému. Ten upozornil, že pozměňovací návrh doporučený rozpočtovým výborem na návrh poslance P. Vrzáně, který znamená donucení použít prostředky na něco, k čemu jejich instituce není zřízena, je dle názoru ČNB protiústavní a při jeho eventuálním přijetí bude jako takový zpochybněn. Proto ČNB navrhuje řešení čistější - odvod ze svého zisku nad rámec plánu do SR, začlenění těchto prostředků do kapitoly VPS a jejich použití na vyrovnání dopadů likvidace České banky a.s. ČNB vypořádala předchozí banky na základě jejího zákonného úkolu - péče o stabilitu bankovního systému, to ovšem u ČB a.s. v likvidaci již ex post nelze.

 

Následovala rozprava. V ní vystoupili: poslanci P. Vrzáň (nesouhlas s navrženým řešením bez legislativního rámce pro toto řešení), V. Tlustý (ujištění guvernéra nemá právní závaznost), T. Březina (veřejné prohlášení guvernéra na půdě Parlamentu a usnesení sněmovny by postačilo), T. Květák (bez právního titulu nelze provést finanční vypořádání), I. Mašek (přijetí protiústavního ustanovení nelze - podpořil řešení navržené guvernérem ČNB), P. Vrzáň (navržené řešení přednesené guvernérem znamená povýšení obou stran bilance SR, to však není možné, neboť sněmovna schválila rozpočet na r. 1998 v prvém čtení, což ze zákona zamezuje jakýkoliv pohyb v bilanci ať nahoru, nebo dolů. Řešení ČNB není tedy z právního hlediska možné), T. Květák, J. Borák, J. Wagner, M. Kraus, I. Mašek, P. Vrzáň, z nichž někteří opakovaně.

 

Na návrh poslance J. Wagnera byla ustavena pracovní skupina pro přípravu usnesení, kterým se výbor pokusí nalézt ve spolupráci s ČNB a MF ekvivalentní řešení. Skupina byla ustavena ve složení poslanců: P. Vrzáň, S. Recman, T. Květák. Jako experti byli přizváni za ČNB člen bankovní rady O. Kaftan, za MF nám. ministra M. Havel. Poté bylo jednání přerušeno do následujícího dne.

 

čtvrtek 23.října

Pokračující jednání k tomuto bodu otevřel předseda výboru J. Wagner. Úvodem jednání vystoupil posl. S. Recman, který uvedl, že výsledkem jednání pracovní skupiny bylo vypracování návrhu usnesení výboru v následujícím znění:

 

"NÁVRH NA USNESENÍ

rozpočtového výboru

z 27. schůze dne 23. října 1997

 

k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 21/1992 Sb., o bankách, ve znění pozdějších předpisů/2 (tisk 266/2 - pozměňovací návrhy)

 

Po úvodním slově guvernéra České národní banky J. Tošovského, zpravodajské zprávě posl. J. Wagnera a po rozpravě, rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu

 

I. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby

a) pozměňovací návrh A 16 (k čl. II, novému bodu 5) k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 21/1992 Sb., o bankách, ve znění pozdějších předpisů

neschválila;

 

b) přijala následující doprovodné usnesení:

"Poslanecká sněmovna

1. konstatuje, že Česká národní banka oznámila, že předpokládá, že vytvořený zisk roku 1997 umožní odvod do státního rozpočtu nad plánovanou úroveň, a to ve výši zhruba 450 mil. Kč jako možný zdroj krytí pohledávek věřitelů České banky a.s.;

 

2. žádá rozpočtový výbor, aby při projednávání vládního návrhu zákona o státním rozpočtu ČR na rok 1998 v kapitole 398 Všeobecná pokladní správa navrhl účelové vázání prostředků na vypořádání pohledávek věřitelů ČB a.s. podle kriterií stanovených programem obdobným konsolidačním programům sanovaných bank;

 

3. žádá vládu, aby do doby projednávání druhého čtení státního rozpočtu v Poslanecké sněmovně předložila návrh kriterií k vypořádání pohledávek věřitelů ČB a.s.";

 

II. zmocňuje předsedu výboru-zpravodaje, aby s tímto usnesením seznámil Poslaneckou sněmovnu Parlamentu.".

 

Nad tímto návrhem následovala rozprava: V ní vystoupili: J. Wagner, J. Třebický, P. Vrzáň, S. Recman, za ČNB O. Kaftan. Obsahem byly návrhy na dílčí zpřesnění (J. Třebický v části I. b) I. vypustit slovo "zhruba" a v bodu I. b) II. slovo "prostředků" nahradit slovy "částky 450 mil. Kč"; S. Recman (osvojený návrh ČNB): V bodu I. b) II. vypustit slova "podle kriterií stanovených programem obdobným konsolidačním programům sanovaných bank). S dílčími návrhy byl vysloven všeobecný souhlas bez připomínek. Následovalo hlasování o přijetí usnesení. Výsledek: +5, -3, 7. Usnesení nebylo přijato. Záznam o hlasování viz příloha č. 7.

