Národní shromáždění Republiky československé usneslo se na tomto zákoně:
Zákon č. 11/1955 Sb., o vodním hospodářství,
se mění a doplňuje takto:
1. § 4 odst. 1 zní:
"(1) Distribuce vody se provádí
podle plánu, jehož návrh sestavuje ministerstvo
energetiky a vodního hospodářství
ve spolupráci se zúčastněnými
ústředními úřady a orgány;
schvaluje jej vláda jako součást státního
plánu rozvoje národního hospodářství."
2. V § 8 odst. 1 písm. a) slova "jak je uvedeno
v §§ 6 a 7 odst. 4" se nahrazují slovy "jak
je uvedeno v §§ 6 a 7".
3. § 11 včetně nadpisu zní:
(1) Pozemků, po nichž odtékají
vody v tocích, a pozemků v opuštěných
korytech může organizace, které náleží
péče o vodní tok, popřípadě
organizace upravující vodní tok, užívat
bez náhrady ke zřizování, k provozu
a udržování vodohospodářských
děl a zařízení, k provádění
vodohospodářských staveb nebo k provádění
vodohospodářských prací a k jiným
vodohospodářským účelům.
Dojde-li k pochybnostem o tom, zda jde o takové pozemky
a v jakém rozsahu je jich třeba použít,
rozhodne vodohospodářský orgán.
(2) Ustanovením předchozího odstavce
není dotčena povinnost vyžádat si k
provádění takových prací povolení
podle § 8 nebo souhlas podle § 10.
(3) Organizace, které náleží
péče o vodní tok, popřípadě
organizace upravující vodní tok, může
užívat pobřežních pozemků,
pokud je to nezbytně nutné, ke zřizování,
k provozu a udržování vodohospodářských
děl a zařízení, k provádění
vodohospodářských staveb nebo k provádění
vodohospodářských prací a k jiným
vodohospodářským účelům.
Nedojde-li mezi vlastníkem (správcem), popřípadě
uživatelem těchto pozemků, a organizací
pečující o vodní tok nebo jej upravující
k dohodě o použití pozemků a o náhradě,
rozhodne o nich vodohospodářský orgán
v součinnosti s dotčenými orgány.
Při stanovení výše náhrady přihlédne
vodohospodářský orgán k prospěchu,
který má vlastník (správce), popřípadě
uživatel, z provedené úpravy. U organizací
státního socialistického sektoru platí
předpisy upravující vzájemné
poskytování náhrad.
(4) Vlastníci pobřežních
pozemků jsou povinni po provedeném řízení
trpět, aby na těchto pozemcích byly k ochraně
břehů ponechány, odstraňovány
nebo nově vysazovány stromy a keře bez nároku
na náhradu. Vodohospodářský orgán
může uložit vlastníkům pobřežních
pozemků, aby na svůj náklad odstranili bez
nároku na náhradu stromy a keře, vyžaduje-li
to ochrana břehů a nerušený odtok velkých
vod.
(5) Těžit písek, štěrk,
bahno, s výjimkou léčivého bahna,
valouny apod. z koryt toků, včetně odstavených
ramen, a odstraňovat nánosy a ostrovy nově
vzniklé v tocích je možné, jen pokud
nejsou ohroženy vodohospodářské zájmy.
Ministerstvo energetiky a vodního hospodářství
stanoví v dohodě se zúčastněnými
ústředními úřady a orgány,
kdo je oprávněn k těžbě, a určuje
její všeobecné podmínky; v jednotlivých
případech uděluje souhlas k těžbě
organizace, které náleží péče
o vodní tok, která také stanoví její
podrobnější podmínky. Ustanovením
tohoto odstavce nejsou dotčeny zvláštní
předpisy upravující vyhledávání
a dobývání vyhrazených nerostů."
4. § 12 včetně nadpisu zní:
(1) Kdo jakýmkoli způsobem nakládá
s povrchovými nebo podzemními vodami, je povinen
pečovat o uchování jejich přirozeného
stavu. Tyto vody se nesmějí znečišťovat,
ani se nesmí uměle měnit jejich teplota,
aby neutrpěly jejich jakost, samočisticí
schopnost a možnost použití pro účely,
k nimž je jich třeba. Uživatelé vod jsou
povinni plánovitě odstraňovat dosavadní
znečišťování vod výstavbou
potřebných čisticích zařízení,
péčí o řádný provoz
takových zařízení, soustavným
prováděním a dodržováním
opatření v technologii výroby ke snižování
nečistot v odpadních vodách, vhodným
rozmisťováním výrobních zařízení,
jakož i dodržováním podmínek stanovených
příslušným vodohospodářským
orgánem k ochraně čistoty vody.
