Přítomni: | posl. Marek BENDA, JUDr. Jiří BÍLÝ, ing. Viktor DOBAL, JUDr. František KAČENKA, Petr KOHÁČEK, MUDr. Milena KOLÁŘOVÁ, JUDr. Hana MARVANOVÁ, JUDr. Dalibor MATULKA, JUDr. Jan NAVRÁTIL, ing. Ladislav NEDOROST, JUDr. Libor NOVÁK, Miroslav NOVOTNÝ, JUDr. ing. Pavel PETRŽÍLEK, JUDr. Anna RÖSCHOVÁ, ing. Jan VRANÝ, JUDr. Miloslav VÝBORNÝ, JUDr. Jiří VYVADIL |
Omluveni: | posl. ing. Ivan MAŠEK, Eva MATOUŠKOVÁ, JUDr. Ondřej ZEMINA |
Hosté: | |
-ing. Pavel BRATINKA - náměstek ministra zahraničních věcí | |
-int. Tomáš JEŽEK - poslanec PSP (RV) | |
-ing. arch. Josef ULLMANN - poslanec PSP (VSRŽP) a další hosté dle prezeniční listiny. |
Schůzi výboru v 9.00 hodin
zahájil a řídil předseda ústavně
právního výboru posl. JUDr. Miloslav VÝBORNÝ.
V průběhu jednání schůzi řídila
místopředsedkyně výboru posl. JUDr.
Anna RÖSCHOVÁ.
Schválený pořad schůze:
1.Vládní návrh dalšího postupu České republiky ve věci Soustavy vodních děl Gabčíkovo - Nagymaros (tisk 95)
2.Návrh poslance Tomáše Ježka na vydání zákona, kterým se mění zákon ČNR č. 591/1992 Sb., o cenných papírech (tisk 78)
3.Návrh skupiny poslanců ČNR na vydání zákona o stavebním spoření a o státní podpoře stavebního spoření (tisk 19 - ČNR 174)
4.Sdělení předsedy
výboru
Úvodem předseda výboru
JUDr. Miloslav VÝBORNÝ informoval výbor,
že poslanec PhDr. Gjurič předložil ústavně
právnímu výboru dopis, kterým žádá
o přeložení projednávání
návrhu zákona o psychologických komorách
až na březen t.r., tj. až do doby, než předloží
nový pracovník materiál 28A.
Dále předseda výboru
informoval poslance, že rozpočtový výbor
v dnešní schůzi projednává pracovní
návrh nového znění návrhu zákona
o Nejvyšším kontrolním úřadu,
který připravila skupina poslanců rozpočtového
výboru. Z tohoto jednání by měl vzejít
iniciativní návrh poslanců na vydání
nového zákona o Nejvyšším kontrolním
úřadu. Proto jednání výboru
o statutu Nejvyššího kontrolního úřadu
by mělo být odloženo.
Vzhledem k tomu poslanci souhlasili s tím,
že na této schůzi nebudou výše
uvedené body projednávat.
K bodu 1:
Vládní návrh dalšího
postupu České republiky ve věci Soustavy
vodních děl Gabčíkovo - Nagymaros
(tisk 95) odůvodnil náměstek ministra zahraničních
věcí ing. Pavel BRATINKA.
Zpravodajskou zprávu přednesla
posl. JUDr. Hana MARVANOVÁ.
Po rozpravě přijal výbor
usnesení č. 17 (ze 14 přítomných
poslanců 9 hlasovalo pro a 5 se zdrželo).
Po odůvodnění náměstka
ministra zahraničních věcí České
republiky ing. Pavla Bratinky, zpravodajské zprávě
posl. JUDr. Hany Marvanové a po rozpravě
ústavně právní
výbor
doporučuje,
aby Poslanecká sněmovna Parlamentu přijala
toto usnesení:
Poslanecká sněmovna Parlamentu
souhlasí s tím, aby
1. Česká republika nesukcedovala
do Smlouvy mezi Československou socialistickou republikou
a Maďarskou lidovou republikou o výstavbě a
provozu Soustavy vodních děl Gabčíkovo-Nagymaros
a na ni navazujících smluvních dokumentů,
2. Česká republika neuplatnila
vůči Slovenské republice majetkové
nároky vztahující se ke společné
investici vyplývající ze Smlouvy podle bodu
1 tohoto usnesení v souladu s ústavním zákonem
č. 541/1992 Sb., o dělení majetku České
a Slovenské Federativní Republiky mezi Českou
republiku a Slovenskou republiku a jeho přechodu na Českou
republiku a Slovenskou republiku.".
