Neautorizováno !


 

(Jednání pokračovalo ve 14.30 hodin.)

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Vážené paní kolegyně, vážení páni kolegové, navzdory počtu přítomných uběhla 14. hodina a třicátá minuta, což je přesně ta doba, po niž byla vyměřena polední přestávka v jednání Poslanecké sněmovny, a proto mi dovolte, abych vás na odpolední části našeho dnešního jednání všechny přivítala.

Než se dostaví ti, kteří jsou právě na cestě, ráda bych vás přítomné informovala o tom, že jsme ve fázi projednávání zákonů ve druhém čtení a jsou před námi body č. 10, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 a 21, tedy zákony, které jsou ve druhém čtení, a těmi se budeme v průběhu dnešního odpoledne věnovat.

Mám zde na stole ještě poznámku, že je třeba dnešní odpolední jednání zahájit hlasováním o vrácení bodu č. 9, protože jestli si dobře vzpomenete, v našem dopoledním jednání probíhala sloučená rozprava k bodům č. 8 a 9. Během této sloučené rozpravy zazněl návrh na vrácení zákonů k dopracování, a to jak u bodu č. 8, tak u bodu č. 9. Hlasování bylo pouze jedno, mohla zde vzniknout námitka v tom slova smyslu, že toto jedno jediné hlasování nemůže postihnout oba body. A proto kvůli čistotě tohoto legislativního procesu mám zde nyní návrh na to, abychom se vrátili k hlasování o bodu č. 9, a tak jak zde byl přednesen návrh na vrácení k dopracování tohoto bodu, abychom také hlasovali o bodu č. 9, když už proběhlo hlasování o bodu č. 8.

Má někdo z přítomných, prosím, námitku proti tomuto postupu, který jsem vám zde navrhla? Není tomu tak. A protože svolávám naše kolegy, aby přišli do jednací síně, tak se domnívám, že ještě můžeme chvilku počkat. Prosím vás tedy o shovívavost. Během dvou minut bude toto hlasování zahájeno. (Krátké přerušení jednání.)

Prosím všechny, pokud jste nově přišli do sálu, abyste se zaregistrovali, abychom byli všichni zaregistrováni, a mohli tedy podstoupit ono hlasování, které je před námi.

Ve smyslu toho, co jsem řekla, vracíme se k bodu č. 9, protože odhlasováno bylo pouze jedním hlasováním vrácení k dopracování zákona, který byl ve schváleném pořadu schůze uveden jako bod č. 8. Tento návrh zákona jsme vrátili výboru k novému projednání. A opakuji, že u bodu č. 9 se jedná pouze o nezpochybnění dalšího možného postupu. Toto hlasování neproběhlo.

 

Proto tedy ještě zahajuji hlasování pořadové číslo 59. V něm se ptám, kdo je pro, abychom vrátili také zákon, který je uveden pod pořadovým číslem 9, sněmovní tisk 746, výboru k dopracování. Táži se, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti?

V hlasování s pořadovým číslem 59 z přítomných 97 pro se vyslovilo 75, proti 9. Tento návrh byl přijat.

 

Tím jsme se vypořádali také s bodem č. 9, sněmovní tisk 746, tak, aby nemohly vzniknout nějaké další pochybnosti.

 

Vážené kolegyně a kolegové, můžeme tedy zahájit další bod schváleného pořadu schůze. Tímto dalším bodem je bod číslo

 

10.
Vládní návrh zákona o podpoře výstavby družstevních bytů
ze Státního fondu rozvoje bydlení a o změně některých zákonů
(zákon o podpoře výstavby družstevních bytů)
/sněmovní tisk 816/ - druhé čtení

 

Z pověření vlády poprosím, aby uvedený návrh přednesl pan ministr pro místní rozvoj Radko Martínek. Pane ministře, prosím, slovo je vaše.

 

Ministr pro místní rozvoj ČR Radko Martínek Děkuji mnohokrát, paní místopředsedkyně. Dámy a pánové, máme před sebou materiál, který přišel do Sněmovny poměrně dávno, a sice 6. října 2004. Jeho pouť Sněmovnou je poměrně složitá, a to zejména proto, že je to jeden ze zákonů, který musel být notifikován s Evropskou unií, a zejména ta část, která se týká státní podpory. Proto výbor pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí přerušil projednávání, požádal o součinnost ministerstvo, které tuto součinnost poskytlo, byly připraveny i pozměňovací návrhy, které byly projednány potom příslušným způsobem ve výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí, a zpětně se znovu k nim vyjádřila vláda, protože docela zásadním způsobem přepracovaly původní vládní normu. Proto se vláda znovu vyjádřila k jednotlivým připomínkám a vzápětí byly tyto připomínky projednány s Evropskou unií.

V současné době tento zákon je v souladu s evropskými normami s tím, že využívá normy de minimis, což je omezená podpora, kterou zná a umožňuje EU. Znamená to, že objem finančních prostředků pro jedno družstvo dosahuje v období tří let 100 tisíc eur.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji vám, pane ministře. Návrh v prvém čtení jsme přikázali k projednání výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí a já prosím nyní našeho pana kolegu poslance Miroslava Váňu, aby nás seznámil s usnesením tohoto výboru, a zároveň uvádím, že usnesení nám bylo rozdáno jako sněmovní tisk 816/1.

Prosím, slovo má pan poslanec Miroslav Váňa.

 

Poslanec Miroslav Váňa: Vážená paní předsedající, z vlády vážený pane ministře, dámy a pánové, vážení kolegové. Dovolte mi, abych vás seznámil s usnesením, které bylo přijato na zasedání výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí.

Výbor pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí na své 49. schůzi konané dne 1. června 2005 přijal usnesení č. 283 k vládnímu návrhu zákona o podpoře výstavby družstevních bytů ze Státního fondu rozvoje bydlení a o změně některých zákonů (zákon o podpoře výstavby družstevních bytů), sněmovní tisk 816, následujícího znění:

Výbor pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí na své 49. schůzi po odůvodnění dr. Ivana Přikryla, náměstka ministra pro místní rozvoj, po zpravodajské zprávě poslance Miroslava Váni a po rozpravě přijal usnesení, kterým doporučuje Poslanecké sněmovně sněmovní tisk 816 projednat a schválit ve znění přijatých pozměňovacích návrhů.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP