Federální shromáždění Československé socialistické republiky 1975
II. v. o.
111
Vládní návrh
Zákon
ze dne prosince 1975
o státním rozpočtu československé federace na rok 1976
Federální shromáždění Československé socialistické repub-
liky se usneslo na tomto zákoně:
§ 1
1. Celkové příjmy státního rozpočtu
federace se stanoví částkou 156 051 976 000 Kčs
celkové výdaje státního rozpočtu
federace se stanoví částkou 155 857 676 000 Kčs
rozpočtový přebytek činí (příloha) 194 300 000 Kčs
2. Z celkových výdajů státního
rozpočtu federace činí:
A. Účelové dotace do státních rozpočtů
republik
- České socialistické republice 18 135 359 000 Kčs
- Slovenské socialistické republice 8 670 928 000 Kčs
z toho:
a) dotace na vybrané investiční
akce s dosahem pro celou federa-
ci a další rozvoj republik
- České socialistické republi-
ce 146 000 000 Kčs
- Slovenské socialistické re-
publice 710 000 000 Kčs
- 2 -
b) dotace na investice k realizaci
úkolů oblastního rozvoje pro orga-
nizace řízené federálními orgány
- České socialistické republice 17 900 000 Kčs
- Slovenské socialistické republice 175 000 000 Kčs
c) neinvestiční dotace na státní pro-
gramy technického rozvoje
- České socialistické republice 669 899 000 Kčs
- Slovenské socialistické republice 320 406 000 Kčs
d) vybrané druhy cenových dotací a
intervencí
- České socialistické republice 12 053 900 000 Kčs
- Slovenské socialistické republice 6 162 800 000 Kčs
e) dotace na cenové přirážky a srážky
v zahraničním obchodě
- České socialistické republice 4 319 000 000 Kčs
- Slovenské socialistické republice 873 000 000 Kčs
f) dotace na potřeby branné povahy
včetně výzkumných a vývojových
úkolů
- České socialistické republice 928 660 000 Kčs
- Slovenské socialistické republice 429 722 000 Kčs
B. Globální dotace
- České socialistické republice 32 164 641 000 Kčs
- Slovenské socialistické republice 27 769 072 000 Kčs
- 3 -
§ 2
Vláda Československé socialistické republiky nebo na zá-
kladě jejího zmocnění ministr financí může upravit závazné
úkoly a limity státního rozpočtu federace, zejména v souladu
se změnami státního plánu, změnami organizačními, s úpravami
ekonomických nástrojů v zahraničním obchodě a při uvolňování
prostředků z vládní rozpočtové rezervy, pokud tím nebude dotče-
na vyrovnanost státního rozpočtu federace.
§ 3
Zákon ze dne 7. října 1971 č. 113/1971 Sb., o důchodové
dani a příspěvku na sociální zabezpečení se mění takto:
V § 10 odst. 1 se vypouští slova ,,do státního rozpočtu".
§ 4
Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1976.
Příloha k zákonu č. /1975 Sb.
Celkový přehled
státního rozpočtu československé federace
Příjmy |
(v tisících Kčs) |
Příjmy ze socialistického hospodářství |
154 997 525 |
Ostatní příjmy |
1 054 451 |
Úhrnem |
156 051 976 |
Výdaje |
|
Výdaje federálních organizací na: |
  |
hospodářství |
49 935 453 |
kulturní a sociální opatření |
1 632 476 |
obranu a bezpečnost |
15 930 195 |
správu |
1 602 963 |
soudy, prokuratury a arbitráž |
16 589 |
Celkem |
69 117 676 |
Dotace ze státního rozpočtu federace |
  |
do státních rozpočtů republik celkem |
86 740 000 |
Úhrnem |
155 857 676 |
Přebytek |
194 300 |
Důvodová zpráva
Návrh zákona o státním rozpočtu československé federace
se opírá o ustanovení čl. 11 ústavního zákona č. 143/1968 Sb.,
o československé federaci, ve znění ústavního zákona č.
125/1970 Sb. a o ustanovení § 10 zákona č. 134/1970 Sb., o
pravidlech státního rozpočtu československé federace a o zá-
sadách hospodaření s rozpočtovými prostředky státních rozpoč-
tů federace a republik (rozpočtová pravidla).
Vzhledem k tomu, že zákon o rozpočtových pravidlech upra-
vuje komplexně zásady hospodaření s rozpočtovými prostředky,
jsou tímto rozpočtovým zákonem stanoveny základní číselné
objemy státního rozpočtu federace.
Návrh státního rozpočtu federace vychází z dlouhodobých
záměrů hospodářské politiky KSČ, vytýčené jejím XIV. sjezdem
a pozdějšími zasedáními ÚV KSČ, zejména k další realizaci zá-
věrů XIV. sjezdu KSČ v ekonomické oblasti.
Ekonomickým východiskem návrhu státního rozpočtu federa-
ce je projekt rozpočtového výhledu Československé socialistické
republiky na léta 1976 až 1980 a projekt státního rozpočtu čs.
federace na rok 1976, schválené vládou. Návrh státního rozpoč-
tu zabezpečuje úkoly stanovené prováděcím státním plánem roz-
voje národního hospodářství ČSSR na rok 1976.
Návrh státního rozpočtu federace na rok 1976 vychází
z principu celkové finanční vyrovnanosti při zvýšené nároč-
nosti úkolů, zejména v oblasti vnějších ekonomických vztahů
a v oblasti sociálního zabezpečení. Tato koncepce rozpočtu,
s kterou se uvažuje i pro období 6. pětiletého plánu, je vy-
soce náročná a vyžaduje proto i nadále důrazněji uplatňovat
zásady přísné hospodárnosti a efektivnosti v celém národním
hospodářství.
- 2 -
Změna zákona č. 113/1971 Sb., o důchodové dani o příspěvku
na sociální zabezpečení souvisí se změnou v odvodu příspěvku
na sociální zabezpečení. Odvod tohoto příspěvku prováděný pod-
niky národních výborů, bude od 1. ledna 1976 převeden ze stát-
ních rozpočtů republik do příjmů rozpočtu národních výborů.
Je proto třeba změnit i zákon č. 113/1971 Sb. tak, aby uvede-
ná změna byla v souladu s tímto zákonem.
V Praze dne 18. listopadu 1975
Předseda vlády ČSSR
Ministr financí ČSSR