Přítomni: | posl. posl. Marek BENDA, JUDr. Jiří BÍLÝ, ing. Viktor DOBAL, JUDr. František KAČENKA, Petr KOHÁČEK, MUDr. Milena KOLÁŘOVÁ, ing. Ivan MAŠEK, Eva MATOUŠKOVÁ, JUDr. Dalibor MATULKA, JUDr. Jan NAVRÁTIL, Miroslav NOVOTNÝ, JUDr. ing. Pavel PETRŽÍLEK, JUDr. Anna RÖSCHOVÁ, JUDr. Miloslav VÝBORNÝ, JUDr. Jiří VYVADIL, JUDr. Ondřej ZEMINA |
Omluveni: | 8.6.: posl. JUDr. Jan NAVRÁTIL |
po oba dny: posl. JUDr. Hana MARVANOVÁ, ing. Ladislav NEDOROST, JUDr. Libor NOVÁK | |
Hosté: | |
- ing. Jindřich VODIČKA - ministr práce a sociálních věcí | |
- JUDr. Jiřina VOŇKOVÁ - náměstkyně ministra práce a sociálních věcí | |
- JUDr. Jan KALVODA - místopředseda vlády |
a další hosté dle prezenčních
listin.
Schůzi výboru v 9.00 hod.
zahájil a řídil předseda ústavně
právního výboru JUDr. Miloslav VÝBORNÝ.
Schválený pořad schůze:
1. Vládní návrh zákona o důchodovém pojištění (tisk 1574)
2. Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňují některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o důchodovém pojištění (tisk 1674)
3. Vládní návrh zásad zákona o vysokém školství (tisk 1573)
4. Vládní návrh ústavního zákona o vytvoření vyšších územních samosprávných celků (tisk 1077)
5. Vládní návrh ústavního zákona o působnosti vyšších územních samosprávných celků (tisk 1129)
6. Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňují zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon, zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), zákon ČNR č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky, a zákon č. 189/1994 Sb., o vyšších soudních úřednících (tisk 1675)
7. Sdělení předsedy
výboru
K bodu 1:
Vládní návrh zákona
o důchodovém pojištění (tisk
1574) odůvodnil ministr práce a sociálních
věcí ing. Jindřich VODIČKA.
Zpravodajské zprávy přednesli
posl. Petr KOHÁČEK a JUDr. Jiří VYVADIL.
V obecné rozpravě posl. Matulka
mj. navrhl, aby po obecné rozpravě výbor
projednávání přerušil a návrh
zařadil na dubnovou schůzi výboru v roce
1996 (z 12 přítomných 2 hlasovali pro).
V rozpravě vystoupili posl. Kolářová,
Zemina, Röschová, Vyvadil, Matulka, Kačenka
a dr. Hájek z Českomoravské komory odborových
svazů.
Posl. Koháček na začátku
podrobné rozpravy předložil řadu pozměňovacích
návrhů (písemně).
V podrobné rozpravě vystoupil
posl. Vyvadil, který předložil řadu
pozměňovacích návrhů, mj. i
písemný pozměňovací návrh
- nový § 68.
Posl. Výborný vznesl k §
89 právní připomínku, že přiznaný
důchod za výsluhu let nelze odejmou. V orientačních
hlasování ze 13 přítomných
poslanců 10 hlasovalo pro.
Posl. Vyvadil navrhl přerušení
projednávání tohoto tisku s tím, že
do týdne předloží zpřesňující
znění § 108 (z 15 přítomných
7 hlasovalo pro).
Posl. Koháček závěrem
navrhl, aby výbor doporučil Poslanecké sněmovně
vyslovit souhlas s tiskem 1544 s přijatými připomínkami.
Posl. Vyvadil jako zpravodaj nedoporučil
výboru, aby Poslanecká sněmovna vyslovila
souhlas s tímto návrhem.
Posl. Zemina požádal o pětiminutovou
přestávku na schůzku poslanců ODS.
Při hlasování, aby
výbor doporučil Poslanecké sněmovně
vyslovit souhlas s předloženým návrhem
zákona z 16 přítomných poslanců
6 hlasovalo pro, 3 proti a 7 se zdrželo.
