Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1920.

I. volební období.

1. zasedání.

366.

Odpověď

ministra železnic

na interpelaci poslance Josefa Kříže a soudruhů (č. tisku 60)

o nepřístojnosti při osobní dopravě na Košicko-Bohumínské dráze. 

Na tuto interpelaci dovoluji si odpověděti, jak následuje:

Souprava vlaku čís. 17 a zpětného vlaku čís. 18 starého jízdního řádu sestávala pravidelně ze služebního a 6 osobních vozů, které podle zkušenosti pro přepravu dělnictva i ostatních cestujících vždy stačily. Dne 24. května t. r. bylo svatodušní pondělí, a ježto jízda dělnictva byla očekávána až druhého dne, byla souprava vlaku o 2 vozy zmenšena. Přes to, že se dělnictvo onoho dne zcela neočekávaně k vlaku dostavilo, nebyly zbývající 4 vozy přeplněny, neboť až do Růžomberka jelo celkem 126 cestujících, kteří se do 4 vozů pohodlně vejdou. Teprve z Růžomberka dosáhl počet cestujících 358 osob a byla proto souprava dvěma vozy rozmnožena. O tom, že by někteří dělníci pro nedostatek místa nebyli mohli použíti onoho vlaku, nebylo příslušným místním železničním úřadům ničeho oznámeno.

Souprava vlaku čís. 18 dne 7. června sestávala pak ze služebního, 5 osobních a 1 krytého nákladního vozu. Ve vlaku jelo z Parižovce úhrnem 76, z Lipt. Teplé úhrnem 228 a z Růžomberka úhrnem 218 osob. Nelze tudíž ani v tomto případě mluviti o přeplnění vlaku.

Dřevorubci jezdí z Liskové do Růžomberka a Rybarpole jen poměrně nepatrným počtem, většina chodí do práce pěšky, aby ušetřila jízdné. Vzdálenost z Liskové do Růžomberka činí 3·5, do Rybarpole pak 5·8 km.

Přes to však, že soupravy uvedených dělnických vlaků postačují pro obvyklou frekvenci, nařízeno bylo všem staničním úřadům, aby frekvenci tu bedlivě sledovaly a v nutných případech postaraly se rozmnožením počtu vozů o náležité umístění všech cestujících.

Je nezbytně třeba, aby továrny práci ve svátek jakož i všechny podněty k mimořádným jízdám vždy včas oznamovaly železničním úřadům, které pak jistě učiní vše, aby nebylo příčin ke stížnostem.

V Praze dne 20. července 1920.

Ministr železnic:

Stříbrný, v. r.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP