1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

13

8

 

řádné:

                             
   

3

Pěstování hudby

230

87

-

-

230

87

230

87

-

-

230

87

 

-

-

   

4

Výpravné umění

-

-

100.000

-

-

-

100.000

-

-

-

100.000

-

K zamýšlenému zřízení putovních kinematografů, z nichž měl příjem plynouti, nedošlo.

-

-

   

5

Písemnictví

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

-

-

   

6

Kulturní styk s cizinou a Přikarpatskou Rusí

-

-

-

-

195

48

195

48

-

-

195

48

 

195

48

     

Titul 8. (úhrn)

45.009

87

130.500

-

22.126

22

58.3731

78

-

-

58.373

78

 

246.223

35

 

9

 

Zvláštní státní ústavy

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

-

-

 

10

 

Nadace a příspěvky:

                             
     

řádné

14.167

85

6.976

-

14.167

85

7.191

85

-

-

7.191

185

Pro vzestup trhových cen vyšší výnos obilního reluta pro bývalou kolej Jesuitů.

1.764

-

     

Kapitola 13. (úhrn)

9,969.2961

27

5,880.334

-

12,151.483

38

6,271.149

38

148.000

-

6,123.149

38

 

5,268.578

64

                                     

14

   

Ministerstvo financí:

                             
 

1

 

Finanční správa:

                             
   

1

Ústřední správa:

                             
     

pol.1. Ústřed. správa a účtárna:

                             
     

řádné

19.381

53

1.100

-

19.043

55

17.943

55

-

-

17.943

55

Nahodilé přeplatky na osobních výdajích a výnos z prodeje příručky "Klíč k výpočtu daně z příjmu s přirážkou válečnou".

1.910

80

     

pol. 2. Revisní odbor ministerstva financí:

                             
     

řádné

1.444

63

-

-

843

40

843

40

-

-

843

40

Nahodilé přeplatky na osobních výdajích, náhrady za revisní práce pro cizí resorty.

843

40

     

mimořádné

33.044

35

-

-

115.149

61

115.149

61

-

-

115.149

16

 

134.316

51

     

pol. 2. (dohromady)

34.488

98

-

-

115.993

61

115.993

61

-

-

115.993

01

 

135.159

91

     

pol. 3. Litografický ústav

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

-

-

     

§ 1. (úhrn)

53.870

51

1.100

-

135.036

56

133.936

56

-

-

133.936

56

 

137.070

71

   

2

Podřízené úřady a orgány:

                             
     

řádné:

                             
     

pol. 1. Finanční úřady administrační

2,012.105

74

81.650

-

2,002.043

90

1,920.393

90

1,370.000

-

550.393

90

Vyšší výnos za tiskopisy a skartovaný papír v důsledku zvýšení cen. Příjmy pro Slovensko a Podkarpatskou Rus odhadnuty byly při nedostatku řádných podkladů v rozpočtu příliš nízko.

426.680

81


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

14

1

2

pol. 2. Technická finanční kontrola

80.286

12

600

-

115.218

90

114.618

90

-

-

114.618

90

Náhrady nahodile vzniklých přeplatků na osobních požitcích a stranami zaplacené taxy za chemické rozbory zkušebních stanic v Praze a v Plzni.

56.668

75

     

pol. 3. Finanční prokuratury

177.794

71

79.260

-

332.110

83

252.850

83

-

-

252.850

83

Stranami zaplacené deservity, jakož i náhrady soudních útrat a výloh za zastupování značně vyšší.

244.242

68

     

pol. 4. Finanční úřady výkonné

333.281

93

2.940

-

250.724

15

247.784

15

-

-

247.784

15

Převážně náhrady nahodile vzniklých přeplatků na osobních požitcích.

345.847

75

     

pol. 5. Puncovní úřady:

                             
     

řádné

32.489

62

7.850

-

32.489

62

24.639

62

10.500

-

14.139

62

Hlavně vyšší výnos za prodaný materiál a zapravení poplatků za chemické zkoušky, ryzosti zlata a stříbra. Mimo to byly puncovní poplatky, v letech 1918 a 1919 na Slovensku vybrané a kontokorentně súčtované, převedeny teprve v roce 1920 na účet etátní.

-

-

     

mimořádné

448

29

-

-

448

29

448

29

-

-

448

29

Cena zabaveného a ve prospěch státu propadlého zlata.

-

-

     

pol. 5. (dohromady)

32.937

91

7.850

-

32.937

91

25.087

91

10.500

-

14.587

91

 

-

-

     

řádné:

                             
     

pol. 6. Ústřed. státní pokladna a zemské finanční pokladny

11

24

-

-

569

08

569

08

-

-

-

-

 

-

-

     

pol. 7. Evidence katastru pozemkové daně

959.984

26

337.400

-

1,029.913

34

692.513

34

-

-

569

08

 

566

53

     

pol. 8. Celní úřady

809.309

33

33.100

-

973.747

18

940.647

18

1.200

-

691.313

34

Objednávky litografovaných etapových otisků a jiných kopií operátů byly v důsledku soupisu velkostatků (vl. nař. ze dne 9. ledna 1920, č. 61 Sb. z. a n.), a zjišťování půdy drobných pachtýřů (zákon ze dne 27. května 1919, čís. 318 Sb. z. a n.), jakož i dělení katastr. obcí (par. 23. zákona ze dne 7. února 1919, čís. 76 Sb. z. a n.) mnohem četnější, čímž příslušné příjmy při zvýšených sazbách (výnos min. fin. ze dne 29. července 1920, čís. 71.839/7490 věstník min. fin. č. 39.) značně stouply. Také náhrady za vyměřování a ohraničování od soukromých stran vyžádané byly následkem většího počtu poválečných majetkových převodů vyšší.