Při hlasování, aby
výbor nedoporučil Poslanecké sněmovně
vyslovit souhlas s předloženým návrhem
zákona z 16 přítomných poslanců
4 hlasovali pro, 6 proti a 6 se zdrželo.
Dále poslanci hlasovali o návrhu
poslance Matulky, aby tento návrh byl projednán
ve schůzi Poslanecké sněmovny v květnu
1996 (ze 16 přítomných poslanců 2
hlasovali pro, 7 proti a 7 se zdrželo).
Dále poslanci zmocnili zpravodaje,
aby dílčí přijatá usnesení
projednali na schůzce zpravodajů s tím, že
konečné usnesení výboru přijato
nebylo (ze 16 přítomných poslanců
10 hlasovalo pro a 6 se zdrželo).
Po odůvodnění ministra
práce a sociálních věcí ing.
Jindřicha Vodičky, zpravodajských zprávách
posl. Petra Koháčka a JUDr. Jiřího
Vyvadila a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I. při hlasování, aby
výbor doporučil Poslanecké sněmovně
vyslovit souhlas s předloženým návrhem
zákona z 16 přítomných poslanců
6 hlasovalo pro, 3 proti a 7 se zdrželo,
II. při hlasování,
aby výbor nedoporučil Poslanecké sněmovně
vyslovit souhlas s předloženým návrhem
zákona z 16 přítomných poslanců
4 hlasovali pro, 6 proti a 6 se zdrželo,
III. vyslovil souhlas s těmito připomínkami:
k § 5 odst. 1 písm. t)
- na konci čárku nahradit středníkem a doplnit slova "za poživatele plného invalidního důchodu se pro účely účasti na důchodovém pojištění považují též osoby, které nepobírají plný invalidní důchod, avšak splňují podmínky nároku na tento důchod a pobírají výsluhový příspěvek nebo příspěvek za službu podle zvláštních zákonů6),",
- odkaz 6 pod čarou zní:
"6) § 33 zákona č. 76/1959 Sb., o některých služebních poměrech vojáků, ve znění zákona č. 226/1992 Sb.
§ 116 až 119 zákona ČNR č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků Policie České republiky, ve znění zákona č. 26/1993 Sb.
§ 119 až 123 zákona č. 154/1994 Sb., o Bezpečnostní informační službě.",
- ostatní odkazy přečíslovat,
k § 16 odst. 4
- vložit první větu tohoto znění: "Vyloučenými dobami jsou před 1. lednem 1996 doby, které se podle předpisů platných před tímto dnem vylučovaly při zjišťování hrubých výdělků pro účely výpočtu průměrného měsíčního výdělku.",
- za slova "Vyloučenými dobami jsou" vložit slova "po 31. prosinci 1995",
- slova "a dobou" nahradit slovy
"nebo dobou",
k § 16 odst. 5
za slova "v odstavci 4" vložit
slova "větě druhé",
k § 19 odst. 1
v první větě slova
"vynásobený koeficientem" nahradit slovy
"vynásobeného koeficientem",
k § 34 odst. 2
na konec připojit větu: "Za
výkon výdělečné činnosti
se pro účely zvýšení procentní
výměry starobního důchodu nepovažují
doby pracovního volna bez náhrady příjmu
a neomluvené nepřítomnosti v práci
a doby uvedené v § 16 odst. 4 větě druhé
písm. a).",
k § 35 odst. 2
na konec připojit větu: "Ustanovení
§ 34 odst. 2 věty třetí platí
zde obdobně.",
k § 59 odst. 1
na konec připojit větu: "Má-li
oboustranně osiřelé dítě nárok
na dva sirotčí důchody, považuje se
pro účely věty první až třetí
za sirotčí důchod úhrn sirotčích
důchodů po úpravě podle věty
čtvrté.",
k § 71
vložit nový odst. 5, který
zní: "(5) Ke starobnímu, plnému invalidnímu
a částečnému invalidnímu důchodu
přiznanému po 31. prosinci 1995, na který
vznikl nárok před 1. lednem 1996, náleží
ode dne přiznání zvýšení
podle § 2 zákona č. 76/1995 Sb., o zvýšení
vyplácených důchodů a důchodů
přiznávaných v roce 1995; to však neplatí,
stanoví-li se výše starobního důchodu
podle § 72 odst. 1.",
k § 78
slova "dosáhl věku aspoň"
nahradit slovy "dosáhl alespoň věku",
§ 89 odst. 3 zní:
"(3) Částečný
invalidní důchod podle odstavce 1 nelze odejmout.",
k § 89 odst. 4 a 5
vypustit,
k § 97
vypustit slova "89 a",
§ 104 zní:
"Doba péče o dítě
před 1. lednem 1996 se hodnotí za podmínek
stanovených předpisy platnými před
tímto dnem jako náhradní doba (§ 13
odst. 2) v rozsahu stanoveném tímto zákonem
(§ 5 odst. 1 písm. r)); tato doba se v rozsahu, který
přesahuje náhradní dobu podle předpisů
platných před 1. lednem 1996, považuje za vyloučenou
dobu uvedenou v § 16 odst. 4 větě první.",
IV. zmocňuje zpravodaje výboru
posl. Petra Koháčka a JUDr. Jiřího
Vyvadila, aby ve spolupráci s legislativním odborem
Kanceláře Poslanecké sněmovny zpřesnili
legislativní odkazy,
V. zmocňuje zpravodaje výboru,
aby dílčí přijatá usnesení
k tisku 1574 projednali na schůzce zpravodajů s
tím, že konečné usnesení ústavně
právního výboru přijato nebylo.