K bodu 2:
Návrh poslance Tomáše
Ježka na vydání zákona, kterým
se mění zákon ČNR č. 591/1992
Sb., o cenných papírech (tisk 78) odůvodnil
navrhovatel ing. Tomáš JEŽEK, CSc.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. ing. Jan VRANÝ.
Po rozpravě výbor doporučil
Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby vyslovila
souhlas s návrhem s připomínkami k §
93 odst. 2 a k čl. II (ze 14 přítomných
poslanců 13 hlasovalo pro a 1 se zdržel).
Po odůvodnění navrhovatele
posl. ing. Tomáše Ježka, CSc., zpravodajské
zprávě posl. ing. Jana Vraného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s návrhem
s těmito připomínkami:
k čl. I - § 93 odst. 2
na konci vypustit slova "ledaže
jde o akcie emise, na kterou se tyto zvláštní
předpisy nevztahují.",
čl. II zní:
"Tento zákon nabývá
účinnosti dnem 15. března 1993.",
II.zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu se zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena schůzi
Poslanecké sněmovny Parlamentu.
K bodu 3:
Návrh skupiny poslanců ČNR
na vydání zákona o stavebním spoření
a o státní podpoře stavebního spoření
(tisk 19 - ČNR 174) odůvodnil člen návrhové
skupiny poslanců ing. arch. Josef ULMANN. Navrhovatelé
předložili pracovní návrh - tisk 19A,
do kterého byla zapracována převážná
část připomínek vlády ČR
k tisku 19.
Zpravodajskou zprávu přednesla
posl. JUDr. Hana MARVANOVÁ.
Ve všeobecné rozpravě
na připomínky a dotazy poslanců reagovali
i zástupci České národní banky
a bytových družstev.
S návrhem posl. JUDr. Dalibora MATULKY,
aby výbor přerušil projednání
a vyžádal si k návrhu zákona stanovisko
České národní banky výbor nesouhlasil
(ze 14 přítomných poslanců 1 hlasoval
pro a 5 proti).
V podrobné rozpravě poslanci
vznesli značné množství připomínek.
Závěrem poslanci doporučili Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s návrhem,
který je uveden v usnesení výboru č.
19 (ze 14 přítomných poslanců 13 hlasovalo
pro a 1 se zdržel).
Po odůvodnění člena
návrhové skupiny poslanců ing. arch. Josefa
Ullmanna, zpravodajské zprávě posl. JUDr.
Hany Marvanové a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I. doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s návrhem
v tomto znění:
Parlament se usnesl na tomto zákoně
České republiky:
Stavební spoření je účelové spoření spočívající
a)v přijímání vkladů) od účastníků stavebního spoření,
b)v poskytování úvěrů1)
účastníkům stavebního spoření,
c)v poskytování příspěvku
fyzickým osobám) (dále jen "státní
podpora") účastníkům stavebního
spoření.
(1) Provozovatelem stavebního spoření
může být pouze banka) se sídlem
v České republice, které bylo uděleno
povolení výhradně k provozování
stavebního spoření (dále jen "stavební
spořitelna").
(2) O udělení povolení
působit jako stavební spořitelna rozhoduje
Česká národní banka se souhlasem ministerstva
financí České republiky (dále jen
"ministerstvo"). Podmínky, za nichž ministerstvo
vydává souhlas, stanoví ministerstvo právním
předpisem v dohodě s Českou národní
bankou.
Označení "stavební
spoření" lze používat pouze pro
formu spoření upravenou tímto zákonem
a slova "stavební spořitelna" smí
ve svém názvu používat pouze banka,
která je provozovatelem stavebního spoření.
Účastníkem stavebního
spoření (dále jen "účastník")
může být jen fyzická osoba s trvalým
pobytem na území České republiky,
která uzavře se stavební spořitelnou
písemnou smlouvu) o stavebním spoření
(dále jen "smlouva").
(1) Ve smlouvě se účastník
zaváže po sjednanou dobu spořit dohodnutou
částku.
