Přítomni: | posl. Marek BENDA, JUDr. Jiří BÍLÝ, ing. Viktor DOBAL, JUDr. František KAČENKA, Petr KOHÁČEK, JUDr. Hana MARVANOVÁ, ing. Ivan MAŠEK, Eva MATOUŠKOVÁ, JUDr. Dalibor MATULKA, JUDr. Jan NAVRÁTIL, ing. Ladislav NEDOROST, JUDr. Libor NOVÁK, Miroslav NOVOTNÝ, JUDr. ing. Pavel PETRŽÍLEK, JUDr. Anna RÖSCHOVÁ, ing. Jan VRANÝ, JUDr. Miloslav VÝBORNÝ, JUDr. Ondřej ZEMINA |
Omluveni: | 27.6. - ing. Viktor DOBAL, JUDr. ing. Pavel PETRŽÍLEK |
28.6. - ing. Ivan MAŠEK, | |
29.6. - Petr KOHÁČEK, | |
30.6. - Petr KOHÁČEK, ing. Viktor DOBAL, | |
po celou dobu jednání: MUDr. Milena KOLÁŘOVÁ | |
a JUDr. Jiří VYVADIL |
Jednání byl částečně
přítomen vedoucí Kanceláře
Poslanecké sněmovny ing.Kynštetr, dr. Botur
a dr. Syllová. Po dobu celého jednání
přítomen dr.Žák.
Program:Návrh skupiny poslanců
na vydání zákona o jednacím řádu
Poslanecké sněmovny /tisk 966/
Jednání 27.6.1994 ve 13.30
hodin zahájila a řídila dr. Marvanová.
V průběhu jednání schůzi řídili
i dr. Výborný, ing. Mašek a dr. Röschová.
Po obsáhlé rozpravě poslanci
1. doporučili Poslanecké sněmovně Parlamentu neprojednávat návrh skupiny poslanců na vydání zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny /tisk 966/ na 21. schůzi Poslanecké sněmovny v červenci 1994;
Z 12 přítomných bylo 10 poslanců pro. Návrh byl přijat.
2. požádali ostatní výbory Poslanecké sněmovny projednat návrh skupiny poslanců na vydání zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny /tisk 966/ v souvislosti s připomínkami vzešlými z obecné rozpravy v ústavně právním výboru a předložit svá konečná usnesení ústavně právnímu výboru do 13. října 1994. Z 12 přítomných bylo 9 poslanců pro. Návrh byl přijat.
3. přeruší své jednání o návrhu skupiny poslanců na vydání zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny /tisk 966/ po ukončení obecné rozpravy (po jednotlivých částech) do doby, než bude mít k dispozici usnesení ostatních výborů Poslanecké sněmovny.
Z 12 přítomných bylo
10 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poté poslanci pokračovali
v obecné rozpravě po jednotlivých částech.
K části první
Poslanec Mašek - v návrhu zákona o jednacím řádu vyjádřit, aby tam, kde Poslanecká sněmovna upravuje usnesením v rámci tohoto návrhu zákona své vnitřní poměry a pravidla svého jednání, bylo přihlíženo ke zvyklostem a tradicím jednání Poslanecké sněmovny.
Z 12 přítomných bylo
6 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Mašek
vznesl dotaz, zda tento návrh zákona o jednacím
řádu je zákonem ve smyslu čl. 40 Ústavy
České republiky - z diskuse vyplynulo, že ne.
Poslanec Kačenka - uvést v první části, že tento zákon upravuje i pravidla jednání orgánů Sněmovny a pravidla jednání společné schůze obou komor.
Ze 14 přítomných bylo
9 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Matulka navrhl, aby návrh zákona o jednacím řádu obsahoval komplexní úpravu postavení poslanců.
Ze 14 přítomných bylo
9 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Matulka
požádal legislativní odbor o přípravu
sumáře všech předpisů, kde je
řeč o poslancích.
