Přítomni: | posl. Marek BENDA, JUDr. Jiří BÍLÝ, ing. Viktor DOBAL, JUDr. František KAČENKA, Petr KOHÁČEK, MUDr. Milena KOLÁŘOVÁ, JUDr. Hana MARVANOVÁ, ing. Ivan MAŠEK, Eva MATOUŠKOVÁ, JUDr. Dalibor MATULKA, JUDr. Jan NAVRÁTIL, ing. Ladislav NEDOROST, JUDr. Libor NOVÁK, Miroslav NOVOTNÝ, JUDr. ing. Pavel PETRŽÍLEK, JUDr. Anna RÖSCHOVÁ, ing. Jan VRANÝ, JUDr. Miloslav VÝBORNÝ, JUDr. Jiří VYVADIL, JUDr. Ondřej ZEMINA |
Omluveni: | 14.4. posl. JUDr. Miloslav VÝBORNÝ |
15.4. posl. ing. Ivan MAŠEK | |
16.4. ing. Ivan MAŠEK, JUDr. Dalibor MATULKA, JUDr. Jan NAVRÁTIL, ing. Ladislav NEDOROST, JUDr. ing. Pavel PETRŽÍLEK | |
Hosté: | |
-ing. SLANEC - Generální prokuratura ČR | |
-JUDr. Cyril SVOBODA - náměstek ministra spravedlnosti ČR | |
-JUDr. Ctirad HAJDA - Úřad pro legislativu a veřejnou správu ČR | |
-ing. Ludvík MOTYČKA - poslanec PSP (HV) | |
-ing. Jan STEHLÍK - náměstek ministra zemědělství ČR | |
-MVDr. Jan ČERNÝ - poslanec PSP (ZEV) a další hosté dle prezenčních listin. |
Schůzi výboru v 9.00 hodin
zahájila a řídila místopředsedkyně
ústavně právního výboru posl.
JUDr. Hana MARVANOVÁ.
Schválený pořad schůze:
1.Zpráva dočasné komise ústavně právního výboru ČNR pro přípravu novely zákona ČNR č. 238/1992 Sb., o některých opatřeních souvisejících s ochranou veřejného zájmu
2.Návrh skupiny poslanců na vydání zákona, kterým Česká republika nabývá pro Národní divadlo v Praze vlastnické právo k některým nemovitostem (tisk 156)
3.Státní závěrečný účet za rok 1992 Generální prokuratury České republiky
4.Státní závěrečný účet za rok 1992 kapitoly ministerstvo spravedlnosti - civilní část
5.Státní závěrečný účet za rok 1992 Úřadu pro legislativu a veřejnou správu České republiky
6.Návrh poslance L. Motyčky na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 231/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky v mimosoudních rehabilitacích (tisk 153)
7.Návrh skupiny poslanců na vydání zásad zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 98/1963 Sb., o rozhodčím řízení v mezinárodním obchodním styku a o výkonu rozhodčích nálezů (tisk 177)
8.Návrh skupiny poslanců na vydání zásad ústavního zákona o referendu (tisk 192)
9.Revokace usnesení ústavně právního výboru č. 36 ze dne 7. dubna 1993
10.Vládní návrh zákona ČNR, kterým se mění zákon ČNR č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání (tisk 22 - ČNR 236)
11.Návrh poslance L. Motyčky na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 231/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky v mimosoudních rehabilitacích (tisk 153)
12.Vládní návrh zákona ČNR, kterým se mění zákon ČNR č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání (tisk 22 - ČNR 236)
13.Sdělení předsedy
výboru
K bodu 1:
Úvodní slovo ke zprávě
dočasné komise ústavně právního
výboru ČNR pro přípravu novely zákona
ČNR č. 238/1992 Sb., o některých opatřeních
souvisejících s ochranou veřejného
zájmu přednesl předseda skupiny posl. JUDr
Jiří VYVADIL, který navrhl zařadut
tuto zprávu na první květnotou schůzi
výboru.
Po rozpravě výbor s tímto
návrhem souhlasil (z 15 přítomných
poslanců 11 hlasovalo pro).
Po zpravodajské zprávě
posl. JUDr. Jiřího Vyvadila a po rozpravě
ústavně právní
výbor
doporučuje zařadit
zprávu dočasné komise ústavně
právního výboru ČNR pro přípravu
novely zákona ČNR č. 238/1992 Sb., o některých
opatřeních souvisejících s ochranou
veřejného zájmu na první květnovou
schůzi ústavně právního výboru.
