Parlament České republiky 

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1998

2. volební období

rozpočtový výbor

Zápis

z 33. schůze výboru,

která se konala dne 4. března 1998

v Praze

 

březen 1998

 

Zápis

z 33. schůze rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu, která se konala dne 4. března 1998 v Praze

středa 4. března

Přítomni: poslanci a hosté dle prezenčních listin,

 

Schůzi zahájil předseda výboru J. Wagner. Předložil mu program jednání dle pozvánky:

 

středa 4. března

1. Informace o činnosti podvýboru pro kapitálový trh a pro kapitálové výdaje veřejných rozpočtů

2. Informace o činnosti podvýboru pro kontrolu

3. Návrh termínu a pořadu další schůze výboru

4. Sdělení předsedy, různé

5. Změna a doplnění usnesení č. 113/1997 ve znění usnesení č. 142/1997 ke stanovení podrobností provedení zákona č. 236/199 Sb., o platu a dalších náležitostech spojených s výkonem funkce představitelů státní moci a některých státních orgánů a soudců a zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny

6. Zpráva vlády o plnění státního rozpočtu ČR za 1. až 3. čtvrtletí 1997

7. Zpráva o měnovém vývoji v České republice za 1. pololetí 1997 (tisk 355) - 1.část

8. Pracovní oběd s představiteli České národní banky

9. Zpráva o měnovém vývoji v České republice za 1. pololetí 1997 (tisk 355) - 2.část

10. Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 21/1992 Sb., o bankách, ve znění pozdějších předpisů a některé další zákony (tisk 370)

11. Návrh poslanců Jana Grůzy a Hany Marvanové na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (tisk 376)

12. Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního majetku České republiky, ve znění pozdějších předpisů (tisk 293)

 

K návrhu byla otevřena rozprava. V ní vystoupil P. Šafařík, který požádal, aby bod 12 byl zařazen jako bod 4a za stávající bod 4. S takto navrženým programem včetně změny vyslovili poslanci souhlas viz usnesení č. 275 (hlasování: 11, 0, 0). Záznam o hlasování viz příloha k zápisu č. 1, str.1.

 

* * *

 

1.

 

Informace o činnosti podvýboru pro kapitálový trh a pro kapitálové výdaje veřejných rozpočtů

 

2.

 

Informace o činnosti podvýboru pro kontrolu

 

Oba předsedové podvýborů - posl. V. Tlustý (PVKT) a posl. T. Páv (PVK) informovali, že podvýbory se od poslední informace o jejich činnosti nesešly; zasedají zítra, tj. ve čtvrtek 5. 3. 1998. Informace bude podána na příští schůzi výboru.

 

3.

 

Návrh termínu a pořadu další schůze výboru

 

Předseda výboru navrhl tento pořad:

 

středa 11. března

od 9.00 hodin

1. Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 248/1992 Sb., o investičních společnostech a investičních fondech, ve znění pozdějších předpisů (tisk 331)

Uvede: představitel Ministerstva financí

Zpravodaj: posl. V. Tlustý

 

od 11.00 hodin

2. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Dohoda mezi vládou České republiky a vládou Vietnamské socialistické republiky o podpoře a vzájemné ochraně investic, podepsaná dne 25. listopadu 1997 v Hanoji (tisk 356)

3. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Dohoda mezi Českou republikou a Libanonskou republikou o podpoře a vzájemné ochraně investic, podepsaná dne 19. září 1997 v Bejrútu (tisk 339)

Uvede: představitel Ministerstva financí

Zpravodaj: posl. T. Květák

 

od 11.15 hodin

4. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu smlouva mezi vládou České republiky a vládou Singapurské republiky o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu podepsaná v Singapuru dne 21. listopadu 1997 (tisk 386)

Uvede: představitel Ministerstva financí

Zpravodaj: posl. T. Květák

 

od 11.30 hodin

5. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Rámcová dohoda o finanční spolupráci mezi Českou republikou a Nordic Investment Bank podepsaná dne 30. října 1997 v Praze (tisk 335)

Uvede: představitel Ministerstva financí

Zpravodaj: posl. J. Třebický

 

od 11.45 hodin

6. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Rámcová dohoda mezi Českou republikou a Evropskou investiční bankou upravující činnost Evropské investiční banky v České republice, která byla podepsána dne 2. prosince 1997 v Praze (tisk 394)

