Přítomni: | posl. Marek BENDA, JUDr. Jiří BÍLÝ, ing. Viktor DOBAL, JUDr. František KAČENKA, Petr KOHÁČEK, MUDr. Milena KOLÁŘOVÁ, JUDr. Hana MARVANOVÁ, Eva MATOUŠKOVÁ, JUDr. Dalibor MATULKA, JUDr. Jan NAVRÁTIL, ing. Ladislav NEDOROST, JUDr. Libor NOVÁK, Miroslav NOVOTNÝ, JUDr. ing. Pavel PETRŽÍLEK, JUDr. Anna RÖSCHOVÁ, ing. Jan VRANÝ, JUDr. Miloslav VÝBORNÝ, JUDr. Jiří VYVADIL, JUDr. Ondřej ZEMINA |
Omluveni: | 8.9. posl. JUDr. Hana MARVANOVÁ, JUDr. Libor NOVÁK, JUDr. ing. Pavel PETRŽÍLEK, JUDr. Anna RÖSCHOVÁ |
po oba dny: posl. ing. Ivan MAŠEK | |
Hosté: | |
- JUDr. Vladimír ŘEZÁČ - poslanec PSP (BBV) | |
- ing. Jan KLAS - poslanec PSP (BBV) | |
- JUDr. Cyril SVOBODA - náměstek ministra spravedlnosti ČR | |
- doc. RSDr. Jaroslav ŠTRAIT, CSc. - poslanec PSP (VSPZ) | |
- Michal PROKOP - náměstek ministra kultury ČR | |
- ing. Milan ČERNÝ - náměstek ministra průmyslu a obchodu ČR a další hosté dle prezenčních listin. |
Schůzi výboru v 9.00 hodin
zahájil a řídil předseda ústavně
právního výboru posl. JUDr. Miloslav VÝBORNÝ.
V průběhu schůze řídili výbor
i místopředsedkyně výboru JUDr. Hana
MARVANOVÁ a JUDr. Anna RÖSCHOVÁ a posl. JUDr.
Ondřej ZEMINA.
Výbor vyslovil souhlas s předloženým
programem (ze 14 přítomných poslanců
10 hlasovalo pro).
Schválený pořad schůze:
1. Zásady zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu předložené poslancem Vladimírem Řezáčem (tisk 1071)
2. Návrh poslanců Roberta Koláře a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon Federálního shromáždění ČSFR č. 123/1992 Sb., o pobytu cizinců na území České a Slovenské Federativní Republiky (tisk 1047)
3. Program sociální prevence a prevence kriminality - aktuální stav a východiska do roku 1996 (tisk 1043)
4. Zásady zákona o odškodnění a zmírnění některých křivd způsobených obětem fašistického a nacistického režimu a zločinné sudetoněmecké ideologie předložené poslancem Jaroslavem Štraitem (tisk 1005)
5. Vládní návrh zásad zákona o hromadné správě autorských práv a práv autorskému právu příbuzných, podmínkách výkonu hromadné správy a o změně některých zákonů (tisk 1037)
6. Zahraniční pracovní cesta do Finska ve dnech 3. - 5. října 1994
7. Vládní návrh zákona o vyšších soudních úřednících (tisk 1096)
8. Vládní návrh zákona o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích (tisk 1113) (výbor vyslovil souhlas s tím, že tento návrh bude projednávat 8.9. - z 12 přítomných 7 hlasovalo pro, 2 proti a 3 se zdrželi hlasování)
9. Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 88/1987 Sb., o státní energetické inspekci (tisk 1124) (výbor vyslovil souhlas s tím, že tento návrh bude projednávat 8.9. - z 12 přítomných 7 hlasovalo pro, 2 proti a 3 se zdrželi hlasování)
10. Sdělení předsedy
výboru
K bodu 1:
Zásady zákona, kterým
se mění a doplňuje zákon č.
182/1993 Sb., o Ústavním soudu (tisk 1071) odůvodnil
navrhovatel posl. JUDr. Vladimír ŘEZÁČ.