K bodu 2:
K odůvodnění návrhu
se ani po několikerém pozvání nedostavil
žádný z navrhovatelů.
Zpravodajskou zprávu k návrhu
skupiny poslanců na vydání zákona,
kterým Česká republika nabývá
pro Národní divadlo v Praze vlastnické právo
k některým nemovitostem (tisk 156) přednesl
posl. ing. Viktor DOBAL, který nedoporučil přijetí
tohoto návrhu zákona.
Po rozpravě výbor přerušil
projednávání tohoto výboru a doporučil
organizačnímu výboru Poslanecké sněmovny,
aby tento návrh nebyl zařazen na dubnovou schůzi
Poslanecké sněmovny Parlamentu (z 15 přítomných
poslanců 8 hlasovalo pro, 2 proti a 5 se zdrželo hlasování).
Po zpravodajské zprávě
posl. ing. Viktora Dobala a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.přerušuje projednávání
tohoto bodu,
II.doporučuje organizačnímu
výboru Poslanecké sněmovny, aby tento bod
nebyl zařazen na dubnovou schůzi Poslanecké
sněmovny Parlamentu.
K bodu 3:
Státní závěrečný
účet za rok 1992 Generální prokuratury
České republiky odůvodnil zástupce
Generální prokuratury České republiky
ing. SLANEC.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. ing. Jan VRANÝ.
Po rozpravě výbor doproučil
Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby schválila
státní závěrečný účet
Generální prokuratury ČR za rok 1992 a pověřil
zpravodaje výboru, aby tento závěr výboru
tlumočil na schůzi rozpočtového výboru
(z 16 přítomných poslanců 13 hlasovalo
pro).
Po úvodním slově zástupce
Generální prokuratury České republiky
ing. Slance, zpravodajské zprávě posl. ing.
Jana Vraného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby schválila státní
závěrečný účet Generální
prokuratury České republiky za rok 1992,
II.pověřuje zpravodaje
poslance ing. Jana Vraného, aby tento závěr
výboru tlumočil na schůzi rozpočtového
výboru.
K bodu 4:
Státní závěrečný
účet za rok 1992 kapitoly ministerstvo spravedlnosti
- civilní část odůvodnil náměstek
ministra spravedlnosti České republiky JUDr. Cyril
SVOBODA.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. ing. Jan VRANÝ.
Po rozpravě výbor doporučil
Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby schválila
státní závěrečný účet
za rok 1992 kapitoly ministerstvo spravedlnosti - civilní
část a pověřil zpravodaje výboru,
aby tento závěr výboru tlumočil na
schůzi rozpočtového výboru (z 18 přítomných
poslanců 18 hlasovalo pro).
Po úvodním slově náměstka
ministra spravedlnosti České republiky JUDr. Cyrila
Svobody, zpravodajské zprávě posl. ing. Jana
Vraného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby schválila státní
závěrečný účet za rok
1992 kapitoly ministerstvo spravedlnosti - civilní část,
II.pověřuje zpravodaje
poslance ing. Jana Vraného, aby tento závěr
výboru tlumočil na schůzi rozpočtového
výboru.
K bodu 5:
Výbor se vrátil k projednávání
státního závěrečného
účet za rok 1992 Úřadu pro legislativu
a veřejnou správu České republiky,
který odůvodnil zástupce Úřadu
pro legislativu a veřejnou správu České
republiky JUDr. Ctirad HAJDA.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. ing. Jan VRANÝ.
Po rozpravě ústavně
právní výbor doporučil Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby schválila státní
závěrečný účet za rok
1992 Úřadu pro legislativu a veřejnou správu
České republiky a pověřil zpravodaje
výboru, aby tento závěr výboru tlumočil
na schůzi rozpočtového výboru (z 18
přítomných poslanců 16 hlasovalo pro
a 2 se zdrželi hlasování).
Po úvodním slově zástupce
Úřadu pro legislativu a veřejnou správu
České republiky JUDr. Ctirada Hajdy, zpravodajské
zprávě posl. ing. Jana Vraného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby schválila státní
závěrečný účet za rok
1992 Úřadu pro legislativu a veřejnou správu
České republiky,
II.pověřuje zpravodaje
poslance ing. Jana Vraného, aby tento závěr
výboru tlumočil na schůzi rozpočtového
výboru.