 

* * *

 

Předseda navrhl dokončit přerušený bod 11. dne 4. 11. 1997 po ukončení prvního, až bude blíže možno určit eventuální setkání s prezidentem republiky a zařadit jej jako schůzi výboru. Schůze byla v tomto okamžiku přerušena.

 

* * *

 

úterý 4. listopadu

Jednání přerušené schůze zahájil předseda výboru J. Wagner.

 

11.

 

Návrh termínu a pořadu další schůze výboru/2

Předseda výboru J. Wagner informoval o tom, že přijetí prezidentem se z důvodu prezidentova onemocnění zatím odkládá. Jednání v Lánech se ale uskuteční, minimálně zde bude projednána kapitola Kancelář prezidenta. Předseda předložil následující program 28. schůze:

 

Schůze rozpočtového výboru se koná v úterý, ve středu a ve čtvrtek, 11. až 13. listopadu 1997;

v úterý 11. a ve středu 12. listopadu dopoledne na státním zámku Lány,

ve středu 12. listopadu odpoledne a ve čtvrtek 13. listopadu v budově PS PČR,

 

úterý 11. listopadu

od 18.00 hodin odjezd od PSP (bude upřesněn podle ukončení schůze PSP)

od 20.00 hodin

1. Příprava na projednávání státního rozpočtu - 1. část

středa 12. listopadu

od 9.00 hodin

2. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu na rok 1998 kapitola 301 - Kancelář prezidenta republiky

od 10.00 hodin

3. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu na rok 1998 kapitola 302 - Poslanecká sněmovna Parlamentu - předběžné projednání

od 11.00 hodin

4. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu na rok 1998 kapitola 303 - Senát Parlamentu - předběžné projednání

od 11.45 hodin přesun do Prahy

od 13.00 hodin

5. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu na rok 1998 kapitola 312 - Ministerstvo financí

od 14.00 hodin

6. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu na rok 1998 kapitola 345 - Český statistický úřad

od 15.00 hodin

7. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu na rok 1998 kapitola 381 - Nejvyšší kontrolní úřad

od 16.00 hodin

8. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu na rok 1998 kapitola 342 - Úřad pro státní informační systém

9. Informace o činnosti podvýboru pro kontrolu

10. Informace o činnosti podvýboru pro kapitálový trh a pro kapitálové výdaje veřejných rozpočtů

11. Návrh pořadu a termínu další schůze rozpočtového výboru

12. Sdělení předsedy, různé

 

čtvrtek 13. listopadu

od 9.00 hodin

13. Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 16/1993 Sb., o dani silniční, ve znění pozdějších předpisů (tisk 283)

od 10.30 hodin

14. Vládní návrh zákona, kterým se doplňuje zákon České národní rady č. 500/1990 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodu státu k některým věcem na jiné právnické nebo fyzické osoby, ve znění pozdějších předpisů (tisk 260)

od 11.00 hodin

15. Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního majetku České republiky, ve znění pozdějších předpisů (tisk 293)

od 11.30 hodin

16. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi Českou republikou a Libanonskou republikou o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu a z majetku, podepsaná v Praze dne 28. srpna 1997 (tisk 284)

od 13.00 hodin

17. Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 58/1995 Sb., o pojišťování a financování vývozu se státní podporou (tisk 273)

od 14.00 hodin

18. Informace EGAP o pojišťování vývozních úvěrových rizik (leden - srpen 1997 a výhled do konce roku 1997)

od 14.45

19. Informace ČEB o zvýhodněném financování za I. pololetí 1997

 

S takto navrženým programem souhlasili všichni přítomní. Bylo přijato usnesení č. 231 (+18, 0, 0). Seznam přítomných hlasování viz příloha zápisu č. 8. Předseda pak požádal poslance, aby informovali sekretariát výboru o tom, zda se dopraví individuálně, nebo použijí služební mikrobus.

 

* * *

 

Tím byl vyčerpán program 27. schůze, kterou zakončil předseda výboru J. Wagner 4. listopadu v 19.15 hodin.

 

 

Jan TŘEBICKÝ v.r.

Jozef WAGNER v.r.

ověřovatel

předseda

 

Zapsal: ing. P. Jelínek

V Praze 8. listopadu 1997



Přihlásit/registrovat se do ISP