(2) K ochraně vod patří též
péče o prameny, koryta toků, nádrže,
jakož i o studny a jiná zařízení
pro jímání podzemní vody.
(3) Dojde-li k činům porušujícím
tyto povinnosti, rozhodne vodohospodářský
orgán o způsobu nápravy. Vodohospodářské
orgány mohou také v rozsahu a za podmínek
stanovených vládou ukládat za porušení
těchto povinností znečišťovatelům
vod majetkové sankce."
5. § 13 včetně nadpisu zní:
(1) Povrchové a podzemní vody je třeba
chránit proti škodlivým účinkům
některých zvláštních druhů
vod, zejména vod radioaktivních, vod solných,
důlních a smíšených se zemními
oleji, a to již opatřením v závodě,
ze kterého takové vody odtékají. Totéž
platí pro použité i nepoužité odpadní
vody z lázeňských a zřídelních
zařízení.
(2) Ministerstvo energetiky a vodního hospodářství
stanoví v dohodě s ministerstvem zemědělství
a lesního hospodářství a s ostatními
zúčastněnými ústředními
úřady všeobecné podmínky pro
ochranu povrchových a podzemních vod."
6. V § 14 odst. 3 slova "vodohospodářský
orgán" se nahrazují slovy "vodohospodářská
organizace (§ 17)".
7. § 15 včetně nadpisu zní:
Vlastníci a uživatelé pozemků v povodí
toků jsou povinni hospodařit na nich tak, aby zároveň
přispívali ke zlepšení odtokových
poměrů, k udržení půdní
vlády, ke zlepšení poměrů podzemních
vod a k ochraně proti erozi. Podrobnosti, zejména
pokud jde o vymezení dotčených pozemků,
o způsob jejich úpravy a o hospodaření
na nich, upraví ministerstvo zemědělství
a lesního hospodářství v dohodě
s ministerstvem energetiky a vodního hospodářství
nebo jiný příslušný ústřední
úřad v dohodě s těmito ministerstvy
podle zásad státního vodohospodářského
plánu a v souladu se státním plánem
rozvoje národního hospodářství
v oboru zemědělské a lesní výroby."
- § 16 včetně nadpisu zní:
(1) Vodohospodářskými orgány
podle tohoto zákona jsou:
a) ministerstvo energetiky a vodního hospodářství
a Správa vodního hospodářství
na Slovensku;
b) výkonné orgány národních
výborů.
(2) Správa vodního hospodářství
na Slovensku, v jejímž čele je předseda
jmenovaný sborem pověřenců, je podřízena
pověřenci zemědělství a lesního
hospodářství."
9. § 17 se mění a včetně nadpisu
zní:
(1) Ministerstvo energetiky a vodního hospodářství
zajišťuje provádění úkolů
při rozvoji vodního hospodářství
a při výstavbě, provozu a údržbě
vodohospodářských děl a zařízení
vodohospodářskými organizacemi, podřízenými
buď jemu přímo nebo řízenými
výkonnými orgány národních
výborů.
(2) Ministr energetiky a vodního hospodářství,
jakož i krajské národní výbory
mohou po vyjádření ministra financí
zřizovat k provádění úkolů
při rozvoji vodního hospodářství
a při výstavbě, provozu a údržbě
vodohospodářských děl a zařízení
vodohospodářské organizace jako samostatné
právnické osoby. Zřizuje-li vodohospodářskou
organizaci krajský národní výbor,
je povinen vyžádat si před jejím zřízením
též vyjádření ministra energetiky
a vodního hospodářství.
(3) Právní poměry, organizaci
a činnost vodohospodářských organizací
podrobněji upraví statuty, které vydá
ministr energetiky a vodního hospodářství,
a jde-li o vodohospodářské organizace zřizované
krajskými národními výbory, rady těchto
národních výborů v dohodě s
ministrem energetiky a vodního hospodářství."
