Zápis

z 13. schůze ústavně právního výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu,

která se konala 12. března 1997

Přítomni: posl. Marek BENDA, prof. JUDr. Zdeněk JIČÍNSKÝ, DrSc., Petr KOHÁČEK, RNDr. Libor KUDLÁČEK, JUDr. Jitka KUPČOVÁ, JUDr. Hana MARVANOVÁ, JUDr. Dalibor MATULKA, JUDr. Libor NOVÁK, Marie NOVESKÁ, Mgr. Jaroslav OREL, ing. Luděk POLÁŠEK, ing. Vladimír PROCHÁZKA, JUDr. Zuzka RUJBROVÁ, František ŠPANBAUER, Tomáš TEPLÍK, Mgr. Zdeněk ZAJÍČEK

Nepřítomni: posl. Petr PLEVA, Mgr. Anna RÖSCHOVÁ - nemoc

posl. Zdeněk KRAMPERA, MUDr. Jaroslav NOVÁK

Hosté:

- prom. mat. Vladimír RUDLOVČÁK, CSc. - náměstek ministra financí

- dr. PYTLÍČEK - náměstek Generálního ředitelství cel

a další hosté dle prezenčních listin.

Schůzi výboru v 10.15 hod. zahájil a řídil místopředseda ústavně právního výboru RNDr. Libor KUDLÁČEK.

Schválený pořad schůze:

1. Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 13/1993 Sb., celní zákon, ve znění zákona č. 35/1993 Sb. (tisk 36)

2. Sdělení předsedy výboru

3. Dovolba člena podvýboru ústavně právního výboru pro přípravu novely zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny

4. Návrh termínu a pořadu příští schůze výboru

5. Spolupráce s legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny

K bodu 1: Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 13/1993 Sb., celní zákon, ve znění zákona č. 35/1993 Sb. (tisk 36)

Zpravodaj posl. Teplík informoval, že ústavně právnímu výboru byl na 8. schůzi Poslanecké sněmovny přikázán k projednání vládní návrh celního zákona, a to, aby se zejména zabýval § 12 odst. 3 a 4. Tato ustanovení podle zástupců České komory odborových svazů mají být v rozporu s Úmluvami Mezinárodní organizace práce, které jsou součástí právního řádu České republiky, konkrétně § 12 odst. 3 ve vztahu k Úmluvám č. 87 a 98 Mezinárodní organizace práce a § 12 odst. 4 ve vztahu k Úmluvě č. 111 Mezinárodní organizace práce.

Dále na minulé schůzi výboru předložil písemně své připomínky posl. Kužílek a požádal o jejich projednání v ústavně právním výboru.

Posl. Teplík doporučil výboru, aby se jednak zabýval problematikou § 12 odst. 3 a 4 a dále připomínkami posl. Kužílka (z 11 přítomných poslanců 11 se vyslovilo pro tento postup).

Posl. Rujbrová předložila poslancům své písemné připomínky k připomínkám posl. Kužílka.

K problematice § 12 odst. 3 a 4 se vyjádřil náměstek ministra financí prof. mat. Vladimír Rudlovčák, CSc. a náměstek Generálního ředitelství cel dr. Pytlíček. V obsáhlém výkladu uvedli, že navrhované znění § 12 odst. 3 není v rozporu s právním řádem České republiky.

K § 12 odst. 4 se dále vyjádřil posl. Třebický a upozornil, že již rozpočtový výbor přijal jeho komplexní pozměňovací návrh k § 12 odst. 4, který je uveden ve sněmovním tisku č. 36/3 část G, a který byl poslancům též rozdán.

S jejich stanovisky vyslovila zásadní nesouhlas předsedkyně odborového svazu zaměstnanců státních orgánů dr. Vondrová, s jejímž vystoupením výbor souhlasil.

V obsáhlé obecné i podrobné rozpravě vystoupili posl. Kupčová, Koháček, Benda, Libor Novák, Teplík a Kudláček.

Na návrh zpravodaje posl. Teplíka výbor přijal k § 12 odst. 3 usnesení, že "neshledává v § 12 odst. 3 žádný rozpor s Úmluvami Mezinárodní organizace práce a nevidí žádnou překážku, aby § 12 odst. 3 nemohl být v tomto znění postoupen k dalšímu čtení v souladu se zákonem o jednacím řádu Poslanecké sněmovny" (z 16 přítomných poslanců 10 hlasovalo pro, 5 proti a 1 nehlasoval).

