Zápis z 3. schůze zahraničního výboru Poslanecké sněmovny,  

která se konala dne 18. září 1996

 

Přítomni: V. Holáň, M. Frankl, J. Kalus, K. Kořínková, D. Kroupa, V. Laštůvka, M. Lobkowicz, M. Loukota, J. Maštálka, V. Nájemník, J. Payne, M. Přibáň, M. Randsdorf, V. Svoboda, V. Štěpová, P. Šulák, L. Zaorálek

 

Omluveni: J. Koucký, M. Sládek, P. Tollner,

 

POŘAD:

 

1. Zahájení schůze, schválení návrhu pořadu schůze

2. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Dohoda mezi Českou republikou a Italskou republikou o podpoře a ochraně investic podepsaná dne 22. ledna 1996 v Římě /tisk 1/

3. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Dohoda mezi Českou republikou a Chorvatskou republikou o podpoře a vzájemné ochraně investic podepsaná dne 5. března 1996 v Záhřebu /tisk 6/

4. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi Českou republikou a Venezuelskou republikou o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu a z majetku podepsaná v Praze dne 26. dubna 1996 /tisk 2/

5. Informace o současné situaci v procesu integrace České republiky do Evropské unie

6. Sdělení předsedy

7. Připomínky a podněty poslanců

8. Návrh termínu a pořadu příští schůze

9. Zřízení podvýborů a pracovních skupin zahraničního výboru

10. Návrh státního závěrečného účtu České republiky za rok 1995 - kapitola Ministerstvo zahraničních věcí

11. Informace o diplomatickém protokolu

 

1.

Zahájení schůze, schválení návrhu pořadu schůze

Předseda zahraničního výboru posl. V. Holáň seznámil poslance se schváleným návrhem 3. schůze zahraničního výboru. V případě, že nebude ukončeno projednávání některých bodů dne 18.9., pokračovala by schůze dne 19.9. dopoledne. Nikdo nevznesl návrh na doplnění pořadu schůze.

 

2.

Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Dohoda mezi Českou republikou a Italskou republikou o podpoře a ochraně investic podepsaná dne 22. ledna 1996 v Římě /tisk 1/

Vládní návrh odůvodnil náměstek ministra financí Vladimír Rudlovčák, zástupci MF Milan Galler a Václav Rombald. Náměstek V. Rudlovčák konstatoval, že předložená smlouva je smlouvou standardní. V současné době má ČR uzavřeno celkem 26 smluv tohoto typu, očekává se podpis smlouvy s Argentinou a Uruguaí, koncem října s Indií a Běloruskem. Stručně charakterizoval obsah smlouvy.

Zpravodajskou zprávu přednesl posl. J. Kalus. Navrhl zahraničnímu výboru smlouvu doporučit Poslanecké sněmovně schválit.

V rozpravě vystoupili posl. J. Kalus, V. Nájemník. Posl. J. Payne požádal předkladatele o objasnění, proč je v názvu smlouvy slovo "vzájemné".

Zástupci MF vysvětlili, že text smlouvy je výsledkem jednání dvou stran, i tento název je výsledkem jednání s italskou stranou. Obdobných jemných odchylek bude v textu smlouvy více, ale nejde o odchylky podstatné, které by měnily obsah smlouvy v tom smyslu, že by se odchyloval od tzv. smlouvy standardní. Posl. J. Payne vyjádřil požadavek, aby při sjednávání smluv bylo dbáno na to, aby byla používání stejná terminologie. Posl. V. Štěpová zdůraznila význam smlouvy pro česko-italské vztahy.

Bylo přijato usnesení č. 14 /12:0:0/.

 

3.

Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Dohoda mezi Českou republikou a Chorvatskou republikou o podpoře a vzájemné ochraně investic podepsaná dne 5. března 1996 v Záhřebu /tisk 6/

Vládní návrh odůvodnil náměstek ministra financí Vladimír Rudlovčák, zástupci MF Milan Galler a Václav Rombald. Náměstek V. Rudlovčák konstatoval, že předložená smlouva je smlouvou standardní. Stručně charakterizoval obsah smlouvy.

Zpravodajskou zprávu přednesl posl. J. Kalus. Zdůraznil význam této smlouvy, která umožní rozvoj ekonomických vztahů s Chorvatskem. Navrhl zahraničnímu výboru smlouvu doporučit Poslanecké sněmovně schválit.

V rozpravě nevystoupil žádný poslanec.

Bylo přijato usnesení č. 15 /11:0:0/.

 

4.

Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi Českou republikou a Venezuelskou republikou o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu a z majetku podepsaná v Praze dne 26. dubna 1996 /tisk 2/

Vládní návrh odůvodnil zástupce ministerstva financí Václav Grammetbauer.

V úvodu obecně charakterizoval tento typ smlouvy. Uvedl, že obecně lze uvést, že existují 3 druhy těchto smluv, které vycházejí z daňového systému. Lze charakterizovat 3 druhy daňových právních systémů:

- založený na zdaňování rezidentů

- založený na územním principu

- založený na principu občanství.

V r. 1922 již na půdě Společnosti národů vznikla vzorová smlouva. Nyní existují 2 modely těchto smluv vzniklých na půdě OSN a na půdě OECD. Předložená smlouva je sjednána dle vzoru OECD. Stručně charakterizoval obsah smlouvy.

Předložil poslancům seznam dosud platných smluv tohoto typu. Upozornil na skutečnost, že smlouva s RF a Portugalskem je již sjednána a podepsána, ratifikační proces na české straně byl již ukončen ale čeká se na ratifikaci u druhé smluvní strany. Požádal poslance, aby v případě, že budou mít možnost se svými kolegy v Portugalsku či RF hovořit, na tuto záležitost upozornili. Pro ČR by z mnoha důvodů bylo dobré, kdyby tyto smlouvy co nejdříve vstoupily v platnost. Smlouva s Portugalskem je poslední neratifikovaná smlouva se zeměmi EU.

Zpravodajskou zprávu přednesl posl. M. Lobkowicz. Navrhl zahraničnímu výboru tuto smlouvu doporučit Poslanecké sněmovně schválit.

V rozpravě vystoupil posl. J. Payne, M. Frankl.

Bylo přijato usnesení č. 16 /10:0:0/.

 

5.

Informace o současné situaci v procesu integrace České republiky do Evropské unie

Informaci přednesl náměstek ministra zahraničních věcí Cyril Svoboda. Uvedl, že ČR se náchazí v důležité etapě. ČR požádala o přijetí do EU a zaslala odpověď na Dotazník, začíná stadium vážné přípravy na vlastní negociaci o začlenění ČR do EU. Dotazník byl vypracován v požadované lhůtě 3 měsíců. Jeho kvalita svědčí o tom, že česká administrativa je schopna tento úkol splnit na požadované úrovni a tím, že jsme obdrželi doplňující otázky nám jasně signalizuje, že tento materiál se v Bruselu velmi pečlivě studuje. Zpracováním tohoto dokumentu se nám ukazují priority z pohledy EU a odlišnosti v pohledu EU a ČR; toto by mělo být odstraněno zpracováním doplňujících otázek. Předpokládá se, že v příštím roce by měl být vypracován posudek, který by obsahoval obecnou informaci o stavu ČR v kontextu kritérií, které byly EU stanoveny pro vstup nových členů.

Dále uvedl, že z hlediska strategie se ČR dostává do přednegociačního stadia. Před ČR stojí několik výzev

- musíme připravit negociační tým - tzv. připravit osoby, které připraví vlastní negociaci ze strany ČR; musí být vybavení odborně i jazykově. Měly by být posíleny české ústřední orgány ale i naše mise v Bruselu. Ústřední orgány byly vyzvány v rámci pracovního výboru pro provádění Evropské dohody, aby jasně stanovily priority, kde existují problémy a disharmonie.

- harmonizace českého právního řádu s právem EU - obecnou odpovědnost nese Úřad pro legislativu a veřejnou správu. Nastal zde výrazný pokrok od chvíle, kdy byla zpracována tzv. Bílá kniha. Existují oblasti, kde harmonizace pokročila výrazně /oblast finančního práva, právo oblasti cel, veřejné soutěže, zadávání veřejných zakázek, průmyslového vlastnictví, účetnictví/. Problémy existují v oblasti zemědělství, vzájemného uznávání profesních kvalifikací, ochrany spotřebitele, telekomunikací, sociální politiky, ochrany a bezpečnosti práce. V určitých oblastech dojde k harmonizaci až v době vstupu ČR do EU /oblast přímých a nepřímých daní, finančních služeb, energetiky a dopravy/.