(2) Všeobecné obchodní
podmínky stavební spořitelny stanoví,
ža účastník má po určité
době nárok na poskytnutí úvěru
ze stavebního spoření na financování
bytových potřeb (dále jen "úvěr")
za předpokladu zjištění jeho návratnosti.
(3) Úvěr smí být
stavební spořitelnou poskytnut a účastníkem
použit pouze na financování bytových
potřeb.
(4) Délka čekací doby
na poskytnutí úvěru je závislá
na podmínkách konkrétní stavební
spořitelny a je stanovena ve smlouvě. Nesmí
však být kratší než 24 měsíců.
(5) Smlouva o stavebním spoření
musí obsahovat úrokovou sazbu vkladu a úrovokou
sazbu úvěru. Rozdíl mezi úrokovou
sazbou vkladu a úrokovou sazbou úvěru může
činit nejvýše 3 %.
(6) Stavební spořitelna provádí
podle potřeby kontrolu použití poskytnutého
úvěru. V případě použití
úvěru na jiné než bytové potřeby
je stavební spořitelna oprávněna požadovat
okamžité vrácení celkové částky
poskytnutého úvěru nebo její části
použité v rozporu s účelem úvěru.
Účastník je v tomto případě
povinen úvěr nebo jeho část vrátit
ve lhůtě stanovené stavební spořitelnou.
(7) Stavební spořitelna může
podmínit uzavření smlouvy povinností
účastníka sjednat životní pojištění
pro zabezpečení závazků vyplývajících
ze smlouvy v případě invalidity nebo smrti
účastníka. Povinnost uzavřít
pojištění a s tím spojené podmínky
se uvádějí ve smlouvě.
(8) Účastník nesmí
po dobu spoření podle jedné smlouvy uzavřít
další smlouvu o stavebním spoření
se státní podporou.
(9) Doba stavebního spoření
začíná dnem uzavření smlouvy
a končí poskytnutím úvěru,
vyplacením státní podpory, zrušením
smlouvy nebo uplynutím pětileté lhůty.
Chce-li účastník pokračovat ve stavebním
spoření, musí uzavřít novou
smlouvu.
(1) Bytovými potřebami účastníka se rozumí
a)získání bytu,
b)výstavba nebo koupě stavby pro bydlení),
c)získání stavebního pozemku za účelem výstavby stavby pro bydlení nebo stavebního pozemku na kterém se nachází stavba pro bydlení,
d)změna), modernizace a údržba) bytu, stavby pro bydlení nebo její části, včetně úhrady případného podílu na úpravách společných částí,
e)stavební úprava) nebytového prostoru na byt,
f)úhrada závazků souvisejících
s výše uvedenými účely s výjimkou
pokut a dalších sankcí uložených
účastníkovi za porušení jeho
povinností při řešení jeho bytových
potřeb.
(2) Bytová potřeba účastníka,
na kterou stavební spořitelna poskytne ze stavebního
spoření úvěr, se musí nacházet
na území České republiky.
Náležitosti smluv o stavebním
spoření, kromě obecných náležitostí
stanovených občanským zákoníkem,
stanoví ministerstvo právním předpisem.
Všeobecné obchodní podmínky stavebního spoření stavební spořitelna zveřejní vhodným způsobem před zahájením provozování stavebního spoření. Všeobecné obchodní podmínky musejí obsahovat alespoň tyto údaje
a)provozované druhy stavebního spoření, typy smluv a podmínky jejich uzavírání,
b)postup při vyřizování smluv, úročení vkladů a úvěrů, délku čekacích lhůt na úvěr,
c)strukturu stavebního spoření, předpoklady a postup při poskytování úvěrů,
d)řízení při
navrácení vkladů vypovězených
smluv,
e)postup při vyřizování
smluv v případě zániku stavební
spořitelny nebo při odnětí povolení
k provozování stavebního spoření
povolujícím orgánem.
Stavební spořitelna je povinna
poskytovat České národní bance a ministerstvu
údaje podle podmínek a v termínech stanovených
v povolení k provozování stavebního
spoření. Tím nejsou dotčeny povinnosti
stavební spořitelny podle zvláštních
předpisů).