K bodu 2:
Vládní návrh zákona,
kterým se mění a doplňují některé
zákony v souvislosti s přijetím zákona
o důchodovém pojištění (tisk
1674) odůvodnila náměstkyně ministra
práce a sociálních věcí JUDr.
Jiřina VOŇKOVÁ.
Zpravodaj posl. Petr KOHÁČEK
požádal, aby výbor projednával vládní
návrh ve znění pozměňovacích
návrhů, které písemně předložil
již na začátku jednání o tisku
1574 (z 12 přítomných poslanců 4 hlasovali
pro - návrh nebyl přijat).
V obecné rozpravě nikdo nevystoupil.
V podrobné rozpravě vystoupil
posl. Mašek, který výboru předložil
písemný pozměňovací návrh
k čl. III.
Posl. Vyvadil požádal o přerušení
na 15 minut na poradu opozičních poslanců.
Posl. Vyvadil poté přednesl
návrh, aby jednání o tisku 1674 bylo přerušeno
s tím, že nově navržený čl.
III by měl být projednán v politických
klubech.
Ministr práce a sociálních
věcí ing. Jindřich Vodička uvedl,
že přijetí nově navrženého
čl. III by podstatně změnilo navrhovanou
koncepci.
Poté poslanci přerušili
projednávání tohoto tisku (ze 16 přítomných
poslanců 12 hlasovali pro, 2 proti a 2 se zdrželi).
/V 15.45 hod. předseda výboru
dr. Výborný přerušil jednání
výboru, neboť v jednací síni bylo 9
poslanců (měly být projednávání
zásady zákona o vysokých školách
(tisk 1573)./
Po odůvodnění náměstkyně
ministra práce a sociálních věcí
JUDr. Jiřiny Voňkové, CSc., zpravodajské
zprávě posl. Petra Koháčka a po rozpravě
ústavně právní
výbor
přerušuje projednávání
návrhu zákona, kterým se mění
a doplňují některé zákony v
souvislosti s přijetím zákona o důchodovém
pojištění (tisk 1674).
K bodu 3:
Zpravodaj k vládnímu návrhu
zásad zákona o vysokém školství
(tisk 1573) posl. JUDr. Ondřej ZEMINA navrhl výboru,
aby přerušil projednávání těchto
zásad s tím, že vzhledem k časovému
zaneprázdnění výboru nebude v jejich
projednávání pokračovat (z 10 přítomných
poslanců 9 hlasovalo pro a 1 se zdržel.).
Na návrh zpravodaje posl. JUDr. Ondřeje
Zeminy a po obecné rozpravě
ústavně právní
výbor
přerušuje projednávání
vládního návrhu zásad zákona
o vysokém školství (tisk 1573) s tím,
že vzhledem k časovému zaneprázdnění
výboru nebude v jejich projednávání
pokračovat.
