1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
8 |
řádné: |
||||||||||||||||
3 |
Pěstování hudby |
230 |
87 |
- |
- |
230 |
87 |
230 |
87 |
- |
- |
230 |
87 |
- |
- |
|||
4 |
Výpravné umění |
- |
- |
100.000 |
- |
- |
- |
100.000 |
- |
- |
- |
100.000 |
- |
K zamýšlenému zřízení putovních kinematografů, z nichž měl příjem plynouti, nedošlo. |
- |
- |
||
5 |
Písemnictví |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
6 |
Kulturní styk s cizinou a Přikarpatskou Rusí |
- |
- |
- |
- |
195 |
48 |
195 |
48 |
- |
- |
195 |
48 |
195 |
48 |
|||
Titul 8. (úhrn) |
45.009 |
87 |
130.500 |
- |
22.126 |
22 |
58.3731 |
78 |
- |
- |
58.373 |
78 |
246.223 |
35 |
||||
9 |
Zvláštní státní ústavy |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
10 |
Nadace a příspěvky: |
|||||||||||||||||
řádné |
14.167 |
85 |
6.976 |
- |
14.167 |
85 |
7.191 |
85 |
- |
- |
7.191 |
185 |
Pro vzestup trhových cen vyšší výnos obilního reluta pro bývalou kolej Jesuitů. |
1.764 |
- |
|||
Kapitola 13. (úhrn) |
9,969.2961 |
27 |
5,880.334 |
- |
12,151.483 |
38 |
6,271.149 |
38 |
148.000 |
- |
6,123.149 |
38 |
5,268.578 |
64 |
||||
14 |
Ministerstvo financí: |
|||||||||||||||||
1 |
Finanční správa: |
|||||||||||||||||
1 |
Ústřední správa: |
|||||||||||||||||
pol.1. Ústřed. správa a účtárna: |
||||||||||||||||||
řádné |
19.381 |
53 |
1.100 |
- |
19.043 |
55 |
17.943 |
55 |
- |
- |
17.943 |
55 |
Nahodilé přeplatky na osobních výdajích a výnos z prodeje příručky "Klíč k výpočtu daně z příjmu s přirážkou válečnou". |
1.910 |
80 |
|||
pol. 2. Revisní odbor ministerstva financí: |
||||||||||||||||||
řádné |
1.444 |
63 |
- |
- |
843 |
40 |
843 |
40 |
- |
- |
843 |
40 |
Nahodilé přeplatky na osobních výdajích, náhrady za revisní práce pro cizí resorty. |
843 |
40 |
|||
mimořádné |
33.044 |
35 |
- |
- |
115.149 |
61 |
115.149 |
61 |
- |
- |
115.149 |
16 |
134.316 |
51 |
||||
pol. 2. (dohromady) |
34.488 |
98 |
- |
- |
115.993 |
61 |
115.993 |
61 |
- |
- |
115.993 |
01 |
135.159 |
91 |
||||
pol. 3. Litografický ústav |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
§ 1. (úhrn) |
53.870 |
51 |
1.100 |
- |
135.036 |
56 |
133.936 |
56 |
- |
- |
133.936 |
56 |
137.070 |
71 |
||||
2 |
Podřízené úřady a orgány: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Finanční úřady administrační |
2,012.105 |
74 |
81.650 |
- |
2,002.043 |
90 |
1,920.393 |
90 |
1,370.000 |
- |
550.393 |
90 |
Vyšší výnos za tiskopisy a skartovaný papír v důsledku zvýšení cen. Příjmy pro Slovensko a Podkarpatskou Rus odhadnuty byly při nedostatku řádných podkladů v rozpočtu příliš nízko. |
426.680 |
81 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||
14 |
1 |
2 |
pol. 2. Technická finanční kontrola |
80.286 |
12 |
600 |
- |
115.218 |
90 |
114.618 |
90 |
- |
- |
114.618 |
90 |
Náhrady nahodile vzniklých přeplatků na osobních požitcích a stranami zaplacené taxy za chemické rozbory zkušebních stanic v Praze a v Plzni. |
56.668 |
75 |
|
pol. 3. Finanční prokuratury |
177.794 |
71 |
79.260 |
- |
332.110 |
83 |
252.850 |
83 |
- |
- |
252.850 |
83 |
Stranami zaplacené deservity, jakož i náhrady soudních útrat a výloh za zastupování značně vyšší. |
244.242 |
68 |
||||
pol. 4. Finanční úřady výkonné |
333.281 |
93 |
2.940 |
- |
250.724 |
15 |
247.784 |
15 |
- |
- |
247.784 |
15 |
Převážně náhrady nahodile vzniklých přeplatků na osobních požitcích. |
345.847 |
75 |
||||
pol. 5. Puncovní úřady: |
|||||||||||||||||||
řádné |
32.489 |
62 |
7.850 |
- |
32.489 |
62 |
24.639 |
62 |
10.500 |
- |
14.139 |
62 |
Hlavně vyšší výnos za prodaný materiál a zapravení poplatků za chemické zkoušky, ryzosti zlata a stříbra. Mimo to byly puncovní poplatky, v letech 1918 a 1919 na Slovensku vybrané a kontokorentně súčtované, převedeny teprve v roce 1920 na účet etátní. |
- |
- |
||||
mimořádné |
448 |
29 |
- |
- |
448 |
29 |
448 |
29 |
- |
- |
448 |
29 |
Cena zabaveného a ve prospěch státu propadlého zlata. |
- |
- |
||||
pol. 5. (dohromady) |
32.937 |
91 |
7.850 |
- |
32.937 |
91 |
25.087 |
91 |
10.500 |
- |
14.587 |
91 |
- |
- |
|||||
řádné: |
|||||||||||||||||||
pol. 6. Ústřed. státní pokladna a zemské finanční pokladny |
11 |
24 |
- |
- |
569 |
08 |
569 |
08 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
pol. 7. Evidence katastru pozemkové daně |
959.984 |
26 |
337.400 |
- |
1,029.913 |
34 |
692.513 |
34 |
- |
- |
569 |
08 |
566 |
53 |
|||||
pol. 8. Celní úřady |
809.309 |
33 |
33.100 |
- |
973.747 |
18 |
940.647 |
18 |
1.200 |
- |
691.313 |
34 |
Objednávky litografovaných etapových otisků a jiných kopií operátů byly v důsledku soupisu velkostatků (vl. nař. ze dne 9. ledna 1920, č. 61 Sb. z. a n.), a zjišťování půdy drobných pachtýřů (zákon ze dne 27. května 1919, čís. 318 Sb. z. a n.), jakož i dělení katastr. obcí (par. 23. zákona ze dne 7. února 1919, čís. 76 Sb. z. a n.) mnohem četnější, čímž příslušné příjmy při zvýšených sazbách (výnos min. fin. ze dne 29. července 1920, čís. 71.839/7490 věstník min. fin. č. 39.) značně stouply. Také náhrady za vyměřování a ohraničování od soukromých stran vyžádané byly následkem většího počtu poválečných majetkových převodů vyšší. |
142.027 |
37 |
||||
pol. 9. Finanční stráž: |
- |
- |
940.647 |
18 |
Počet domácích celních prohlídek utvořením samostatného celního území československého značně stoupl a poplatky za tyto prohlídky doznaly zvýšení. Dále byl úhrn propadlých jistot za vyvezené, avšak zpět nedovezené pytle (§ 3. nařízení ze dne 22. ledna 1915, čís. 15 ř. z.) mnohem větší než se očekávalo. |
265.458 |
62 |
||||||||||||
řádné |
1,411.067 |
22 |
30.460 |
- |
1,691.474 |
67 |
1,661.014 |
67 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
mimořádné |
429 |
05 |
- |
- |
1.219 |
53 |
1.219 |
53 |
8.490 |
- |
1,652.524 |
67 |
Hlavně náhrady nahodile vzniklých přeplatků na osobních výdajích, mimo to také větší příjem na osobních poplatcích za četnější domácí celní prohlídky, kteréžto poplatky byly od 1. listopadu 1919 zvýšeny. |
603.876 |
17 |
||||
pol. 9. (dohromady) |
1,411.496 |
27 |
30.460 |
- |
1,692.694 |
20 |
1,662.234 |
20 |
8.490 |
- |
1,653.744 |
20 |
604.666 |
65 |
|||||
§ 2. (úhrn) |
5,817.207 |
51 |
573.260 |
- |
6,429.959 |
49 |
5,856.699 |
49 |
1,390.190 |
- |
4,466.509 |
49 |
2,086.159 |
16 |
|||||
Titul 1. (úhrn) |
5,871.078 |
02 |
574.360 |
- |
6,564.996 |
05 |
5,990.6361 |
05 |
1,390.190 |
- |
4,600.446 |
05 |
2,223.2291 |
87 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
2 |
Veřejné dávky: |
||||||||||||||||
1 |
Přímé daně: |
|||||||||||||||||
Reální daně: |
||||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Pozemková daň |
111,557.959 |
56 |
130,521.800 |
- |
136,605.736 |
86 |
6,083.986 |
86 |
37.800 |
- |
6,046.136 |
86 |
Příznivý výsledek povstal jednak dodatečným předpisem zvýšených válečných přirážek za rok 1919 (zákon ze dne 18. listopadu 1919, č. 617,Sb. z. a n.), jednak tím, že některé berní úřady provedly předpisy daně pozemkové za rok 1919 teprve v roce 1920. Výsledek je ve skutečnosti ještě o obnos 20,091.800 Kč příznivější. Vysvětlení k tomu obsahuje odůvodnění příznivějšího výsledku sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku. |
52,088.063 |
14 |
|||
pol. 2. Domovní třídní daň |
6,220.886 |
- |
6,302.000 |
- |
6,049.163 |
85 |
252.836 |
15 |
- |
- |
252.836 |
15 |
Výsledek je zdánlivě nepříznivý, povstalý tím, že v rozpočtové částce je zahrnuta kvota připadající na Slovensko obnosem per 1,912.000 Kč, kdežto příslušný výtěžek pojat byt v sumárně účtované a knihované daně na Slovensku, které jsou vykázány za daněmi reálnými. Kdyby toho nebylo, byl by výsledek příznivý obnosem 1,659.163 Kč 85 h, přivoděný zvýšením sazeb této daně zákonem ze dne 26. března 1919, č. 170 Sb. z. a n. |
1,428.957 |
08 |
|||
pol. 3. Domovní činžovní daň |
45,911.004 |
85 |
39,250.000 |
- |
47,582.287 |
86 |
8,332.287 |
86 |
15.000 |
- |
8,317.287 |
86 |
Při těchto daních působilo jednak zvýšení nájemného, jednak zvýšení sazeb této daně výše uvedeným zákonem ze dne 26. března 1919, č. 170 Sb. z. a n. |
14,886.308 |
96 |
|||
pol. 4. 5% daň z budov od činžovní daně osvobozených |
2,535.897 |
16 |
2,040.000 |
- |
2,478.880 |
82 |
438.880 |
82 |
700 |
- |
438.180 |
82 |
Výsledek u daně činžovní je ve skutečnosti ještě o 3,600.000 Kč příznivější. Vysvětlení k tomu obsahuje odůvodnění příznivého výsledku sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku. |
447.713 |
91 |
|||
pol. 1. - 4. (úhrn) |
166,225.747 |
57 |
178,113.800 |
- |
192,716.069 |
39 |
14,602 269 |
89 |
53.500 |
- |
14,548.769 |
39 |
68,851.038 |
09 |
||||
Sumárně účtované a knihované daně na Slovensku |
63,333.804 |
41 |
- |
- |
109,615.471 |
- |
109,615.471 |
- |
- |
- |
190,615.471 |
- |
Na Slovensku byly dle systému maďarského účtovány a knihovány sumárně: daň pozemková, daň domovní třídní a domovní daň činžovní, všeobecná daň výdělková, výdělková daň z podniků veřejně účtujících a daň báňská. Poněvadž se nedalo zjistiti, jaké částky z celkové platby připadají na tyto jednotlivé druhy daně, byla celková platba uvedena zvláště a celá náležitost bez porovnání s rozpočtovými částkami byla vykázána jako výsledek příznivý. Ve skutečnosti činí příznivý výsledek však jen 58,716.671 Kč, neboť na Slovensku byla preliminována: pozemková daň částkou 20,091.800 Kč, domovní daň třídní částkou 1,912.000 Kč, domovní daň činžovní částkou 3,600.000 Kč, všeob. daň výdělková částkou 19,000.000 Kč, všeob, daň výdělková z podniků k veř. účtování povinných částkou 6,100.000 Kč, a daň báňská 195.000 Kč celkem tedy částkou 50,89.8.800 Kč, takže při náležitosti per 109,615.471 Kč vyplývá příznivý výsledek ve výši 58,716.671 Kč. Rozdíl proti rozpočtu vysvětluje se tím, že pro nedostatek podkladů nebyl očekávaný výnos náležitě stanoven. O uvedené preliminované částky byly výsledky u jednotlivých daní níže vykázány, na což je v odůvodnění u příslušných položek poukázáno. |
82,120.772 |
43 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
2 |
1 |
Osobní daně: |
|||||||||||||||
Daň výdělková a z příjmu dle patentu z r. 1812 a 1849. |
- |
- |
- |
- |
128 |
86 |
128 |
86 |
- |
- |
128 |
86 |
231 |
93 |
||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 5. Všeobecná daň výdělková |
136,191.289 |
14 |
87,000.000 |
- |
126,917.135 |
43 |
39,917.135 |
43 |
18.000 |
- |
39,899.135 |
43 |
Způsobeno dodatečným předepsáním válečných přirážek za r. 1919 (zákon ze dne 18. listopadu 1919, č. 617 Sb. z. a n.), dále ukládáním vyšších daňových sazeb, rozsahu podniku a poplatní síle přiměřenějších, zvláště ale vyměřením nedoměrků za léta minulá. Výsledek je ve skutečnosti ještě o obnos 19,000.000 Kč příznivější. Vysvětlení k tomu obsahuje odůvodnění příznivějšího výsledku sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku. |
66,962.197 |
57 |
|||
pol. 6. Výdělková daň z podomních a kočovních živností |
289.4461 |
46 |
66.840 |
- |
300.048 |
54 |
233.208 |
54 |
1.000 |
- |
232.208 |
54 |
Vzrůst počtu živností toho druhu a ukládání rozsahu podniku přiměřenějších vyšších sazeb. |
25.313 |
22 |
|||
pol. 7. Výdělková daň z podniků k veřejnému účtování povinných |
91,408.054 |
57 |
85,380.000 |
- |
67,541.948 |
68 |
17,838.051 |
32 |
- |
- |
17,838.051 |
32 |
Nepříznivý výsledek přivoděn hlavně tím, že velká část daně nebyla v roce 1920 vyměřena a pak tím, že v rozpočtové částce je zahrnuta kvota 6,100.000 Kč - připadající na Slovensko, kdežto příslušná náležitost je obsažena v sumárně účtovaných a knihovaných daních na Slovensku. |
29,684.517 |
19 |
|||
pol. 8. Daň důchodová |
24,385.007 |
72 |
27,020.000 |
- |
23,977.897 |
69 |
3,042.102 |
31 |
- |
- |
3,042.102 |
31 |
Značné nedoměrky a pokles vkladů do peněžních ústavů, jakož i snížení míry úrokové. |
1,047.410 |
42 |
|||
pol. 9. Daň z příjmu |
358,666.544 |
35 |
198,700.000 |
- |
357,362.336 |
06 |
158,662.336 |
06 |
450.000 |
- |
158,212.336 |
06 |
Vysvětluje se tím, že značně pokročilo zpracování nedoměrků za léta minulá a že byly v r. 1920 dodatečně předepsány válečné přirážky za rok 1919 k této dani podle zákona ze dne 18. listopadu 1919, č. 617 Sb. z. a n. Výsledek je ve skutečnosti ještě o obnos 11,300.000 Kč - příznivější. Vysvětlení k tomu podává odůvodnění uvedené u příznivého výsledku daně důchodkové a majetkové. |
193,381.090 |
93 |
|||
pol. 10. Daň z vyš. služného |
4,040.316 |
24 |
2,845.000 |
- |
3,329.238 |
20 |
484.238 |
20 |
- |
- |
484.238 |
20 |
Provedení předpisů za léta minulá. |
1,310.989 |
47 |
|||
pol. 11. Dávka z tantiém |
6,365.901 |
01 |
3,430.000 |
- |
6,346.036 |
36 |
2,916.036 |
36 |
- |
- |
2,916.036 |
36 |
Dodatečný předpis zvýšené válečné přirážky za rok 1919 dle zákona ze dne 18. listopadu 1919, č. 617 Sb. z. a n. Mimo to byly tantiémy členů dozorčích a správních rad následkem značnějších zisků vyšší. |
40.448 |
12 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
pol. 5. - 11. (úhrn) |
621,346.559 |
49 |
404,441.840 |
- |
585,774.512 |
10 |
181,332.672 |
10 |
469.000 |
- |
180.863.672 |
10 |
292,452.198 |
85 |
||||
14 |
2 |
1 |
Důchodková daň a daň majetková |
10,701. 933 |
47 |
- |
- |
12,411.767 |
20 |
12,411.767 |
20 |
- |
- |
12,411.767 |
20 |
Daň důchodková (z příjmu) a daň majetková na Slovensku vybíraná, byly účtovány a knihovány sumárně. Poněvadž se nedalo zjistiti, jaké částky z celkové platby připadají na jednotlivé druhy daně, byla celá platba uvedena zvlášť a celá náležitost bez porovnání s rozpočtovými částkami byla vykázána jako výsledek příznivý. Ve skutečnosti je u obou daní výsledek nepříznivý obnosem 8,888.232 Kč 80 h (daň důchodková byla preliminována částkou 11,300.000 Kč) a daň majetková (mimořádná) částkou 10,000.000 Kč, dohromady obnosem 21,300.000 Kč při náležitosti 12,411.767 Kč 20 h, nepříznivý výsledek 8,888.232 Kč 80 h, který povstal tím, že předpisy pro rok 1920 nebyly včas provedeny. |
11,511.828 |
52 |
mimořádné: |
||||||||||||||||||
pol. 12. Válečná daň |
347,229.052 |
76 |
227,000.000 |
- |
440,596.884 |
83 |
213,596.887 |
32 |
90.000 |
- |
213,506.887 |
32 |
Předpisy za léta minulá. |
374,725.274 |
79 |
|||
pol. 13. Daň majetková |
13.951 |
83 |
10,000.000 |
- |
13.951 |
83 |
9,986.048 |
17 |
- |
- |
9,986.048 |
17 |
Nepříznivý výsledek jest vysvětlen u daně důchodkové a majetkové. Náležitost u této daně vykázaná týká se výhradně Podkarpatské Rusi. |
- |
- |
|||
pol. 1. - 13. (úhrn) |
208 851.059 |
53 |
819,555.640 |
- |
1.341,128.658 |
84 |
521,573.018 |
84 |
612.500 |
- |
520,960.518 |
84 |
829,661.112 |
16 |
||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 14. Báňská daň |
- |
- |
195.000 |
- |
- |
- |
195.000 |
- |
- |
- |
195.000 |
- |
Náležitost této daně je obsažena v sumárně účtovaných a knihovaných daních na Slovensku. |
- |
- |
|||
pol. 15. Daň ze zbraní a lovu |
254.662 |
76 |
116.000 |
- |
280.229 |
58 |
164.329 |
58 |
- |
- |
164.229 |
58 |
Povolení k nošení zbraní a honbě bylo udělováno v hojnější míře. |
47.329 |
67 |
|||
pol. 16. Úroky z prodlení, exekuční poplatky a tresty |
8,348.790 |
61 |
2,670.000 |
- |
9,345.169 |
89 |
6,675.169 |
89 |
1.500 |
- |
6,673.669 |
89 |
Příznivý výsledek vysvětluje se výší dlužných daní a usilovnějším vymáháním. |
7,684.501 |
60 |
|||
pol. 1. - 16. (úhrn) |
1.217,454.512 |
90 |
822,536.640 |
- |
1.350,754.058 |
31 |
528,217.418 |
31 |
614.000 |
- |
527,603.418 |
31 |
837,392.943 |
93 |
||||
Náhrady všeho druhu a cizí peníze na Slovensku |
157.521 |
06 |
- |
- |
31.569 |
95 |
31.569 |
95 |
- |
- |
31.569 |
95 |
Náhrady soudních exekučních útrat. V náhradách všeho druhu účtovaly se na Slovensku též platby, jichž súčtovací odvětví nebyla známa. Vyúčtování jejich provádí se po zjištění jejich příslušnosti; do té doby třeba je vésti v patrnosti podobně jako částky přeplacené na daních. |
70.261 |
46 |
|||
§ 1. (úhrn) |
1.217,612.033 |
96 |
822,536.640 |
- |
1.350,785.628 |
26 |
528.248.988 |
26 |
614.000 |
- |
527,634.988 |
26 |
837,322.682 |
49 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
2 |
2 |
Cla: |
|||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Dovozní a vývozní cla |
414,014.605 |
53 |
168,469.400 |
- |
414,014.605 |
53 |
245,545.205 |
53 |
- |
- |
245,545.205 |
53 |
Přivoděno jednak větším dovozem předmětu hospodářské a průmyslové potřeby, hlavně však stanovením tzv. valutních příplatků (vl. nař. ze dne 26. dubna 1920, č. 291 Sb. z. a n. a ze dne 6. listopadu 1920, č. 610 Sb. z. a n.), u položky 2. mimo to tím, že po zrušení instituce celních přísežných dělníků poplatky za výkony úředních sluhů na místo jich vstoupivších (nař. min. fin, ze dne 3. ledna 1920, čís. 45.076/19) plynuly do pokladny státní, na kterouž okolnost nebylo rozpočtově pamatováno. |
- |
- |
|||
pol. 2. Vedlejší poplatky |
880.420 |
13 |
136.100 |
- |
880.420 |
13 |
744.320 |
13 |
500 |
- |
743.820 |
13 |
- |
- |
||||
pol. 3. Zajištění cla |
8,088.187 |
89 |
2,515.000 |
- |
8,088.187 |
89 |
5,573.187 |
89 |
100.000 |
- |
5,473.187 |
- |
- |
|||||
§ 2. (úhrn) |
422,983.213 |
55 |
171,120.500 |
- |
422,983.213 |
55 |
251,862.713 |
55 |
100.500 |
- |
251,762.213 |
55 |
- |
- |
||||
3 |
Daně spotřební: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Daň z kořalky: |
||||||||||||||||||
1. Dávka z kořalky |
298,734.958 |
53 |
150,000.000 |
- |
298,919.220 |
75 |
148,919.220 |
75 |
- |
- |
148,919.220 |
75 |
K podpol. 1. a 3.: Výroba i spotřeba kořalky stoupla v důsledku zlepšení hospodářských poměrů, zákonem ze dne 2. prosince 1919, č. 643 Sb. z. a n. provedené zvýšení daňových sazeb projevilo se tudíž ve větší míře než při preliminování bylo očekáváno. |
3,895.105 |
25 |
|||
2. Dávka z droždí |
1,065.913 |
56 |
1,380.000 |
- |
1,065.918 |
56 |
314.081 |
44 |
- |
- |
314.081 |
44 |
K podpol. 2. Výroba droždí oproti tomu poklesla pro zvýšené ceny uhlí. |
- |
- |
|||
3. Dávka denaturační |
2,252.787 |
15 |
1,800.000 |
- |
2,255.787 |
15 |
455.787 |
15 |
- |
- |
455.787 |
15 |
3.000 |
- |
||||
pol. 1. (úhrn) |
302,053.664 |
24 |
153,180.000 |
- |
302,240.926 |
46 |
149,060.926 |
46 |
- |
- |
149,060.926 |
46 |
3,898.105 |
25 |
||||
pol. 2. Daň z piva |
103,071.769 |
08 |
84,300.000 |
- |
103,098.687 |
08 |
18,798.687 |
05 |
- |
- |
18,798.687 |
08 |
Uvolněním surovin umožněno bylo vyráběti pivo lepší jakosti i větší stupňovitosti, čímž spotřeba i výroba, tudíž také daňový výsledek značně vzrostly, poslední tím spíše, ježto sazba za každý davový stupeň byla zvýšena (zákonem ze dne 11. března 1920, č. 160 Sb. z. a n.). |
6.921 |
- |
|||
pol 3. Daň z cukru |
2130,287.113 |
74 |
340,000.000 |
- |
265,816.314 |
59 |
74,183.685 |
41 |
- |
- |
74,183.885 |
41 |
Výroba cukru poklesla následkem menší sklizně řepy, spotřeba utrpěla zvýšením ceny cukru a používáním sacharinu, výnos daně na Slovensku zůstal značně za obnosem preliminovaným, pro jehož stanovení nebylo při sestavování rozpočtu po ruce spolehlivých podkladů. |
13,108.456 |
23 |
|||
pol. 4. Daň z minerálních olejů |
11,020.118 |
38 |
5,971.000 |
- |
11,001.022 |
78 |
5,030.022 |
78 |
- |
- |
5,030.022 |
78 |
Z celní ciziny dovezeno bylo v důsledku volného dovozu větší množství minerálních olejů. |
4.891 |
50 |
|||
pol. 5. Daň ze zapalovadel |
36,307.812 |
55 |
32,000.000 |
- |
37,029.780 |
55 |
5,029.780 |
55 |
- |
- |
5,029.780 |
55 |
Větší spotřeba předmětů dávkám těmto podrobených. |
722.468 |
- |
|||
pol. 6. Zvlášt. dávka z vína v lahvích |
28,155.408 |
57 |
8,300.000 |
- |
28,155.408 |
57 |
19,855.408 |
57 |
17,000.500 |
- |
2,854.908 |
57 |
- |
- |
||||
pol. 7. Všeobecná daň nápojová |
28,860.953 |
65 |
34,000.000 |
- |
28,812.012 |
54 |
5,187.987 |
46 |
- |
- |
5,187.987 |
46 |
Daň tato byla nově zavedena (zákon ze dne 25. září 1919, č. 533 Sb. z. a n.), pro stanovení prelimináře nebylo tudíž žádoucích zkušeností. |
786.590 |
83 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
2 |
3 |
pol. 8. Daň z masa (na venkově) |
31,600.130 |
75 |
3,482.000 |
- |
31,475.086 |
90 |
27,993.086 |
90 |
20.000 |
- |
27,9713.086 |
90 |
Zlepšení hospodářských poměrů přivodilo větší spotřebu masa, daň sama byla zákonem ze dne 14. dubna 1920, č. 262 Sb. z. a n., zvýšena. |
391.996 |
58 |
pol. 9. Daň potravní v uzavřených městech |
16,041.291 |
15 |
2,000.000 |
- |
15,979.776 |
17 |
13,279.776 |
47 |
- |
- |
13,279.776 |
17 |
Větší, s přílivem obyvatelstva do Prahy, Brna a Bratislavy, jakož i se zlepšením hospodářských poměrů související spotřeba masa i jiných předmětů dani této podléhajících přivodila větší dovoz příslušných poživatin do uvedených měst. |
58.185 |
02 |
|||
pol. 10. Různé příjmy |
2,961.627 |
94 |
67.800 |
- |
3,132.418 |
26 |
3,064.618 |
26 |
- |
- |
3,064.618 |
26 |
Výsledek jest nahodilý a vznikl jednak nepředvídanou výší úroků z prodlení při nesprávném placení daní spotřebních, jednak většími výtěžky za odprodaný materiál (kontrolní měřidla, měděné kotle na pálení kořalky aj.). |
211.447 |
60 |
|||
pol. 11. Dávka z uhlí |
906,885.391 |
33 |
- |
- |
1.058,329.231 |
01 |
1.058,329.231 |
01 |
800,000.000 |
- |
258,329.231 |
01 |
Dávka tato zavedena byla teprve v roce 1920 (zákon ze dne 9. dubna 1920, č. 260 Sb. z. a n.), pro stanovení prelimináře nebylo tudíž náležitých podkladů. |
151,443.839 |
68 |
|||
pol. 12. Výčepní poplatek z nápojů |
30 3.035 |
16 |
- |
- |
347.747 |
15 |
347.747 |
15 |
- |
- |
347.747 |
15 |
Dávka tato vybírá se pouze na Slovensku a Podkarpatské Rusi v základě uherského zák čl. XXV. z r. 1899. |
133.881 |
15 |
|||
§ 3. (úhrn) |
1.727,567.813 |
54 |
664,000.800 |
- |
1.885,418.412 |
06 |
1.221,417.612 |
06 |
817,020 100 |
- |
404,39.112 |
06 |
170,766.788 |
34 |
||||
4 |
Poplatky: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Kolky |
79,042.532 |
53 |
34,260.100 |
- |
79,151.476 |
41 |
44,891.376 |
41 |
52.500 |
- |
44,838.876 |
41 |
Poválečné oživení poměrů hospodářských, peněžních i dopravních, jakož i značné zvýšení poplatkových sazeb (zákon ze dne 7. ledna 1920, čís. 31 Sb. z. a n.) způsobily nepředvídané větší příjmy na všech položkách tohoto odvětví, obzvláště však u všeobecných kolků, směnečných blanketů a železničních nákladních listů. V účinech zde vykázaných obsažena jest mimo to podobně jako u pol. 2. "právní poplatky" - také "poválečná přirážka k poplatkům", preliminovaná pod pol. 6. |
101.139 |
39 |
|||
pol. 2. Právní poplatky |
314,107.673 |
68 |
92,607.800 |
- |
371,753.142 |
58 |
279,145.342 |
58 |
50.000 |
- |
279,095.342 |
58 |
Zvýšený hospodářský a obchodní ruch po dlouho trvající válce nastalý přivodil hojné uzavírání poplatných právních jednání, obzvláště o převodech majetkových mezi živými a zakládání nových, jakož i rozšiřování stávajících akciových společností i společností s ručením obmezeným, vzestup cen všech nemovitostí zvýšil pak základ pro vyměřování těchto poplatků, jež mimo to byly zákonem ze dne 7. ledna 1920, čís. 31 Sb. z. a n., značně zvýšeny. |
164,117.357 |
90 |
|||
pol. 3. Taxy |
938.090 |
63 |
965.690 |
- |
869.312 |
35 |
96.377 |
65 |
- |
- |
96.377 |
65 |
34.422 |
93 |
||||
pol. 4. Dopravní daně železniční: |
||||||||||||||||||
1. Daň z jízdních lístků |
122,910.000 |
64 |
31,700.360 |
- |
122,910.000 |
64 |
91,209.640 |
64 |
- |
- |
91,209.640 |
64 |
Především značné zvýšení všech druhů dopravních sazeb (od 16. května, resp. 1. června 1920), dále čilejší osobní i nákladní doprava v důsledku stoupajícího duchu obchodního i průmyslového. |
- |
- |
|||
2. Daň z nákladů |
409,008.603 |
21 |
56.075.900 |
- |
409,008.103 |
21 |
352,932.703 |
21 |
- |
- |
352,932.703 |
21 |
- |
- |
||||
3. Daň ze zavazadel |
7,348.098 |
11 |
844.600 |
- |
7,348.098 |
11 |
6,603.498 |
11 |
- |
- |
6,503.498 |
11 |
- |
- |
||||
pol. 4. (úhrn) |
539,266.701 |
96 |
58,620.860 |
- |
539,266.701 |
96 |
450,645.841 |
96 |
- |
- |
450,645.841 |
96 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
2 |
4 |
pol. 5. Daň z obratu zboží, a pracovních výkonů |
501,233.479 |
65 |
800,000.000 |
- |
570,976.861 |
68 |
229,023.138 |
32 |
- |
- |
229,023.138 |
32 |
Daň tato byla teprve zákonem ze dne 1.1. prosince 1919, čís. 658 Sb. z. a n., zavedena, výnos její mohl býti tudíž odhadnut při nedostatku potřebných zkušeností pouze přibližně. |
69,743.382 |
03 |
pol. 6. Pováleč. přirážka k poplatkům |
- |
- |
50,000.000 |
- |
- |
- |
50,000.000 |
- |
- |
- |
50,000.000 |
- |
Příjmy sem spadající obsaženy jsou v účinech vykázaných u pol. 1. "kolky" a 2. "právní poplatky". |
- |
- |
|||
pol. 7. Státní dávka ze zábav |
- |
- |
12,000.000 |
- |
- |
- |
12,000.000 |
- |
- |
- |
12,000.000 |
- |
S uzákonění této dávky sešlo. |
- |
- |
|||
§ 4. (úhrn) |
11.434,588.473 |
45 |
1.078,454.450 |
- |
1.562,017.494 |
98 |
433,563.044 |
98 |
102.500 |
- |
483,460.544 |
98 |
173,996.302 |
29 |
||||
Titul 2. (úhrn) |
802,751.739 |
50 |
2.736,112.390 |
- |
5.221,204.748 |
85 |
2.485,092.358 |
85 |
817,837.500 |
- |
1.667,254.858 |
85 |
1.182,085.768 |
12 |
||||
3 |
Monopoly: |
|||||||||||||||||
1 |
Tabák: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Výroba |
1,030.547 |
47 |
426.500 |
- |
964.628 |
09 |
488.128 |
09 |
- |
- |
488.128 |
09 |
Výtěžek z prodeje odpadkových hmot a úhrn náhrad železniční a poštovní správou za zásilky ztracené při dopravě zaplacených vyšší. |
15.465 |
68 |
|||
pol. 2. Prodej |
1.708,814.826 |
08 |
778,754.000 |
- |
1.202,154.694 |
68 |
423,400.694 |
68 |
- |
- |
423,400.694 |
68 |
Nepředvídaný větší odbyt jakož i zvýšení cen tabákových výrobků. |
34,998.150 |
01 |
|||
§ 1. (úhrn) |
1.209,845.373 |
55 |
779,230.500 |
- |
1.203,119.322 |
77 |
423,888.822 |
77 |
- |
- |
423,888.822 |
77 |
35,013.615 |
69 |
||||
2 |
Sůl: |
|||||||||||||||||
řádné |
30,103.032 |
39 |
16,020.000 |
- |
30,115.229 |
48 |
14,095.229 |
48 |
- |
- |
14,095.229 |
48 |
Dovoz soli z ciziny a v důsledku toho i výnos licenčních poplatků ze soli vybíraných byl větší. |
13.535 |
15 |
|||
3 |
Sladidla: |
|||||||||||||||||
řádné |
317,824.688 |
15 |
12,000.000 |
- |
38,334.283 |
50 |
26,334.283 |
50 |
- |
- |
26,334.283 |
50 |
Pro nedostatek a vysokou cenu cukru větší spotřeba sladidel. |
3,209.355 |
84 |
|||
4 |
Státní loterie: |
|||||||||||||||||
řádné |
38,147.151 |
21 |
42,021.800 |
- |
42,221.740 |
63 |
200.440 |
63 |
72.192 |
- |
128.248, |
63 |
Výhry propadlé pro nepředložení výherních losů. |
7,895.937 |
88 |
|||
mimořádné |
- |
- |
- |
- |
912.000 |
- |
912.000 |
- |
912.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
§ 4. (dohromady) |
38,147.151 |
21 |
42,021.300 |
- |
43,133.740 |
63 |
1,112.440 |
63 |
984.192 |
- |
128.248 |
63 |
8,807.9371 |
88 |
||||
Titul 3. (úhrn) |
1.315,920.245 |
30 |
849,271.800 |
- |
11.314,702.576 |
38 |
465,430.776 |
38 |
984.192 |
- |
464,446.584 |
38 |
47,044.444 |
56 |
||||
4 |
Mincovnictví: |
|||||||||||||||||
řádné |
327.685 |
67 |
8,210.000 |
- |
470.128 |
97 |
7,739.871 |
03 |
- |
- |
7,739.971 |
03 |
Mincovna nebyla pro nedostatek strojů v tomto roce ještě v řádném chodu, nebylo tudíž docíleno příjmů z činnosti této plynoucích a při preliminování očekávaných. |
169.463 |
90 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||
14 |
4 |
mimořádné |
- |
- |
1,800.000 |
- |
- |
- |
1,800.000 |
- |
- |
- |
1.800.000 |
- |
K ražbě drobných mincí nemohlo býti pro nedodání příslušných strojů přikročeno. |
- |
- |
||
Titul 4. (dohromady) |
327.686 |
67 |
10,010.000 |
- |
470.128 |
97 |
9,539.871 |
03 |
- |
- |
9,539.871 |
03 |
169.463 |
90 |
|||||
5 |
Pokladniční správa: |
||||||||||||||||||
řádné |
|||||||||||||||||||
1 |
Odúmrti |
488.050 |
08 |
63.900 |
- |
503.838 |
95 |
439.938 |
95 |
- |
- |
439.938 |
9 |
Nahodilé příjmy, pro jichž preliminování není podkladu. |
16.634 |
86 |
|||
2 |
Vojenská taxa |
2,387.8.11 |
153 |
1,134.900 |
- |
2,172.749 |
08 |
1,037.849 |
08 |
- |
- |
1,037.849 |
08 |
Dodatečný předpis a platby za léta minulá. |
3,031.502 |
12 |
|||
3 |
Puncovní poplatky |
150.094 |
24 |
250.000 |
- |
150.094 |
24 |
99.905 |
76 |
- |
- |
99.905 |
78 |
Tuzemská výroba zlatých a stříbrných peněz, jakož i dovoz tuzemského zboží pro nepříznivé poměry poválečné nedosáhly očekávaného rozsahu. |
- |
- |
|||
4 |
Mincovní zisk: |
||||||||||||||||||
pol. 1. kursovní zisk |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||||
pol. 2. zisk z ražení peněz: |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||
mimořádné |
- |
- |
5.000 |
- |
- |
- |
5.000 |
- |
- |
- |
5.000 |
- |
K ražení mincí nedošlo. |
- |
- |
||||
5 |
Bankovní úřad min. financí: |
||||||||||||||||||
řádné |
123,275.894 |
24 |
- |
- |
153,536.201 |
15 |
153,536.201 |
16 |
- |
- |
153,536.201 |
15 |
Vykázaný nepreliminovaný příjem tvoří ze dvou třetin výtěžek na úrocích ze zápůjček na cenné papíry. Z eskontu směnek, který tvoří v normálních dobách hlavní část výtěžku cedulových bank, se vytěžilo celkem 49,208.770 Kč 06 h. Zbytek výtěžků tvoří provise z obchodu komisionářského a úroky z pohledávek v cizině. |
46,599.974 |
57 |
||||
6 |
Úroky z movitého státního jmění: |