142.027

37

     

pol. 9. Finanční stráž:

               

-

-

940.647

18

Počet domácích celních prohlídek utvořením samostatného celního území československého značně stoupl a poplatky za tyto prohlídky doznaly zvýšení. Dále byl úhrn propadlých jistot za vyvezené, avšak zpět nedovezené pytle (§ 3. nařízení ze dne 22. ledna 1915, čís. 15 ř. z.) mnohem větší než se očekávalo.

265.458

62

     

řádné

1,411.067

22

30.460

-

1,691.474

67

1,661.014

67

-

-

-

-

 

-

-

     

mimořádné

429

05

-

-

1.219

53

1.219

53

8.490

-

1,652.524

67

Hlavně náhrady nahodile vzniklých přeplatků na osobních výdajích, mimo to také větší příjem na osobních poplatcích za četnější domácí celní prohlídky, kteréžto poplatky byly od 1. listopadu 1919 zvýšeny.

603.876

17

     

pol. 9. (dohromady)

1,411.496

27

30.460

-

1,692.694

20

1,662.234

20

8.490

-

1,653.744

20

 

604.666

65

     

§ 2. (úhrn)

5,817.207

51

573.260

-

6,429.959

49

5,856.699

49

1,390.190

-

4,466.509

49

 

2,086.159

16

     

Titul 1. (úhrn)

5,871.078

02

574.360

-

6,564.996

05

5,990.6361

05

1,390.190

-

4,600.446

05

 

2,223.2291

87


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

14

2

 

Veřejné dávky:

                             
   

1

Přímé daně:

                             
     

Reální daně:

                             
     

řádné:

                             
     

pol. 1. Pozemková daň

111,557.959

56

130,521.800

-

136,605.736

86

6,083.986

86

37.800

-

6,046.136

86

Příznivý výsledek povstal jednak dodatečným předpisem zvýšených válečných přirážek za rok 1919 (zákon ze dne 18. listopadu 1919, č. 617,Sb. z. a n.), jednak tím, že některé berní úřady provedly předpisy daně pozemkové za rok 1919 teprve v roce 1920.

Výsledek je ve skutečnosti ještě o obnos 20,091.800 Kč příznivější. Vysvětlení k tomu obsahuje odůvodnění příznivějšího výsledku sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku.

52,088.063

14

     

pol. 2. Domovní třídní daň

6,220.886

-

6,302.000

-

6,049.163

85

252.836

15

-

-

252.836

15

Výsledek je zdánlivě nepříznivý, povstalý tím, že v rozpočtové částce je zahrnuta kvota připadající na Slovensko obnosem per 1,912.000 Kč, kdežto příslušný výtěžek pojat byt v sumárně účtované a knihované daně na Slovensku, které jsou vykázány za daněmi reálnými. Kdyby toho nebylo, byl by výsledek příznivý obnosem 1,659.163 Kč 85 h, přivoděný zvýšením sazeb této daně zákonem ze dne 26. března 1919, č. 170 Sb. z. a n.

1,428.957

08

     

pol. 3. Domovní činžovní daň

45,911.004

85

39,250.000

-

47,582.287

86

8,332.287

86

15.000

-

8,317.287

86

Při těchto daních působilo jednak zvýšení nájemného, jednak zvýšení sazeb této daně výše uvedeným zákonem ze dne 26. března 1919, č. 170 Sb. z. a n.

14,886.308

96

     

pol. 4. 5% daň z budov od činžovní daně osvobozených

2,535.897

16

2,040.000

-

2,478.880

82

438.880

82

700

-

438.180

82

Výsledek u daně činžovní je ve skutečnosti ještě o 3,600.000 Kč příznivější. Vysvětlení k tomu obsahuje odůvodnění příznivého výsledku sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku.

447.713

91

     

pol. 1. - 4. (úhrn)

166,225.747

57

178,113.800

-

192,716.069

39

14,602 269

89

53.500

-

14,548.769

39

 

68,851.038

09

     

Sumárně účtované a knihované daně na Slovensku

63,333.804

41

-

-

109,615.471

-

109,615.471

-

-

-

190,615.471

-

Na Slovensku byly dle systému maďarského účtovány a knihovány sumárně: daň pozemková, daň domovní třídní a domovní daň činžovní, všeobecná daň výdělková, výdělková daň z podniků veřejně účtujících a daň báňská.

Poněvadž se nedalo zjistiti, jaké částky z celkové platby připadají na tyto jednotlivé druhy daně, byla celková platba uvedena zvláště a celá náležitost bez porovnání s rozpočtovými částkami byla vykázána jako výsledek příznivý.

Ve skutečnosti činí příznivý výsledek však jen 58,716.671 Kč, neboť na Slovensku byla preliminována:

pozemková daň částkou 20,091.800 Kč,

domovní daň třídní částkou 1,912.000 Kč,

domovní daň činžovní částkou 3,600.000 Kč,

všeob. daň výdělková částkou 19,000.000 Kč,

všeob, daň výdělková z podniků k veř. účtování povinných částkou 6,100.000 Kč,

a daň báňská 195.000 Kč

celkem tedy částkou 50,89.8.800 Kč,

takže při náležitosti per 109,615.471 Kč

vyplývá příznivý výsledek ve výši 58,716.671 Kč.

Rozdíl proti rozpočtu vysvětluje se tím, že pro nedostatek podkladů nebyl očekávaný výnos náležitě stanoven. O uvedené preliminované částky byly výsledky u jednotlivých daní níže vykázány, na což je v odůvodnění u příslušných položek poukázáno.

82,120.772

43


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

14

2

1

Osobní daně:

                             
     

Daň výdělková a z příjmu dle patentu z r. 1812 a 1849.

-

-

-

-

128

86

128

86

-

-

128

86

 

231

93

     

řádné:

                             
     

pol. 5. Všeobecná daň výdělková

136,191.289

14

87,000.000

-

126,917.135

43

39,917.135

43

18.000

-

39,899.135

43

Způsobeno dodatečným předepsáním válečných přirážek za r. 1919 (zákon ze dne 18. listopadu 1919, č. 617 Sb. z. a n.), dále ukládáním vyšších daňových sazeb, rozsahu podniku a poplatní síle přiměřenějších, zvláště ale vyměřením nedoměrků za léta minulá.

Výsledek je ve skutečnosti ještě o obnos 19,000.000 Kč příznivější. Vysvětlení k tomu obsahuje odůvodnění příznivějšího výsledku sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku.

66,962.197

57

     

pol. 6. Výdělková daň z podomních a kočovních živností

289.4461

46

66.840

-

300.048

54

233.208

54

1.000

-

232.208

54

Vzrůst počtu živností toho druhu a ukládání rozsahu podniku přiměřenějších vyšších sazeb.

25.313

22

     

pol. 7. Výdělková daň z podniků k veřejnému účtování povinných

91,408.054

57

85,380.000

-

67,541.948

68

17,838.051

32

-

-

17,838.051

32

Nepříznivý výsledek přivoděn hlavně tím, že velká část daně nebyla v roce 1920 vyměřena a pak tím, že v rozpočtové částce je zahrnuta kvota 6,100.000 Kč - připadající na Slovensko, kdežto příslušná náležitost je obsažena v sumárně účtovaných a knihovaných daních na Slovensku.

29,684.517

19

     

pol. 8. Daň důchodová

24,385.007

72

27,020.000

-

23,977.897

69

3,042.102

31

-

-

3,042.102

31

Značné nedoměrky a pokles vkladů do peněžních ústavů, jakož i snížení míry úrokové.

1,047.410

42

     

pol. 9. Daň z příjmu

358,666.544

35

198,700.000

-

357,362.336

06

158,662.336

06

450.000

-

158,212.336

06

Vysvětluje se tím, že značně pokročilo zpracování nedoměrků za léta minulá a že byly v r. 1920 dodatečně předepsány válečné přirážky za rok 1919 k této dani podle zákona ze dne 18. listopadu 1919, č. 617 Sb. z. a n. Výsledek je ve skutečnosti ještě o obnos 11,300.000 Kč - příznivější. Vysvětlení k tomu podává odůvodnění uvedené u příznivého výsledku daně důchodkové a majetkové.

193,381.090

93

     

pol. 10. Daň z vyš. služného

4,040.316

24

2,845.000

-

3,329.238

20

484.238

20

-

-

484.238

20

Provedení předpisů za léta minulá.

1,310.989

47

     

pol. 11. Dávka z tantiém

6,365.901

01

3,430.000

-

6,346.036

36

2,916.036

36

-

-

2,916.036

36

Dodatečný předpis zvýšené válečné přirážky za rok 1919 dle zákona ze dne 18. listopadu 1919, č. 617 Sb. z. a n. Mimo to byly tantiémy členů dozorčích a správních rad následkem značnějších zisků vyšší.

40.448

12


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

     

pol. 5. - 11. (úhrn)

621,346.559

49

404,441.840

-

585,774.512

10

181,332.672

10

469.000

-

180.863.672

10

 

292,452.198

85

14

2

1

Důchodková daň a daň majetková

10,701. 933

47

-

-

12,411.767

20

12,411.767

20

-

-

12,411.767

20

Daň důchodková (z příjmu) a daň majetková na Slovensku vybíraná, byly účtovány a knihovány sumárně. Poněvadž se nedalo zjistiti, jaké částky z celkové platby připadají na jednotlivé druhy daně, byla celá platba uvedena zvlášť a celá náležitost bez porovnání s rozpočtovými částkami byla vykázána jako výsledek příznivý.

Ve skutečnosti je u obou daní výsledek nepříznivý obnosem 8,888.232 Kč 80 h (daň důchodková byla preliminována částkou 11,300.000 Kč) a daň majetková (mimořádná) částkou 10,000.000 Kč, dohromady obnosem 21,300.000 Kč při náležitosti 12,411.767 Kč 20 h, nepříznivý výsledek 8,888.232 Kč 80 h, který povstal tím, že předpisy pro rok 1920 nebyly včas provedeny.

11,511.828

52

     

mimořádné:

                             
     

pol. 12. Válečná daň

347,229.052

76

227,000.000

-

440,596.884

83

213,596.887

32

90.000

-

213,506.887

32

Předpisy za léta minulá.

374,725.274

79

     

pol. 13. Daň majetková

13.951

83

10,000.000

-

13.951

83

9,986.048

17

-

-

9,986.048

17

Nepříznivý výsledek jest vysvětlen u daně důchodkové a majetkové. Náležitost u této daně vykázaná týká se výhradně Podkarpatské Rusi.

-

-

     

pol. 1. - 13. (úhrn)

208 851.059

53

819,555.640

-

1.341,128.658

84

521,573.018

84

612.500

-

520,960.518

84

 

829,661.112

16

     

řádné:

                             
     

pol. 14. Báňská daň

-

-

195.000

-

-

-

195.000

-

-

-

195.000

-

Náležitost této daně je obsažena v sumárně účtovaných a knihovaných daních na Slovensku.