Dále posl. Zemina navrhl, aby vládní
návrh zákona o lesích a o změně
a doplnění některých zákonů
(lesní zákon) (tisk 1591) výbor na této
schůzi neprojednával, protože garanční
výbor tento tisk ještě neprojednal (ústavně
právní výbor dne 31. května 1995 přijal
usnesení, že přerušuje projednávání
tohoto návrhu do doby než bude známo stanovisko
zemědělského výboru Poslanecké
sněmovny Parlamentu (z 11 přítomných
poslanců 8 hlasovalo pro, 2 proti a 1 se zdržel).
K bodu 4:
Vládní návrh ústavního
zákona o vytvoření vyšších
územních samosprávných celků
(tisk 1077) odůvodnil místopředseda vlády
JUDr. Jan KALVODA.
Jednání se zúčastnili
náměstek Úřadu pro legislativu a veřejnou
správu JUDr. Pavel ZÁŘECKÝ a I. místopředseda
Poslanecké sněmovny PhDr. Jiří VLACH.
Zpravodajka posl. JUDr. Anna RÖSCHOVÁ
mj. požádala, aby výbor projednával
tisk 1077 ve znění zprávy stálé
komise Poslanecké sněmovny pro reformu veřejné
správy k vládnímu návrhu ústavního
zákona o vytvoření vyšších
územních samosprávných celků
(tisk 1077) a k vládnímu návrhu ústavního
zákona o působnosti vyšších územních
samosprávných celků (tisk 1129) (tisk 1768),
a to ve znění varianty č. 2.
v obecné rozpravě vystoupili
posl. Kolářová, Bílý, J. Ježek,
Röschová, Kačenka, Zemina, Matulka, Výborný,
a to opakovaně.
Na rozpravu reagoval místopředseda
vlády dr. Kalvoda.
Výbor hlasoval o návrhu posl.
Bílého, aby výbor po obecné rozpravě
přerušil své jednání o tisku
1077 do předložení vyjádření
vlády k tisku 1768 a do předložení finanční
rozvahy k ní a zprávy k tiskům 1077 a 1768
o jejich souladu s právy Evropských společenství
(z 11 přítomných 3 hlasovali pro).
Dále výbor vyslovil souhlas
s návrhem posl. Röschové, aby tisk 1077 byl
projednán ve znění tisku 1768 (z 11 přítomných
6 hlasovalo pro, 1 proti a 4 se zdrželi).
V podrobné rozpravě vystoupili
posl. Kolářová, Zemina, Röschová,
Dobal, Výborný, Mašek, Kačenka, Petržílek,
a to i opakovaně,
Poté výbor hlasoval o tisku
1077, resp. tisku 1768, ve znění přijatých
připomínek (z 12 přítomných
poslanců 6 hlasovalo pro, 2 proti a 4 se zdrželi).
Poté posl. Mašek předložil
návrh, aby výbor své jednání
přerušil, se kterým výbor vyslovil souhlas.
(Po polední přestávce
a po organizačním výboru se výbor
vrátil k projednávání tisku 1077.)
Posl. Mašek podal návrh na revokaci
posledního hlasování výboru (z 13
přítomných 10 hlasovalo pro).
Závěrem výbor doporučil
Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby vyslovila
souhlas s návrhem zákona, jak je uveden v usnesení
výboru č. 345 a zmocnil zpravodajku, aby spolu se
zpravodaji z ostatních výborů, které
návrh projednaly, vypracovali společnou zprávu,
která bude předložena schůzi Poslanecké
sněmovny (ze 14 přítomných 9 hlasovalo
pro, 3 proti a 2 se zdrželi).