Zpravodaj posl. JUDr. Miloslav VÝBORNÝ
seznámil výbor se stanoviskem vlády ČR
a ztotožnil se s ním (tj. negativní stanovisko).
V rozpravě vystoupil posl. JUDr.
Jiří Vyvadil.
Závěrem výbor vyslovil
nesouhlas s předloženým návrhem (z 15
přítomných poslanců 11 hlasovalo pro
toto usnesení, 2 byli proti a 2 se zdrželi hlasování).
Po odůvodnění navrhovatele
posl. JUDr. Vladimíra Řezáče, zpravodajské
zprávě posl. JUDr. Miloslava Výborného
a po rozpravě
ústavně právní
výbor
vyslovuje nesouhlas s předloženými
zásadami.
K bodu 2:
Návrh poslanců Roberta Koláře
a dalších na vydání zákona, kterým
se mění zákon Federálního shromáždění
ČSFR č. 123/1992 Sb., o pobytu cizinců na
území České a Slovenské Federativní
Republiky (tisk 1047) odůvodnil člen návrhové
skupiny poslanců ing. Jan KLAS.
K návrhu se vyjádřili
i zástupce Ministerstva vnitra ČR.
Zpravodajskou zprávu přednesla
posl. JUDr. Hana MARVANOVÁ.
Výbor vyslovil souhlas, že tisk
1047 bude projednávat ve znění přílohy
ke stanovisku vlády, která byla všem poslancům
rozdána.
Po podrobné rozpravě výbor
vyslovil souhlas s návrhem ve znění, jak
je uveden v usnesení výboru č. 223 (z 16
přítomných poslanců 12 hlasovalo pro,
1 proti a 3 se zdrželi hlasování).
Po odůvodnění člena
návrhové skupiny poslanců ing. Jana Klase,
zpravodajské zprávě posl. JUDr. Hany Marvanové
a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I. doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s návrhem
v tomto znění:
Zákon č. 123/1992 Sb., o pobytu
cizinců na území České a Slovenské
Federativní Republiky, se mění a doplňuje
takto:
1. § 2 odst. 3 zní:
"(3) Cizinec je povinen při překročení státních hranic České republiky podrobit se kontrole Ministerstva vnitra. Jestliže jde o překročení státních hranic České republiky za účelem krátkodobého pobytu (§ 4), pro který se nevyžaduje udělení víza, je cizinec při kontrole povinen na požádání kontrolního orgánu předložit
a) peněžní částku ve výši nezbytných nákladů na svůj pobyt na území České republiky a na vycestování do státu, jehož cestovním dokladem se prokázal, nebo
b) doklady potvrzující zajištění prostředků k pobytu a k vycestování, anebo
c) pozvání ověřené
Ministerstvem vnitra obsahující údaje k osobě
zvaného a zvoucího a době, na kterou se zve
nepřesahující dobu stanovenou příslušnou
mezinárodní smlouvou (§ 2 odst. 1), kterým
se potvrzuje, že ten, kdo cizince na území
České republiky pozval, zajistí prostředky
k jeho pobytu a uhradí náklady spojené s
jeho vycestováním."
2. § 2 se doplňuje odstavcem 5, který zní:
"(5) Cizinci, u něhož se
ke vstupu na území České republiky
nevyžaduje vízum, může Ministerstvo vnitra
vstup na území České republiky odepřít
z důvodů uvedených v § 14 odst. 1 písm.
b), d) a e), a vztahuje-li se na něho povinnost stanovená
v odstavci 3, též z důvodu nesplnění
této povinnosti.".
3. V § 26 se za písm. b) vkládá nové písm. c), které zní:
"c) kdo cizince pozval na území České republiky úředně ověřeným pozváním,".
Dosavadní písm. c) se označuje
jako písm. d).
4. Za § 34 se vkládá nový § 34a tohoto znění:
"§ 34a
Ministerstvo vnitra stanoví právním
předpisem výši peněžní částky
uvedené v § 2 odst. 3 písm. a).".
Tento zákon nabývá
účinnosti dnem vyhlášení.",
II. zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu se zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena schůzi
Poslanecké sněmovny Parlamentu.