||||||||||||||||||
řádné |
3,568.284 |
95 |
61.432 |
- |
3,570.054 |
07 |
3,508.622 |
07 |
- |
- |
3,508.622 |
07 |
Úroky z přechodných záloh, z uložených státních peněz ze šekového řízení s poštovním úřadem šekovým, dále úroky eskontní a úroky z úvěřených cel dosáhly neočekávané výše. |
2.076 |
93 |
||||
mimořádné |
1,806.955 |
70 |
- |
- |
1,806.955 |
70 |
1,806.955 |
70 |
- |
- |
1,806.955 |
70 |
Úroky z přechodných záloh úpisovnám, resp. z nedoplatků úpisoven na úpisy 41/2% státní prémiové půjčky v částce 1,796.975 Kč 04 h a 8%ní úroky ze 37.195.000 M prodaných České bance Union v Praze v částce 9.980 Kč 66 h, kteréžto účiny nedaly se předvídati. |
- |
- |
||||
§ 6. (dohromady) |
5,375.240 |
65 |
61.432 |
- |
5,377.009 |
77 |
5,315.577 |
77 |
- |
- |
5,315.577 |
77 |
2.076 |
93 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
5 |
7 |
Nemovitý státní majetek: |
|||||||||||||||
pol. 1. Prodeje: |
||||||||||||||||||
mimořádné |
22.022 |
28 |
40.448 |
- |
24.228 |
24 |
16.219 |
76 |
- |
- |
16.219 |
76 |
205 |
96 |
||||
pol. 2. Užitky |
||||||||||||||||||
řádné |
106.183 |
74 |
66.430 |
- |
107.739 |
81 |
41.309 |
81 |
- |
- |
41.309 |
81 |
Z pronajatých pozemků bylo docíleno vyššího nájemného. |
109.996 |
64 |
|||
pol. 3. Vyvazení |
||||||||||||||||||
mimořádné |
12.722 |
16 |
5.111 |
3.681 |
50 |
1.429 |
50 |
- |
- |
1.429 |
50 |
3.026 |
92 |
|||||
§ 7. (úhrn) |
140.928 |
18 |
111.989 |
- |
135.649 |
55 |
23.660 |
55 |
- |
- |
23.660 |
55 |
115.229 |
52 |
||||
8 |
Úprava valuty: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
37,286.142 |
92 |
5,000.000 |
- |
37,284.097 |
70 |
32,284.097 |
70 |
100 |
- |
32,283.997 |
70 |
Nepreliminované poplatky z dodatečně přihlášeného jmění ze sirotčích peněz a z uvolněných peněz zadržených při okolkování a pokuty pro přestupky valutárních předpisů. |
22.311 |
60 |
|||
9 |
Různé příjmy: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Poplatky za státní dozor |
573.245 |
81 |
335.910 |
- |
633.224 |
94 |
297.314 |
94 |
134.425 |
- |
163.064 |
94 |
Rozmnožen počet ústavů a výdělkových společenstev podléhajících státnímu dozoru a dodatečně v některých případech předepsány dozorčí poplatky. |
120.053 |
39 |
|||
pol. 2. Příspěvky k režijním výlohám |
189.584 |
26 |
176.333 |
- |
169.867 |
75 |
6.465 |
25 |
- |
- |
6.465 |
25 |
57.130 |
31 |
||||
pol. 3. Státní podíl na přebytku pokut důchod. |
10,466.652 |
38 |
300.000 |
- |
10,466.612 |
38 |
10.166.612 |
38 |
- |
- |
10,166.612 |
38 |
Nepředvídané stoupnutí počtu trestních důchodkových případů. |
- |
- |
|||
pol. 4. Splacené dluhy |
125.285 |
50 |
98.413 |
- |
248.722 |
54 |
150.309 |
54 |
- |
- |
150.309 |
54 |
Při sestavování rozpočtu nebylo jednak pamatováno na zálohové splátky na Slovensku poskytnuté uherským státem zejména při živelních pohromách, jednak zálohové splátky v ostatních zemích byly vyšší než se očekávalo. |
1,822.072 |
54 |
|||
pol. Poplatky vývozní a dovozní komise: |
||||||||||||||||||
mimořádné |
84,998.301 |
21 |
1,000.000 |
- |
84,998.301 |
21 |
83,998.301 |
21 |
- |
- |
83,998.301 |
21 |
Přebytek manipulačních poplatků za vydaná vývozní a dovozní povolení (par. 7. nař. vl. ze dne 22. listopadu 1918, čís. 43 Sb. z. a n.) nebylo možno odhadnouti. |
- |
- |
|||
pol. 6. Jiné příjmy: |
||||||||||||||||||
řádné |
1,428.468 |
93 |
75.850 |
- |
1,445.697 |
60 |
1,369.847 |
60 |
- |
- |
1,369.847 |
60 |
Větší příjem ze soudních a fin. deposit, jakož i jiných hodnot propadlých ve prospěch státu. |
18.975 |
65 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
5 |
9 |
mimořádné |
2,024.129 |
72 |
15.150 |
- |
2,066.599 |
74 |
2,051.449 |
74 |
- |
- |
2,051.449 |
74 |
Pokladniční přebytky byly, větší než preliminováno; k tomu přistupuje zisk v částce 176.990 Kč 82 h z prodeje dvou vagonů čaje, dovezeného z Ruska, dále 5%ní příjmy dle zákona, o dlouholetých pachtech ze dne 27. května 1919, čís. 318 Sb. z. a n. a 1.5. dubna 1920, čís. 311 Sb. z. a n., polovice pokut uložených na Slovensku dle zákonného článku XX. par. 23. z r. 1901, náhrada za trestní útraty a želiárky, jakož i různé nepředvídané poplatky, pokuty a příjmy. |
165.178 |
34 |
pol. 6. (dohromady) |
3,452.598 |
65 |
91.000 |
- |
3,512.297 |
34 |
3,421.297 |
34 |
- |
- |
3,421.297 |
34 |
184.153 |
99 |
||||
§ 9. (úhrn) |
99,205.667 |
81 |
2,001.656 |
- |
100,029.026 |
16 |
1 98,027.370 |
16 |
134.250 |
- |
97,893.120 |
16 |
2,183.410 |
23 |
||||
10 |
Dávka z katastrálního výnosu půdy: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
6,136.720 |
47 |
- |
- |
19,577.939 |
66 |
19,577.939 |
66 |
19,077 939 |
66 |
- |
- |
1.3,441.219 |
19 |
||||
Náklad vzniklý z úpravy platů stát. zaměstnanců vyjma zaměstnanců stát. želez. správy: |
||||||||||||||||||
řádné |
927.687 |
13 |
- |
- |
948.121 |
15 |
948.121 |
