Zápis

z 27. schůze výboru pro sociální politiku a zdravotnictví,

konané 12. února 1998

 

Schůzi výboru zahájil v 8.35 hodin předseda výboru Vladimír Špidla. Uvítal nově zvoleného člena výboru poslance Jana Stráského.

Prvním bodem projednávaného programu byl návrh termínu a pořadu 28. schůze výboru pro sociální politiku a zdravotnictví. Přítomným poslancům byl předložen návrh pozvánky na 28. schůzi. Po rozpravě, ve které vystoupili poslanci Špidla, Gavlasová, Škromach, většina výboru návrh přijala (11 pro - všichni přítomní).

V bodu Sdělení předsedy Vladimír Špidla informoval poslance o svém jednání s ředitelem IKEM o možné prezentaci informačního systému, který by monitoroval kvalitu poskytované zdravotní péče. Prezentace by byla uspořádána někdy po jednání výboru v rozsahu dvou až tří hodin.

Dále předseda informoval o připravovaném semináři, který proběhne 27. února na téma "Koexistence veřejného a soukromého zdravotního pojištění". Seznámil poslance s jeho programem. V rozpravě po souhlasu výboru (10 poslanců pro) vystoupil Ing. Jelínek, který požádal výbor, aby výbor pro sociální politiku a zdravotnictví spolu s Českou asociací pojišťoven nezaštítil pořádání akce. Pro tento návrh, který si osvojil předseda výboru Vladimír Špidla, se vyslovilo všech 13 přítomných poslanců. Návrh byl přijat.

V bodě Různé byli poslanci informováni o připravované návštěvě ministryně zdravotnictví, která by měla proběhnout ve čtvrtek 26. února 1998 od 9.00 hodin spolu se senátním výborem pro zdravotnictví a sociální politiku.

Dále byli poslanci informováni, že k agendě státního dozoru nad bezpečností práce a připravovanou novelou zákona č. 174/1968 Sb., bude svolán seminář ve spolupráci s hospodářským výborem. Konkrétní datum je zatím stanoveno na 5. března s tím, že definitivní rozhodnutí padne až po schválení návrhu v prvním čtení.

Schůze výboru byla zakončena v 8.50 hodin.

 

Zaznamenal: Antonín Papoušek

Dne 12. února 1998

 

Jaroslav ZVĚŘINA, v.r.
ověřovatel výboru

Vladimír ŠPIDLA, v.r.
předseda výboru



Přihlásit/registrovat se do ISP