Uvede: představitel Ministerstva financí

Zpravodaj: posl. J. Třebický

 

od 13.15 hodin

7. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu přístup České republiky k Severoatlantické smlouvě, sjednané ve Washingtonu dne 4. dubna 1949 (tisk 384)

Uvede: představitel Ministerstva obrany

Zpravodaj: posl. J. Třebický

 

od 13.45 hodin

8. Návrh poslankyně Michaely Šojdrové a dalších na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění zákona č. 70/1994 Sb. (tisk 286)

9. Návrh poslanců Jiřího Hofmana a dalších na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění zákona č. 70/1994 Sb. (tisk 300)

10. Návrh poslankyně Anny Röschové a dalších na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění zákona č. 70/1994 Sb. (tisk 302)

Uvedou: zástupci představitelů

Zpravodaj: posl. V. Tlustý

Přizvaní: Ministerstvo financí

 

11. Informace o činnosti podvýboru pro kapitálový trh a pro kapitálové výdaje veřejných rozpočtů

Uvede: předseda PVKT V. Tlustý

 

12. Informace o činnosti podvýboru pro kontrolu

Uvede: předseda PVK T. Páv

 

13. Návrh termínu a pořadu další schůze výboru

14. Sdělení předsedy, různé

 

ev. čtvrtek 12. března

 

Program se eventuálně doplní podle potřeby. S takto navrženým programem vyslovil výbor souhlas. K tomu viz usnesení č. 276 (hlasování: +11, 0, 1). Jmenovitý seznam hlasujících viz příloha zápisu č. 1.

 

4.

 

Sdělení předsedy, různé

 

 

V rámci bodu různé předseda výboru

 

- Informoval o přijetí Mongolské delegace. Mongolská strana požádala o prověření garancí za dodávku hydroelektrárny. Požádal výbor, aby s jeho souhlasem bylo možno zorganizovat schůzku všech zainteresovaných úřadů ke zmapování této problematiky. Kdo z poslanců výboru bude mít zájem se jednání zúčastnit, nechť učiní záznam na sekretariátu výboru.

 

- Seznámil výbor s průběhem zasedání okresního shromáždění Brno - venkov, kam byla vyslána delegace výboru s cílem posoudit letité problémy při projednávání a schvalování okresního rozpočtu. Účast za výbor: posl. J. Wagner, posl. J. Borák. Rozpočet opět nebyl okresním shromážděním schválen. Na základě toho předkládá posl. J. Borák návrh dopisu ministru vnitra na odvolání přednosty OÚ. Předseda doporučil dopis na ministra zatím neprojednávat, požádat jak starostenskou stranu, tak přednostu OÚ o stanovisko a teprve podle toho postupovat dál. Přizvat na jednání též zástupce MF a MV. Doporučuje čtvrtek 12. 3. dopoledne. Sekretariát výboru nechť zajistí všechno potřebné. Posl. J. Třebický doporučil, aby starostové předložili svůj vlastní protinávrh rozpočtu.

 

- Informoval o zasedání Fondu pro rozvoj Rady Evropy. Zájemci nechť se přihlásí u vedoucí stálé delegace PČR do Parlamentní shromáždění Rady Evropy posl. V. Štěpové.

 

- Posl. A. Macháček požádal, aby se výbor znovu zabýval žádostí na vládu k problematice pasportizace nemovitého majetku. Navrhl, aby tato část bodu různé byla přerušena tím, až bude připraven návrh usnesení, jednání se obnoví.

 

Bod různé byl v tomto okamžiku přerušen.

 

4a.

 

Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního majetku České republiky, ve znění pozdějších předpisů (tisk 293)

 

Na úvod zrekapituloval posl. P. Šafařík důvody, které vedly Poslaneckou sněmovnu k vrácení tisku rozpočtovému výboru k novému projednávání. Následovala rozprava, ve které nikdo nevystoupil, a to ani v obecné ani v podrobné části. Na závěr navrhl posl. P. Šafařík, aby rozpočtový výbor potvrdil své původní usnesení v plném rozsahu. Tento návrh byl přijat takto: +8, -2, 2. Viz usnesení č. 277.

 

5.