K bodu 6:
Návrh poslance L. Motyčky
na vydání zákona, kterým se mění
a doplňuje zákon ČNR č. 231/1991 Sb.,
o působnosti orgánů České republiky
v mimosoudních rehabilitacích (tisk 153) odůvodnil
navrhovatel posl. ing. Ludvík MOTYČKA.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. JUDr. Libor NOVÁK.
Po rozpravě výbor doporučil
Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby vyslovila
souhlas s tímto návrhem s připomínkou
k čl. I (z 13 přítomných poslanců
10 hlasovalo pro).
Po odůvodnění navrhovatele
posl. ing. Ludvíka Motyčky, zpravodajské
zprávě posl. JUDr. Libora Nováka a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s návrhem
s touto připomínkou:
k čl. I
věta za středníkem
zní: "V § 1 písm. c) se za slovy "§
16 odst. 3" spojka "a" nahrazuje čárkou
a za slova "§ 17 odst. 2" se doplňují
slova "a § 18 odst. 2".",
II.zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu se zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena schůzi
Poslanecké sněmovny Parlamentu.
K bodu 7:
Na návrh místopředsedkyně
výboru posl. JUDr. Hany MARVANOVÉ a po rozpravě
výbor přerušil projednání návrhu
skupiny poslanců na vydání zásad zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
č. 98/1963 Sb., o rozhodčím řízení
v mezinárodním obchodním styku a o výkonu
rozhodčích nálezů (tisk 177) do doby,
než bude známo stanovisko vlády České
republiky k tomuto návrhu zákona (z 13 přítomných
poslanců 11 hlasovalo pro a 2 proti).
Po úvodním slově místopředsedkyně
výboru posl. JUDr. Hany Marvanové a po rozpravě
ústavně právní
výbor
přerušuje projednávání
tisku 177 do doby, než bude známo stanovisko vlády
České republiky k tomuto návrhu zákona.
K bodu 8:
Na návrh místopředsedkyně
výboru posl. JUDr. Hany MARVANOVÉ a po rozpravě
výbor přerušil projednání návrhu
skupiny poslanců na vydání zásad ústavního
zákona o referendu (tisk 192) do doby, než bude známo
stanovisko vlády České republiky k tomuto
návrhu zákona (z 13 přítomných
poslanců 11 hlasovalo pro a 2 proti).
Po úvodním slově místopředsedkyně
výboru posl. JUDr. Hany Marvanové a po rozpravě
ústavně právní
výbor
přerušuje projednávání
tisku 192 do doby, než bude známo stanovisko vlády
České republiky k tomuto návrhu zákona.
K bodu 9:
Poslanec JUDr. Jan NAVRÁTIL navrhl
revokovat usnesení výboru č. 36 ze dne 7.
dubna 1993 k vybírání pokut za pozdní
příchody po přestávkách (z
12 přítomných poslanců 9 hlasovalo
pro a 3 proti.
Na návrh poslance JUDr. Jana Navrátila
a po rozpravě
ústavně právní
výbor
revokuje své
usnesení č. 36 ze dne 7. dubna 1993, tj. vybírání
pokut po přestávkách.
K bodu 10:
Vládní návrh zákona
ČNR, kterým se mění zákon ČNR
č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti
týrání (tisk 22 - ČNR 236) odůvodnil
náměstek ministra zemědělství
České republiky ing. Jan STEHLÍK.
K návrhu zákona se vyjádřil
předseda zemědělského výboru
Poslanecké sněmovny Parlamentu MVDr. Jan ČERNÝ.
Zpravodajskou zprávu přednesla
posl. JUDr. Anna RÖSCHOVÁ, která svými
připomínkami značně rozšířila
vládní návrh zákona.
Ve všeobecné rozpravě
poslanci navrhli, aby organizační výbor Poslanecké
sněmovny Parlamentu společnou zprávu výborů
před předložením Poslanecké sněmovně
zaslal k vyjádření vládě České
republiky (ze 17 přítomných poslanců
9 hlasovalo pro, 1 proti a 7 se zdrželo hlasování).
Poté poslanci vznášeli
řadu pozměňujících návrhů
v podrobné rozpravě, která byla v 19.00 hod.
přerušena.