Nové znění § 12 odst. 4, které předložila posl. Kupčová, přijato nebylo (z 16 přítomných poslanců 6 hlasovalo pro a 9 proti).

K § 12 odst. 4 výbor doporučil Poslanecké sněmovně přijmout pozměňovací návrh posl. Třebického uvedený ve sněmovním tisku 36/3 část G s výjimkou bodu 8 (z 16 přítomných poslanců 10hlasovalo pro a nikdo proti).

Posl. Benda navrhl, aby čl. IV - účinnost byla stanovena 1.7.1997 (z 16 přítomných 16 hlasovalo pro).

Dále byly projednány za přítomnosti posl. Kužílka jeho připomínky, týkající se zejména operativní techniky. Předmětem jednání byly i písemné připomínky posl. Rujbrové k připomínkám posl. Kužílka.

Po obsáhlé rozpravě poslanci přijali připomínky k § 11, 33a, 37a, 37d, 37e a 37f.

Při závěrečném hlasování o usnesení výboru z 16 přítomných poslanců

- 16 hlasovalo pro - Procházka, Zajíček, Koháček, Benda, Libor Novák, Marvanová, Kudláček, Orel, Jičínský, Španbauer, Kupčová, Noveská, Teplík, Polášek, Rujbrová a Matulka.

 

Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1997

2. volební období

31

USNESENÍ

ústavně právního výboru

z 13. schůze dne 12. března 1997

k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 13/1993 Sb., celní zákon, ve znění zákona č. 35/1993 Sb. (tisk 36)

Po zpravodajské zprávě posl. Tomáše Teplíka, vyjádření náměstka ministra financí prom. mat. Vladimíra Rudlovčáka, CSc., a po rozpravě k § 11, k § 12 odst. 3 a 4, k § 33a, k § 37a až 37f a k čl. IV

ústavně právní výbor

I. neshledává v § 12 odst. 3 žádný rozpor s Úmluvami Mezinárodní organizace práce a nevidí žádnou překážku, aby § 12 odst. 3 nemohl být v tomto znění postoupen k dalšímu čtení v souladu se zákonem o jednacím řádu Poslanecké sněmovny,

II. k § 12 odst. 4 doporučuje Poslanecké sněmovně přijmout pozměňovací návrh posl. Třebického uvedený ve sněmovním tisku 36/3 část G s výjimkou bodu 8,

III. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby přijala k tomuto vládnímu návrhu zákona tyto další změny a doplňky:

1. v § 11 odst. 3 písm. a)

slova " v § 37a až 37e" nahradit slovy "v § 37a až 37f",

2. § 33a zní:

"§ 33a

Oprávnění k použití technických prostředků k zabránění odjetí vozidla

(1) Celník je oprávněn použít jako donucovacího prostředku podle § 38 odst. 1 písm. f) technických prostředků k zabránění odjezdu vozidla zajištěného podle § 309 anebo odňatého podle zvláštního zákona5c).

(2) Technických prostředků k zabránění odjezdu vozidla z důvodu uvedeného v odstavci 1 nelze použít, jde-li o vozidlo, které tvoří překážku silničního provozu5d).

(3) Technických prostředků k zabránění odjezdu vozidla lze použít ještě před doručením rozhodnutí o zajištění nebo usnesení o odnětí předmětného vozidla osobě, které se zajišťuje nebo odnímá, jestliže hrozí nebezpečí, že účel zajištění nebo odnětí bude zmařen, nebudou-li technické prostředky k zabránění odjezdu vozidla použity neprodleně.

(4) Je-li rozhodnuto o vrácení zajištěného vozidla (§ 312), technické prostředky k zabránění odjetí vozidla se neprodleně odstraní.

(5) Na použití technických prostředků k zabránění odjetí vozidla podle odstavce 1 se nevztahují ustanovení § 38 odst. 2 až 4.",

odkazy 5c) a 5d) pod čarou znějí:

"5c) § 79 trestního řádu.