 

Změna a doplnění usnesení č. 113/1997 ve znění usnesení č. 142/1997 ke stanovení podrobností provedení zákona č. 236/199 Sb., o platu a dalších náležitostech spojených s výkonem funkce představitelů státní moci a některých státních orgánů a soudců a zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny

 

 

S úvodním slovem vystoupil předseda výboru J. Wagner. Shrnul dosavadní stav - výbor se tímto problémem zabýval již několikrát naposled v lednu t.r.; úkol byl uložen Sněmovnou. Jak informoval přímo PSP minulý týden, nebylo by zřejmě správné v rámci zmocnění ze zákona zvolit "sazbu 0". Po úvaze předkládá rozpočtovému výboru písemný podklad následujícího znění, kterým se navrhuje změnit dosud platné usnesení RV č. 113/1997 v pozdějších zněních:

 

"Příloha 5. usnesení RV č. 113/1997 ve znění usnesení RV č. 142/1997

 

Rozsah úhrady za spotřebované pohonné hmoty v kalendářním roce pro stanovené funkcionáře Poslanecké sněmovny (§ 10 odst. 2, zák. č. 236/1995 Sb.)

 

Příslušnému funkcionáři lze hradit nákup pohonných hmot až do rozsahu odpovídajícímu 5000 ujetých km za měsíc při průměru 8 l na 100 km. Náhrada přísluší za 12 za sebou jdoucích kalendářních měsíců zúčtovaných v příslušném kalendářním roce. Případnou úsporu lze použít v dalších měsících kalendářního roku.

 

Nákup pohonných hmot se provádí prostřednictvím bezhotovostního platebního prostředku. V případě, že dojde k překročení čerpání nad stanovený limit, náklady na překročení uhradí poslanec Kanceláři PSP. Neučiní-li tak ani po upozornění ze strany Kanceláře PSP, je tato oprávněna pozastavit platnost bezhotovostního platebního prostředku.

 

V návaznosti na § 10 odst. 2 zákona 236/1995 Sb., úhrady nákladů za spotřebované PHM - je potřebné minimálně 1x měsíčně doložit účty za spotřebované pohonné hmoty, obdržené při čerpacích stanicích a taktéž konkretizovat položky za nákup ostatních předmětů, nesouvisejících s čerpáním PHM na platební karty CCS.

 

Poslanec umožní pověřeným pracovníkům autoprovozu Kanceláře PS 1 x měsíčně zkontrolovat stav ujetých km na svěřeném vozidle z důvodu evidence počtu ujetých km a ověření stavu vozidla.".

 

Následovala rozprava. V ní vystoupili: A. Macháček: Lze kumulovat úspory? (O. Wagner: Ano. viz odst. 2). T. Páv: doporučil zjednodušit navrhovanou formulaci tak, že se nebude týkat km, ale pouze litrů - vyjde to nastejno. O: J. Wagner: důvody jsou metodické a mediální.

 

O takto navrženém usnesení č. 278 se hlasovalo: +13, 0, 0. Předseda poděkoval poslancům za jednomyslné přijetí usnesení.

 

6.

 

Zpráva vlády o plnění státního rozpočtu ČR za 1. až 3. čtvrtletí 1997

 