15 |
- |
- |
948.121 |
15 |
V důsledku vrácení přeplatků při provádění zákona ze dne 7. října 1919, čís. 541 Sb. z. a n., jímž byly upraveny požitky státních zaměstnanců. |
217.052 |
87 |
|||
Vyrovnání státních výdajů neuhrazených státními příjmy v r. 1920 dle čl. V. fin. zákona ze dne 29. ledna 1920, čís 104 Sb. z. a n. ve spojení s § 1., 2. a 4. zák. z 8. února 1921, č. 81 Sb. z. a n., zák. z 19. prosince 1919, č. 6 Sb. z. a n. z r. 1920 a dle § 3. zák. ze dne 14. dubna 1920, č. 307 Sb. z. a n.: |
||||||||||||||||||
mimořádné |
802,613.546 |
21 |
- |
- |
802,673.546 |
21 |
802,673.546 |
21 |
- |
- |
802,673.546 |
21 |
(viz vydání "Účiny mimo rozpočet".). |
- |
- |
|||
Titul 5. (úhrn) |
1.078,647.303 |
46 |
8,628.877 |
- |
11.122,388.273 |
62 |
11.113,759.396 |
62 |
19,712.289 |
66 |
1.094,047.106 |
96 |
65,629.411 |
89 |
||||
Kapitola 14. (úhrn) |
7.203,517.851 |
95 |
3.604,597.427 |
- |
7.665,330.723 |
87 |
4.060,733.296 |
87 |
839,.324.171 |
66 |
3.220,809.125 |
21 |
1.297,162.318 |
34 |
||||
15 |
Ministerstvo průmyslu, obchodu a živností: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
1 |
Centrála |
100.078 |
64 |
- |
- |
434.284 |
52 |
434.284 |
52 |
- |
- |
434.284 |
52 |
Nepředvídané příjmy povstaly splátkami na zápůjčky, prodejem propagačních brožur cizineckého úřadu, zaplacením nájemného americkou misí za pronajatou jí část místností cizineckého úřadu, posléze poplatky vybíranými při výkonu činnosti cizineckého úřadu a jím odvedenými. |
336.940 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
15 |
1 |
Vodní doprava |
- |
- |
1,000.000 |
- |
- |
- |
1,000.000 |
- |
- |
- |
1,000.000 |
- |
V roce 1920 nedošlo k bilanční závěrce Dunajského dopravního úřadu v Bratislavě, z jehož činnosti bylo u této položky s příjmem počítáno. |
- |
- |
|
Náhrady všeho druhu |
31.101 |
57 |
- |
- |
89.203 |
09 |
89.203 |
09 |
- |
- |
89.203 |
09 |
Příjem resultuje z nekompensovatelných náhrad přeplatků na osobních požitcích a zbytků cestovních a jiných záloh. |
60.272 |
45 |
|||
Titul 1. (úhrn) |
131.180 |
21 |
1,000.000 |
- |
523,487 |
61 |
476.512 |
39 |
- |
- |
476.512 |
39 |
396.212 |
45 |
||||
2 |
Patentní obor |
1,418.609 |
95 |
546,000 |
- |
1,418.860 |
27 |
872.860 |
27 |
- |
- |
872.860 |
27 |
Příznivého výsledku docíleno bylo hlavně následkem většího počtu patentových přihlášek, jakož i přebytkem z agendy mezinárodního zápisu známek za tři měsíce 1919, kterýžto přebytek byl poukázán od "Bureau international de la Propriété industrielle" v Bernu (čl. 8. Madridské úmluvy ze dne 14. dubna 1891, č. 64 ř. z. z roku 1913). |
250 |
32 |
||
Kapitola 15. (úhrn) |
1,549.790 |
16 |
1,546.000 |
- |
1,942.347 |
88 |
396.347 |
88 |
- |
- |
396.347 |
88 |
396.462 |
77 |
||||
16 |
Ministerstvo pošt a telegrafů: |
|||||||||||||||||
1 |
Centrála: |
|||||||||||||||||
řádné |
17.843 |
22 |
- |
- |
21.290 |
47 |
21.290 |
47 |
- |
- |
21.290 |
47 |
Nepreliminovaný příjem jest výsledkem nekompensovatelných náhrad, hlavně osobních požitků a cestovních záloh. |
8.371 |
24 |
|||
2 |
Poštovní provoz: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
1 |
Pošta |
344,396.572 |
74 |
161,800.000 |
- |
344,422.162 |
86 |
182,622.162 |
81 |
136,800.000 |
- |
45,822.162 |
81 |
Vysvětluje se novou úpravou poštovních sazeb (nařízení vlády ze dne 17. února 1920, čís. 110 Sb. z. a n., ze dne 13, července 1920, č. 433 Sb. z. a n. a ze dne 17. září 1920, čís. 531 Sb. a n.) a stoupnutím provozu, zejména na Slovensku. |
132.744 |
61 |
||
2 |
Telegraf |
62,414.087 |
92 |
15,500.000 |
- |
62,555.207 |
- |
47,055.207 |
- |
17,000.000 |
- |
30,055.207 |
- |
Zvýšení sazeb a vedlejších poplatků (nařízení ministerstva pošt a telegrafů čís. 19 a 32, věstník ministerstva pošt a telegrafů čís. 15 ze dne 27. dubna 1920 a čís. 26 ze dne 24. června 1920) a značný vzestup provozu. |
423.295 |
05 |
||
Telefon |
52,052.249 |
42 |
33,300.000 |
- |
52,409.082 |
34 |
19,109.082 |
34 |
10,000.000 |
- |
9,109.082 |
34 |
Většího příjmu dosaženo bylo z obdobných příčin, jak u předchozího par. uvedeny (nařízení ministerstva pošt a telegrafů ze dne 26. září 1919, 17. března 1920 a 23. července 1920. Věstník min. pošt a tel. čís. 32 ex 1919, čís. 13 a 33 ex 1920). |
688.674 |
51 |
|||
4 |
Ostatní příjmy: |
|||||||||||||||||
řádné |
16,506.912 |
92 |
16,489.400 |
- |
17,669.287 |
86 |
1,179.887 |
86 |
- |
- |
1,179.887 |
86 |
Příznivý výsledek vznikl vzestupem dopravy novin, zvýšením cen hospodářských předmětů a brakovního materiálu, dále tím, že dosaženo bylo při dražbách vyšších cen za staré předměty a za nedoručitelné poštovní zásilky přes to, že v automobilovém provozu, kterýž v projektovaném rozsahu nemohl býti uskutečněn (viz výdajovou položku kap. XVI., tit. 2., par. 2., pol. 3.) se dostavil úbytek příjmů. |
1,980.653 |
01 |