- technická harmonizace - zde jsme pokročili výrazně, náš akreditační systém byl vybudován, neočekává se žádná výrazná potíž.

- oblast státní správy - je nutno nejen připravit negociační tým, ale i připravit celou státní správu na to, že v momentu, kdy se ČR stane členem EU, tak nároky na státní správu nesmírně vzrostou a to z hlediska odborného i jazykového. Státní správa by měla být kompatibilní s veřejnou správou v zemí EU.

- strukturovaný dialog - probíhá, zkušenosti jsou rozdílné. Pokud jde o tzv. 1. pilíř, zde problémy nejsou. Problémy jsou v oblasti 3. pilíře /vnitro a spravedlnost/. Tento dialog neprobíhá velmi dobře. V ostatních oblastech kromě oblasti zemědělství problémy nejsou.

Pro ČR je velmi důležitý výsledek Mezivládní konference. Předpokládáme, že její konec bude v r. 1977 a bude platit příslib daný EU, že s ČR bude zahájeno jednání o vstupu do EU do 6 měsíců po skončení Mezivládní konference /podzim 1997, jaro 1998/. Mezivládní konference se bude zabývat zejména strukturou a fungováním institucí EU. Neměla by vychýlit rovnováhu balance moci mezi jednotlivými orgány EU. Ale mělo by se zde hovořit zejména o otázce hlasování v Radě, zastoupení v Evropské komisi /počet komisařů/, zastoupení v Evropském parlamentu /neměl by překročit 700 osob/.

Jsme přesvědčeni, že ČR bude začleněna do 1. vlny procesu rozšiřování EU.

V této souvislosti uvedl, že dalšími zeměmi, které jsou na řadě vstoupit do EU je Malta a Kypr. Vstup Kypru je však problém, není dosud vyřešen vnitřní "kyperský problém". Neočekává se, že by i mělo dojít ke změně postoje EU z pohledu výsledků příštích voleb ve Velké Británii.

Cenu vstupu ČR do EU lze těžko odhadnout. Lze odhadnout, že z pohledu ČR by členství ČR v EU ročně stálo ČR 10-20 mld. Kč, ale očekávaný příspěvek z rozpočtu EU by měl být 40 mld. Kč.

Lze předpokládat, že po úspěšném negociačním procesu /2 roky/, ratifikačním procesu /4 roky/ by se ČR mohla stát členem EU v r. 2004 nebo 2005.

Předal členům zahraničního výboru výtah z Dotazníku. Pokud jde o celý text Dotazníku, není k dispozici ani členům Evropského parlamentu, pracuje s ním pouze Evropská komise. Poslancům by mohl být Dotazník k nahlédnutí, ale pouze speciálním režimem u předsedy zahraničního výboru.

V rozpravě vystoupili posl. M. Ransdorf, K. Kořínková, V. Štěpová, J. Maštálka, D. Kroupa, V, Holáň,.

Náměstek C. Svoboda na základě dotazů doplnil své vystoupení.

- proces sbližování práva ČR s právem EU - tuto oblast má na starosti Úřad pro legislativu a veřejnou správu, předkládá průběžné zprávy vládě, MZV má koordinační úlohu, podrobnější informace o stavu harmonizace v jednotlivých oblastech mohou podat jednotliví ministři

- dosažení rozpočtové neutrality nelze odhadnout, asi není v našem zájmu usilovat o co nejrychlejší dosažení rozpočtové neutrality

- změnu konvergenčních kriterií můžeme ztěží ovlivnit, nejsme členy EU, ale můžeme o tom veřejně mluvit

- práce s veřejností je důležitá, příprava scénáře informování veřejnosti o EU a našem začlenění do EU se připravuje.

Zástupce MZV Martin Walter stručně informoval o doplňujících otázkách k Dotazníku.

Předseda zahraničního výboru posl. V. Holáň navrhl zahraničnímu výboru vzít na vědomí informaci přednesenou náměstkem C. Svobodou - bylo schváleno 13:0:0/ a klás důraz na informování veřejnosti o EU a vztahu ČR k ní - bylo schváleno /14:0:0/. Bylo přijato usnesení č. 17.