Úvodní slovo přednesl nám. ministra financí M. Havel. Zpravodajskou zprávu měl předseda výboru J. Wagner. V rámci svého vystoupení požádal o rozšíření zprávy o aktuální stav rozpočtu a prognózu na 1. pololetí. Následovala rozprava. Do ní se přihlásil člen Nejyššího kontrolního úřadu K. Bidlo. Upozornil na stanovisko NKÚ a na rozpor mezi NKÚ a MF v metodickém přístupu k zúčtování 3,7 mld. Kč vázaných opatřením vlády v kapitolách - nelze účtovat na vrub výdajů, jde pouze o vázání (str. 31 zprávy). Dále vystoupili: J. Třebický: stav deficitu místních rozpočtů v závěru roku? Trendy? O: M. Havel: výsledek byl nakonec lepší, než se čekalo, zabralo opatření, kdy na investiční dotace obec dosáhne jen tehdy, neroste-li její zadlužení. Bližší čísla a analýza viz SZÚ. J. Václavek: Stav celkové zadluženosti obcí? Za loňský rok nárůst cca 5,3 mld. Kč (proti rozpočtům OÚ, kde přebytek +0,5 mld Kč). Přesně bude v SZÚ. J. Václavek: Přebytek OÚ - bude okresům převeden? O: M. Havel: ano v rámci zúčtování se závěrečným účtem se to bude řešit. J. Gongol: Proti plánu - tj. schválenému rozpočtu Sněmovnou v roce 1997 byl propad díky nižším příjmům a restriktivním omezením vlády v tzv. balíčcích ve výši cca 55 mld. Kč, tj. 10%. Z toho důvodu doporučuje v usnesení nesouhlasit se zprávou vlády. Tento návrh podává jako protinávrh návrhu zpravodaje. J. Wagner: rozebral v základních obrysech strukturu výdajů SR. - 68% vynucené výdaje (49% mandatorní), 8% investice, 24% věcné náklady (nájmy, opravy). Jedině, kde lze ještě hledat úspory, je oněch 24% věcných nákladů. S ohledem na předpokládanou depresi světové ekonomiky v r. 99 nelze očekávat růst příjmů SR vlivem hospodářského růstu - možnost státu, jak zvýšit zisk, je daňová reforma. Dále posl. J. Wagner požádal MF o analýzu cyklického jevu v lednu a únoru, kdy přebytek SR činil v lednu 15 mld. Kč a v únoru pouze 5 mld. Kč. O: nám. Havel. Ano, jde o cyklický jev daný masivními vratkami DPH za prosinec, který je vždy velmi vysoký co do objemu daně z přidané hodnoty. Přesto po odpočítání tohoto vlivu by únor skončil s mírným přírůstkem. V rámci rozpravy navrhl J. Václavek následující usnesení: "RV vyjadřuje nespokojenost s vývojem státního rozpočtu za 3. čtvrtletí roku 1997.". Na základě takto koncipovaného návrhu posl. J. Gongol svůj návrh stáhl. Předseda výboru ve smyslu svého vystoupení doporučil znění usnesení, kterým sněmovna vezme návrh na vědomí.

 

Následovalo hlasování k usnesení. Nejprve se hlasovalo o pozměňovacím návrhu posl. Gongola: +6, 0, 6; návrh nezískal potřebnou většinu. Hlasování o celém usnesení č. 279: +7, 0, 5. Tento návrh byl přijat. Přehled o hlasujících poslancích viz příloha zápisu č. 1, str 2.

 

7.

 

Zpráva o měnovém vývoji v České republice za 1. pololetí 1997 (tisk 355) - 1.část

 

Úvodem vystoupil vrchní ředitel České národní banky J. Pospíšil. Uvedl základní rekapitulaci vývoje za uvedené období: narůstání nerovnovážných tendencí České ekonomiky pokračovalo - zvyšoval se deficit běžného účtu platební bilance, průmyslová výroba stagnovala, což mělo za následek snižování dynamiky hospodářského růstu. Z toho vyplynula nutnost regulačních opatření - na vládní úrovni "balíčky". 1. balíček znamenal snížení vládních výdajů o 24 mld. Kč, zavedení dovozních depozit ve výši 20%. Druhý balíček přinesl další snížení o 18 mld. Kč a závazek zmrazení platů ve vládním sektoru. Informace o zhoršení měla za následek zhoršení ekonomiky očekávání. Pokračoval tlak na korunu, který vyústil do měnových turbulencí. Česká národní banka neudržela intervencemi vyhlášené fluktuační pásmo. Koruna s odlivem krátkodobého spekulativního kapitálu nadále klesala. Centrální banka zprvu reagovala na měnový útok intervencemi na devizovém trhu, později zvyšováním základních úrokových sazeb, omezením rozsahu refinancování komerčních bank a omezením přístupu zahraničních subjektů na domácí peněžní trh. Po rozeznání nemožnosti udržet fluktuační pásmo, přešla ČNB na "FLOAT", tj. defacto na tržní přístup a na opuštění vazby kursu na dvousložkový měnový koš (US/DEM). V červenci došlo k ustálení rozkolísaných sazeb a úrokové sazby se ustálily na hodnotě 2-3% nad původními sazbami. Měnové výkyvy se posléze ustálily a investoři se na trh vrátili, což znamenalo možnost opětné akumulace devizových rezerv. Dopad znehodnocení kurzu Kč se v 3. čtvrtletí projevil pouhým zvýšením spotřebitelských cen o 1%. Devalvace pak měla v závěru roku podstatný vliv na snížení přírůstku deficitu obchodní bilance. Poprvé se též začal zlepšovat v úrovni GDP i vyrovnávající se trend růstu mezd a přírůstku produktivity práce. Po úvodním výkladu byl bod přerušen s tím, že rozprava bude pokračovat během pracovního oběda.

