Parlament České republiky
POSLANECKÁ SNĚMOVNA
1993
I. volební období
/VII. volební období České národní rady/
rozpočtový výbor
Usnesení (stanovisko) č. 186
ze dne 14. prosince 1993
k I. pracovnímu návrhu zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny
Po úvodním výkladu posl. T. Páva, zpravodajské zprávě posl. R. Mandelíka a po rozpravě rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu
I. doporučuje komisi Poslanecké sněmovny Parlamentu pro přípravu zákona o jednacím řádu, aby upravila následující paragrafy takto:
obecná připomínka
ve všech ustanoveních zákona o jednacím řádu slova "státní rozpočet" nahradit slovy "zákon o státním rozpočtu"
§ 77 zní:
"§ 77
(1) Poslanecké kluby jsou oprávněny používat ke své činnosti místnosti v prostorách Sněmovny včetně potřebných technických prostředků. Podrobnosti může stanovit Sněmovna usnesením.
(2) Na úhradu výdajů se poslaneckým klubům poskytuje příspěvek z rozpočtu Sněmovny. Výši a podmínky poskytování příspěvku navrhne pro každý kalendářní rok organizační výbor a schvaluje Sněmovna, a to v závislosti na počtu poslanců, kteří jsou členy jednotlivých klubů. Ke změnám v počtu členů klubů během kalendářního roku se nepřihlédne.
(3) Poslanecké kluby vedou stanoveným způsobem evidenci o poskytnutných příspěvcích. Způsob vedení evidence, vyúčtování a kontroly navrhuje vedoucí Kanceláře Poslanecké sněmovny a schvaluje rozpočtový výbor. Usnese-li se na tom organizační výbor, předloží mu poslanecké kluby průběžnou evidenci a vyúčtování.
(4) Schválená výše příspěvku se pro kluby nevládních stran násobí koeficientem 1,3 a poskytuje v upravené výši."
§ 99 odst. 3
zní: "(3) Součástí zákona o státním rozpočtu nemohou být změny, doplnění nebo zrušení jiných zákonů."
§ 100
zní: "(1) V prvém čtení se koná o návrhu zákona o státním rozpočtu obecná rozprava. Před jejím zahájením obdrží slovo navrhovatel a po něm vystoupí zpravodaj rozpočtového výboru.
(2) Sněmovna projedná v prvém čtení základní údaje návrhu zákona o státním rozpočtu, kterými jsou výše příjmů a výdajů, saldo, způsob vypořádání salda, celkový vztah k rozpočtům vyšších územně správních celků a obcí a rozsah zmocnění výkonných orgánů.
(3) Sněmovna základní údaje návrhu zákona o státním rozpočtu schválí nebo doporučí vládě jejich změny a stanoví termín pro předložení nového návrhu. Lhůta pro předložení nového návrhu nesmí být kratší než 20 dnů a delší než 30 dnů od doručení usnesení Sněmovny předsedovi vlády.
(4) Schválí-li Sněmovna základní údaje návrhu zákona o státním rozpočtu, nelze je během jeho dalšího projednávání měnit; Sněmovna se současně usnese na přikázání jednotlivých kapitol návrhu zákona o státním rozpočtu výborům."
§ 101 odst. 3
zní: "(3) Výbor může navrhnout změny pouze u návrhu kapitoly státního rozpočtu, která mu byla přikázána. Chce-li dosáhnout změnu v kapitole, která mu nebyla přikázána, požádá o projednání změny výbor, kterému byla kapitola přikázána. Ke všem návrhům na změny je výbor povinen vyžádat si stanovisko správce kapitoly."
§ 103 odst. 2
zní.: (2) Před zahájením podrobné rozpravy vystoupí navrhovatel a zpravodaj rozpočtového výboru. Obsahuje-li usnesení rozpočtového výboru změny oproti vládnímu návrhu zákona o státním rozpočtu, přednese zpravodaj rozpočtového výboru též stanovisko vlády k navrhovaným změnám."
§ 104
odst. 3 a 4 se vypouštějí;
nový odst. 2 zní: "(2) Ve třetím čtení se dále postupuje podle § 95 odst. 2 a 3 .";
II. zmocňuje posl. T. Páva, M. Skočovského a J. Wagnera, aby toto stanovisko předložili komisi pro přípravu jednacího řádu PSP.
ing. Richard MANDELÍK, v.r. |
ing. Tomáš JEŽEK,CSc., v.r. |
ověřovatel |
předseda |