Poslanec Koháček
vznesl námět, zda by měl být v jednacím
řádu uveden § 52 odst. 1 písm. u), tj.
že Sněmovna se má usnášet na výkladu
zákona o jednacím řádu (je to precedens
- nemělo by být).
K části druhé
Poslanec Mašek
- žádal úpravu v tom smyslu, že se poslanec
ujímá úřadu složením slibu.
Návrh nebyl přijat.
Poslanec Výborný - nedefinovat v zákonu o jednacím řádu mandát ani výkon mandátu.
Z 13 přítomných poslanců
bylo 10 pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Novák
- k § 2 věta druhá - specifikovat důvody,
kdy náhradníkovi vzniká mandát (vztah
k situaci rozpuštění Poslanecké sněmovny.).
Návrh byl schválen všemi 13 přítomnými
poslanci.
Poslanec Kačenka
- § 6 písm. e) - doporučil zpřesnit
v rámci podrobné rozpravy okamžik - den rozpuštění
Sněmovny.
Poslankyně Röschová
- § 6 písm. c) termín
"okamžik" nahradit termínem "den".
Poslanec Mašek
- § 5 odst. 2 - je průkaz poslance průkazem
totožnosti?
Poslankyně Röschová
- nadpis pod § 9 dát nad § 9.
Poslanec Koháček
- posuzování omluvy by mělo náležet
i předsedovi příslušného politického
klubu.
Poslanec Mašek
- vypustit sankce za neomluvenou absenci na jednáních orgánů.
- vypustit právo někoho posuzovat
důvody nepřítomnosti.
§ 9 a § 10
Poslanci Mašek a Novák
- v jednacím řádu zakotvit sankce za neomluvenou absenci.
Ze 14 přítomných byli pro 3 poslanci. Návrh nebyl přijat.
- zakotvit v jednacím řádu posuzování nepřítomnosti poslance na jednání orgánů Poslanecké sněmovny.
Ze 14 přítomných byli pro 3 poslanci. Návrh nebyl přijat.
- v jednacím řádu zakotvit evidenci důvodu nepřítomnosti poslance na jednání orgánů Poslanecké sněmovny, pokud to poslanec uvedl.
Ze 14 přítomných bylo 12 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- upravit v jednacím řádu evidenci přítomnosti či nepřítomnosti poslance. Ze 14 přítomných bylo 13 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- promítnout vypuštění sankcí za neomluvenou absenci na jednání orgánů Poslanecké sněmovny do zákona č. 371/1990 Sb., o platu a náhradách výdajů poslanců Poslanecké sněmovny.
Ze 14 přítomných bylo
13 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Benda - informace a vysvětlení nepožadovat od vedoucích jiných správních úřadů.
Ze 14 přítomných byli
2 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
Poslankyně Marvanová - informace a vysvětlení vyžadovat od členů vlády a vedoucích jiných orgánů přímo odpovědných Parlamentu.
Ze 14 přítomných byli 3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Výborný - doplnit tak, aby tato oprávnění poslanců na informace a vysvětlení nevedlo k zásahům do konkrétních řízení před správními úřady, k narušování práv jiných osob, k nerespektování uložené mlčenlivosti, k nerespektování ochrany utajovaných skutečností, a příp. dalšímu průlomu do stávajících povinností uložených zákonem.
Ze 14 přítomných bylo
13 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Matulka - za nepodání informací požadovat sankce.
Ze 14 přítomných byl
1 poslanec pro. Návrh nebyl přijat.
§ 12
Poslanec Kačenka - doplnit zákaz projevů souhlasu či nesouhlasu přítomných osob s projednávaným pořadem.
Ze 13 přítomných byl
1 poslanec pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Koháček
- legislativní odbor předložit úpravu
používání střelných zbraní.
Poslanec Mašek -
upravit zákaz nošení střelných
zbraní do Poslanecké sněmovny.