5d) § 37 vyhlášky Federálního ministerstva vnitra č. 99/1989 Sb., o pravidlech provozu na pozemních komunikacích (pravidla silničního provozu), ve znění pozdějších předpisů.",

3. § 37a zní:

§ 37a

(1) Při odhalování úmyslných trestných činů podle § 11 odst. 2 písm. e) a při zjišťování jejich pachatelů je služba pátrání celního úřadu oprávněna používat operativně pátrací prostředky. Operativně pátracích prostředků je služba pátrání celního úřadu oprávněna používat také při odhalování úmyslných trestných činů, které vyplývá ze zabezpečování a plnění úkolů uvedených v § 11 odst. 3, jestliže čin, který se stal v zahraničí by byl v tuzemsku úmyslným trestným činem.

(2)Při odhalování zvlášť závažných úmyslných trestných činů6b) anebo jiných úmyslných trestných činů, k jejichž stíhání zavazuje mezinárodní smlouva, u nichž má celní úřad postavení orgánu činného v trestním řízení3h), je služba pátrání celního úřadu oprávněna používat operativní techniku. Operativní techniku je služba pátrání celního úřadu oprávněna používat také při odhalování závažných úmyslných trestných činů6b), které vyplýva ze zabezpečování a plnění úkolů uvedených v § 11 odst. 3, jestliže čin, který se stal v zahraničí by byl v tuzemsku zvlášť závažným úmyslným trestným činem6b), anebo jiným úmyslným trestným činem, k jehož stíhání zavazuje mezinárodní smlouva.",

4. § 37d odst. 1 zní:

"(1) Operativní techniku lze použít pouze tehdy, existuje-li důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin uvedený v § 37a odst. 2 anebo že se připravuje spáchání takového trestného činu.",

5. v § 37d za odst. 1 vložit nový odst. 2 tohoto znění:

"(2) Operativní techniku lze používat jen v případech, kdy odhalování trestných činů uvedených v § 37a odst. 2 je jiným způsobem neúčinné anebo podstatně ztížené, a to pouze na dobu nezbytně nutnou.",

dosavadní odst. 2 až 13 označit jako odst. 3 až 14,

6. v § 37d dosavadní odst. 5 zní:

"(5) Soudce stanoví dobu trvání použití operativní techniky na nezbytně nutnou dobu, nejdéle však na dobu 3 měsíců.",

7. v § 37d dosavadní odst. 6 zní:

(6) Použití operativní techniky uvedené v § 37c písm. b) zabezpečuje pro potřebu celního úřadu Policie České republiky. Se žádostí o použití příslušné operativní techniky musí celní úřad předložit příslušné povolení podle tohoto zákona.",

8. v § 37d v dosavadním odst. 9

v první větě slovo "souhlasu" nahradit slovem "povolení" - 2x,

v druhé větě slova "dodatečný souhlas" nahradit slovy "dodatečné povolení",

9. § 37e zní:

"§ 37e

Kontrolu použití operativní techniky vykonává Poslanecká sněmovna podle zvláštního zákona6c) s tím, že úkoly stanovené ministru vnitra plní ministr financí.",

odkaz 6c) pod čarou zní: "6c) § 36a zákona č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů.",

10. v § 37f odst. 1 zní:

"(1) Používání operativně pátracích prostředků a operativní techniky nesmí sledovat jiný zájem než získání informací důležitých k odhalování trestných činů uvedených v § 37a odst. 2; práva a svobody osob lze omezit jen v míře nezbytně nutné.",

11. čl. IV zní:

"Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. července 1997.",

IV. pověřuje předsedu výboru, aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu,

V. zmocňuje zpravodaje výboru, aby ve schůzi Poslanecké sněmovny podal zprávu o výsledcích projednávání tohoto návrhu zákona ve schůzi ústavně právního výboru.

Tomáš TEPLÍK v.r.

zpravodaj výboru

Marek BENDA v.r.

ověřovatel výboru

 

RNDr. Libor KUDLÁČEK v.r.

místopředseda výboru

K bodu 2: Sdělení předsedy výboru

1. Na dnešní schůzi se pro nemoc omlouvá posl. Röschová.

2. Dne 4.4. (pátek - plénový týden) požádal o přijetí ústavně právní výbor norského parlamentu (11 poslanců ze všech tamních politických stran). Přijetí by se mělo -vzhledem k tomu, že bude plénum - uskutečnit v poledne, vč. pracovního oběda. V Norsku se za ÚPV v minulém volebním období zúčastnili jednání posl. Benda, Koháček, Matulka. Dále se jednání zúčastní posl. Libor Novák, Polášek, Kupčová (3 poslanci z koalie a 3 poslanci z opozice).