(1) V rámci provozování stavebního spoření může stavební spořitelna kromě přijímání vkladů a poskytování úvěrů účastníkům provozovat pouze tyto činnosti
a)poskytovat účastníku peněžní půjčky, které slouží k dřívější úhradě nákladů na řešení bytové potřeby dle § 5 v případech, kdy účastník nemá ještě nárok na poskytnutí úvěru ze stavebního spoření,
b)poskytovat jiné peněžní půjčky na financování činností v oblasti bytového hospodářství,
c)přejímat záruky za půjčky, které by byla stavební spořitelna oprávněna podle tohoto zákona sama poskytnout,
d)podílet se majetkově v obchodních společnostech v případech, kdy tato účast bude sloužit k řešení bytových potřeb,
e)poskytovat peněžní půjčky obchodním společnostem, na nichž má majetkový podíl,
f)pro poskytování peněžních
půjček podle písmen a), b) získávat
potřebné zdroje od jiných věřitelů,
úvěrových institucí či na finančním
trhu vydáváním dluhopisů.
(2) Podíl na obchodních společnostech
podle odst. 1 písm. d) nesmí přesáhnout
jednu třetinu základního jmění
společnosti a 15 % vlastního základního
jmění stavební spořitelny. Pohledávky
z půjček podle odst. 1 písm. a) a b) nesmější
překročit 15 % průměrného stavu
prostředků na vkladových účtech
účastníků.
(3) Činnosti uvedené v odstavci
1 může stavební spořitelna vykonávat
jen za předpokladu, že budou přednostně
zabezpečeny její závazky vyplývající
z uzavřených smluv, především
nedojde ke zkracování lhůt splatnosti úvěrů
nebo k prodlužování čekacích
lhůt na jejich poskytnutí.
(4) Stavební spořitelna může
chybějící prostředky k poskytování
úvěru účastníkům získat
na přechodnou dobu na finančním trhu. Tato
doba nesmí být delší než jeden
rok. Vyšší náklady s tím spojené
nesmějí vést ke zhoršení podmínek
pro účastníky stavebního spoření.
(5) Stavební spořitelna může volné prostředky na vkladových účtech účastníků (včetně státní podpory) použít pouze
a)k uložení na vkladové účty u jiné banky,
b)k nákupu státních
dluhopisů, případně dluhopisů,
na které stát převzal záruku.
(6) Průměrný objem
takto použitých prostředků v běžném
roce nesmí překročit 20 % průměrného
stavu prostředků na vkladových účtech
účastníků.
(7) Omezení podle odstavce 6 neplatí
první tři roky od vydání povolení
k provozování stavebního spoření.
(8) Při porušení ustanovení
odstavců 1 až 5 a při porušení
ustanovení odstavce 6 trvajícím déle
než 3 měsíce může Česká
národní banka i na návrh ministerstva uložit
opatřením k nápravě pokutu nebo odejmout
povolení působit jako stavební spořitelna.
Na tento postup se použijí ustanovení zvláštního
zákona).
(1) Státní podpora přísluší
účastníkovi při splnění
stanovených podmínek a poskytuje se ze státního
rozpočtu České republiky formou ročních
záloh.
(2) Poskytovaná záloha státní
podpory činí 25 % z ročně uspořené
částky, maximálně však z částky
18 000 Kč.
(3) Částka úspor přesahující
18 000 Kč v jednom roce se z hlediska posuzování
nároků účastníka na státní
podporu převádí do následujícího
roku spoření.
(1) Na připsání roční
zálohy státní podpory na účet
má nárok každý účastník
podle skutečně uspořené částky
v příslušném roce.
(2) Nárok uplatňuje souhrnně
za všechny účastníky stavební
spořitelna písemnou žádostí u
ministerstva, a to vždy po skončení kalendářního
roku. Stavební spořitelna musí poukázané
zálohy státní podpory rozúčtovat
na účty účastníků nejpozději
do jednoho měsíce od obdržení zálohy
od ministerstva.
(3) V žádosti o roční zálohy státní podpory uvádí stavební spořitelna tyto údaje
a)počet účastníků, pro které je vyžadována v daném období záloha státní podpory,
b)počet účastníků, kteří v průběhu daného období nově uzavřeli nebo zrušili smlouvy, počet účastníků, kteří nesplnili smluvně stanovené podmínky stavebního spoření,
c)vyčíslení celkově
požadované zálohy státní podpory.
(4) Ministerstvo je povinno částku
ročních záloh státní podpory
poukázat stavební spořitelně nejpozději
do dvou měsíců od obdržení žádosti.