K bodu 11:
Výbor se vrátil k projednávání
návrhu poslance L. Motyčky na vydání
zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon ČNR č. 231/1991 Sb., o působnosti
orgánů České republiky v mimosoudních
rehabilitacích (tisk 153) a revokoval své usnesení
č. 46 ze dne 14. dubna 1993.
Návrh odůvodnil poslanec ing.
Ludvík MOTYČKA.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. JUDr. Libor NOVÁK.
Po rozpravě výbor doporučil
Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby vyslovila
souhlas s návrhem ve znění, jak je uvedeno
v usnesení výboru č. 50 (z 12 přítomných
poslanců 12 hlasovalo pro).
Po odůvodnění navrhovatele
poslance ing. Ludvíka Motyčky, zpravodajské
zprávě posl. JUDr. Libora Nováka a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.revokuje své usnesení
č. 46 ze dne 14. dubna 1993,
II.doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s návrhem
v tomto znění:
Parlament se usnesl na tomto zákoně
České republiky:
Zákon č. 87/1991 Sb., o mimosoudních
rehabilitacích, ve znění zákona č.
267/1992 Sb., se mění a doplňuje takto:
1.§ 14 odst. 2 zní:
"(2) Oprávněnými
osobami jsou rovněž fyzické osoby, jimž
byla způsobena jiná křivda orgány
státní správy, jejichž rozhodnutí
jsou zrušena podle ustanovení § 16, § 17,
§ 18 a na základě protestu prokurátora
podaného podle § 31.".
2.V § 31 se za slova "jiným
aktům" vkládají slova "státní
správy" a slova "do 31. prosince 1992" se
nahrazují slovy "do 31. prosince 1993".
3.V § 29 odst. 2 se za slova "podle
§ 17 zákona" vkládají slova "a
řeholníkům a kněžím internovaným
v centralizačních klášterech s režimem
obdobným táborům nucených prací
(§ 18 odst. 2 zákona)".
4.V § 29 odst. 3 písm. d) se
za slova "v táborech nucených prací"
vkládají slova "nebo centralizačních
klášterech s režimem obdobným táborům
nucených prací".
Zákon České národní
rady č. 231/1991 Sb., o působnosti orgánů
České republiky v mimosoudních rehabilitacích,
ve znění zákona České národní
rady č. 544/1991 Sb., se mění a doplňuje
takto:
V § 1 písm. c) v závorce
se spojka "a" nahrazuje čárkou a za slova
"§ 17 odst. 2" se vkládají slova
"a § 18 odst. 2".
Tento zákon nabývá
účinnosti dnem vyhlášení.",
III. zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu se zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena schůzi
Poslanecké sněmovny Parlamentu.
K bodu 12:
Výbor pokračoval v podrobné
rozpravě v projednávání vládního
návrhu zákona ČNR, kterým se mění
zákon ČNR č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat
proti týrání (tisk 22 - ČNR 236).
Po rozpravě doporučil Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s návrhem
jak je uveden v usnesení výboru č. 51 (z
14 přítomných poslanců 11 hlasovalo
pro a nikdo proti).
Po zpravodajské zprávě
posl. JUDr. Anny Röschové, vyjádření
náměstka ministra zemědělství
České republiky ing. Jana Stehlíka, předsedy
zemědělského výboru Poslanecké
sněmovny Parlamentu MVDr. Jana Černého a
po rozpravě
ústavně právní
výbor
I. doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s návrhem
v tomto znění:
Parlament se usnesl na tomto zákoně
České republiky:
1.V § 4 písm. c) bod 1. včetně
odkazu pod čarou zní:
"1. omezovat výživu zvířete
včetně jeho napájení, nestanoví-li
zvláštní předpis jinakx),".
odkaz x) pod čarou zní: "x)
Např. vyhláška č. 117/1987 Sb., o péči
o zdraví zvířat, vyhláška č.
121/1987 Sb., o zabezpečování zdravotní
nezávadnosti živočišných produktů."
2.V § 4 písm. g) zní:
"g)provádět chirurgické
zákroky za účelem změny vzhledu zvířete,
zejména kupírovat uši, ničit hlasivky
nebo používat jiných prostředků
k omezení hlasitých projevů zvířat
anebo z jiných než zdravotních důvodů
amputovat drápy a zuby, nejde-li o případy
uvedené v § 7 odst. 3 písm. a) až g),".