K bodu 3:
Program sociální prevence
a prevence kriminality - aktuální stav a východiska
do roku 1996 (tisk 1043) odůvodnil náměstek
ministra spravedlnosti ČR JUDr. Cyril SVOBODA.
Jednání byli přítomni
i zástupci Ministerstva práce a sociálních
věcí ČR, Ministerstva vnitra ČR a
Institutu kriminality, kteří vystoupili v rozpravě.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. Miroslav NOVOTNÝ.
Po rozpravě výbor doporučil
Poslanecké sněmovně Parlamentu České
republiky, aby program sociální prevence a prevence
kriminality - aktuální stav a východiska
do roku 1996 (tisk 1043), předložený vládou
České republiky, vzala na vědomí (z
15 přítomných poslanců 15 hlasovalo
pro).
Po odůvodnění náměstka
ministra spravedlnosti České republiky JUDr. Cyrila
Svobody, zpravodajské zprávě posl. Miroslava
Novotného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu České republiky,
aby program sociální prevence a prevence kriminality
- aktuální stav a východiska do roku 1996
(tisk 1043), předložený vládou České
republiky, vzala na vědomí.
K bodu 4:
Zásady zákona o odškodnění
a zmírnění některých křivd
způsobených obětem fašistického
a nacistického režimu a zločinné sudetoněmecké
ideologie (tisk 1005) odůvodnil navrhovatel posl. doc.
RSDr. Jaroslav ŠTRAIT, CSc.
Zpravodaj posl. JUDr. Ondřej ZEMINA
mj. seznámil výbor i se stanoviskem vlády
ČR.
Po rozpravě výbor přerušil
jednání o tomto návrhu zásad zákona
do doby, než vláda ČR předloží
návrh právní úpravy řešící
obdobnou problematiku, jehož součástí
by měl být ekonomický dopad navrhované
úpravy (ze 14 přítomných poslanců
14 hlasovalo pro).
Po odůvodnění navrhovatele
doc. RSDr. Jaroslava Štraita, CSc., zpravodajské zprávě
posl. JUDr. Ondřeje Zeminy a po rozpravě
ústavně právní
výbor
přerušuje jednání
o zásadách zákona o odškodnění
a zmírnění některých křivd
způsobených obětem fašistického
a nacistického režimu a zločinné sudetoněmecké
ideologie předložené poslancem Jaroslavem Štraitem
(tisk 1005) do doby, než vláda ČR předloží
návrh právní úpravy řešící
obdobnou problematiku, jehož součástí
by měl být ekonomický dopad navrhované
úpravy.
K bodu 5:
Vládní návrh zásad
zákona o hromadné správě autorských
práv a práv autorskému právu příbuzných,
podmínkách výkonu hromadné správy
a o změně některých zákonů
(tisk 1037) odůvodnil náměstek ministra kultury
ČR Michal PROKOP.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. Petr KOHÁČEK.
Po rozpravě výbor vyslovil
souhlas s předloženými zásadami s připomínkami
k zásadám č. 1, 2 a 7 (z 12 přítomných
poslanců 11 hlasovalo pro a 1 se zdržel).
Po odůvodnění náměstka
ministra kultury České republiky Michala Prokopa,
zpravodajské zprávě posl. Petra Koháčka
a po rozpravě
ústavně právní
výbor
souhlasí s
předloženými zásadami s těmito
připomínkami:
k zásadě č. 1
uvést, aby udělení
licence ochranné organizaci bylo ze zákona nenárokové,
k zásadě č. 2
v souvislosti s připomínkou
k zásadě č. 1 upravit proces rozhodování
o udělení licence,
k zásadě č. 2 bodu 6
vyjádřit, že do evidence
ochranných organizací má právo nahlížet
kdokoliv,
k zásadě č. 7
tento návrh by měl být
v paragrafovaném znění zpracován jako
součást zákona č. 35/1965 Sb., o dílech
literárních, vědeckých a uměleckých
(autorský zákon),
K bodu 6:
Na návrh předsedy výboru
posl. JUDr. Miloslava VÝBORNĚHO se výbor
usnesl, že s odvoláním na usnesení ústavně
právního výboru č. 178 ze dne 6. dubna
1994 uskuteční zahraniční pracovní
cestu do Finska, a to ve dnech 3. října - 5. října
1994 ve složení poslanců: JUDr. Miloslav Výborný,
JUDr. Hana Marvanová, MUDr. Milena Kolářová,
Marek Benda, Ing. Jan Vraný, JUDr. František Kačenka.
Ing. Ivan Mašek, JUDr. Dalibor Matulka (náhradníci
- poslanec Petr Koháček, Miroslav Novotný),
tajemnice ústavně právního výboru
JUDr. Dana Pokorná, tlumočník a event. organizační
pracovnice zahraničního odboru Kanceláře
Poslanecké sněmovny Parlamentu. Dále výbor
pověřil předsedu ústavně právního
výboru JUDr. Miloslava Výborného k dalším
jednáním týkajícím se výše
uvedené zahraniční pracovní cesty
(z 15 přítomných poslanců 11 hlasovalo
pro a 4 se zdrželi hlasování).
Po úvodním slově předsedy
ústavně právního výboru JUDr.
Miloslava VÝBORNÉHO a po rozpravě
ústavně právní
výbor se usnesl, že
I. s odvoláním na usnesení
ústavně právního výboru č.
178 ze dne 6. dubna 1994 uskuteční zahraniční
pracovní cestu do Finska, a to ve dnech 3. října
- 5. října 1994 ve složení poslanců:
JUDr. Miloslav VÝBORNÝ, JUDr. Hana MARVANOVÁ,
MUDr. Milena KOLÁŘOVÁ, Marek BENDA, Ing.
Jan VRANÝ, JUDr. František KAČENKA, Ing. Ivan
MAŠEK, JUDr. Dalibor MATULKA (náhradníci -
poslanec Petr KOHÁČEK, Miroslav NOVOTNÝ),
tajemnice ústavně právního výboru
JUDr. Dana POKORNÁ, tlumočník a event. organizační
pracovnice zahraničního odboru Kanceláře
Poslanecké sněmovny Parlamentu,
II. pověřuje předsedu
ústavně právního výboru JUDr.
Miloslava VÝBORNÉHO k dalším jednáním
týkajícím se výše uvedené
zahraniční pracovní cesty.
K bodu 7:
Vládní návrh zákona
o vyšších soudních úřednících
(tisk 1096) odůvodnil náměstek ministra spravedlnosti
ČR JUDr. Cyril SVOBODA.
Zpravodajskou zprávu přednesla
posl. JUDr. Anna RÖSCHOVÁ.
V rozpravě vznesl posl. JUDr. Dalibor
Matulka návrh, aby výbor požádal legislativní
odbor o vyjádření, zda navrhovaný
text § 4 odst. 1 je v souladu se zásadou nezávislosti
soudu (návrh nebyl přijat, 5 poslanců hlasovalo
pro).
Po rozpravě výbor doporučil
Poslanecké sněmovně, aby vyslovila souhlas
s návrhem s připomínkami k § 5, 18 a
21 (z 15 přítomných poslanců 15 hlasovalo
pro).
Po odůvodnění náměstka
ministra spravedlnosti České republiky JUDr. Cyrila
Svobody, zpravodajské zprávě posl. JUDr.
Anny Röschové a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I. doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s návrhem
s těmito připomínkami:
k § 5 odst. 2
větu za středníkem
upravit takto: "proti tomuto rozhodnutí ...",
§ 18 odst. 2 a 3 znějí:
"(2) Zkrácené studium zahrnuje teoretické studium v délce 12 měsíců, které sestává z deseti týdenních studijních soustředění a individuálního studia a je ukončeno závěrečnou zkouškou stejného obsahu a rozsahu jako závěrečná zkouška podle § 15.