 

8.

 

Pracovní oběd s představiteli České národní banky

 

V rámci oběda pokračovala diskuse nad výše uvedeným tématem. Bylo diskutováno ve skupinách. Z toho důvodu nebylo možno z tohoto bodu zpracovat zápis.

 

9.

 

Zpráva o měnovém vývoji v České republice za 1. pololetí 1997 (tisk 355) - 2.část

 

Jednání pokračovalo rozpravou. Předseda výboru J. Wagner navrhl, aby tento bod byl s ohledem na neúčast viceguvernéra Kysilky přerušen a jednání bylo obnoveno na příští schůzi výboru, kdy budou zodpovězeny všechny otázky na vrcholové vedení. S tím souhlasili všichni přítomní. Bod byl přerušen do odvolání.

 

10.

 

Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 21/1992 Sb., o bankách, ve znění pozdějších předpisů a některé další zákony (tisk 370)

 

Úvodní výklad za vládu podal v zastoupení ministra financí jeho náměstek P. Štěpánek. Zpravodajskou zprávu měl posl. V. Tlustý. Ten zároveň doporučil, aby s ohledem na složitost matérie byla vedena rozprava obecná, uzavřena a v rozpravě podrobné, aby byl bod přerušen. Poslanci nechť mají termín, do kterého předají své pozměňovací návrhy písemně. Poté bude pokračovat rozprava podrobná. O návrzích bude možno kvalifikovaně rozhodovat, neboť ČNB a MF budou mít možnost stanoviska. Požádal výbor o umožnění vystoupení hostů. S tím souhlasili všichni přítomní.

 

V obecné rozpravě vystoupili: P. Vrzáň: Fond pojištění vkladů. Jak bude pokračovat ČNB po "malé novele" z loňského roku k uspokojení věřitelů České banky; požádal o písemnou odpověď, T. Páv: vyslovil námitky proti pasáži, která za určitých podmínek může odejmout výkon akcionářských práv = znárodňování. Dále vyslovil tézi, že se tímto zákonem nastoluje monopol v mezibankovním platebním styku. O: O Kaftan: u odejmutí jde pouze o sankci za nedodržení licenčních podmínek ve shodě s dalšími zákony (devizový, bankovní, OZ). Zástupce ČKMOS: spor nad § 8 - nepoužití ustanovení kopírujících obchodní zákoník diskriminuje zaměstnance bank účastnit se na vedení resp. na dozorčí radě. V. Tlustý: viz T. Páv - odejmutí bankovního oprávnění, A. Macháček ve věci volby dozorčí rady - je věcí majitelů. P. Vrzáň: také on odmítl stanovisko ČMKOS. Následovala podrobná rozprava.

 

Posl V. Tlustý navrhl avizované přerušení podrobné rozpravy do příští schůze. Bližší termín bude upřesněn. Termín uzávěrky pro pozměňovací návrhy na sekretariátu výboru: pondělí 9. 3. do 12. 00 hodin. Hlasování o přerušení: 11, 0, 1, přerušeno. Bylo přijato usnesení č. 280.

 

* * *

 

Řízení schůze převzal místopředseda výboru posl. V. Tlustý.

 

* * *

 

11.

 

Návrh poslanců Jana Grůzy a Hany Marvanové na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (tisk 376)

 

Návrh uvedla poslankyně H. Marvanová. Zpravodajem byl posl. R. Kolář, který připomněl, že navrhovaná úprava zpřesňuje novelu zákona o DP, kterou schválil Parlament na podzim - stanoví limit daňového odpisu při poskytnutí úvěru na bydlení (hypotéčního nebo ze stavebního spoření) a to až do výše 255 tis. Kč. ročně a doplňuje další zpřesňující ustanovení. Zůstává otázkou, zda do této malé novely zapracovat i další žádoucí změny daňového zákona, které z důvodů legislativních lhůt tato vláda již Parlamentu nestačí předložit. Mohlo by totiž dojít k situaci, kdy návrh bude zamítnut jako celek právě z důvodu dodatečných doplňků nesouvisejících s úpravami navrhovanými H. Marvanovou.

 

K tomu následovala rozprava: V ní vystoupili: A. Macháček: Ani takto pojatá úprava zásadním způsobem neřeší oživení bytové politiky - bude si ji moci dovolit malá část populace. Kvantifikace dopadů na SR (nedovýběr daní)? O: nám. ministra financí M. Frankl: ministerstvo má zpracovány kvantifikace. Pro příští rok lze očekávat dopad odpisování asi 300 mil. Kč, tato novela naopak dopad snižuje, protože stanoví limit, kam až je možno odepisovat. H. Marvanová: lze očekávat i zvýšení motivace ke stavebnímu spoření, tím se pravděpodobně zvýší i státní příspěvek. Zde je kvantifikace obtížná, pro ekonomiku to má však pozitivní dopad. J. Hojdar: Je nějaká souvislost s podporou nejen fyzických osob, ale i s podporou obcí při sanování úroků na bytovou výstavbu? O: H. Marvanová: touto změnou nikoliv.

 

Následovala rozprava podrobná: V ní nejprve vystoupila H. Marvanová, která výbor seznámila se svým stanoviskem ke "Stanovisku vlády". Z bodu 1 si osvojuje připomínky a),b), a e), u bodu 2 doporučila změnu číslovky 240 na 300. Ostatní body nedoporučila, zejména ne čtyřletou lhůtu, neboť ta může být mařena i jinými vlivy než stavebníkem samotným. Dále vystoupili: J. Gongol, A. Macháček, H. Marvanová, J. Hojdar, S. Pěnička, kteří předložili své návrhy také písemně. Posl. R. Kolář doporučil, s ohledem na velké množství pozměňovacích návrhů, následující postup: Návrhy shromáždit na sekretariátu rozpočtového výboru do pondělí 9. 3. do 12.00 hodin. Aparát KPSP návrhy sestaví a připraví podklad pro hlasování. Tento bod se přeruší do příštího týdne. Pokračování projednávání určí výbor při schvalování programu další schůze výboru ve středu 11. března. O návrhu na přerušení se hlasovalo - výsledek: +9, 0, 0, přerušeno.

 

* * *

 

Řízení schůze převzal místopředseda výboru posl. R. Kolář.

 

* * *

 

12.

 

Sdělení předsedy, různé - pokračování přerušeného bodu 4

 

Bod pokračoval jednáním k části navržené posl. A. Macháčkem. Ten předložil návrh na následucící usnesení:

"Rozpočtový výbor opakovaně žádá vládu České republiky, aby v co nejkratším termínu předložila přehled nemovitého majetku v úhrnné hodnotě přesahující 500.000 Kč (objektů a souvisejících pozemků ve vlastnictví státu) k 31. 1. 1993 a 31. 12. 1997 podle následujícího zadání:

 

1. a) adresa - užitná plocha - zastavěná plocha - ostatní plocha - stáří - cena - uživatel

b) v případě, že objekt (související pozemek) byl prodán: kupující + cena

c) v případě pronájmu: nájemce + cena + doba pronájmu

d) v případě pronájmu více nájemcům: nájemci/podíl jednotlivých nájemců + cena a doba pronájmu;

 

2. přehled realizovat prostřednictvím tabulkového procesoru EXCEL pod WINDOWS 95 a předat jej v písemné podobě a na nosiči dat (disketě) rozpočtovému výboru.".

 

K další rozpravě se nikdo nepřihlásil. O návrhu se hlasovalo následovně: +7, 0, 2. Návrh byl přijat jako usnesení č. 281. Seznam hlasujících poslanců viz příloha č. 1 str. 3.

 

* * *

 

Tím byla 33. schůze ukončena. Jednání uzavřel místopředseda výboru R. Kolář 4. března v 16.45 hodin.

 

Zapsal: P. Jelínek

V Praze dne 9. března 1998

 

 

Jan Třebický v.r.

Jozef Wagner v.r.

ověřovatel

předseda

 



Přihlásit/registrovat se do ISP