 

6.

Sdělení předsedy

Předseda zahraničního výboru posl. V. Holáň informoval poslance o tom, že

- zahraniční výbor by měl projednávat v říjnu na své schůzi Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi Českou republikou a Švýcarskou konfederací o sociálním zabezpečení /tisk 20/. Ministerstvo práce a sociálních věcí poskytlo členům zahraničního výboru komentář k některým ustanovením této smlouvy. S ohledem na to, že mezinárodní úprava sociálního zabezpečení sama o sobě je ve své podstatě velice složitou problematikou a koordinační nástroje přijímané pro regulaci v mezinárodních vztazích /dvoustranné smlouvy, mnohostranné úmluvy, nadstátní nařízení platná ve vztazích mezi státy Evropské unie/ patří k těm nejsložitějším, nabídlo MPSV v souvislosti s česko švýcarskou smlouvou a očekávanými dalšími smlouvami uvažovanými předložit do Parlamentu uspořádat konzultační setkání odborníků MPSV se členy zahraničního výboru. Poslanci se shodli, že by se tato konzultace mohla konat v říjnu ve středu v podvečer v tzv. výborovém týdnu. Zájem projevili posl. M. Frankl, K. Kořínková. Bylo doporučeno o konzultaci informovat i výbor pro sociální politiku a zdravotnictví.

- pozvánky na schůze zahraničního výboru, ověřená usnesení zahraničního výboru a ověřené zapisy ze schůzí zahraničního výboru jsou v počítačové síti I:\info\vybory\zav.

- zápis z 2. schůze zahraničního výboru na základě požadavku posl. V. Štěpové a dalších je k dispozici v sekretariátu zahraničního výboru, po ověření bude uložen v počítačové síti

- dokumenty /pozvánky, usnesení, zápisy/ zahraničního výboru z 1. volebního období jsou v počítačové sítí i:\info\1VOBďPSP.\vybory\zav

Dále předseda zahraničního výboru posl. V. Holáň informoval o tom, že

- ve dnech 23. - 24. října bude v Praze delegace evropského výboru saského zemského sněmu, která má zájem se setkat se členy zahraničního výboru - poslanci vyjádřili zájem se setkat

- přijetí delegace kostarického zákonodárného shromáždění vedené předsedou dr. Coto Molinou u předsedy Poslanecké sněmovny dne 23. září 1996 v 9.00 hod. - je doporučena účast zástupce zahraničního výboru

Předseda zahraničního výboru posl. V. Holáň informoval o došlých petících a podáních, které jsou k nahlédnutí v sekretariátu zahraničního výboru:

17. 09. 1996 Dopis ve věci uspořádání finanční humanitní pomoci Korejské lidovědemokratické republice

odesilatel: Výbor Společnosti 2001

- informaci a využití členům zahraničního výboru

 

7.

Připomínky a podněty poslanců

Posl. J. Kalus informoval o tom, že se nebude moci zúčastnit zahraniční cesty do Polska, navrhne za sebe náhradníka.

 

8.

Návrh termínu a pořadu příští schůze

Předseda zahraničního výboru seznámil poslance s následujícím návrhem pořadu 4. schůze zahraničního výboru, která se bude konat ve dnech 16. a 17. října 1996:

středa 16. října

v 9.00 hodin

1. Zahájení schůze, schválení návrhu pořadu schůze

v 9.15 hodin

2. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Protokol doplňující Smlouvu mezi Československou socialistickou republikou a Nizozemským královstvím o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu a z majetku a Protokol k ní, který byl podepsán v Praze dne 26. 6. 1996 /tisk 30/

Uvede: zástupce MF

Zpravodaj: posl. K. Kořínková

3. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi vládou České republiky a vládou Malajsie o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu, podepsaná v Kuala Lumpur dne 8. března 1996 /tisk 40/

Uvede: zástupce MF

Zpravodaj: posl. V. Štěpová

v 9.45 hodin

4. Vládní návrh, kterým se předkládá Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi Českou republikou a Polskou republikou o vzájemné pomoci v celních otázkách, podepsaná ve Varšavě dne 15. května 1996 /tisk 39/

Uvede: zástupce MF

Zpravodaj: posl. L. Zaorálek

v 10.15 hodin

5. Vládní návrh, kterým se předkládá Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu Úmluva Organizace spojených národů o bezpečnosti personálu OSN a přidruženého personálu /tisk 32/