(3) Ke zkrácenému studiu mohou
být do čtyř let ode dne účinnosti
tohoto zákona přijati zaměstnanci soudu,
kteří byli v posledních 5 letech před
účinností zákona po dobu nejméně
2 let činní jako soudní tajemníci,
byli ke studiu doporučeni příslušným
předsedou krajského soudu nebo vrchního soudu
anebo předsedou Nejvyššího soudu a úspěšně
složili přijímací zkoušku.",
k § 18
připojit nové odstavce 4 a 5 těchto znějí:
"(4) Účast na studijním soustředění podle odstavce 2 je překážkou v práci, za kterou náleží zaměstnanci náhrada mzdy, která se rovná jeho platu.
(5) Po dobu zkráceného studia
podle odstavce 2 má zaměstnanec nárok na
pracovní volno v rozsahu 2 pracovních dnů
před každým týdenním studijním
soustředěním a 10 pracovních dnů
před závěrečnou zkouškou. Za
dobu pracovního volna náleží zaměstnanci
náhrada mzdy, která se rovná jeho platu.",
§ 21 zní:
"Tento zákon nabývá
účinnosti dnem 1. ledna 1995.",
II. zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu se zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena schůzi
Poslanecké sněmovny Parlamentu.
K bodům 8 a 9:
Výbor vyslovil souhlas s tím,
že bude vládní návrh zákona o
podmínkách podnikání a o výkonu
státní správy v energetických odvětvích
(tisk 1113) a vládní návrh zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
č. 88/1987 Sb., o státní energetické
inspekci (tisk 1124) projednávat současně
(ze 14 přítomných poslanců 12 hlasovalo
pro a 2 se zdrželi hlasování).
Oba vládní návrh odůvodnil
náměstek ministra průmyslu a obchodu ČR
ing. Milan ČERNÝ, CSc.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. JUDr. Miloslav VÝBORNÝ.
Po podrobné rozpravě k tisku
1113 a 1124 se poslanci shodli, že doporučí
Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby vyslovila
souhlas s návrhem s tím, že tisk 1124 bude
vtělen do tisku 1113. Výbor rovněž doporučil
hospodářskému výboru, jako výboru
garančnímu, aby se této otázce věnoval
(z 13 přítomných poslanců 13 hlasovalo
pro).
Po odůvodnění náměstka
ministra průmyslu a obchodu České rpeubliky
ing. Milana Černého, CSc., zpravodajské zprávě
posl. JUDr. Miloslava Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I. doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s návrhem
s těmito připomínkami:
název zákona zní:
"zákon o podmínkách
podnikání a o výkonu státní
správy v energetických odvětvích a
o státní energetické inspekci",
k § 8 odst. 1 písm. b)
slova "v § 3 odst. 4" nahradit
slovy "v § 3 odst. 3",
k § 14
vypustit slova "zřízená
podle zvláštního zákona5)"
včetně poznámky č. 5 pod čarou,
za část II vložit
novou část III tohoto znění:
(1) Státní energetická inspekce (dále jen "inspekce") je orgánem státní správy podřízeným ministerstvu. Člení se na ústřední inspektorát a územní inspektoráty.
(2) V čele ústředního inspektorátu je ústřední ředitel inspekce, kterého jmenuje a odvolává ministr průmyslu a obchodu České republiky. V čele územního inspektorátu je ředitel, kterého jmenuje a odvolává ústřední ředitel inspekce.
(3) Sídla inspektorátů stanoví ústřední ředitel inspekce.
(4) Inspekce je rozpočtovou organizací
se sídlem v Praze.
(1) Inspekce kontroluje, zda držitelé autorizace dodržují ustanovení tohoto zákona a předpisů jej provádějících.
(2) Inspekce kontroluje, zda odběratelé dodržují povinnosti uložené tímto zákonem.
(3) Inspekce dále kontroluje, zda
ostatní fyzické a právnické osoby
dodržují zákazy a omezení v ochranných
a bezpečnostních pásmech podle tohoto zákona.