(5) V případě neúplnosti
žádosti nebo pochybností o správnosti
vykazovaných údajů je ministerstvo oprávněno
vyžadovat doplnění. Po dobu, než je žádost
doplněna nebo pochybnosti odstraněny, lhůta
uvedená v odst. 4 neběží.
(1) Do doby vyplacení účastníkovi
jsou připsané zálohy státní
podpory na účtě účastníka
pouze evidovány.
(2) V případě, že
nebude účastník požadovat úvěr,
je podmínkou pro výplatu podpory skutečnost,
že po dobu pěti let s vkladem nenakládal. Pokud
tato podmínka není splněna, ztrácí
účastník nárok na výplatu státní
podpory a na jeho účtě evidovaná částka
státní podpory se v plné výši
vrátí do dvou měsíců ministerstvu.
(3) Obdobně jako v odstavci 2 se
postupuje v případě, kdy účastník
bude žádat o úvěr. Po uplynutí
minimální čekací doby dle § 4
odst. 3 může účastník podle podmínek
konkrétní stavební spořitelny získat
úvěr za předpokladu, že naspoří
smluvně sjednanou částku. Nárok na
výplatu státní podpory má účastník
jen za skutečnou dobu spoření.
(1) Stavební spořitelna sleduje,
zda účastníkovi trvá nárok
na státní podporu. Pokud tento nárok z důvodu
neplnění podmínek smlouvy nebo jejího
vypovězení zanikl, stavební spořitelna
další státní podporu nečerpá
a je povinna příslunou částku přijatých
záloh státní podpory vrátit ministerstvu
nejpozději do dvou měsíců od zjištění
důvodů pro vrácení.
(2) Stavební spořitelna eviduje
zrušené smlouvy a v pravidelných intervalech
alespoň čtyřikrát ročně
kontroluje, zda jsou ukládány sjednané úložky
a plněny podmínky smlouvy.
(3) Stavební spořitelna vrátí
neoprávněně čerpané zálohy
státní podpory nejpozději do dvou měsíců
od data, kdy zjistí, že nastaly důvody pro
její vrácení.
(1) Státní podpora se eviduje
až do jejího vyplacení účastníkovi
nebo vrácení ministerstvu na účtě
účastníka tak, aby bylo možno kdykoli
vyčíslit její výši a úročí
se stejnou sazbou, jako základní vklad účastníka.
(2) V případě vrácení
státní podpory ministerstvu se z ní vzniklé
úroky ponechávají účastníkovi.
(1) Kontrolu používání
státní podpory provádí ministerstvo).
(2) Stavební spořitelna je
za tím účelem ministerstvu povinna poskytnout
všechny údaje nezbytné k ověření
výše poskytnuté státní podpory,
jejího rozúčtování na účty
účastníků a dalších skutečností
ovlivňujících využívání
státní podpory.
(3) Při předkládání
uvedených údajů pověřeným
pracovníkům ministerstva se na stavební spořitelny
nevztahuje povinnost zachovávat bankovní tajemství).
(4) Tímto zákonem není
dotčen výkon bankovního dohledu České
národní banky.
(5) O výsledcích prováděných
kontrol se ministerstvo a Česká národní
banka vzájemně informují.
(1) Ministerstvo je oprávněno
uložit stavební spořitelně vrácení
vyplacené části, případně
celkově vyplacené státní podpory v
případě porušení podmínek
stanovených tímto zákonem bez ohledu na to,
zda porušení zapříčinil účastník
či stavební spořitelna.
(2) Stavební spořitelna je
povinna kromě vrácení státní
podpory uhradit i pokutu ve výši 50 % vrácené
částky. Pokutu stavební spořitelna
neplatí v případě, že porušení
podmínek zjistí sama a státní podporu
vrátí bez rozhodnutí ministerstva.
(3) Vrátit státní podporu
a zaplatit pokutu musí stavební spořitelna
nejpozději do dvou měísců ode dne
doručení rozhodnutí ministerstva.
(4) Uložit vrácení státní
podpory podle odstavce 1 lze do jednoho roku od zjištění,
že podmínky pro čerpání státní
podpory byly porušeny, nejdéle však do 5 let
od porušení těchto podmínek. Ve stejných
lhůtách zaniká povinnost stanovená
v odst. 2.