Poslankyně Röschová - vypustit § 12 odst. 4.
Z 16 přítomných bylo
10 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Matulka
- v souvislosti s vypuštěním § 12 odst.
4 řešit tuto problematiku v ustanoveních upravujících
Parlamentní stráž.
§ 13
Poslanec Benda - vypustit.
Z 12 přítomných bylo
7 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 14 odst. 2
Poslankyně Matoušková
- stanovit termín, do
kdy se musí mandátový a imunitní výbor
vyjádřit. Z 12 přítomných byl
1 poslanec pro. Návrh nebyl přijat.
§ 15
Poslanec Výborný navrhl
- § 15 odst. 1 písm. a) a odst. 2 uvést, že disciplinární řízení musí být zavedeno.
Z 12 přítomných bylo 11 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- upravit návrhové přestupky.
Z 12 přítomných bylo 10 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- odlišit přestupky od disciplinárních provinění.
Z 12 přítomných bylo 11 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- aby druhy sankcí za přestupky byly stejné jako u občanů. Z 12 přítomných byli 2 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
- u přestupků stejné řízení jako pro každého občana
Z 12 přítomných byli
4 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Novák
- dát do souladu s přestupkovým zákonem - pokud jde o řízení.
Z 12 přítomných bylo 8 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- § 15 odst. 1 písm. c) vypustit.,
Z 12 přítomných bylo
9 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Kačenka - aby úprava disciplinárního řízení a pořádková opatření tvořila samostatnou kapitolu.
Z 12 přítomných byli
2 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
§ 20 a následující
- možnost vykázat může uložit pouze Sněmovna.
Z 12 přítomných byli 2 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
- po dobu nepřítomnosti z důvodu vykázání by se nemělo hlasovat.
Z 15 přítomných bylo 7 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
- vypustit pořádkovou pokutu.
Návrh byl jednomyslně přijat 15 přítomnými poslanci.
- uvést, že za nepřístojné chování je možno uložit napomenutí a za opakované nepřístojné chování uložit možnost vykázání poslance z jednacího sálu.
Z 15 přítomných bylo
12 poslanců pro. Návrh byl přijat.
K části čtvrté
Poslanec Novák - doplnit, že ustavující schůze Poslanecké sněmovny Parlamentu se může sejít nejdříve jeden den po uplynutí volebního období předchozí Poslanecké sněmovny Parlamentu.
Z 13 přítomných poslanců
bylo 12 pro. Návrh byl přijat.
K části šesté
§ 35
Poslanec Novotný - stanovit exkluzivitu členství ve výborech s výjimkou mandátového a imunitního výboru a organizačního výboru.
Z 16 přítomných byli
4 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
§ 36 odst. 1
Poslanec Matulka
- řešit odpovědnost předsedy výboru,
ne výborů.
§ 38
Poslanec Výborný
- upravit tak, aby výbor měl možnost usnést se na jiném než jednacím dnu, a to nadpoloviční většinou všech členů výboru,
Z 16 přítomných bylo 9 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- předseda výboru by měl být povinen svolat schůzi, stanoví-li to Sněmovna, do lhůty stanovené Sněmovnou.
Z 16 přítomných bylo 12 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- svolávat výbor ve lhůtě stanovené předsedou Sněmovny.
Z 16 přítomných bylo
5 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
§ 37 odst. 4
Poslanec Matulka - vypustit
Z 15 přítomných byli
3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
§ 40
Poslanec Matulka
- specifikovat, že poslanec na jednání orgánu, jehož není členem, nemá právo podávat návrhy.
Ze 14 přítomných bylo 5 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
- poradní hlas obsahuje právo podávat návrhy.
Ze 14 přítomných bylo 6 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
- zpřesnit úpravu poradního hlasu - s právem i bez práva podávat návrhy.
Ze 14 přítomných bylo
9 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 41
Poslanec Výborný - upravit obdobně jako ustanovení § 11.