Po odůvodnění místopředsedy
vlády JUDr. Jana Kalvody, zpravodajské zprávě
posl. JUDr. Anny Röschové a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I. doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s návrhem
ústavního zákona v tomto znění:
Parlament se usnesl na tomto ústavním
zákoně České republiky:
Na území České
republiky se vytvářejí vyšší
územní samosprávné celky:
1. Praha,
vymezený územím hlavního
města Prahy;
2. Středočeský,
vymezený územím okresů
Benešov, Beroun, Kladno, Kolín, Kutná Hora,
Mělník, Mladá Boleslav, Nymburk, Praha-východ,
Praha-západ, Příbram a Rakovník;
3. Jihočeský,
vymezený územím okresů
České Budějovice, Český Krumlov,
Jindřichův Hradec, Pelhřimov, Písek,
Prachatice, Strakonice a Tábor;
4. Západočeský,
vymezený územím okresů
Domažlice, Cheb, Karlovy Vary, Klatovy, Plzeň-město,
Plzeň-jih, Plzeň-sever, Rokycany, Sokolov a Tachov;
5. Severočeský,
vymezený územím okresů
Česká Lípa, Děčín, Chomutov,
Jablonec nad Nisou, Liberec, Litoměřice, Louny,
Most, Teplice a Ústí nad Labem;
6. Východočeský,
vymezený územím okresů
Havlíčkův brod, Hradec Králové,
Chrudim, Jičín, Náchod, Pardubice, Rychnov
nad Kněžnou, Semily, Svitavy, Trutnov a Ústí
nad Orlicí;
7. Jihomoravský,
vymezený územím okresů
Blansko, Brno-město, Brno-venkov, Břeclav, Hodonín,
Jihlava, Třebíč, Uherské Hradiště,
Vyškov, Znojmo a Žďár nad Sázavou;
8. Středomoravský,
vymezený územím okresů
Kroměříž, Olomouc, Prostějov,
Přerov, Šumperk, Vsetín a Zlín;
9. Moravskoslezský,
vymezený územím okresů
Bruntál, Frýdek-Místek, Jeseník, Karviná,
Nový Jičín, Opava a Ostrava-město.
Postavení hlavního města
Prahy stanoví zákon.
(1) Území vyšších
územních samosprávných celků
lze měnit pouze zákonem.
(2) Sídla vyšších
územních samosprávných celků
stanoví zákon.
Územím okresu se rozumí
územní obvod okresního úřadu
ke dni účinnosti tohoto zákona.
(1) O tom, zda vyšší územní
samosprávný celek ponese název země
nebo kraj, rozhoduje zastupitelstvo vyššího územního
samosprávného celku zvolené v prvních
volbách do zastupitelstva vyššího územního
samosprávného celku na svém prvním
zasedání.
(2) Nerozhodne-li zastupitelstvo vyššího
územního samosprávného celku o jeho
názvu na svém prvním zasedání,
stanoví je Parlament České republiky.
Tento ústavní zákon
nabývá účinnosti dnem vyhlášení.",
II. zmocňuje zpravodajku výboru,
aby spolu se zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena schůzi
Poslanecké sněmovny Parlamentu.
K bodu 5:
Vládní návrh ústavního
zákona o působnosti vyšších územních
samosprávných celků (tisk 1129) odůvodnil
náměstek Úřadu pro legislativu a veřejnou
správu JUDr. Pavel ZÁŘECKÝ.
Zpravodajka posl. JUDr. Anna RÖSCHOVÁ
mj. upozornila, že ústavně právní
výbor k zásadám k tomuto návrhu přijal
usnesení č. 219, kde zejména požadoval,
aby tato problematika byla řešena zákonem a
nikoliv zákonem ústavním.
Posl. Matulka navrhl orientační
hlasování, že se ústavně právní
výbor domnívá, že působnosti
vyšších územních samosprávných
celků mají být řešeny ústavním
zákonem (z 15 přítomných 1 hlasoval
pro).
Posl. Bílý navrhl orientační
hlasování, že působnosti vyšších
územně samosprávných celků
mají být řešeny pouze ústavním
zákonem (z 15 přítomných 1 hlasoval
pro).
Návrh posl. Maška vypustit slovo
"ústavní" byl přijat - tuto připomínku
promítnout do celého návrhu zákona.
Posl. Röschová předložila
výboru návrh, že nesouhlasí s tím,
aby působnosti vyšších územně
samosprávných celků v rozsahu obsaženém
v tisku 1129 byly řešeny ústavním zákonem
(z 15 přítomných 12 hlasovalo pro).
Výbor zmocnil zpravodajku, aby spolu
s legislativním odborem upravida znění části
čtvrté, páté, šesté, sedmé,
osmé, deváté a desáté, podle
platného znění právního řádu
(z 11 přítomných 7 hlasovalo pro).
Poté co zpravodajka dr. Röschová
předložila výboru návrh usnesení,
jímž by ústavně právní
výbor doporučil Poslanecké sněmovně,
aby tento návrh zákona schválila, výbor
se stal neusnášeníschopným.
K bodu 6:
Za účasti ministra spravedlnosti
jUDr. Jiřího Nováka výbor pokračoval
v projednávání vládního návrhu
zákona, kterým se mění a doplňují
zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon,
zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení
soudním (trestní řád), zákon
ČNR č. 283/1991 Sb., o Policii České
republiky, a zákon č. 189/1994 Sb., o vyšších
soudních úřednících (tisk 1675),
a to k čl. II (jednání bylo zahájeno
1.6.1995).
Posl. Vyvadil předložil písemné
změny § 88 trestního zákona a §
88, 151 a 209 trestního řádu.
V podrobné rozpravě podali
návrhy posl. Kačenka, Výborný, Vyvadil.
Poté výbor přijal tyto
další připomínky:
k čl. II
k bodu 10 - § 79a odst. 2
vyspustit slova "soudního nebo
správního",
k bodu 10 - § 79a
- vložit nový odst. 4 tohoto znění: "(4) Ten, jehož peněžní prostředky na účtu byly zajištěny má právo kdykoliv požádat .....
- dosavadní odst. 4 označit
jako odst. 5,
k bodu 10 - § 79a dosavadní odst. 4
slova "odstavce 1 a 3" nahradit
slovy "odstavce 1, 3 a 4",
za dosavadní bod 11 vložit nový body 12 tohoto znění:
"12. V § 88 odst. 1 se v poslední
větě slovo "Použití" nahrazuje
slovem "Provádění" a připojuje
se věta, která zní: "Zjistí-li
polidejní orgán při odposlechu a záznamu
telekomunikačního provozu, že obviněný
komunikuje se svým obhájcem, je povinen ihned přerušit,
záznam o jeho obsahu zničit a informace, které
se v této souvislosti dozvěděl, nijak nepoužít.".",
ostatní body přečíslovat,
za dosavadní bod 13 vložit nový bod tohoto znění:
"... V § 151 odst. 3 se na konci
připojuje věta: "Na návrh obhájce
může orgán činný v trestním
řízení přijmout opatření,
aby obhájci byla poskytnuta ještě před
skončením trestního stíhání
přiměřená záloha na odměnu
a náhradu hotových výdajů, jestliže
je to odůvodněno dobou trvání trestního
stíhání nebo jinými závažnými
důvody.".".
K bodu 7:Sdělení
předsedy výboru
1. Pracovní cesta na Slovensko se
odkládá na říjen t.r. - požádal
o to z pracovních důvodů předseda
ústavně právního výboru NR
SR dr. Tkáč - s dopisem dr. Tkáče
byli poslacni seznámeni.
2. Upozornil na seminář pro poslance, který se uskuteční ve dnech 15. a 16. června na téma "Cesta českého zákonodárství do Evropské unie" kde budou přednášet přední zahraniční a čeští právní experti o zkušenostech nových členských zemích.
Dne 15.6. se seminář koná v Lichtenštejnském paláci.
Omluvili se posl. Zemina, Kačenka,
Matoušková, Matulka.
3. Příští schůze
výboru se bude konat ve středu 21.6.1995 (event.
i 22.6.) v průběhu polední přestávky
schůze Poslanecké sněmovny Parlamentu, a
to pokračováním v projednávání
vládního návrhu zákona, kterým
se mění a doplňují zákon č.
140/1961 Sb., trestní zákon, zákon č.
141/1961 Sb., o trestním řízení soudním
(trestní řád), zákon ČNR č.
283/1991 Sb., o Policii České republiky, a zákon
č. 189/1994 Sb., o vyšších soudních
úřednících (tisk 1675).
4. Poslanci byli seznámeni s pracovním
návrhem rodiněprávní novely občanského
zákoníku.
5. Poslanci byli seznámeni s přehledem
světového tisku č. 114/95.
6. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana JUDr. Jana Štěpána z Poděbrad,
který se týká novely trestního zákona.
7. Poslanci byli seznámeni s dopisem
jednatele Klubu Polski v Praze, který se týká
různých her provozovaných Sazkou (čj.
216/95-ÚPV).
8. Poslanci byli seznámeni s dopisem
místostarosty Cechu odborníků pro bezpečnost
a hygienu práce panem ing. Jiří Typltem,
který se týká návrhu živnostenského
zákona (čj. 231/95-ÚPV).
9. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana dr. Víta Lepila z Brna, který se týká
porušení konkursní vyhlášky (čj.
235/95-ÚPV).
10. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Františka Flemra z Řevnic, který se týká
občanského zákona (čj. 236/95-ÚPV).
11. Poslanci byli seznámeni s dopisem
paní Kopecké z Českých Budějovic,
který se týká bezpečnostní
situace (čj. 237/95-ÚPV).
12. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Rudolfa Štursy z Brna (čj. 250/95-ÚPV).
13. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Josefa Fiedlera z Hradce Králové, který
se týká působení soudců (čj.
253/95-ÚPV).
14. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Antonína Kopeckého, t.č. ve vazbě
v Ruzyni, který se týká soudnictví
(čj. 254/95-ÚPV).
15. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana ing. Miloslava Laštovky z Chomutova, který se
týká zákona č. 72/1994 Sb. (čj.
261/95-ÚPV).
16. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Vojtěcha Volejníka z Prahy 7 (čj. 262/95-ÚPV).
17. Poslanci byli seznámeni s dopisem
viceprezidenta pro personalistiku a správu ČSA ing.
Jana Kubaty, který se týká návrhu
zákona o důchodovém pojištění
(čj. 263/95-ÚPV).
18. Poslanci byli seznámeni s dopisem
předsedy Odborového svazu dopravy pana františka
Klímy, který se týká návrhu
zákona o důchodovém pojištění
(čj. 264/95-ÚPV).
19. Poslanci byli seznámeni s dopisem
vedoucí hygienického odboru Okresní hygienické
stanice v Karlových Varech UDr. Jiřího Halamy,
který se týká návrhu zákona
o ochraně veřejného zdraví (čj.
265/95-ÚPV).
20. Poslanci byli seznámeni s dopisem
prezidenta Českého klubu soukromých bezpečnostních
a detektivních služeb JUDr. Františka Brabce,
který se týká stížnosti proti
nedomokratickému postupu posl. T. Svobody (čj. 266/95-ÚPV).
21. Poslanci byli seznámeni s dopisem
manželů Zehnalových z Přerova, který
se týká diskriminace tělesně postižených
(čj. 230/95-ÚPV).
22. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Vladimíra Čejky z Prahy 10, který se
týká novelizace vyhlášky č. 83/76
Sb. (čj. 225/95-ÚPV).
23. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Václava Zúry z Prahy 7, který se týká
zavedení trestu na vandalismus (čj. 219/95-ÚPV).
24. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana Jana Štěpána z Poděbrad, který
se týká návrhu zákona o poskytování
zdravotní péče (čj. 224/95-ÚPV).
25. Poslanci byli seznámeni s dopisem
ing. Bedřicha Masopusta z lázní Bohdaneč,
který se týká zákona č. 241/94
Sb. (čj. 228/95-ÚPV).
26. Poslanci byli seznámeni s dopisem
dr. Zdeňka Sušila z Brna, který se týká
restitučních zákonů (čj. 119/95-ÚPV).
27. Poslanci byli seznámeni s dopisem
JUDr. Zdeňka Tihelky z Prahy 7, který se týká
podnětu podle čl. 53 Ústavy (čj. 210/95-ÚPV).
28. Poslanci byli seznámeni s dopisem
paní JUDr. Jarmila vildové z Prahy 4, který
se týká finančních prokuratur (čj.
211/95-ÚPV).
29. Poslanci byli seznámeni s dopisem
paní Marie Žákové z Velkého Meziříčí,
který se týká odškodění
obětí nacismu (čj. 174/95-ÚPV).
30. Poslanci byli seznámeni s dopisem
paní Jarmily Polákové z Trmic, který
se týká odškodnění obětí
nacismu (čj. 229/95-ÚPV).
31. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana JUDr. Němečka, t.č. ve vazbě
v Ruzyni, který se týká vězeňství(čj.
223/95-ÚPV).
32. Poslanci byli seznámeni s dopisem
předsedy Lesního družstva "Malinová
stráň" pana františka Andryse, který
se týká návrhu lesního zákona
(čj. 221/95-ÚPV).
33. Poslanci byli seznámeni s dopisem
pana ing. Františka Holomka z Chrudimi, který se týká
rehabilitace (čj. 232/95-ÚPV).