(1) Inspekce může osobám kontrolovaným podle § 38 odst. 1 ukládat pokuty až do výše 50 mil. Kč za:
a) podnikání bez autorizace,
b) porušení povinnosti zajistit výkon autorizované činnosti prostřednictvím osob s odbornou způsobilostí podle § 9 odst. 1,
c) porušení povinnosti uzavřít smlouvu o dodávkách energie podle § 9 odst. 3,
d) překročení povolených omezení nebo přerušení dodávek energie podle § 9 odst. 4,
e) porušení povinnosti obnovit dodávku bezprostředně po odstranění příčin, které vedly k jejímu omezení nebo přerušení podle § 9 odst. 6,
f) porušení povinnosti poskytovat informace nezbytné pro výkon práv a povinností ministerstva podle § 9 odst. 7,
g) porušení povinnosti podřídit se omezení spotřeby podle § 9 odst. 4 a při stavech nouze podle § 12 odst. 2,
h) porušování pravidel dispečerského řízení podle § 13 odst. 8,
i) porušení povinnosti podle § 15 odst. 1, § 23 odst. 1 a § 30 odst. 1,
j) porušení povinnosti vykupovat elektřinu podle § 18 odst. 1 a teplo podle § 33 odst. 1,
k) porušení zákazu provádět v ochranném a bezpečnostním pásmu činnosti uvedené v § 19, 26, 27 a 34.
(2) Kontrolovaným osobám podle předchozího odstavce, které podnikají s instalovaným výkonem elektřiny do 2 MW nebo tepla do 3 MW, lze uložit pokutu až do 1 mil. Kč.
(3) Inspekce může ukládat kontrolovaným osobám podle § 38 odst. 2 pokuty až do výše 50 mil. Kč za:
a) porušení povinnosti podřídit se omezení spotřeby podle § 9 odst. 4 a při stavech nouze podle § 12 odst. 2,
b) porušování pravidel dispečerského řízení podle § 13 odst. 8,
c) porušení povinnosti podle § 15 odst. 4,
d) porušení zákazu zasahovat do měřícího zařízení bez souhlasu jeho vlastníka podle § 17 odst. 4, do plynoměru podle § 25 odst. 4 a měřidla tepla podle § 32 odst. 4,
e) porušení zákazu provádět v ochranném a bezpečnostním pásmu činnosti uvedené v § 19, 26, 27 a 34,
f) neoprávněný odběr až do výše dvojnásobné ceny průměrného odběratelova ročního odběru elektřiny, plynu nebo tepla.
(4) V případě, že jde o odběratele, který nemá uzavřenou smlouvu s dodavatelem a nemá měřící zařízení, lze uložit pokutu až do 5 mil. Kč.
(5) V případě, že je odběratelem fyzická osoba, která nepodniká podle tohoto zákona ani jiných právních předpisů, lze podle odst. 3 uložit pokutu až do výše 100 tis. Kč.
(6) Inspekce může ukládat kontrolovaným osobám podle § 38 odst. 3 pokuty za porušení zákazu provádět v ochranném a bezpečnostním pásmu činnosti uvedené v § 19, 26, 27 a 34 do výše 50 mil. Kč.
(7) Kopie rozhodnutí o uložení
pokuty s doložkou vykonatelnosti zašle inspekce místně
příslušnému finančnímu
úřadu.
Pokuty lze uložit do jednoho roku ode
dne zjištění porušení povinnosti,
nejpozději však do tří let, kdy k porušení
povinnosti došlo.
Pokuty jsou příjmem státního
rozpočtu. Jejich správu vykonává inspekce.
Výkon kontroly podle § 38 odst.
2 a 3 v objektech a zařízeních Ministerstva
obrany, Ministerstva vnitra, Ministerstva spravedlnosti a Bezpečnostní
informační služby provádí tyto
orgány v rozsahu a způsobem dohodnutým s
ministerstvem.
Na řízení o ukládání
pokut se vztahuje správní řádx)
s tím, že o odvolání proti jejich uložení
ředitelem územního inspektorátu rozhoduje
ústřední ředitel inspekce a o odvolání
proti jejich uložení ústředním
ředitelem inspekce ministr průmyslu aobchodu České
republiky.
odkaz x pod čarou zní:
"x) odkaz na správní
řád
Práva a povinnosti Státní
energetrické inspekce zřízené zákonem
č. 88/1987 Sb., o státní energetické
inspekci, přecházejí na inspekci.",
dosavadní část III
se označí jako část IV,
k dosavadnímu § 38
- vložit nový bod 3. tohoto znění: "3. zákon č. 88/1987 Sb., o státní energetické inspekci,",
- ostatní body přečíslovat,
- na konec vložit nový bod tohoto
znění: "vyhláška č. 92/1988
Sb., kterou se provádí zákon o státní
energetické inspekci,"
dosavadní § 39 zní:
"Tento zákon nabývá
účinnosti dnem 1. ledna 1995.",
II. zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu se zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena schůzi
Poslanecké sněmovny Parlamentu.
Po odůvodnění náměstka
ministra průmyslu a obchodu České rpeubliky
ing. Milana Černého, CSc., zpravodajské zprávě
posl. JUDr. Miloslava Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
doporučuje
- Poslanecké sněmovně
Parlamentu vtělit úpravu vládního
návrhu zákona, kterým se mění
a doplňuje zákon č. 88/1987 Sb., o státní
energetické inspekci (tisk 1124) do vládního
návrhu zákona o podmínkách podnikání
a o výkonu státní správy v energetických
odvětvích (tisk 1113) v souladu s usnesením
ústavně právního výboru č.
229,
- hospodářskému výboru
jako výboru garančnímu, aby se této
otázce věnoval.
K bodu 10:Sdělení
předsedy výboru
1. Poslancům byl rozeslán
přehled legislativních úkolů vlády
ČR na II. pololetí 1994.
2. Organizační výbor dne 1.9. přikázal ÚPV k projednání
- zákon o zeměměřičství (tisk 1094 - zpravodaj posl. Röschová
- vyšší soudní úředníky (tisk 1096) - zpravodaj posl. Röschová
- zadávání veřejných zakázek (tisk 1100) - zpravodaj Marvanová
- novela zákona o rodině - Štambera (tisk 1101) - zpravodaj posl. Röschová
- výkon státní správy v energetických odvětví (tisk 1113) - zpravodaj posl. Výborný
- energetická inspekce (tisk 1124) - zpravodaj Výborný
- novela občanského zákoníku (tisk 1125) - zpravodaj posl. Marvanová
- působnost vyšších samosprávných celků (tisk 1129) - zpravodaj posl. Röschová
- rozhodčí řízení - zpravodaj posl. Výborný
- novela Bezpečnostní informační
služby (tisk 1138) - zpravodaj posl. Mašek
3. Příští schůze
ÚPV by se měla konat 14., 15. a 16.9.
4. Upozornit poslance, že mají být společnými zpravodaji na schůzi PS koncem září:
- dr. Röschová k vyšším soudním úředníkům
- ing. Mašek ke kolizi veřejného zájmu
- Koháček k sídle Parlamentu
- Benda k návrhu Ústavy P.
Buzkové
5. Legislativní odbor předal
ÚPV přepracovaný návrh jednacího
řádu ve světle připomínek ústavně
právního výboru. Po jednom výtisku
obdrželi členové ÚPV a předsedové
výborů.
6. Poslanci byli seznámeni se stanoviskem vlády ČR k
- návrhu zásad zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 182/93 Sb., o Ústavním soudu (tisk 1071)
- zásadám zákona, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 37/89 Sb., o ochraně před alkoholismem a jinými toxikomaniemi (tisk 1082)
- návrhu zákona o změně názvu vysokých škol uvedených v příloze zákona č. 172/90 Sb., o vysokých školách (tisk 1084)
- návrhu na vydání zákona o kolizi veřejného zájmu se zájmem osobním (tisk 297A)
- návrhu na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí z majetku ČR do vlastnictví obcí (tisk 991)
- návrhu zásad zákona o odškodnění a zmírnění některých křivd způsobených obětem fašistického a nacistického režimu a zločinné sudetoněmecké ideologie (tisk 1005)
- návrhu zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 123/92 Sb., o pobytu cizinců na území ČSFR (tisk 1047)
- návrhu zákona o volbách do Parlamentu ČR (tisk 1048)
- návrhu zákona o volbách
do PS a do Senátu Parlamentu ČR (tisk 1049)
- návrhu zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 576/90 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky ČR a obcí v ČR (rozpočtová pravidla republiky), a zákon č. 337/92 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů (tisk 1065)
- návrhu zákona, kterým
se doplňuje zákon ČNR č. 246/92 Sb.,
na ochranu zvířat proti týrání
(tisk 1083)
7. Poslanci byli seznámeni s materiálem
Českého statistického úřadu
"Vývoj obyvatelstva ČR v roce 1993" (čj.
424/94-ÚPV)
8. Poslanci byli seznámeni s dopisem
předsedy Soudcovské unise ČR JUDr. Jana Vyklického,
který se týká otázek soudnictví
(čj. 415/94-ÚPV)
9. Poslanci byli seznámeni s komentářem
k zákonu č. 152/94 Sb., o volbách do zastupitelstev
v obcích a o změně a doplnění
některých dalších zákonů,
které zpracovali pracovníci Ministerstva vnitra
a Českého statistického úřadu
(čj. 428/94-ÚPV).
10. Poslanci byli seznámeni s dopisem
děkana právnické fakulty UK prof. JUDr. Dušana
Hendrycha, který se týká novely zákona
o vysokém školství (čj. 370/94-ÚPV).
11. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana René Štefka z Poličky,. který se
týká zákona o civilní službě
(čj. 361/94-ÚPV).
12. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana RNDr. Vladimíra Fučíka z Prahy 7, který
se týká soudnictví (čj. 421/94-ÚPV).
13. Poslanci byli seznámeni s projevem
předsedy SPD Rudolfa Scharpinga, přednesený
5.4.1994 v Praze.
14. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Adolfa Kurečky z Pardubic, který se týká
dodržování Ústavy (čj. 385/94-ÚPV).
15. Poslanci byli seznámeni s memorandem
krajanských spolků z různých států
(čj. 389/94-ÚPV).
16. Poslanci byli seznámeni s neoficiálním
překladem nařízení vlády Maďarské
republiky č. 74/94 o provádění zákona
XXIV z roku 1994 o předcházení a zabraňování
praní peněz
17. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Františka Zapletala z Ostravy, který se týká
soudnictví (čj. 397/94-ÚPV).
18. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana MUDr. Jiřího F. Novaka z Kanady, který
se týká restitucí (čj. 396/94-ÚPV).
19. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Jana Balíka z Prahy 4, který se týká
novely zákona o bankách (čj. 395/94-ÚPV).
20. Poslanci byli seznámeni s dopisem
poslance PSP Jana Krámka, který se týká
návrhu zákona o drahách (čj. 406/94-ÚPV).
21. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana K. Jandy z Prahy 2, který se týká problematiky
prostituce (čj. 419/94-ÚPV).
22. Poslanci byli seznámeni s dopisem
vedoucího Mezinárodní společnosti
pro uvědomování si Kršny pana Antonína
Valera, který se týká umožnění
registrace jako náboženské společnosti.
23. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Zdeňka Horáka z Chlumce nad Cidlinou, který
se týká restitučních zákonů
(čj. 382/94-ÚPV).
24. Poslanci byli seznámeni s dopisem
starosty obce Bratčice, který se týká
podpory zřízení okresu Čáslav
(čj. 414/94-ÚPV).
25. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Františka Černého z Val, který
se týká novelizace zákona o rodině
(čj. 418/94-ÚPV).
26. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Josefa Baťky ze Šumperka, který se týká
tvorby zákonů (čj. 422/94-ÚPV).
27. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Josefa Bílka z Kanady, který se týká
restitučních nároků (čj. 311/94-ÚPV).
28. Poslanci byli seznámeni s dopisem
prezidenta Českého klubu soukromých bezpečnostních
a detektivních služeb pana JUDr. Františka Brabce,
který se týká zákona o soukromých
bezpečnostních agenturách (čj. 424/94-ÚPV).
29. Poslanci byli seznámeni se zprávou
Nadace Tolernace "Zpráva o zákonu o českém
občanství - důsledky zákona o občanství
pro českou romskou komunitu" (čj. 410/94-ÚPV).
30. Poslanci byli seznámeni s materiálem
Národního informačního střediska
ČR - červen 1994.