(5) Po dobu nejméně deseti
let od ukončení spoření je stavební
spořitelna povinna archivovat všechny doklady týkající
se výplaty státní podpory. Tímto ustanovením
nejsou dotčeny lhůty v případech,
kdy jiné právní předpisy stanoví
lhůty delší.
Zákon České národní
rady č. 586/1992 Sb., o dani z příjmu, se
doplňuje takto:
§ x zní:
"Úroky z vkladů ze stavebního
spoření včetně úroků
ze státní podpory jsou osvobozeny od daně
z příjmů fyzických osob."
Pokud tento zákon nestanoví
jinak, vztahuje se na stavební spořitelny ustanovení
zákona č. 21/1992 Sb., o bankách.
Tento zákon nabývá
účinnosti dnem 1. dubna 1993.",
II. zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu se zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena schůzi
Poslanecké sněmovny Parlamentu.
K bodu 4:Sdělení
předsedy výboru
1.Do ústavně právního
výboru PSP docházejí pozvánky a usnesení
ústavně právního výboru Národní
rady SR, se kterými jsou poslanci ústavně
právního výboru PSP seznámováni
v rámci "kolovadel". Pozvánky a usnesení
ústavně právního výboru PSP
na schůze ústavně právního
výboru Národní rady SR zasílány
však nebudou.
2.Předseda výboru požádal
poslance - zpravodaje, aby před projednávání
příslušného návrhu zákona
v ústavně právního výboru se
zkontaktovali s příslušným referentem
z Legislativního odboru Kanceláře PSP, získali
jeho názory na své připomínky a na
druhé straně si vyžádali jeho odborné
připomínky.
3.Předseda výboru dále
seznámil členy výboru s rozsahem denní
pošty, která dochází pravidelně
na ústavně právní výbor. Požádal
poslance, aby se též podíleli na odpovědích.
Dopisy budou předávány poslancům,
kteří odpovědi mohou napsat v sekretariátu
výboru, který zabezpečí též
jejich odeslání a založení do archivu.
4.Bylo dohodnuto, že ústavně
právní výbor bude předávat
své pozvánky a usnesení Kanceláři
prezidenta republiky.
5.Poslanci byli seznámeni s dopisem
p. Františka C. Halase, velvyslance ČR při
svatém stolci v Římě, ve kterém
zaslal memorandum k problému neoficiálního
názvu České republiky.
6.Poslanci byli seznámeni s dopisem
poslankyně ČNR Ivany Janů, který se
týkal doporučení zahraničního
výboru ustavit skupinu poslanců, která by
rozvíjela vzájemné česko-francouzské
styky na úrovni parlamentů a obdobné komise
zajímající se o spolupráci s portugalským
a španělským parlamentemm.
7.Poslanci byli seznámeni s dopisem
p. ing. Jaromíra Lichovského z obce Tichá,
který se týkal otázek restituce církevního
majetku.
8.Poslanci byli seznámeni s dopisem
p. Bohuslava Skřivánka z Prahy 4, který se
týkal navrácení majetku Jednoty katolických
tovaryšů.
9.Poslanci byli seznámeni s dopisem
p. Zdeňka Pokorného z České Lípy,
který upozorňoval na nedostatky v základní
legislativě.
10.Poslanci byli seznámeni s dopisem
p. Jindřicha Mráze z obce Havraň, který
se týkal návrhu zákona o protikomunistickém
odboji.
11.Poslanci byli seznámeni s dopisem
p. PhDr. Dany Kulichové, starostky města Lysá
nad Labem, který se týkal problémů
souvisejících s migrací obyvatelstva.
12.Poslanci byli seznámeni s dopisem
p. PhDr. Karla Herčíka, starosty města Mladá
Boleslav, který se týkal návrhu zákona
o protikomunistickém odboji.
13.Poslanci byli seznámeni s dopisem
p. Lubuše Kusého z Březové u Sokolova,
který se týkal návrhu zákona o protikomunistickém
odboji.
14.Poslanci byli seznámeni s usnesením
města Kladna k migraci obyvatelstva ze dne 1.2.1993.
15.Poslanci byli seznámeni s dopisem
p. Jana Remeše, předsedy STELLA, Asociace humanitární
pomoci v ČR, který se týkal nové sociální
politiky.