-

-

     

pol. 15. Daň ze zbraní a lovu

254.662

76

116.000

-

280.229

58

164.329

58

-

-

164.229

58

Povolení k nošení zbraní a honbě bylo udělováno v hojnější míře.

47.329

67

     

pol. 16. Úroky z prodlení, exekuční poplatky a tresty

8,348.790

61

2,670.000

-

9,345.169

89

6,675.169

89

1.500

-

6,673.669

89

Příznivý výsledek vysvětluje se výší dlužných daní a usilovnějším vymáháním.

7,684.501

60

     

pol. 1. - 16. (úhrn)

1.217,454.512

90

822,536.640

-

1.350,754.058

31

528,217.418

31

614.000

-

527,603.418

31

 

837,392.943

93

     

Náhrady všeho druhu a cizí peníze na Slovensku

157.521

06

-

-

31.569

95

31.569

95

-

-

31.569

95

Náhrady soudních exekučních útrat. V náhradách všeho druhu účtovaly se na Slovensku též platby, jichž súčtovací odvětví nebyla známa.

Vyúčtování jejich provádí se po zjištění jejich příslušnosti; do té doby třeba je vésti v patrnosti podobně jako částky přeplacené na daních.

70.261

46

     

§ 1. (úhrn)

1.217,612.033

96

822,536.640

-

1.350,785.628

26

528.248.988

26

614.000

-

527,634.988

26

 

837,322.682

49


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

14

2

2

Cla:

                             
     

řádné:

                             
     

pol. 1. Dovozní a vývozní cla

414,014.605

53

168,469.400

-

414,014.605

53

245,545.205

53

-

-

245,545.205

53

Přivoděno jednak větším dovozem předmětu hospodářské a průmyslové potřeby, hlavně však stanovením tzv. valutních příplatků (vl. nař. ze dne 26. dubna 1920, č. 291 Sb. z. a n. a ze dne 6. listopadu 1920, č. 610 Sb. z. a n.), u položky 2. mimo to tím, že po zrušení instituce celních přísežných dělníků poplatky za výkony úředních sluhů na místo jich vstoupivších (nař. min. fin, ze dne 3. ledna 1920, čís. 45.076/19) plynuly do pokladny státní, na kterouž okolnost nebylo rozpočtově pamatováno.

-

-

     

pol. 2. Vedlejší poplatky

880.420

13

136.100

-

880.420

13

744.320

13

500

-

743.820

13

-

-

     

pol. 3. Zajištění cla

8,088.187

89

2,515.000

-

8,088.187

89

5,573.187

89

100.000

-

5,473.187

 

-

-

     

§ 2. (úhrn)

422,983.213

55

171,120.500

-

422,983.213

55

251,862.713

55

100.500

-

251,762.213

55

 

-

-

   

3

Daně spotřební:

                             
     

řádné:

                             
     

pol. 1. Daň z kořalky:

                             
     

1. Dávka z kořalky

298,734.958

53

150,000.000

-

298,919.220

75

148,919.220

75

-

-

148,919.220

75

K podpol. 1. a 3.: Výroba i spotřeba kořalky stoupla v důsledku zlepšení hospodářských poměrů, zákonem ze dne 2. prosince 1919, č. 643 Sb. z. a n. provedené zvýšení daňových sazeb projevilo se tudíž ve větší míře než při preliminování bylo očekáváno.

3,895.105

25

     

2. Dávka z droždí

1,065.913

56

1,380.000

-

1,065.918

56

314.081

44

-

-

314.081

44

K podpol. 2. Výroba droždí oproti tomu poklesla pro zvýšené ceny uhlí.

-

-

     

3. Dávka denaturační

2,252.787

15

1,800.000

-

2,255.787

15

455.787

15

-

-

455.787

15

 

3.000

-

     

pol. 1. (úhrn)

302,053.664

24

153,180.000

-

302,240.926

46

149,060.926

46

-

-

149,060.926

46

 

3,898.105

25

     

pol. 2. Daň z piva

103,071.769

08

84,300.000

-

103,098.687

08

18,798.687

05

-

-

18,798.687

08

Uvolněním surovin umožněno bylo vyráběti pivo lepší jakosti i větší stupňovitosti, čímž spotřeba i výroba, tudíž také daňový výsledek značně vzrostly, poslední tím spíše, ježto sazba za každý davový stupeň byla zvýšena (zákonem ze dne 11. března 1920, č. 160 Sb. z. a n.).

6.921

-

     

pol 3. Daň z cukru

2130,287.113

74

340,000.000

-

265,816.314

59

74,183.685

41

-

-

74,183.885

41

Výroba cukru poklesla následkem menší sklizně řepy, spotřeba utrpěla zvýšením ceny cukru a používáním sacharinu, výnos daně na Slovensku zůstal značně za obnosem preliminovaným, pro jehož stanovení nebylo při sestavování rozpočtu po ruce spolehlivých podkladů.

13,108.456

23

     

pol. 4. Daň z minerálních olejů

11,020.118

38

5,971.000

-

11,001.022

78

5,030.022

78

-

-

5,030.022

78

Z celní ciziny dovezeno bylo v důsledku volného dovozu větší množství minerálních olejů.

4.891

50

     

pol. 5. Daň ze zapalovadel

36,307.812

55

32,000.000

-

37,029.780

55

5,029.780

55

-

-

5,029.780

55

Větší spotřeba předmětů dávkám těmto podrobených.

722.468

-

     

pol. 6. Zvlášt. dávka z vína v lahvích

28,155.408

57

8,300.000

-

28,155.408

57

19,855.408

57

17,000.500

-

2,854.908

57

 

-

-

     

pol. 7. Všeobecná daň nápojová

28,860.953

65

34,000.000

-

28,812.012

54

5,187.987

46

-

-

5,187.987

46

Daň tato byla nově zavedena (zákon ze dne 25. září 1919, č. 533 Sb. z. a n.), pro stanovení prelimináře nebylo tudíž žádoucích zkušeností.

786.590

83


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

14

2

3

pol. 8. Daň z masa (na venkově)

31,600.130

75

3,482.000

-

31,475.086

90

27,993.086

90

20.000

-

27,9713.086

90

Zlepšení hospodářských poměrů přivodilo větší spotřebu masa, daň sama byla zákonem ze dne 14. dubna 1920, č. 262 Sb. z. a n., zvýšena.

391.996

58

     

pol. 9. Daň potravní v uzavřených městech

16,041.291

15

2,000.000

-

15,979.776

17

13,279.776

47

-

-

13,279.776

17

Větší, s přílivem obyvatelstva do Prahy, Brna a Bratislavy, jakož i se zlepšením hospodářských poměrů související spotřeba masa i jiných předmětů dani této podléhajících přivodila větší dovoz příslušných poživatin do uvedených měst.

58.185

02

     

pol. 10. Různé příjmy

2,961.627

94

67.800

-

3,132.418

26

3,064.618

26

-

-

3,064.618

26

Výsledek jest nahodilý a vznikl jednak nepředvídanou výší úroků z prodlení při nesprávném placení daní spotřebních, jednak většími výtěžky za odprodaný materiál (kontrolní měřidla, měděné kotle na pálení kořalky aj.).

211.447

60

     

pol. 11. Dávka z uhlí

906,885.391

33

-

-

1.058,329.231

01

1.058,329.231

01

800,000.000

-

258,329.231

01

Dávka tato zavedena byla teprve v roce 1920 (zákon ze dne 9. dubna 1920, č. 260 Sb. z. a n.), pro stanovení prelimináře nebylo tudíž náležitých podkladů.

151,443.839

68

     

pol. 12. Výčepní poplatek z nápojů

30 3.035

16

-

-

347.747

15

347.747

15

-

-

347.747

15

Dávka tato vybírá se pouze na Slovensku a Podkarpatské Rusi v základě uherského zák čl. XXV. z r. 1899.

133.881

15

     

§ 3. (úhrn)

1.727,567.813

54

664,000.800

-

1.885,418.412

06

1.221,417.612

06

817,020 100

-

404,39.112

06

 

170,766.788

34

   

4

Poplatky:

                             
     

řádné:

                             
     

pol. 1. Kolky

79,042.532

53

34,260.100

-

79,151.476

41

44,891.376

41

52.500

-

44,838.876

41

Poválečné oživení poměrů hospodářských, peněžních i dopravních, jakož i značné zvýšení poplatkových sazeb (zákon ze dne 7. ledna 1920, čís. 31 Sb. z. a n.) způsobily nepředvídané větší příjmy na všech položkách tohoto odvětví, obzvláště však u všeobecných kolků, směnečných blanketů a železničních nákladních listů. V účinech zde vykázaných obsažena jest mimo to podobně jako u pol. 2. "právní poplatky" - také "poválečná přirážka k poplatkům", preliminovaná pod pol. 6.

101.139

39

     

pol. 2. Právní poplatky

314,107.673

68

92,607.800

-

371,753.142

58

279,145.342

58

50.000

-

279,095.342

58

Zvýšený hospodářský a obchodní ruch po dlouho trvající válce nastalý přivodil hojné uzavírání poplatných právních jednání, obzvláště o převodech majetkových mezi živými a zakládání nových, jakož i rozšiřování stávajících akciových společností i společností s ručením obmezeným, vzestup cen všech nemovitostí zvýšil pak základ pro vyměřování těchto poplatků, jež mimo to byly zákonem ze dne 7. ledna 1920, čís. 31 Sb. z. a n., značně zvýšeny.

164,117.357

90

     

pol. 3. Taxy

938.090

63

965.690

-

869.312

35

96.377

65

-

-

96.377

65

 

34.422

93

     

pol. 4. Dopravní daně železniční:

                             
     

1. Daň z jízdních lístků

122,910.000

64

31,700.360

-

122,910.000

64

91,209.640

64

-

-

91,209.640

64

Především značné zvýšení všech druhů dopravních sazeb (od 16. května, resp. 1. června 1920), dále čilejší osobní i nákladní doprava v důsledku stoupajícího duchu obchodního i průmyslového.

-

-

     

2. Daň z nákladů

409,008.603

21

56.075.900

-

409,008.103

21

352,932.703

21

-

-

352,932.703

21

 

-

-

     

3. Daň ze zavazadel

7,348.098

11

844.600

-

7,348.098

11

6,603.498

11

-

-

6,503.498

11

 

-

-

     

pol. 4. (úhrn)

539,266.701

96

58,620.860

-

539,266.701

96

450,645.841

96

-

-

450,645.841

96

 

-

-


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

14

2

4

pol. 5. Daň z obratu zboží, a pracovních výkonů

501,233.479

65

800,000.000

-

570,976.861

68

229,023.138

32

-

-

229,023.138

32

Daň tato byla teprve zákonem ze dne 1.1. prosince 1919, čís. 658 Sb. z. a n., zavedena, výnos její mohl býti tudíž odhadnut při nedostatku potřebných zkušeností pouze přibližně.

69,743.382

03

     

pol. 6. Pováleč. přirážka k poplatkům

-

-

50,000.000

-

-

-

50,000.000

-

-

-

50,000.000

-

Příjmy sem spadající obsaženy jsou v účinech vykázaných u pol. 1. "kolky" a 2. "právní poplatky".

-

-

     

pol. 7. Státní dávka ze zábav

-

-

12,000.000

-

-

-

12,000.000

-

-

-

12,000.000

-

S uzákonění této dávky sešlo.

-

-

     

§ 4. (úhrn)

11.434,588.473

45

1.078,454.450

-

1.562,017.494

98

433,563.044

98

102.500

-

483,460.544

98

 

173,996.302

29

     

Titul 2. (úhrn)

802,751.739

50

2.736,112.390

-

5.221,204.748

85

2.485,092.358

85

817,837.500

-

1.667,254.858

85

 

1.182,085.768

12

 

3

 

Monopoly:

                             
   

1

Tabák:

                             
     

řádné:

                             
     

pol. 1. Výroba

1,030.547

47

426.500

-

964.628

09

488.128

09

-

-

488.128

09

Výtěžek z prodeje odpadkových hmot a úhrn náhrad železniční a poštovní správou za zásilky ztracené při dopravě zaplacených vyšší.

15.465

68

     

pol. 2. Prodej

1.708,814.826

08

778,754.000

-

1.202,154.694

68

423,400.694

68

-

-

423,400.694

68

Nepředvídaný větší odbyt jakož i zvýšení cen tabákových výrobků.

34,998.150

01

     

§ 1. (úhrn)

1.209,845.373

55

779,230.500

-

1.203,119.322

77

423,888.822

77

-

-

423,888.822

77

 

35,013.615

69

   

2

Sůl:

                             
     

řádné

30,103.032

39

16,020.000

-

30,115.229

48

14,095.229

48

-

-

14,095.229

48

Dovoz soli z ciziny a v důsledku toho i výnos licenčních poplatků ze soli vybíraných byl větší.

13.535

15

   

3

Sladidla:

                             
     

řádné

317,824.688

15

12,000.000

-

38,334.283

50

26,334.283

50

-

-

26,334.283

50

Pro nedostatek a vysokou cenu cukru větší spotřeba sladidel.

3,209.355

84

   

4

Státní loterie:

                             
     

řádné

38,147.151

21

42,021.800

-

42,221.740

63

200.440

63

72.192

-

128.248,

63

Výhry propadlé pro nepředložení výherních losů.

7,895.937

88

     

mimořádné

-

-

-

-

912.000

-

912.000

-

912.000

-

-

-

 

-

-

     

§ 4. (dohromady)

38,147.151

21

42,021.300

-

43,133.740

63

1,112.440

63

984.192

-

128.248

63

 

8,807.9371

88

     

Titul 3. (úhrn)

1.315,920.245

30

849,271.800

-

11.314,702.576

38

465,430.776

38

984.192

-

464,446.584

38

 

47,044.444

56

 

4

 

Mincovnictví:

                             
     

řádné

327.685

67

8,210.000

-

470.128

97

7,739.871

03

-

-

7,739.971

03

Mincovna nebyla pro nedostatek strojů v tomto roce ještě v řádném chodu, nebylo tudíž docíleno příjmů z činnosti této plynoucích a při preliminování očekávaných.

169.463

90


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

14

4

 

mimořádné

-

-

1,800.000

-

-

-

1,800.000

-

-

-

1.800.000

-

K ražbě drobných mincí nemohlo býti pro nedodání příslušných strojů přikročeno.

-

-

     

Titul 4. (dohromady)

327.686

67

10,010.000

-

470.128

97

9,539.871

03

-

-

9,539.871

03

 

169.463

90

 

5

 

Pokladniční správa:

                             
     

řádné

                             
   

1

Odúmrti

488.050

08

63.900

-

503.838

95

439.938

95

-

-

439.938

9

Nahodilé příjmy, pro jichž preliminování není podkladu.

16.634

86

   

2

Vojenská taxa

2,387.8.11

153

1,134.900

-

2,172.749

08

1,037.849

08

-

-

1,037.849

08

Dodatečný předpis a platby za léta minulá.

3,031.502

12

   

3

Puncovní poplatky

150.094

24

250.000

-

150.094

24

99.905

76

-

-

99.905

78

Tuzemská výroba zlatých a stříbrných peněz, jakož i dovoz tuzemského zboží pro nepříznivé poměry poválečné nedosáhly očekávaného rozsahu.

-

-

   

4

Mincovní zisk:

                             
     

pol. 1. kursovní zisk

-

-

-

-

-

-

-

-

             
     

pol. 2. zisk z ražení peněz:

               

-

-

-

-

 

-

-

     

mimořádné

-

-

5.000

-

-

-

5.000

-

-

-

5.000

-

K ražení mincí nedošlo.

-

-

   

5

Bankovní úřad min. financí:

                             
     

řádné

123,275.894

24

-

-

153,536.201

15

153,536.201

16

-

-

153,536.201

15

Vykázaný nepreliminovaný příjem tvoří ze dvou třetin výtěžek na úrocích ze zápůjček na cenné papíry. Z eskontu směnek, který tvoří v normálních dobách hlavní část výtěžku cedulových bank, se vytěžilo celkem 49,208.770 Kč 06 h. Zbytek výtěžků tvoří provise z obchodu komisionářského a úroky z pohledávek v cizině.

46,599.974

57

   

6

Úroky z movitého státního jmění:

                             
     

řádné

3,568.284

95

61.432

-

3,570.054

07

3,508.622

07

-

-

3,508.622

07

Úroky z přechodných záloh, z uložených státních peněz ze šekového řízení s poštovním úřadem šekovým, dále úroky eskontní a úroky z úvěřených cel dosáhly neočekávané výše.

2.076

93

     

mimořádné

1,806.955

70

-

-

1,806.955

70

1,806.955

70

-

-

1,806.955

70

Úroky z přechodných záloh úpisovnám, resp. z nedoplatků úpisoven na úpisy 41/2% státní prémiové půjčky v částce 1,796.975 Kč 04 h a 8%ní úroky ze 37.195.000 M prodaných České bance Union v Praze v částce 9.980 Kč 66 h, kteréžto účiny nedaly se předvídati.

-

-

     

§ 6. (dohromady)

5,375.240

65

61.432

-

5,377.009

77

5,315.577

77

-

-

5,315.577

77

 

2.076

93


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

14

5

7

Nemovitý státní majetek:

                             
     

pol. 1. Prodeje:

                             
     

mimořádné

22.022

28

40.448

-

24.228

24

16.219

76

-

-

16.219

76

 

205

96

     

pol. 2. Užitky

                             
     

řádné

106.183

74

66.430

-

107.739

81

41.309

81

-

-

41.309

81

Z pronajatých pozemků bylo docíleno vyššího nájemného.

109.996

64

     

pol. 3. Vyvazení

                             
     

mimořádné

12.722

16

5.111

 

3.681

50

1.429

50

-

-

1.429

50

 

3.026

92

     

§ 7. (úhrn)

140.928

18

111.989

-

135.649

55

23.660

55

-

-

23.660

55

 

115.229

52

   

8

Úprava valuty:

                             
     

mimořádné

37,286.142

92

5,000.000

-

37,284.097

70

32,284.097

70

100

-

32,283.997

70

Nepreliminované poplatky z dodatečně přihlášeného jmění ze sirotčích peněz a z uvolněných peněz zadržených při okolkování a pokuty pro přestupky valutárních předpisů.

22.311

60

   

9

Různé příjmy:

                             
     

řádné:

                             
     

pol. 1. Poplatky za státní dozor

573.245

81

335.910

-

633.224

94

297.314

94

134.425

-

163.064

94

Rozmnožen počet ústavů a výdělkových společenstev podléhajících státnímu dozoru a dodatečně v některých případech předepsány dozorčí poplatky.

120.053

39

     

pol. 2. Příspěvky k režijním výlohám

189.584

26

176.333

-

169.867

75

6.465

25

-

-

6.465

25

 

57.130

31

     

pol. 3. Státní podíl na přebytku pokut důchod.

10,466.652

38

300.000

-

10,466.612

38

10.166.612

38

-

-

10,166.612

38

Nepředvídané stoupnutí počtu trestních důchodkových případů.

-

-

     

pol. 4. Splacené dluhy

125.285

50

98.413

-

248.722

54

150.309

54

-

-

150.309

54

Při sestavování rozpočtu nebylo jednak pamatováno na zálohové splátky na Slovensku poskytnuté uherským státem zejména při živelních pohromách, jednak zálohové splátky v ostatních zemích byly vyšší než se očekávalo.

1,822.072

54

     

pol. Poplatky vývozní a dovozní komise:

                             
     

mimořádné

84,998.301

21

1,000.000

-

84,998.301

21

83,998.301

21

-

-

83,998.301

21

Přebytek manipulačních poplatků za vydaná vývozní a dovozní povolení (par. 7. nař. vl. ze dne 22. listopadu 1918, čís. 43 Sb. z. a n.) nebylo možno odhadnouti.

-

-

     

pol. 6. Jiné příjmy:

                             
     

řádné

1,428.468

93

75.850

-

1,445.697

60

1,369.847

60

-

-

1,369.847

60

Větší příjem ze soudních a fin. deposit, jakož i jiných hodnot propadlých ve prospěch státu.

18.975

65


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

14

5

9

mimořádné

2,024.129

72

15.150

-

2,066.599

74

2,051.449

74

-

-

2,051.449

74

Pokladniční přebytky byly, větší než preliminováno; k tomu přistupuje zisk v částce 176.990 Kč 82 h z prodeje dvou vagonů čaje, dovezeného z Ruska, dále 5%ní příjmy dle zákona, o dlouholetých pachtech ze dne 27. května 1919, čís. 318 Sb. z. a n. a 1.5. dubna 1920, čís. 311 Sb. z. a n., polovice pokut uložených na Slovensku dle zákonného článku XX. par. 23. z r. 1901, náhrada za trestní útraty a želiárky, jakož i různé nepředvídané poplatky, pokuty a příjmy.

165.178

34

     

pol. 6. (dohromady)

3,452.598

65

91.000

-

3,512.297

34

3,421.297

34

-

-

3,421.297

34

 

184.153

99

     

§ 9. (úhrn)

99,205.667

81

2,001.656

-

100,029.026

16

1 98,027.370

16

134.250

-

97,893.120

16

 

2,183.410

23

   

10

Dávka z katastrálního výnosu půdy:

                             
     

mimořádné

6,136.720

47

-

-

19,577.939

66

19,577.939

66

19,077 939

66

-

-

 

1.3,441.219

19

     

Náklad vzniklý z úpravy platů stát. zaměstnanců vyjma zaměstnanců stát. želez. správy:

                             
     

řádné

927.687

13

-

-

948.121

15

948.121

15

-

-

948.121

15

V důsledku vrácení přeplatků při provádění zákona ze dne 7. října 1919, čís. 541 Sb. z. a n., jímž byly upraveny požitky státních zaměstnanců.

217.052

87

     

Vyrovnání státních výdajů neuhrazených státními příjmy v r. 1920 dle čl. V. fin. zákona ze dne 29. ledna 1920, čís 104 Sb. z. a n. ve spojení s § 1., 2. a 4. zák. z 8. února 1921, č. 81 Sb. z. a n., zák. z 19. prosince 1919, č. 6 Sb. z. a n. z r. 1920 a dle § 3. zák. ze dne 14. dubna 1920, č. 307 Sb. z. a n.:

                             
     

mimořádné

802,613.546

21

-

-

802,673.546

21

802,673.546

21

-

-

802,673.546

21

(viz vydání "Účiny mimo rozpočet".).

-

-

     

Titul 5. (úhrn)

1.078,647.303

46

8,628.877

-

11.122,388.273

62

11.113,759.396

62

19,712.289

66

1.094,047.106

96

 

65,629.411

89

     

Kapitola 14. (úhrn)

7.203,517.851

95

3.604,597.427

-

7.665,330.723

87

4.060,733.296

87

839,.324.171

66

3.220,809.125

21

 

1.297,162.318

34

                                     

15

   

Ministerstvo průmyslu, obchodu a živností:

                             
     

řádné:

                             
 

1

 

Centrála

100.078

64

-

-

434.284

52

434.284

52

-

-

434.284

52

Nepředvídané příjmy povstaly splátkami na zápůjčky, prodejem propagačních brožur cizineckého úřadu, zaplacením nájemného americkou misí za pronajatou jí část místností cizineckého úřadu, posléze poplatky vybíranými při výkonu činnosti cizineckého úřadu a jím odvedenými.

336.940

-


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší příjmy vázané na uhrazení vyšších výdajů (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších příjmů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

15

1

 

Vodní doprava

-

-

1,000.000

-

-

-

1,000.000

-

-

-

1,000.000

-

V roce 1920 nedošlo k bilanční závěrce Dunajského dopravního úřadu v Bratislavě, z jehož činnosti bylo u této položky s příjmem počítáno.

-

-

     

Náhrady všeho druhu

31.101

57

-

-

89.203

09

89.203

09

-

-

89.203

09

Příjem resultuje z nekompensovatelných náhrad přeplatků na osobních požitcích a zbytků cestovních a jiných záloh.

60.272

45

     

Titul 1. (úhrn)

131.180

21

1,000.000

-

523,487

61

476.512

39

-

-

476.512

39

396.212

45

 

2

 

Patentní obor

1,418.609

95

546,000

-

1,418.860

27

872.860

27

-

-

872.860

27

Příznivého výsledku docíleno bylo hlavně následkem většího počtu patentových přihlášek, jakož i přebytkem z agendy mezinárodního zápisu známek za tři měsíce 1919, kterýžto přebytek byl poukázán od "Bureau international de la Propriété industrielle" v Bernu (čl. 8. Madridské úmluvy ze dne 14. dubna 1891, č. 64 ř. z. z roku 1913).

250

32

     

Kapitola 15. (úhrn)

1,549.790

16

1,546.000

-

1,942.347

88

396.347

88

-

-

396.347

88

 

396.462

77

                                     

16

   

Ministerstvo pošt a telegrafů:

                             
 

1

 

Centrála:

                             
     

řádné

17.843

22

-

-

21.290

47

21.290

47

-

-

21.290

47

Nepreliminovaný příjem jest výsledkem nekompensovatelných náhrad, hlavně osobních požitků a cestovních záloh.

8.371

24

 

2

 

Poštovní provoz:

                             
     

řádné:

                             
   

1

Pošta

344,396.572

74

161,800.000

-

344,422.162

86

182,622.162

81

136,800.000

-

45,822.162

81

Vysvětluje se novou úpravou poštovních sazeb (nařízení vlády ze dne 17. února 1920, čís. 110 Sb. z. a n., ze dne 13, července 1920, č. 433 Sb. z. a n. a ze dne 17. září 1920, čís. 531 Sb. a n.) a stoupnutím provozu, zejména na Slovensku.

132.744

61

   

2

Telegraf

62,414.087

92

15,500.000

-

62,555.207

-

47,055.207

-

17,000.000

-

30,055.207

-

Zvýšení sazeb a vedlejších poplatků (nařízení ministerstva pošt a telegrafů čís. 19 a 32, věstník ministerstva pošt a telegrafů čís. 15 ze dne 27. dubna 1920 a čís. 26 ze dne 24. června 1920) a značný vzestup provozu.

423.295

05

     

Telefon

52,052.249

42

33,300.000

-

52,409.082

34

19,109.082

34

10,000.000

-

9,109.082

34

Většího příjmu dosaženo bylo z obdobných příčin, jak u předchozího par. uvedeny (nařízení ministerstva pošt a telegrafů ze dne 26. září 1919, 17. března 1920 a 23. července 1920. Věstník min. pošt a tel. čís. 32 ex 1919, čís. 13 a 33 ex 1920).

688.674

51

   

4

Ostatní příjmy:

                             
     

řádné

16,506.912

92

16,489.400

-

17,669.287

86

1,179.887

86

-

-

1,179.887

86

Příznivý výsledek vznikl vzestupem dopravy novin, zvýšením cen hospodářských předmětů a brakovního materiálu, dále tím, že dosaženo bylo při dražbách vyšších cen za staré předměty a za nedoručitelné poštovní zásilky přes to, že v automobilovém provozu, kterýž v projektovaném rozsahu nemohl býti uskutečněn (viz výdajovou položku kap. XVI., tit. 2., par. 2., pol. 3.) se dostavil úbytek příjmů.

1,980.653

01



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP