Resoluční návrhy:
1.
Resoluce poslanců dra O. Srdínka, Remeše, Práška, dra Lukavského a Rýpara, ke kap. XIII.:
Vláda se žádá, aby věnovala péči školnímu vzdělání všech hluchoněmých dětí a podporovala činnost spolků, směřující k tomu cíli, zvláště převzetím osobního nákladu na síly učitelské.
2.
Resoluce poslanců Hummelhanse, Trnobranského, Černého (rep.), Špačka a dra Noska ke kap. XIII.:
Ministerstvo školství a národní osvěty se vybízí, aby doplnilo výnos, kterým áe ukládá tělocvičným spolkům mimořádný poplatek 150 Kč za časovou hodinu za používání tělocvičen ve státních ústavech. Nechť ministerstvo školství a národní osvěty podporuje co: nejvíce snahy tělocvičných spolků, směřující k výchově naší mládeže.
3.
Resoluční návrh
poslanců J. Špačka, Remeše, Trnobranského, Černého (rep.), dra Noska a soudr. ke kap. XIII.:
Vláda se vyzývá, aby působila ke zlevnění školních potřeb a vynasnažila se, aby chudým školním dětem dostalo se školních pomůcek zdarma.
4.
Resoluční návrh
poslanců Hackenberga, Dietla, Fischera a Tauba ke kap. XV.:
Vláda se vybízí, aby ihned vstoupila ve vyjednávání s cizozemskými státy o ulehčení ztěžujících ustanovení pro cestující, zvláště o omezení povinných pasů.
5.
Resoluční návrh
poslanců Dietla, Hackenberga, Fischera a Tauba ke kap. XV.:
Nakládání s cestujícími při celních prohlídkách v několika pohraničních stanicích, zvláště v Břeclavě, jest několik let předmětem vážných stížností, které naši vážnost v cizině nemohou zvýšiti. Rozpočtový výbor žádá proto, aby revisní činitelé v pohraničních místech byli poukázáni, aby ve styku s cestujícími užívali slušné formy a vystříhali se u vykonávání úřední povinnosti jakéhokoliv nevhodného jednání.
6.
Resoluční návrh
poslanců Hackenberga, Tauba, Dietla, dra Holitschera a druhů ke kap. XVII.:
Rozpočtový výbor nechť se usnese vyzvati ministerstvo železnic, aby s urychlením zahájilo stavbu domů pro zaměstnance republiky, zvláště v oněch částech, v nichž bytová nouze jest tísnivou a o něž dosud postaráno nebylo.
7.
Resoluční návrh
poslanců Schweichharta, Fischera Rud., Tauba a Hackenberga ke kap. XVIII.:
Ministerstvo zemědělství se vybízí, aby obrátilo svůj zřetel na zcelování pozemků v zájmu zvýšení výrobnosti a aby analogicky jako cizozemské vlády, učinilo vhodná zákonitá opatření.
8.
Resoluční návrh
poslanců Schweichharta, Fischera Rud., Tauba a Hackenberga ke kap. XVIII.:
Ministerstvo zemědělství se vybízí, aby obrátilo zvláštní svůj zřetel na kontrolu výkonnosti drobných zemědělců a aby ze všech sil podporovalo všechna k tomu směřující opatření.
9.
Resoluční návrh
poslanců Schweichharta, Fischera Rud., Tauba a Hackenberga ke kap. XVIII.:
Ministerstvu zemědělství se ukládá, aby k zabránění nedostatku steliva uplatnilo svůj vliv na velkostatkáře, aby přenechali drobným zemědělcům hrabanku.
10.
Resoluční návrh
poslanců Schweichharta, Fischera Rud., Tauba a Hackenberga ke kap. XVIII.:
Ministerstvu zemědělství se ukládá, aby spolupůsobilo k tomu, aby ohromné množství dřeva, pokáceného pro mnišku, co nejlépe mohlo býti zhodnoceno a aby byla učiněna všechna opatření, aby se pokud možno zamezilo další rozšíření mnišky.
11.
Resoluce
poslance Josefa Patzela k investičnímu rozpočtu:
Vláda se žádá, aby při provádění investičního rozpočtu přihlížela stejnoměrně ku všem oblastem republiky a tedy co nejdříve přikročila také k realisaci projektů v krajích s německou většinou obyvatelstva, poněvadž je tam vzhledem k jich průmyslovému charakteru ještě větší nezaměstnanost než v krajích převážně zemědělských.
12.
Resoluční návrh
poslanců Hillebranda, Tauba, Dietla a Rud. Fischera ke kap. XIII.:
Řízení při schvalování školních knih budiž zákonem nově upraveno. budiž zřízen výbor pro školní knihy, skládající se z odborníků všech škol a všech pedagogických a politických směrů k podávání posudků o školních knihách, vytyčování směrnic pro spisování nových knih atd.
13.
Resoluční návrh
poslanců Dietla, Hillebranda, Tauba a Rud. Fischera ke kap. XIII.:
Vláda se vybízí, aby podala návrh na změnu "Malého školního zákona" v tomto smyslu: Ve školních okresech, v nichž nejméně 20% obyvatelstva mluví jiným obcovacím jazykem než většina obyvatelstva, budiž na všech obecných školách od 4. školního roku počínaje a na všech občanských školách zaveden také jazyk menšiny jako povinný učební předmět.