Program:

- prohlídka budovy Poslanecké sněmovny

- účast na galerii - jednání Poslanecké sněmovny

- pracovní oběd - zřejmě mimo budovu PS, v jehož rámci by probíhala diskuse obou delegací.

3. Podklady pro zahraniční cestu do Velké Británie, která se má usktuečnit od 17.3. do 21.3. byly poslancům rozdány.

4. Poslanci byli seznámeni s tím, že na sekretariátu výboru jsou k nahlédnutí brožury Institutu pro kriminologiii a sociální prevenci

- Hazardní hry a drogy jako potenciální zdroj organizovaného zločinu

- Hospodářská kriminalita ve finanční oblasti

Oběti organizovaného zločinu

- Závěry neapolské konference k organizovanému zločinu

- Strategie prevence kriminality v Evropě a Severní Americe

- Prevence kriminality v teorii a praxi

- Analýza účinnosti legislativních úprav

- Program bezpečnějších měst ve Skotsku

5. Poslanci byli seznámeni s materiály Národohospodářského ústavu Josefa Hlávky

- Změny na trhu práce a v materiálních podmínkách života v České republice v období 1989-1995

- Dějiny českého ekonomického myšlení do roku 1948

- Mýtus a realita hospodářské vyspělosti Československa mezi světovými válkami

- Stručné dějiny ekonomických reforem v Československu (1945-1995) a byli vyzváni k jejich event. odběru.

6. Poslanci byli seznámeni s informací o stavu a složení vězňů (čj. 17 a 53/97-ÚPV).

7. Poslanci byli seznámeni s dopisy týkajícími se úpravy rodinného práva (čj. 24, 25, 34,36, 38, 45, 46, 47, 48, 63, 64, 65, 66, 67, 68/97-ÚPV).

8. Poslanci byli seznámeni s dopisem Asociace reklamních agentur, který se týká připravovaného autorského zákona (čj. 7/97-ÚPV).

9. Poslanci byli seznámeni s dopisem pana ing. Jaromíra Musílka z Prahy 2, který se týká vyjadřování ve veřejných sdělovacích prostředcích (čj. 61/97-ÚPV).

10. Poslanci byli seznámeni s dopisem pana Ondřeje Černého z Prahy 4, který se týká Městského státního zastupitelství v Praze (čj. 70/97-ÚPV).

11. Poslanci byli seznámeni s dopisem pana Jaroslava Baše ze Starého Kolína, který se týká exekuce na plat (čj. 58/97-ÚPV).

12. Poslanci byli seznámeni s dopisem pana Antonína Orga ze Staré Boleslavi, který se týká soudnictví (čj. 60/97-ÚPV).

13. Poslanci byli seznámeni s dopisem předsedy Bytového družstva 40 pana Jaroslava Jelínka, který se týká usnesení vlády č. 245/95 (čj. 55/97-ÚPV).

14. Poslanci byli seznámeni s dopisem ing. Lukáše Peterky z Realitní kanceláře EGO, který se týká stavebního úřadu (čj. 52/97-ÚPV).

15. Poslanci byli seznámeni s dopisem pana Jana Ristovského z Velkého Ořechova, který se týká samosprávy (čj. 54/97-ÚPV).

16. Poslanci byli seznámeni s dopisem ing. Rudolfa Gregora a Josefa Cihláře z Brna v trestní věci (čj. 42/97-ÚPV).

17. Poslanci byli seznámeni s dopisem ředitele správy SBD Chrudim pana Jaroslava Pospíšila, který se týká spoluvlastnických vztahů (čj. 43/97-ÚPV).

18. Poslanci byli seznámeni s dopisem paní Boženy Soubustové z Prahy 10, který se týká česko-německé deklarace (čj. 49/97-ÚPV).

19. Poslanci byli seznámeni s dopisem ing. Tomáše Ondráčka ze Žďáru nad Sázavou, který se týká zemědělského zákona (čj. 51/97-ÚPV).

20. Poslanci byli seznámeni s dopisem JUDr. Ladislava Vostárka z Unie středního stavu ČR (čj. 11/97-ÚPV).

21. Poslanci byli seznámeni s dopisem pana Pavla Krpaty, t.č. UVV Praha Pankrác (čj. 6/97-ÚPV).

22. Poslanci byli seznámeni s dopisem generálního ředitele Českého rozhlasu Mgr. Vlastimila Ježka, který se týká zákona o rozhlasových a televizních poplatcích (čj. 275/96-ÚPV).

23. Poslanci byli seznámeni s dopisem pana Petra Kužela z Hospodářské komory ČR, který se týká zákona o oceňování majetku (čj. 40/97-ÚPV).

24. Poslanci byli seznámeni s dopisem paní ing. Heleny Klinovské z Prahy 6, který se týká důchodového pojištění (čj. 30/97-ÚPV).

25. Poslanci byli seznámeni s dopisem starosty města Valašské Klobouky ing. Antonína Bařinky, který se týká zákona o obcích (čj. 18/97-ÚPV).

26. Poslanci byli seznámeni s dopisem ředitelky Fakultní nemocnice Královské Vinohrady MUDr. Zuzany Roithové, který se týká zákona o zdravotním pojištění (čj. 19/97-ÚPV).

27. Poslanci byli seznámeni s dopisem pana Lumíra Kothery z Kladna, který se týká dodržování lidských práv (čj. 20/07-ÚPV).

28. Poslanci byli seznámeni s dopisem paní Antonie Košinové z Prahy 4, který se týká restitucí (čj. 21/97-ÚPV).

29. Poslanci byli seznámeni s dopisem primátora města Zlín pana ing. Vladimíra Daťka, který se týká programu prevence sociálně-patologických jevů a kriminality (čj. 16/97-ÚPV).

K bodu 3: Dovolba člena podvýboru ústavně právního výboru pro přípravu novely zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny

Místopředseda výboru posl. Orel požádal, aby výbor doplnil program svého jednání o bod "Dovolba člena podvýboru pro přípravu novely zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny (ze 14 přítomných poslanců 14 hlasovalo pro zařazení tohoto bodu).

Posl. Orel navrhl, aby za Pavlu Jurkovou (KDU-ČSL), která se vzdala poslaneckého mandátu, byl zvolen členem podvýboru ústavně právního výboru pro přípravu novely zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny ing. Vladimír Procházka (KDU-ČSL). (Z 14 přítomných poslanců 14 hlasovalo pro.)

 

Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1997

2. volební období

32

USNESENÍ

ústavně právního výboru

z 13. schůze dne 12. března 1997

k volbě člena podvýboru ústavně právního výboru pro přípravu novely zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny

(v návaznosti na usnesení výboru č. 17 ze dne 31. října 1996

a č. 24 z 31. ledna 1997)

Na návrh místopředsedy ústavně právního výboru Mgr. Jaroslava Orla a po rozpravě

ústavně právní výbor

volí za Pavlu Jurkovou (KDU-ČSL), která se vzdala poslaneckého mandátu, členem podvýboru poslance:

ing. Vladimíra Procházku KDU-ČSL.

 

Marek BENDA v.r.

ověřovatel výboru

 

JUDr. Libor NOVÁK v.r.

předseda výboru

 

K bodu 3: Návrh termínu a pořadu příští schůze výboru

Předseda výboru předložil poslancům návrh programu 14. schůze výboru, která se bude konat 16.4.1997:

10.00 hod.

1. Sdělení předsedy

10.15 hod.

2. Návrh termínu a pořadu příští schůze výboru

10.30 hod.

3. Návrh posl. Z. Jičínského a dalších na vydání zákona, kterým se doplňuje zákon České národní rady č. 238/92 Sb., o některých opatřeních souvisejících s ochranou veřejného zákona (zákon o střetu zájmů) (tisk 101)

Lze předpokládat, že další - 15. schůze výboru - by se uskutečnila 16. a 17. dubna 1997 a byly by projednávány tisky, které budou výboru přikázány.

Závěrem výbor odsouhlasil program 14. schůze výboru tak, jak jej navrhl předseda výboru dr. Novák.

Z 16 přítomných poslanců

- 16 hlasovalo pro - Procházka, Zajíček, Koháček, Benda, Libor Novák, Marvanová, Kudláček, Orel, Jičínský, Španbauer, Kupčová, Noveská, Teplík, Polášek, Rujbrová a Matulka.

K bodu 4: Spolupráce s legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny

Předseda výboru JUDr. Libor Novák uvedl, že tento bod výbor zařadil na program svého jednání, aby si více objasnil a přiblížil spolupráci legislativního odboru Kanceláře Poslanecké sněmovny s ústavně právním výborem.