Uvede: zástupce MZV

Zpravodaj: posl. D. Kroupa

6. Vládní návrh zákona o opatřeních ve vztahu k Libyi /tisk 37/

Uvede: zástupce MZV

Zpravodaj: posl. J. Payne

v 14.00 hodin

7. Vystoupení nových designovaných velvyslanců České republiky

8. Sdělení předsedy

9. Připomínky a podněty poslanců

čtvrtek 17. října

v 9.00 hodin

10. Informace o vývoji zahraničního obchodu /obchodní bilance, podpora vývozu apod./

Informaci podá: Vladimír Dlouhý

ministr průmyslu a obchodu

11. Návrh termínu a pořadu příští schůze

V rozpravě vystoupila posl. V. Štěpová, navrhla aby na některou příštích schůzí byl pozván zástupce Úřadu pro legislativu a veřejnou správu, který by podal informaci o stavu procesu harmonizace práva ČR s právem EU.

Návrh pořadu schůze poslanci schválili /12:0:0/.

 

9.

Zřízení podvýborů a pracovních skupin zahraničního výboru

Předseda výboru posl. V. Holáň vyzval k diskusi o zřízení podvýborů zahraničního výboru:

- pro styky s krajany

- pro regionální a příhraniční spolupráci

- prac. návrh posl. Štěpové - pro cestovní ruch a zahraniční obchod

V rozpravě ke zřízení podvýboru pro styky s krajany vystoupili

- posl. M. Frankl - podpořil zřízení podvýboru pro krajany, projevil zájem o práci v tomto podvýboru

- posl. V. Holáň - podpořil zřízení podvýboru pro krajany

- posl. M. Ransdorf - podpořil zřízení podvýboru pro krajany - je zde velmi mnoho práce atd.

Posl. V. Holáň navrhl zřízení tohoto podvýboru - bylo schváleno /12:0:0/, aby předsedou podvýboru byl posl. M. Frankl - bylo schváleno /12:0:0/. Posl. V. Štěpová navrhla, aby místopředsedou podvýboru byl posl. P. Šulák /12:0:0/. Bylo přijato usnesení č. 18/12:0:0/.

V rozpravě ke zřízení podvýboru pro regionální a příhraniční spolupráci vystoupili

- posl. K. Kořínková - podpořila zřízení tohoto podvýboru

- posl. V. Holáň - podpořil zřízení tohoto podvýboru

- posl. J. Kalus - podpořil zřízení tohoto podvýboru

Posl. V. Holáň navrhl zřízení tohoto podvýboru - bylo schváleno /13:0:0/, posl. K. Kořínková navrhla, aby předsedou byl posl. V. Laštůvka, posl. M. Frankl navrhl za místopředsedu posl. J. Kaluse - bylo schváleno /13:0:0/. Bylo přijato usnesení č. 19/13:0:0/.

Posl. V. Štěpová podrobněji zdůvodnila návrh na zřízení podvýboru pro cestovní ruch a zahraniční obchod. V rozpravě vystoupili

- posl. V. Holáň - navrhl zřídit podvýbor pro podporu cestovního ruchu a zahraničního obchodu, který by se zabýval např. i činností Českých center

- posl. P. Šulák - podpořil zřízení podvýboru

- posl. M. Ransdorf - podpořil zřízení podvýboru

- posl. J. Payne - zpochybnil zřízení podvýboru z obavy, že problematika zahraničního obchodu by nebyla dostatečně projednávána na schůzi zahraničního výboru, problematika cestovního ruchu by neměla být projednávána v zahraničním výboru, ale spíše ve výboru hospodářském

- posl. J. Maštálka - podpořil zřízení podvýboru

- posl. V. Laštůvka - podpořil zřízení podvýboru

- posl. K. Kořínková - podpořila zřízení podvýboru

- posl. V. Štěpová - podpořila návrh zřídit podvýbor pro podporu cestovního ruchu a zahraničního obchodu

- posl. M. Lobkowicz - vyjádřil pochybnosti o zřízení podvýboru při zahraničním výboru, když bude zřízen, měl by se věnovat problematice cestovního ruchu