3.V § 4 písm. i) se slova "odborně
způsobilého veterinárního pracovníka1)
veterinární" nahrazují slovy "veterinárního
lékaře" a před slova "osobou odborně
způsobilou1)" se doplňují
slova "veterinárním lékařem nebo
jím pověřenou".
4.V § 4 písm. k) zní:
"k)chovat zvířata v nevhodných
podmínkách nebo tak, aby si sama nebo vzájemně
způsobovala utrpení,".
5.V § 4 se připojuje nové
písm. p), které zní:
"p)překrmovat ve velkochovech
zvířata násilným způsobem,
zejména drůbež.".
6.§ 5 zní:
(1) Nikdo nesmí bez důvodu
usmrtit zvíře.
(2) Důvodem k usmrcení je:
a)využití produktů hospodářského zvířete,
b)slabost, nevyléčitelná nemoc, těžké poranění, genetická nebo vrozená vada, celkové vyčerpání nebo stáří zvířete pro které je další přežívání spojeno s trvalým utrpením,
c)bezprostřední ohrožení člověka nebezpečným zvířetem,
d)výkon práva myslivosti a rybářství podle zvláštních předpisů*1,
e)nařízené ochranné a zdolávací opatření*2 při výskytu nákazy*3 nebo jiného hromadného onemocnění zvířat*4,
f)ukončení pokusu na pokusném zvířeti,
g)regulace populace hospodářských zvířat, pokusných zvířat, a volně žijících zvířat*5,
h)opatření v boji proti škůdcům*6.
(3) Porážení hospodářských
zvířat vykrvením může být
prováděno pouze po jejich omráčení
zaručujícím ztrátu citlivosti a vnímání
po celou dobu vykrvování. Jatečné
zpracování zvířete před jeho
vykrvením je zakázáno. Porážet
velká hospodářská zvířata
může jen odborně způsobilá osoba*7.
Podrobnosti stanoví ministerstvo vyhláškou.
(4) Výjimky z ustanovení odstavce
3 může povolit ministerstvo pro potřeby církví
a náboženských společností, jejichž
předpisy stanoví jiný způsob porážky
zvířat. Porážku musí provádět
osoba odborně způsobilá, která je
povinna dbát o mininální utrpení poráženého
zvířete.
(5) Utracení smí provádět
jen veterinární lékař.
(6) Osoby provádějící
usmrcení zvířete jsou povinny přesvědčit
se, že zvíře je podle prokazatelných
příznaků mrtvé.
(7) Nestanoví-li tento zákon jinak, zakazují se následující metody usmrcování zvířat
a)utopení a jiné metody udušení včetně použití farmak typu myorelaxantů,
b)použití takových jedů a drog, jejichž dávkování neuvede zvíře do hlubokého celkového znecitlivění a bezpečně nezpůsobí následnou smrt,
c)ubití, ubodání nebo jiné metody, které zvířeti způsobí nepřiměřenou bolest nebo utrpení,
d)použití elektrického
proudu, pokud mu nepředchází okamžitá
ztráta vědomí.".
Odkazy pod čarou znějí:
"*1Zákon č. 23/1962 Sb. ve znění zákona ČNR č. 146/1991 Sb., zákona ČNR č. 96/1977 Sb., zákona ČNR č. 143/1991 Sb. a zákona ČNR č. 270/1992 Sb. (úplné znění uveřejněno ve Sbírce zákonů pod č. 512). Vyhláška č. 20/1988 Sb., kterou se provádí zákon o myslivosti. Zákon č. 102/1963 Sb., o rybářství. Vyhláška č. 103/1963 Sb., kterou se provádí zákon o rybářství.
*2§ 23 zákona č. 87/1987 Sb., o veteridnární péči.
*3§ 31 odst. 1 písm. c) vyhlášky č. 117/1987 Sb.
*4§ 30 odst. 3 vyhlášky č. 117/1987 Sb.
*5Zákon ČNR č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.
*6Vyhláška č. 62/1964 Sb., kterou se vydávají prováděcí předpisy k zákonu o rozvoji rostlinné výroby.
*7§ 25 zákona č. 87/1987
Sb.".
7.V § 13 odst. 1 se na konec připojují
slova "a učinit opatření proti úniku
zvířat".
8.V § 13 se připojují
nové odstavce 4 a 5, které znějí:
"(4) Žádost o povolení chovu musí obsahovat
a)jméno a příjmení odpovědné osoby a její kvalifikaci,
b) druh a počet chovaných jedinců,
c) stručný popis chovu a
jeho vybavení.