Z 15 přítomných bylo
13 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 41 odst. 5
Poslanec Matulka - udělit slovo jiným osobám na schůzi výboru je možné jen se souhlasem výboru.
Z 15 přítomných bylo
12 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Koháček - udělení slova se souhlasem výboru se nevztahuje na osoby, které si výbor přizve na jednání.
Z 15 přítomných byli
3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Výborný - jednání výborů by neměla být veřejná.
Z 15 přítomných bylo
5 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Kačenka
- předseda vyšetřovací komise by měl být z opoziční strany.
Ze 14 přítomných byli 4 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
- čl. 32 Ústavy promítnout do § 35, 49 a 50 jednacího řádu.
Ze 14 přítomných bylo
8 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Matulka - předseda vyšetřovací komise by neměl být členem vládní koalice.
Z 15 přítomných bylo
7 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
§ 45
Poslanec Zemina - pořizovat ze schůzí výborů zásadně stenografický záznam, (event. je nahrávat), (což vyžaduje ozvučení místností).
Z 16 přítomných bylo
15 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Matulka - zápisy ze schůzí neřešit jako problém a řešení nechat na Kanceláři Poslanecké sněmovny.
Z 16 přítomných byl
1 poslanec pro. Návrh nebyl přijat.
§ 50
Poslanec Výborný - procesní pravidla pro jednání vyšetřovací komise velmi podrobně upravit v příloze I. jednacího řádu. (Neřešit to odkazem na "přiměřenost" použití trestního řádu.)
Návrh byl všemi 15 přítomnými
jednomyslně schválen.
Poslankyně Marvanová - prolomit povinnou mlčenlivost má-li vyšetřovací komise podezření ze spáchání trestného činu s tím, že se může vyšetřovací komise obrátit na orgány činné v trestním řízení.
Návrh byl všemi 15 přítomnými
jednomyslně schválen.
K části sedmé
§ 52 odst. 1 písm. k)
Poslanec Výborný
- formulovat tak, aby nebyly pochybnosti o tom, zda je toto ustanovení v souladu s Ústavou.
Z 15 přítomných bylo 14 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- vypustit "kontrolu jednotlivých členů vlády"
Z 15 přítomných bylo
13 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 52 odst. 1 písm. u)
Poslanec Koháček - vypustit
Z 15 přítomných bylo
13 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 56 odst. 5
Poslanec Kačenka - právo navrhnout změnu nebo doplnění pořadu může předložit i 1 poslanec.
Z 15 přítomných bylo
8 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 56 odst. 9
Poslanec Kačenka - doplnit též o právo předsedajícího navrhnout přerušení schůze.
Z 15 přítomných bylo
14 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 57 odst. 2
Poslankyně Marvanová - dát do souladu s čl. 38 odst. 2 Ústavy.
Z 15 přítomných bylo
13 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 61 odst. 1
Poslanec Výborný - řečník by měl mluvit "spatra" - výjimky vysloveně upravit.
Ze 14 přítomných bylo
7 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
§ 61 odst. 3
Poslanec Koháček - aby dikce nevylučovala oslovení.
Ze 14 přítomných bylo
10 poslanců pro. Návrh byl přijat.
K části osmé
Poslanec Mašek - hlasovat jen "pro".
Z 12 přítomných byli
4 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Navrátil - hlasovat stávajícím způsobem "pro", "proti", "zdržel se", event. "nehlasoval".
Z 12 přítomných byli
3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
§ 75 odst. 2
- podpora alternativy I.
Z 12 přítomných nebyl nikdo pro. Návrh nebyl přijat.
- podpora alternativy II.
Z 12 přítomných bylo
10 poslanců pro. Návrh byl přijat.
K části deváté
Poslanec Kačenka - zakotvit do zákona o jednacím řádu politické gremium.
Z 12 přítomných byli
3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
§ 78 odst. 5
Poslanci Matulka a Navrátil
- k ustavení politického klubu je třeba nejméně 3 poslanců.
Z 12 přítomných byli 3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
- k ustavení politického klubu je třeba nejméně 5 poslanců.
Z 12 přítomných byli
4 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
Poslankyně Matoušková - aby se nevztahoval na toto volební období.
Z 12 přítomných bylo
6 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
§ 79 odst. 3
Poslanec Matulka - vypustit.
Z 12 přítomných byli
2 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Benda - ponechat a dopracovat sankce.
Z 12 přítomných byli
3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
§ 79 odst. 4
Poslankyně Marvanová - vypustit koeficient 1,3.
Z 12 přítomných byli
3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Navrátil - obrátit se na rozpočtový výbor, aby zpracoval variantu o poslaneckém klubu s právní subjektivitou
Z 12 přítomných byli
2 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Bílý - liberalizovat ustanovení o poslaneckých klubech a oddělit požitky od toho, zda klub existuje či nikoliv.
Z 12 přítomných byli
3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
K části desáté
§ 80 odst. 1
Poslanec Výborný - lhůtu dát do souladu s čl. 56 Ústavy.
Z 11 přítomných byli
všichni poslanci pro. Návrh byl přijat.
§ 80 odst. 2
Poslanec Novák - tato schůze se nemůže konat dříve, než skončí volební období předcházejícího prezidenta.
Z 11 přítomných byli
všichni poslanci pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Kačenka - tato část by měla upravovat společnou schůzi komor.
Z 11 přítomných bylo
10 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Novák - v příloze jednacího řádu upravit volební řád pro prezidenta.
Z 11 přítomných bylo
8 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Matulka - určit způsob hlasování prezidenta, a to buď tajnou nebo veřejnou volbou.
Z 11 přítomných byli
3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
K části dvanácté
Poslanec Novotný - v průběhu legislativního procesu vůbec nepřipustit vracení návrhu zákona.
Z 15 přítomných bylo
6 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Výborný - výslovně zakotvit možnost návrh zamítnout - vypustit možnost "odložení" návrhu zákona - totéž v dalších čteních.
Z 15 přítomných bylo
11 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Novák - upravit právo navrhovatele vzít návrh zpět až do konce druhého čtení.
Z 16 přítomných bylo
15 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 86 odst. 3
Poslanec Novák - součástí důvodové zprávy by mělo být i zhodnocení souladu s mezinárodními smlouvami podle čl. 10 Ústavy a s ústavním pořádkem České republiky.
Ze 14 přítomných byli
všichni poslanci pro. Návrh byl přijat.
§ 87
Poslankyně Marvanová - zpřesnit postup v organizačním výboru
Ze 14 přítomných bylo
13 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslankyně Röschová - organizačnímu výboru by měly být postupovány i vládní návrhy.
Ze 14 přítomných byli
všichni poslanci pro. Návrh byl přijat.
§ 87 odst. 3
Poslankyně Röschová - vypustit výzvu, aby navrhovatel vzal návrh zpět.
Ze 14 přítomných bylo
12 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 92 a následující
Poslankyně Röschová
- návrh zákona je možno vrátit jen v prvním čtení.
Z 16 přítomných bylo 12 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- po prvním vrácení je možno návrh zákona jenom zamítnout.
Z 16 přítomných bylo
8 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
§ 92
Poslanec Matulka - návrh zákona je možno vrátit pouze z důvodu nesplnění formálních náležitostí.
Ze 14 přítomných bylo
6 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
Poslankyně Röschová
- o nedostatcích formálních náležitostí
rozhodnout ještě před zahájením
legislativního procesu v Poslanecké sněmovně.
§ 92 odst. 1
Poslanec Výborný
- výslovně uvést, že za Senát a za zastupitelstvo vyššího územního samosprávného celku může jednat jen jimi pověřený člen.
Z 15 přítomných bylo 13 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- je třeba zpřesnit, že druhé čtení se zahájí až po uplynutí lhůty podle § 93.