- posl. J. Zaorálek - podpořil zřízení podvýboru

- posl. M. Frankl - vyjádřil nutnost vymezit náplň činnosti podvýboru

- posl. V. Nájemník - navrhl zřízení podvýboru odložit, náplň činnosti je nutno vyjasnit

Posl. V. Štěpová navrhla zřídit podvýbor pro podporu cestovního ruchu a zahraničního obchodu - bylo schváleno /9:5:0/, navrhla náplň činnosti - bylo schváleno /12:0:2/. Posl. M. Ransdorf navrhl, aby předsedkyní podvýboru byla posl. V. Štěpová - bylo schváleno /10:0:3/, místopředsedou posl. M. Lobkowicz /11:0:0/. Bylo přijato usnesení č. 20. /11:0:0/

 

10.

Návrh státního závěrečného účtu České republiky za rok 1995 - kapitola Ministerstvo zahraničních věcí

K projednávání státního závěrečného účtu Ministerstva zahraničních věcí byli přizvání náměstkyně ministra zahraničních věcí Helena Bambasová a zástupci MZV Ing. Zavázal a Ing. Fojtík. Ministerstvo financí zastupovali Ing. Cysař a Ing. Vlažná.

Náměstkyně ministra H. Bambasová stručně zdůvodnila předložený materiál. Příjmy byly výrazně překročeny, což je skutečnost, kterou ale MZV neovlivňuje. Jde o příjmy z konzulární činnosti, z pronájmů nemovistostí v zahraničí a dobíhající příjmy z delegátské sítě. Pokud jde o investiční výdaje, sovisely s dobudováváním rekonstrukcí budov v zahraničí. U neinvestičních výdajů velká část finančních prostředků byla vynaložena na tzv. zvýšené životní náklady, což jsou ty finanční prostředky, ze kterých žijí naši zaměstnanci v zahraničí. Značná část neinvestičních výdajů je vynaložena na úhradu nájemného v zahraničí /budovy, byty/. Obecně lze konstatovat, že výdaje v zahraničí se zvyšují, což souvisí s inflací v zahraničí.

Zpravodajskou zprávu podala posl. K. Kořínková. Uvedla, že z materiálu vyplývá, že MZV je velmi šetrné a je nutné zvážit, zda šetření v této oblasti je dobré pro rozvoj zahraničních vztahů. Upozornila na nečerpání mzdových prostředků, což je způsobeno nenaplněním stavu pracovníků, ale je možné, že platy pracovníků jsou regulovány a nejsou příliš vysoké, neboť pracovníci zastupitelských úřadů se spíše stěžují na výši platu. Doporučila zahraničnímu výboru, aby předložený materiál byl schválen. Zajímala se o situaci kolem výstavby diplomatické čtvrti v Tróji v souvislosti se šetřením NKÚ.

V rozpravě náměstkyně ministra Helena Bambasová uvedla, že nečerpání mzdových prostředků je způsobena nenaplněností diplomatické sítě, je to problém získávání odborníků pro tuto činnost zejména např. zemí Afriky. MZV je i opatrné, neboť např. musí-li dojít ke krácení prostředků ke konci roku, musí být MZV na splnění tohoto opatření připraveno.

Ing. Zavázal informoval o stavbě diplomatické čtvrti v Tróji. Bylo rozhodnuto, že bude dokončena pouze I. etapa výstavby, etapy II,III a IV nebudou realizovány. Podařilo se pronajmout dokončené budovy organizaci Radio Free Europe prostřednictví Diplomatického servisu. Ke zdražení dostavby došlo v důsedku inflace.

Bylo přijato usnesení č. 21 /11:0:0/

 

11.

Informace o diplomatickém protokolu

Informace o diplomatickém protokolu podal ředitel diplomatického protokolu MZV Jan Drábek. Předal poslancům materiály týkající se diplomatické praxe.

V rozpravě vystoupili všichni přítomní poslanci, zajímali se o některé detaily diplomatické praxe, na ktesdré zástupci MZV Jan Drábek a Jiří Svoboda odpovídali.

 

Schůze skončila v 17.00 hod.

 

Zapsala: Stanislava Mikšová - tajemnice výboru

 

 

Michal Frankl, v. r.

Vilém Holáň, v. r.

ověřovatel výboru

předseda výboru

 



Přihlásit/registrovat se do ISP