(5) Příslušná
okresní nebo městská veterinární
správa může rozhodnutím povolení
změnit nebo odejmout, jestliže se změnily nebo
zanikly podmínky za jakých bylo uděleno.
Povolení k chovu nebezpečných druhů
zvířat se vydává na 3 roky a může
být na písemnou žádost prodlouženo.
Příslušná okresní nebo městská
veterinární správa, která povolení
vydala, je povinna alespoň jednou za rok provádět
dozor nad dodržováním podmínek chovu.
Záznamy o provedené kontrole uchová po dobu
pěti let.".
9.V § 18 odst. 3 písm. b) se
vypouštějí slova "státnímu
orgánu (§ 23)" a nahrazují slovy "státní
veterinární správě České
republiky".
10.V § 18 odst. 3 písm. e) se
vypouštějí slova "příslušnému
státnímu orgánu (§ 23)" a nahrazují
se slovy "Ústřední komisi".
11.§ 19 odst. 1 písm. d) se
vypouští.
12.§ 21 odst. 2 zní:
"(2) Ústřední
komisi zřizuje, jejího předsedu a členy
jmenuje a odvolává ministr zemědělství
po dohodě s ministrem životního prostředí
z odborníků navržených orgány
veterinární správy, Společností
pro vědu o laboratorních zvířatech,
Komorou veterinárních lékařů
a občanskými sdruženími, které
se podílejí na plnění úkolů
ochrany zvířat.".
13.V § 21 odst. 3 písm. f) zní:
"f) vedoucí evidenci o počtu
a druhu zvířat použitých pro pokusné
účely,"
14.V § 21 odst. 3 se vkládá nové písm. g) tohoto znění:
"g) v pravidelných časových
intervalech uveřejňují ve stanoveném
rozsahu statistické údaje o použití
pokusných zvířat.".
15.§ 22 odst. 2 zní:
"(2) Státní veterinární správa České republiky
a)vykonává dozor nad dodržováním povinností stanovených tímto zákonem a obecně závaznými právními předpisy vydanými na jeho základě v případech, kdy si to vyhradí,
b)vydává právnickým a fyzickým osobám na základě vyjádření odborných komisí /§ 18 odst. 3 písm. b)/ povolení k použití pokusných zvířat pro projekty základního výzkumu, vyhledávacího výzkumu, testací, bezpečnostních záruk a výuky,
c)vydává osvědčení
podle § 17 tohoto zákona.".
16.V § 22 se vkládá nový
odstavec 3 tohoto znění:
"(3) Proti rozhodnutí příslušného
orgánu veterinární správy podle odstavce
2 písm. a) a c) lze podat do 15 dnů námitky
k ústřední komisi, která rozhoduje
s konečnou platností.".
17.§ 23 se vypouští.
18.V § 28 odst. 2 se částka
"5 000 Kčs" nahrazuje částkou "10
000 Kč" a částka "10 000 Kčs"
nahrazuje částkou "15 000 Kč.".
Předseda Poslanecké sněmovny
Parlamentu se zmocňuje, aby ve Sbírce zákonů
České republiky vyhlásil úplné
znění zákona na ochranu zvířat
proti týrání, jak vyplývá z
pozdějších předpisů.
Tento zákon nabývá
účinnosti dnem 1. července.",
II. zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu se zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu,
III. žádá organizační
výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu, aby
společnou zprávu výborů před
předložením Poslanecké sněmovně
zaslal k vyjádření vládě České
republiky.
K bodu 13:Sdělení
předsedy výboru
1.Poslanci byli seznámeni s dopisem
odborného asistenta katedry ústavního práva
a politologie právnické fakulty Masarykovy univerzity
v Brně JUDr. Jana Svatoně, který se týkal
názoru na dotaz týkající se problematiky
čl. 97 odst. 2 Ústavy České republiky.
2.Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana dr. Vladimíra Matyse z Prahy 7, který se týkal
připravované novelizace zákona č.
229/1991 Sb., o půdě (čj. 311/93-ÚPV).
3.Poslanci byli seznámeni s příkazem
generálního prokurátora ČR č.
5/1993 z 1. března 1993.
4.Poslanci byli seznámeni s usnesením
organizačního výboru č. 89 z 8. dubna
1993 o přikázání došlých
návrhům výborům Poslanecké
sněmovny k projednání.