Z 15 přítomných byli
všichni poslanci pro. Návrh byl přijat.
§ 93 odst. 2
Poslanec Benda - třetí větu vypustit
Z 15 přítomných bylo
9 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 94
Poslanec Novák - řešení odůvodnění by mělo být stejné jak v usnesení výboru, v oponentní zprávě i v podrobné rozpravě ve Sněmovně.
Z 15 přítomných bylo
12 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 94 odst. 1
Poslanec Výborný - aby "odůvodňování" změn či doplňků návrhu zákona nebylo obligatorní.
Z 13 přítomných bylo
11 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Novák - zpřesnit obsah "oponentní zprávy" tak, aby měla stejné náležitosti jako usnesení výboru.
Z 13 přítomných bylo
8 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Kačenka - je třeba prověřit a sladit lhůty v části 12 s čl. 44 odst. 3 a 35 odst. 3 Ústavy s ohledem na navrhovanou změnu v § 87 návrhu zákona o jednacím řádu.
Z 15 přítomných bylo
14 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 97 odst. 1
Poslanec Mašek - třetí čtení - lhůtu 24 hodin prodloužit na 48 hodin.
Z 11 přítomných byli
3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
§ 97 odst. 2
Poslanec Výborný
- doplnit o legislativně technické chyby.
Z 11 přítomných bylo 8 poslanců pro. Návrh byl přijat.
ďdoplnit o úpravy, které logicky vyplývají z přednesených pozměňovacích návrhů.
Z 11 přítomných bylo
10 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 100
Poslankyně Marvanová - upravit možnost zkráceného projednávání jednotlivého zákona za určitých - přesně stanovených podmínek - a součástí procesu by bylo určité rozporovací kvórum - 1/3 či 1/4 poslanců.
Z 16 přítomných byli
všichni poslanci pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Mašek - vypustit a upravit tuto problematiku v ústavním zákoně.
Z 16 přítomných byli
všichni poslanci pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Matulka - vztahovat na všechny návrhy zákonů - nejen vládní.
Z 16 přítomných bylo
15 poslanců pro. Návrh byl přijat.
K části třinácté
§ 106 odst. 3
Poslanec Výborný
- doplnit o legislativně technické chyby.
Z 16 přítomných byli všichni poslanci pro. Návrh byl přijat.
- doplnit o úpravy, které logicky vyplývají z přednesených pozměňovacích návrhů.
Z 16 přítomných byli
všichni poslanci pro. Návrh byl přijat.
K části šestnácté
§ 110
Poslanec Benda - poslanec by měl mít možnost podávat ústní interpelace.
Z 13 přítomných bylo
12 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 110 odst. 2
Poslanec Výborný - vypustit.
Z 12 přítomných byli
všichni pro. Návrh byl přijat.
§ 111
Poslankyně Röschová - vláda či člen vlády by měl mít možnost odpovídat ústně na interpelace.
Z 13 přítomných bylo
10 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 111 odst. 4
- z druhé věty vypustit slovo "může".
Z 13 přítomných bylo
12 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 112
Poslanec Matulka
- otázky upravit obdobně jako v § 111 odst. 2 - 4.
Ze 14 přítomných byli 2 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
- otázky upravit obdobně jako v § 111 odst. 3
Ze 14 přítomných byli
2 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Novák - v jednacím řádu přesně vymezit časový prostor, na odpovědi na interpelace a na kladení otázek a odpovědí na ně na schůzi Sněmovny.
Ze 13 přítomných bylo
11 poslanců pro. Návrh byl přijat.
§ 111 a § 112
Poslanec Novák
- na interpelace a otázky by měl být určen časový prostor 2 hodiny.
Ze 13 přítomných byli 3 poslanci pro. Návrh nebyl přijat.
- aby byl v jednacím řádu na interpelace a otázky přesně určen den v týdnu, kdy jedná Poslanecké sněmovna.
Ze 13 přítomných byli
9 poslanci pro. Návrh byl přijat.
§ 112 odst. 2
Poslanec Výborný - věta druhá vypustit.
Ze 14 přítomných bylo
7 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
K části sedmnácté
Poslanec Matulka - doporučit vládě České republiky předložit novou zákonnou úpravu o právu petičním, podle které by mohl účinně pracovat Parlament.
Ze 13 přítomných byl
1 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Výborný - vypustit část sedmnáctou.
Ze 13 přítomných bylo
9 poslanců pro. Návrh byl přijat.
Poslanec Benda - doporučit petičnímu výboru Parlamentu zpracovat novou zákonnou úpravu o právu petičním v tom smyslu, aby o peticích mohl účinně jednat i Parlament.
Ze 13 přítomných bylo
12 poslanců pro. Návrh byl přijat.
K části devatenácté
Poslanec Výborný
- otázky postavení Kanceláře Poslanecké sněmovny a postavení pracovníků řešit v rámci jednacího řádu.
Z 15 přítomných bylo 10 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- Kancelář Poslanecké sněmovny připraví do konce srpna 1994 návrh ustanovení o postavení Kanceláře Poslanecké sněmovny a postavení pracovníků Kanceláře Poslanecké sněmovny, včetně řešení některých pracovněprávních ustanovení pracovníků.
Z 15 přítomných bylo 14 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- zakotvit zřízení
Kanceláře Poslanecké sněmovny, její
vazbu na státní rozpočet (že jde o rozpočtovou
organizaci)
§ 118 odst. 7
Poslanec Výborný - doplnit, že Parlamentní institut předkládá na vyžádání stanoviska k návrhům zákonů o slučitelnosti či neslučitelnosti s právem Evropských společenství.
Z 13 přítomných bylo
všech 13 poslanců pro. Návrh byl přijat.
K části dvacáté
- Parlamentní stráž řešit nikoliv zvláštním zákonem, ale přímo v jednacím řádu.
Z 16 přítomných nebyl
žádný poslanec pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Matulka - v souvislosti s vypuštěním § 12 odst. 4 řešit otázku nošení zbraní zvláštním zákonem.
Z 16 přítomných byli
všichni pro. Návrh byl přijat.
K části jedenadvacáté
§ 121
Poslanec Novák
- podrobně upravit tak, aby zahrnoval všechny druhy písemností, které tvoří výstupy z jednání Sněmovny a jejích orgánů s určením komu jsou přístupné, resp. komu se zasílají.
Z 13 přítomných bylo 12 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- rozpravu o účinnosti jednacího řádu vést až při podrobné rozpravě o návrhu zákona o jednacím řádu.
Z 12 přítomných bylo 9 poslanců pro. Návrh byl přijat.
- v příloze upravit volební řád pro prezidenta republiky.
Návrh byl přijat.
Poslanec Kačenka - volby ustanovování (kromě volby předsedy a místopředsedy) by nebyly součástí zákona - (a kromě volby prezidenta).
Ze 14 přítomných bylo
6 poslanců pro. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Benda - legislativní odbor vypracovat systém zvláštního procesu přijímání určitého typu usnesení upravujících vnitřní poměry a způsoby jednání Poslanecké sněmovny.
Návrh byl přijat.
2. Sdělení předsedy
výboru
Vzhledem k tomu, že výbor pouze jednal o návrhu zákona o jednacím řádu v obecné rozpravě, výbor uskuteční ve dnech od 17. října 1994 výjezdní zasedání k podrobné rozpravě k návrhu zákona o jednacím řádu.
Legislativní odbor Kanceláře Poslanecké sněmovny předá všechny podklady do konce srpna 1994, které se ihned rozmnoží pro všechny členy ústavně právního výboru.
Výbor s tímto postupem vyslovil
souhlas - ze 14 přítomných poslanců
bylo 14 pro.