10. § 18 se mění a včetně nadpisu
zní:
(1) Vodohospodářským orgánům
přísluší v oboru jejich působnosti
zejména:
1. vykonávat státní správu podle tohoto
zákona na úseku vodního hospodářství,
a to i pokud jde o vodní toky, vodohospodářské
meliorace, jakož i jiná vodohospodářská
díla a zařízení v oboru působnosti
jiných ústředních úřadů
a orgánů;
2. pečovat o udržování rovnováhy
mezi kapacitou vodních zdrojů a spotřebou
vody, provádět distribuci vody pro všechny
hospodářské a jiné společenské
potřeby a pečovat o soustavné a účelné
hospodaření s vodou;
3. pečovat o nejhospodárnější
a nejúčelnější využití
všech vodních zdrojů z hlediska potřeb
národního hospodářství a zajišťovat
jejich soustavnou evidenci;
4. posuzovat investiční záměry a projektovou
a rozpočtovou dokumentaci investic kteréhokoli odvětví
národního hospodářství, pokud
se dotýkají užívání vody,
vypouštění odpadních vod nebo ochrany
proti vodě, z hlediska širších vodohospodářských
zájmů;
5. pečovat o čistotu povrchových a podzemních
vod z hlediska vodohospodářského a rozhodovat
o nutných nebo účelných opatřeních
k zamezení nebo omezení znečišťování
vod;
6. zajišťovat péči o všechny vodní
toky, včetně toků neupravených, a
vykonávat nad nimi vodohospodářský
dohled;
7. pečovat o splavnost vodních toků a budování
vodních cest;
8. zabezpečovat provádění technických
a organizačních opatření pro neškodný
odtok velkých vod a odchod ledů;
9. zabezpečovat plánování, plánovací
a projektovou přípravu, výstavbu, provoz
a údržbu vlastních vodohospodářských
děl a zařízení, včetně
veřejných studní;
10. vykonávat znaleckou posudkovou a vodoprávně
technickou činnost v oboru vodního hospodářství;
11. zabezpečovat hydrologickou službu a hydrologický
průzkum;
12. řídit výzkum a technický rozvoj
na úseku vodního hospodářství,
pokud toto řízení nepřísluší
podle § 19 odst. 1 písm. b) ministerstvu zemědělství
a lesního hospodářství; pečovat
o výchovu a školení vodohospodářských
kádrů a spolupracovat s příslušnými
plánovacími orgány při doplňování
a rozmísťování těchto kádrů;
13. metodicky řídit vodohospodářské
organizace (§ 17) podřízené radám
národních výborů ve všech otázkách
vodohospodářských a usměrňovat
tyto organizace na úseku uplatňování
technického rozvoje a zavádění nové
technologie, jakož i v otázkách mzdové
politiky a otázkách cenových.
(2) Podrobné vymezení působnosti
vodohospodářských orgánů jednotlivých
stupňů provede vláda.
(3) Ústřední úřady
a jejich orgány jsou povinny napomáhat vodohospodářským
orgánům při plnění jejich úkolů."
11. § 19 se mění a včetně nadpisu
zní:
(1) Do oboru působnosti ministerstva zemědělství
a lesního hospodářství přísluší:
a) plánování, plánovací a projektová
příprava, výstavba, provoz a údržba
těchto vodohospodářských děl
a zařízení:
1. vodohospodářských meliorací zemědělských
pozemků, s výjimkou vodohospodářských
děl a zařízení, která neslouží
výhradně nebo převážně
zemědělské a lesní výrobě;
2. úprav vodních toků, s výjimkou
hraničních toků, pokud těchto úprav
je třeba k provedení vodohospodářských
meliorací a k přímému zvýšení
výnosnosti zemědělských pozemků;
3. lesnickotechnických meliorací a hrazení
bystřin;
4. rybníků, pokud slouží nebo jsou určeny
převážně k zemědělským
účelům;
5. vodovodů a kanalizací prováděných
v souvislosti s výstavbou společných objektů
zemědělské výroby;
b) řízení výzkumu a technického
rozvoje, pokud se týkají činností
uvedených pod písm. a).
(2) Ministerstvo zemědělství a
lesního hospodářství provádí
úkoly uvedené v odstavci 1 přímo,
popřípadě orgány nebo organizacemi
k tomu určenými.
(3) Ministerstva zemědělství a
lesního hospodářství a energetiky
a vodního hospodářství mohou ve vzájemné
dohodě podrobněji vymezit působnost uvedenou
v odstavci 1."
12. § 20 se mění a včetně nadpisu
zní:
(1) Ministr zemědělství a lesního
hospodářství může v dohodě
s radami krajských národních výborů
a po vyjádření ministra financí zřizovat
zemědělské vodohospodářské
organizace jako samostatné právnické osoby.
(2) Právní poměry, organizaci
a činnost zemědělských vodohospodářských
organizací upraví statut, který vydá
ministr zemědělství a lesního hospodářství."
13. V § 21 odst. 1 slova "na vyzvání orgánů
Ústřední správy vodního hospodářství"
se nahrazují slovy "na vyzvání vodohospodářských
orgánů".
14. § 22 včetně nadpisu zní:
(1) Ministerstvo energetiky a vodního hospodářství
vykonává buď přímo nebo prostřednictvím
vodohospodářských orgánů nižších
stupňů vrchní dozor nad hospodařením
s vodou, nad užíváním vody a její
ochranou proti znečisťování; tyto orgány
také dozírají u všech vodohospodářských
děl a zařízení, zda jsou dodržována
ustanovení tohoto zákona a rozhodnutí vodohospodářských
orgánů podle něho vydaná.
(2) Tímto ustanovením nejsou dotčeny
předpisy o provádění dozoru nad lesnickotechnickými
melioracemi, předpisy o požární ochraně
týkající se též ochrany proti
živelním pohromám, zejména povodním,
předpisy o dozoru nad provozem a udržováním
vodních elektráren, předpisy o dozoru nad
plavbou, provozem a používáním veřejných
přístavů a překladišť a
jiné předpisy o dozoru nad vodohospodářskými
díly."
15. § 23 zní:
(1) Působnost výkonných orgánů
národních výborů ve věcech
vodního hospodářství vykonávají
výkonné orgány těch národních
výborů, v jejichž obvodech se zřizuje
vodohospodářské nebo jiné dílo,
k němuž se dává povolení nebo
souhlas, nebo v jejichž obvodu se provádí opatření.
(2) Povolení podle § 8 udělují
výkonné orgány národních výborů
na podkladě úvodního projektu, který
jim předloží žadatel před jeho
schválením; povolení udělí
po provedeném řízení, a to rozhodnutím,
ve kterém se uvedou zejména účel,
místo, způsob, rozsah (míra) a podmínky
užívání vody, vypouštění
odpadních vod nebo ochrany proti vodě.
(3) Rozhodnutí výkonného orgánu
národního výboru, kterým se povoluje
zřízení vodohospodářského
díla nebo zařízení, je zároveň
rozhodnutím o přípustnosti stavby podle zákona
o stavebním řádu.
(4) Vyžaduje-li provedení stavby, popřípadě
jejích částí, mimo povolení
podle § 8 ještě povolení podle zvláštních
předpisů (např. železničních,
telekomunikačních apod.), vykoná se řízení
o vodohospodářském povolení stavby,
pokud to povaha věci nevylučuje, současně
s řízením o povolení stavby podle
zvláštních předpisů.
(5) Výkonný orgán národního
výboru může udělené povolení
změnit nebo zrušit v novém řízení,
vyžaduje-li to jiný důležitější
obecný zájem; došlo-li ke změně
nebo zrušení povolení ve prospěch jiného
žadatele, stanoví výkonný orgán
národního výboru zároveň povinnost
k náhradě majetkové újmy, která
vznikla dosud oprávněnému změnou nebo
zrušením povolení, a výši této
náhrady.
(6) V řízení o udělení,
změně nebo zrušení povolení jsou
účastníci povinni přednést
všechny připomínky a námitky ve lhůtě
stanovené výkonným orgánem národního
výboru nejpozději při konečném
jednání.
(7) Nerozhodne-li vodohospodářský
orgán jinak, je oprávnění spojeno
se závodem, jemuž vodohospodářské
dílo nebo zařízení slouží."
16. § 24 zní:
(1) Při investiční činnosti
kteréhokoli odvětví národního
hospodářství, pokud se týká
užívání vody, vypouštění
odpadních vod nebo ochrany proti vodě, je investor
povinen si vyžádat již v přípravě
investičního úkolu od vodohospodářského
orgánu vyjádření, zda plánovaná
investice je možná z hlediska vodohospodářského,
popřípadě za jakých podmínek.
V žádosti uvede investor potřebné množství
vody, množství odpadní vody a stupeň
jejího znečištění. Vodohospodářský
orgán prověří investici zejména
z hlediska jejího umístění, využití
plánovaného vodohospodářského
díla nebo zařízení z hledisek širších
vodohospodářských zájmů, zajištění
potřebného množství vody, nutnosti čištění
odpadní vody, ochrany proti vodě, dosavadního
užívání vody jinými spotřebiteli
a je-li v souladu se státním vodohospodářským
plánem. Vodohospodářský orgán
může uložit investoru splnění určitých
podmínek, zejména pokud jde o způsob a rozsah
výstavby vodohospodářského díla
nebo zařízení, jeho účelné
a hospodárné využití pro širší
vodohospodářské zájmy a podobně.
Investor je povinen připojit k žádosti o schválení
investičního úkolu vyjádření,
popřípadě podmínky vodohospodářského
orgánu.
(2) Vyjádření vodohospodářského
orgánu je třeba též k plánované
změně ve výrobním procesu závodu
nebo změně rozsahu jeho výroby a ke změně
a úpravě vodohospodářských
děl a zařízení, i když se tyto
změny a úpravy neprojeví investičně,
avšak ovlivňují vodní hospodářství.
(3) Vyjádření vodohospodářského
orgánu, popřípadě podmínky
jím stanovené, nenahrazují povolení
nebo souhlas podle tohoto zákona, kterého je třeba
k provedení vodohospodářského díla
nebo zařízení."
17. V § 25 odst. 2 se vypouštějí slova
"s výjimkou vodních elektráren spravovaných
orgány ministerstva paliv a energetiky".
18. V § 26 předposlední věta zní:
"Nedojde-li k dohodě o výši náhrady
škody, rozhodne o ní výkonný orgán
okresního národního výboru."
19. § 27 včetně nadpisu zní:
(1) Odběratelé a jiní uživatelé
vody jsou povinni platit vodohospodářským
organizacím (§ 17) podle zásad schválených
vládou přiměřené náhrady
za zvláštní užívání
vody, které je umožněno nebo zlepšeno
vodohospodářskými díly nebo zařízeními,
spravovanými těmito organizacemi, jakož i za
užívání těchto děl a zařízení.
Vláda může stanovit výjimky z této
povinnosti.
(2) Vláda může též stanovit,
že znečišťovatelé vodních
toků jsou povinni platit náhrady za vypouštění
odpadních vod podle množství vypouštěných
znečišťujících látek a podle
míry jejich závadnosti."
20. V § 28 odst. 2 slova "výkonný orgán
krajského národního výboru" se
nahrazují slovy "výkonný orgán
národního výboru".
21. § 29 odst. 2 zní:
"(2) Pro vyvlastňovací řízení,
způsob a placení náhrady za vyvlastnění,
pro vstup na vyvlastňovanou nemovitost a pro její
užívání před zahájením
vyvlastňovacího řízení platí
obdobně ustanovení zákona o stavebním
řádu a předpisů podle něho
vydaných."
22. V § 30 slova "k návrhu Ústřední
správy vodního hospodářství
nebo jejích orgánů" se nahrazují
slovy "k návrhu vodohospodářských
organizací, kterým je majetek svěřen
do správy".
23. V § 32 odst. 1 se vypouštějí slova
"do správy orgánů Ústřední
správy vodního hospodářství";
odstavce 2 a 3 se zrušují. Odstavec 4 se označuje
jako odstavec 2 a zní:
"(2) Vymezení, do správy kterých
orgánů nebo organizací přechází
majetek zrušených vodních družstev podle
odstavce 1, provedou ministerstva zemědělství
a lesního hospodářství a energetiky
a vodního hospodářství ve vzájemné
dohodě. Tato ministerstva stanoví též
v dohodě s ministerstvem financí způsob vypořádání
práv a závazků zrušených vodních
družstev."
24. Za § 32 se vkládají §§ 32a a
32b, které včetně nadpisů znějí:
(1) Za účelem plánování,
plánovací a projektové přípravy
a provádění výstavby, provozu a údržby
vodohospodářských melioračních
zařízení, zakládání
rybníků a úprav vodních toků
podle § 19 odst. 1 mohou se jednotná zemědělská
družstva sdružovat, a to i s jinými organizacemi
socialistického sektoru v meliorační družstva.
(2) Meliorační družstva jsou socialistickými
právnickými osobami a zapisují se do podnikového
rejstříku; ustanovení zákona č.
53/1954 Sb., o lidových družstvech a družstevních
organizacích, se na ně nevztahují.
(3) Ke zřízení melioračního
družstva je třeba souhlasu rady okresního národního
výboru; přesahuje-li působnost družstva
obvod okresního národního výboru,
je třeba souhlasu rady krajského národního
výboru, a přesahuje-li obvod krajského národního
výboru, souhlasu ministerstva zemědělství
a lesního hospodářství.
Vlastníci (uživatelé) meliorovaných
pozemků jsou povinni podle míry prospěchu
poskytovat pomoc orgánům a organizacím v
oboru působnosti ministerstva zemědělství
a lesního hospodářství, jakož
i účastnit se provozu a udržování
rozvodné závlahové sítě a odvodňovací,
drenážní a drobné odpadové sítě.
Podrobnosti upraví ministerstvo zemědělství
a lesního hospodářství v dohodě
s ministerstvem financí."
25. V § 33 poslední věta zní: "Jejich
majetek přechází na stát; spravují
jej vodohospodářské organizace (§ 17)."
26. V § 35 odst. 1 slova "výkonného orgánu
příslušného krajského národního
výboru" se nahrazují slovy "příslušného
vodohospodářského orgánu".
§ 35 odst. 4 zní:
"(4) O vodohospodářských
dílech a zařízeních, kterých
nelze národohospodářsky využít,
provede vodohospodářský orgán řízení,
podle jehož výsledku může uložit
vlastníku nebo správci vodohospodářského
díla nebo zařízení, aby je uvedl do
neškodného stavu. Nelze-li takto zajistit uvedení
do neškodného stavu, vysloví vodohospodářský
orgán, že vlastnictví těchto vodohospodářských
děl a zařízení přechází
bez náhrady na stát; zároveň určí,
které orgány nebo organizace převezmou vodohospodářské
dílo nebo zařízení, popřípadě
jeho jednotlivé části, do své správy
a jaká opatření mají být ohledně
tohoto díla nebo zařízení učiněna."
27. § 37 včetně nadpisu zní:
Při výkonu působnosti a provádění
úkolů podle tohoto zákona ve věcech,
které podle § 19 příslušejí
do oboru působnosti ministerstva zemědělství
a lesního hospodářství, postupují
vodohospodářské orgány všech
stupňů v úzké součinnosti s
orgány, jimž přísluší péče
o věci zemědělství a lesního
hospodářství; přitom dbají,
aby zájmy zemědělství a lesního
hospodářství a širší zájmy
vodohospodářské byly sladěny tak,
aby bylo dosaženo co největšího společenského
prospěchu. Obdobně postupují vodohospodářské
orgány v součinnosti s jinými orgány
státní správy, jsou-li dotčeny zájmy,
které těmto orgánům přísluší
chránit. Jde-li o opatření, která
se dotýkají hygienické a protiepidemické
péče, jsou vodohospodářské
orgány povinny postupovat v souladu s opatřeními
nařízenými orgány hygienické
a protiepidemické služby; proto jsou povinny vyžádat
si před svým rozhodnutím nebo opatřením
závazný posudek těchto orgánů."
28. § 38 včetně nadpisu zní:
(1) Předpisy k provedení tohoto zákona
vydá vláda nařízením; tímto
nařízením může vláda též
stanovit, která vodohospodářská díla
a zařízení zřizují organizace
státního socialistického sektoru, popřípadě
meliorační družstva nebo jednotná zemědělská
družstva.
(2) Podrobnější předpisy
k provedení tohoto zákona vydá ministerstvo
energetiky a vodního hospodářství
v dohodě se zúčastněnými ústředními
úřady.
(3) Předpisy k provedení § 32a,
zejména pokud jde o vznik a předmět činnosti
melioračních družstev, o jejich orgány,
stanovy a schvalování stanov, vydá ministerstvo
zemědělství a lesního hospodářství
v dohodě se zúčastněnými ústředními
úřady a orgány."
- V § 40 věta za středníkem zní: "provedou jej všichni členové vlády."
Zrušuje se § 2 vládního nařízení
č. 9/1958 Sb., o nové organizaci státní
správy na úseku energetiky a vodního hospodářství.
Ministr energetiky a vodního hospodářství
se zmocňuje, aby ve Sbírce zákonů
vyhlásil úplné znění zákona
č. 11/1955 Sb., o vodním hospodářství,
jak vyplývá z pozdějších předpisů.
Tento zákon nabývá účinnosti
ode dne vyhlášení; provedou jej všichni
členové vlády.
Výbor ústavně právní projednal
ve své schůzi dne 4. února 1959 vládní
nařízení ze dne 5. prosince 1958 č.
81 Sb., o správě národního majetku.
Toto vládní nařízení bylo vydáno
podle § 10 odst. 1 a 2 zákona č. 63/1958 Sb.,
o druhém pětiletém plánu rozvoje národního
hospodářství Republiky československé.
Po zprávě zpravodaje a po provedené rozpravě
o tomto vládním nařízení usnesl
se výbor doporučit Národnímu shromáždění
jeho schválení.