Ředitelka legislativního odboru Kanceláře Poslanecké sněmovny JUDr. Jana Vomlelová seznámila poslance s úkoly, které tento odbor, který je současné době 19členný, zabezpečuje. Dělí se dále na 2 útvary, a to právní (2 právníci a 1 sekretářka), ostatní zajišťují úkoly spojené s legislativní činností orgánů Poslanecké sněmovny. Informovala též o počítačovém vybavení legislativního odboru.

Pokud jde o kompatibilitu navrhovaných právních předpisů s právem ES, u vládních návrhů toto stanovisko činí vláda, u poslaneckých návrhů by to měl dělat či dělá Parlamentní institut, který se na to specializuje. Pokud jde o stanoviska legislativního odboru k návrhům zákonů, legislativní odbor je zajišťuje, pokud si je poslanci vyžádají.

Poslanci Matulka, Koháček a Benda se zajímali proč není v počítačové síti Poslanecké sněmovny zákon schválený Poslaneckou sněmovnou v době, kdy je předáván Senátu.

Dále poslanci upozornili, že lhůta mezi 2. a 3. čtením návrhu zákona na schůzi Poslanecké sněmovny je v řadě případů krátká. Dr. Vomlelová upozornila, že řešením by bylo zařazovat 2. čtení na začátek plenární schůze a 3. čtení by měla probíhat následující týden. V řadě případů z důvodů časové tísně jednání Poslanecké sněmovny se to nedaří.

Dále v diskusi vystoupili posl. Libor Novák, Benda, Koháček, Zajíček a Jičínský, Mj. se zabývali vypracováváním právních připomínek ze strany legislativního odboru k návrhům zákonů, které projednává ústavně právní výbor, dále legislativním vypracováváním či dopracováváním určitých připomínek, které vznesou poslanci při projednávání v ústavně právním výboru, event. jednání výboru upravit tak, aby výbor návrh zákona projednal 1. výborový týden a do dalšího opětovného jednání o témže bodu ve výboru by legislativní odbor vypracoval přesné znění námětů vznesených poslanci.

Předseda výboru dr. Novák doporučil, aby se výbor posledním uvedeným námětem zabýval v době, až bude znám výstup podvýboru pro přípravu novely jednacího řádu k těmto otázkám. Dále se poslanci zabývali odborně technickým zabezpečením jednání výboru apod.

Na návrh předsedy výboru dr. Nováka výbor vyslovil souhlas s těmito závěry:

- zákony schválené Poslaneckou sněmovnou by měly být k dispozici na počítačové síti Poslanecké sněmovny v době, kdy jsou předávány Senátu,

- aby bylo zabezpečeno dostatečné odborně technické zázemí pro jednání ústavně právního výboru,

- aby poslanci ústavně právního výboru obligatorně dostávali od legislativního odboru věcná stanoviska k návrhům zákonů, které výbor projednává,

- aby předseda výboru dr. Libor Novák projednal s ředitelkou Parlamentního institutu dr. Syllovou obligatorní zpracovávání stanovisek týkajících se kompatibility právního řádu ES u "poslaneckých" návrhů zákonů.

Se závěry z 13 přítomných poslanců 13 vyslovilo souhlas.

 

Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1997

2. volební období

39

USNESENÍ

ústavně právního výboru

z 13. schůze dne 12. března 1997

ke spolupráci s legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny

Po úvodním slově předsedy výboru JUDr. Libora Nováka, vyjádření ředitelky legislativního odboru JUDr. Jany Vomlelové a po rozpravě

ústavně právní výbor

žádá legislativní odbor Kanceláře Poslanecké sněmovny, aby

a) zákony schválené Poslaneckou sněmovnou byly k dispozici na počítačové síti v době, kdy jsou předávány Senátu

b) poslanci ústavně právního výboru obligatorně dostávali od legislativního odboru věcná stanoviska k návrhům zákonů, které výbor projednává.

 

Marek BENDA v.r.

ověřovatel výboru

 

JUDr. Libor NOVÁK v.r.

předseda výboru

 

/Schůze výboru byla ukončena v 15.30 hod./

 

Marek BENDA

ověřovatel výboru

 

RNDr. Libor KUDLÁČEK

místopředseda výboru

JUDr. Libor NOVÁK

předseda výboru



Přihlásit/registrovat se do ISP