Přítomni: | posl. Marek BENDA, JUDr. Jiří BÍLÝ, ing. Viktor DOBAL, JUDr. František KAČENKA, Petr KOHÁČEK, MUDr. Milena KOLÁŘOVÁ, JUDr. Hana MARVANOVÁ, Eva MATOUŠKOVÁ, JUDr. Dalibor MATULKA, JUDr. Jan NAVRÁTIL, JUDr. Libor NOVÁK, Miroslav NOVOTNÝ, JUDr. ing. Pavel PETRŽÍLEK, JUDr. Miloslav VÝBORNÝ, JUDr. Jiří VYVADIL, JUDr. Ondřej ZEMINA |
Omluveni: | 18.10. posl. Marek BENDA, JUDr. Jiří BÍLÝ, JUDr. Hana MARVANOVÁ, JUDr. Dalibor MATULKA, JUDr. Jiří VYVADIL |
po oba dny: posl. ing. Ivan MAŠEK, ing. Ladislav NEDOROST, JUDr. Anna RÖSCHOVÁ | |
Hosté: | |
- Milan UHDE - předseda Poslanecké sněmovny | |
- Hana LAGOVÁ - poslankyně PSP | |
- JUDr. Pavel ZÁŘECKÝ, CSc. - náměstek Úřadu pro legislativu a veřejnou správu |
a další hosté dle prezenčních
listin.
Schůzi výboru v 10.00 hod.
zahájil a řídil předseda ústavně
právního výboru JUDr. Miloslav VÝBORNÝ.
Schválený pořad schůze:
18.10.
1. Sdělení předsedy výboru
2. Návrh posl. H. Lagové a
dalších na vydání zákona, kterým
se mění zákon č. 65/1965 Sb., zákoník
práce, ve znění pozdějších
předpisů (tisk 1853)
19.10.
3. Návrh termínu a pořadu příští schůze výboru
4. Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 238/1992 Sb., o některých opatřeních souvisejících s ochranou veřejného zájmu (tisk 1504)
5. Návrh skupiny poslanců na vydání zákona o kolizi veřejného zájmu se zájmem osobním (tisk 297A)
6. Návrh poslanců V. Dobala a dalších na vydání zákona o opatřeních na ochranu veřejného zájmu (tisk 1386)
7. Dokončení projednání
jednotlivých neskončených bodů pořadu
80. a 81. schůze výboru ve schváleném
pořadí
K bodu 1:Sdělení
předsedy výboru
1. Předseda výboru informoval, že ve dnech 23. až 25. října se uskuteční společné jednání s ústavně právním výborem Národní rady Slovenské republiky v Dolní Malantě. Za ÚPV PSP se jednání zúčastní:
JUDr. Anna RÖSCHOVÁ místopředsedkyně výboru a vedoucí delegace
Marek BENDA
JUDr. Jiří BÍLÝ
JUDr. František KAČENKA
Eva MATOUŠKOVÁ
JUDr. ing. Pavel PETRŽÍLEK
Program:
- výměna informací o činnosti ústavně právních výborů
za PSP posl. JUDr. Anna RÖSCHOVÁ
- výměna informací o nových jednacích řádech parlamentů
za PSP posl. JUDr. Anna RÖSCHOVÁ
- výměna informací o připravovaných legislativních návrzích
za PSP posl. Marek BENDA
- výměna informací o připravovaných legislativních kodexech
za PSP posl. JUDr. Anna RÖSCHOVÁ
- výměna informací o postupu při harmonizaci národních právních řádů s právem Evropské unie - úloha parlamentů v procesu aplikace harmonizace národních práv s právem Evropské unie
za PSP posl. JUDr. František KAČENKA
- závěr
Pokud jde o dopravu a časový
program celého jednání, obdrží
poslanci další informace v sekretariátu ústavně
právního výboru.
2. Poslanci byli seznámeni s materiálem
Českého statistického úřadu
"Populační vývoj v ČR v roce
1994".
3. Poslanci byli seznámeni s dopisem
JUDr. ing. Romana Makariuse, CSc., z České provincie
Řádu sv. Augustina, který se týká
darovací smlouvy Náboženské matice (čj.
377/95-ÚPV).
4. Poslanci byli seznámeni s dopisem
paní Libuše Uhlířové z Olomouce,
který se týká Zpravodaje Bílého
kruhu bezpečí (čj. 378/95-ÚPV)
5. Poslanci byli seznámeni s dopisem
velvyslance ČR v Bruselu, který se týká
návštěv výborů PSP v orgánech
Evropské unie.
K bodu 2:Návrh
posl. H. Lagové a dalších na vydání
zákona, kterým se mění zákon
č. 65/1965 Sb., zákoník práce, ve
znění pozdějších předpisů
(tisk 1853)
Návrh odůvodnila členka
návrhové skupiny poslanců Hana Lagová.
Zpravodajskou zprávu přednesla
posl. MUDr. Milena Kolářová.
V obecné rozpravě vystoupili
posl. Výborný, Kolářová, Navrátil
a Koháček.
Na připomínky reagovala posl.
Hana Lagová.
V podrobné rozpravě nikdo
nevystoupil.
Závěrem zpravodajka navrhla, aby výbor nedoporučil Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s předloženým návrhem.
Z 10 přítomných poslanců
- 6 hlasovalo pro - Koháček, Kolářová, Novotný, Zemina, Novák, Matoušková;
- 1 proti - Navrátil;
- 3 poslanci nehlasovali - Petržílek,
Kačenka, Výborný.
Po odůvodnění členky
návrhové skupiny psolanců Hany Lagové,
zpravodajské zprávě posl. MUDr. Mileny Kolářové
a po rozpravě
ústavně právní
výbor
nedoporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s předloženým
návrhem.
K bodu 3:Návrh
termínu a pořadu příští
schůze výboru
Předseda výboru navrhl, aby
se 82. schůze ústavně právního
výboru konala ve středu 15. listopadu 1995.
Posl. Benda upozornil, že je třeba
počítat, že organizační výbor
přikáže výboru k projednání
vládní návrh zákona o provozování
soukromých bezpečnostních služeb a obdobných
činností a o změně a doplnění
zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském
podnikání (živnostený zákon),
ve znění pozdějších předpisů,
(zákon o soukromých bezpečnostních
činnostech) (tisk 1763).
Předseda výboru informoval
poslance, že návrh termínu a pořadu
83. schůze výboru bude odviset od výsledků
prvního čtení návrhů zákonů
v 36. schůzi Poslanecké sněmovny. Lze předpokládat,
že budou-li některé sněmovní
tisky přikázány 36. schůzí
k projednání ústavně právnímu
výboru, bude termín 83. schůze navržen
na 15.11. odpoledne, 16.11. a popř. 17.11.
Závěrem byl schválen
tento pořad 82. schůze výboru dne 15.11.1995:
9.00 hod.
6. Sdělení předsedy
9.30 hod.
7. Návrh státního rozpočtu
na rok 1996 - kapitola Úřad pro legislativu a veřejnou
správu České republiky
10.15 hod.
8. Návrh státního rozpočtu
na rok 1996 - kapitola Ministerstvo spravedlnosti
11.15 hod.
9. Návrh státního rozpočtu
na rok 1996 - kapitola Ústavní soud
13.00 hod.
10. Návrh termínu a pořadu
příští schůze výboru
13.30 hod.
11. Dokončení projednání
jednotlivých neskončených bodů pořadu
82. schůze výboru ve schváleném pořadí
Z 8 přítomných poslanců
- 7 hlasovalo pro - Vyvadil, Výborný, Koháček, Kolářová, Novotný, Zemina, Moušková;
- 1 nehlasoval - Bílý.
K bodu 4:Vládní
návrh zákona, kterým se mění
a doplňuje zákon ČNR č. 238/1992 Sb.,
o některých opatřeních souvisejících
s ochranou veřejného zájmu (tisk 1504)
Jednání výboru byl
přítomen předseda Poslanecké sněmovny
PhDr. Milan Uhde.
Předseda výboru navrhl, aby
za základ jednání byl vzat návrh pracovní
skupiny pro přípravu zákona o střetu
zájmů, který byl poslancům předložen
prostřednictvím předsedy Poslanecké
sněmovny (z 11 přítomných poslanců
10 hlasovalo pro).
Za omluvenou zpravodajku posl. JUDr. Annu
Röschovou byli na návrh posl. Vyvadila zvoleni zpravodaji
posl. JUDr. František Kačenka a JUDr. Ondřej
Zemina (z 11 přítomných poslanců 11
hlasovalo pro).
Výbor na návrh předsedy
výboru JUDr. Miloslava Výborného souhlasil
s tím (vzhledem k tomu, že na schůzi v tu chvíli
nebyl přítomen žádný z místopředsedů),
aby jednání řídil v nepřítomnosti
předsedy výboru poslanec Petr Koháček.
Vládní návrh zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
ČNR č. 238/1992 Sb., o některých opatřeních
souvisejících s ochranou veřejného
zájmu (tisk 1504) odůvodnil náměstek
Úřadu pro legislativu a veřejnou správu
JUDr. Pavel Zářecký, CSc.
Zpravodajské zprávy přednesli
posl. Kačenka a Zemina.
V povšechné rozpravě
vystoupili posl. Výborný, Navrátil, Vyvadil,
Zemina, Koháček, Uhde, Dobal, Matulka, a to i opakovaně.
Na připomínky reagoval náměstek
Úřadu pro legislativu a veřejnou správu
dr. Zářecký.
V podrobné rozpravě vystoupili
posl. Dobal, Vyvadil, Benda, Výborný, Matulka, Kačenka,
Novotný, Zemina, Kolářová, Navrátil,
a to i opakovaně.
Po obsáhlé podrobné
rozpravě poslanci navrhli toto znění zákona:
kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 238/1992 Sb.,
o některých opatřeních
souvisejících s ochranou veřejného
zájmu
Parlament se usnesl na tomto zákoně
České republiky:
Zákon České národní
rady č. 238/1992 Sb., o některých opatřeních
souvisejících s ochranou veřejného
zájmu, se mění a doplňuje takto:
1. K názvu zákona se na konci
připojují tato slova: "(zákon o střetu
zájmů)".
2. Úvodní věta a §
1 až 17 se nahrazují novými § 1 až
9, které včetně nadpisů znějí:
(1) Veřejnými funcionáři
se pro účely tohoto zákona rozumějí
poslanci a senátoři, členové vlády
a jejich náměstci a vedoucí ústředních
správních úřadů, v jejichž
čele není člen vlády,1)
a jejich náměstci (dále jen "veřejný
funkcionář").
(2) Střetem veřejného
zájmu se zájmem osobním se rozumí
takové jednání, popřípadě
opomenutí veřejného funkcionáře,
které ohrožuje důvěru v jeho nestrannost
nebo při němž veřejný funkcionář
zneužívá svého postavení k získání
neoprávněného prospěchu pro sebe nebo
jinou fyzickou či právnickou osobu (dále
jen "střet zájmů").
1) §
2 odst. 1 zákona ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení
ministerstev a jiných ústředních orgánů
státní správy České republiky,
ve znění pozdějších předpisů.
(1) Veřejný funkcionář nesmí využívat svého postavení, pravomoci nebo informací získaných při výkonu své funkce k získání neoprávněných výhod pro sebe nebo jinou osobu, zejména za tím účelem nesmí
a) osobně po dobu výkonu své funkce jednat za sebe nebo jinou osobu vůči státu, státní nebo převážně státem spravované právnické osobě v obchodních záležitostech,
b) odvolávat se na svou funkci v záležitostech, které souvisejí s výkonem jeho jiné činnosti (zejména zaměstnání, nebo podnikání),
c) umožnit
uvedení svého jména nebo vyobrazení
k reklamním účelům za úplatu
nebo za jiný majetkový prospěch.
(2) Člen vlády a jeho náměstek, vedoucí ústředního správního úřadu, v jehož čele není člen vlády, a jeho náměstek nesmí
a) provozovat nebo vykonávat podnikatelskou nebo jinou samostatnou výdělečnou činnost,
b) být
výdělečně činný v pracovněprávním,
služebním či obdobném poměru,
nejde-li o poměr, v němž působí
jako veřejný funkcionář.
(3) Poslanec a senátor nesmí
vykonávat vedoucí funkci na ústředním
správním úřadě, s výjimkou
funkce ministra či vedoucího ústředního
správního úřadu, v jehož čele
není člen vlády, a jejich náměstka.
(4) Omezení uvedená
v odstavci 2 se nevztahují na činnost vědeckou,
pedagogickou, publicistickou, literární, uměleckou
nebo sportovní, nejde-li o vlastní podnikání
v těchto oborech, a na správu vlastního majetku.
(5) Veřejní funkcionáři
uvedení v odstavci 2 musí činnosti tam uvedené
v nejkratší možné době, poté
zanechat do 15 dnů ode dne, kdy začali vykonávat
veřejnou funkci.
(6) Veřejný funkcionář
je v průběhu jednání státního
orgánu, ve kterém může vystupovat
v rozpravě, předkládat návrhy nebo
hlasovat, povinen písemně nebo ústně
oznámit jemu známý finanční
zájem nebo prospěch, který měl, má
nebo případně může očekávat
on nebo osoba jemu blízkáx) v
souvislosti s výsledkem projednávané záležitosti.
x) § 116 občanského
zákoníku.
(1) Veřejný funcionář je povinen písemně oznámit, zda on sám nebo osoba jemu blízká
a) provozuje podnikatelskou nebo jinou samostatnou výdělečnou činnost podle zvláštního předpisu, s výjimkou činnosti vědecké, pedagogické, publicistické, literární, umělecké nebo sportovní, nejde-li o vlastní podnikání v těchto oborech, a správy vlastního majetku,
b) je členem řídícího, dozorčího nebo kontrolního orgánu právnické osoby zřízené za účelem podnikání,
c) vykonává výdělečnou činnost v pracovním, služebním či obdobném poměru, nejde-li o poměr, v němž působí jako veřejný funkcionář.
Tyto údaje uvede veřejný
funkcionář odděleně za sebe a za každou
blízkou osobu.
(2) Písemné oznámení
o činnostech podle odstavce 1 doručí veřejný
funkcionář předsedovi Poslanecké sněmovny,
a jde-li o senátora, předsedovi Senátu, bez
zbytečného průtahu, nejpozději však
do 30 dnů, vždy po jejím zahájení
či ukončení. Předseda komory předá
oznámení mandátovému a imunitnímu
výboru komory, jejímž je předsedou.
návrhu zákona)
(1) Veřejný funkcionář
je povinen každý rok písemně oznámit
příjmy a jiné majetkové výhody,
včetně příjmů a jiných
majetkových výhod osob blízkých, přijaté
v příslušném kalendářním
roce za dobu výkonu veřejné funkce,
a další údaje o vlastním majetku a majetku
blízkých osob, uvedené v odstavci 2 (dále
jen "majetkové přiznání").
(2) V písemném majetkovém přiznání veřejný funkcionář uvede odděleně za sebe a za každou blízkou osobu
a) zdroj, druh a výši příjmů z činností uvedených v § 3 odst. 1, včetně příjmů z činnosti vědecké, pedagogické, publicistické, literární, umělecké nebo sportovní,
b) zdroj, druh a výši příjmů z cenných papírů, dividend, tantiem, úroků a nájmů,
c) druh a výši majetkové nebo finanční účasti na podnikání jiné fyzické nebo právnické osoby,
d) zdroj, druh a výši přijatých darů a jiných majetkových výhod, než jsou uvedeny pod písmeny a) až c), pokud v příslušném kalendářním roce jejich celková hodnota přesáhla u něho, popřípadě u blízké osoby, po odpočtu náležitostí za výkon veřejné funkce, výši měsíční platové základny poslance,2)
e) druh, počet a stav nemovitostí a právní vztah k nim,
f) druh, datum a stručný popis převodu cenných papírů nebo nemovitostí,
g) druh, výši a původ
dluhů nebo zdroj úvěrů a datum vzniku
takových závazků, pokud v příslušném
kalendářním roce přesáhly v
úhrnu částku 50 000 Kč.
(3) Písemné majetkové přiznání podle odstavců 1 a 2 doručí veřejný funkcionář předsedovi Poslanecké sněmovny, a jde-li o senátora, předsedovi Senátu, do konce března následujícího roku. Předseda komory je předá mandátovému a imunitnímu výboru komory, jejímž je předsedou.
ďďďďďďďďďďďďďďďďďďďď
2) §
3 odst. 3 a § 8 zákona č. /1995 Sb., o platu
a dalších náležitostech spojených
s výkonem funkce představitelů státní
moci a některých státních orgánů
a soudců.
Evidenci oznámení o činnostech
podle § 3 a majetkových přiznání
podle § 4 vede a jejich úschovu zajišťuje
mandátový a imunitní výbor příslušné
komory Parlamentu.
(1) Mandátový a imunitní
výbor příslušné komory Parlamentu
je oprávněn přezkoumávat, zda údaje
v oznámeních o činnostech a majetkových
přiznáních jsou uvedeny pravdivě a
úplně, a to za součinnosti příslušných
daňových a finančních orgánů.
Za tím účelem je výbor zejména
oprávněn požadovat od uvedených orgánů
potřebné informace a vysvětlení, popřípadě
požadovat na těchto orgánech ověření,
zda příslušné údaje v oznámení
o činnostech nebo majetkovém přiznání
odpovídají údajům v jejich dokumentaci.
(2) Členové mandátového
a imunitního výboru jsou povinni zachovávat
mlčenlivost o skutečnostech, o nichž se dověděli
při výkonu činnosti podle odstavce 1.
(1) Řízení o návrhu
na rozhodnutí, zda veřejný funkcionář
porušil ustanovení tohoto zákona, provádí
příslušný mandátový a
imunitní výbor na návrh poslance nebo senátora.
(2) Návrh se podává
tomu mandátovému a imunitnímu výboru,
který je příslušný k řízení
o něm. Mandátový a imunitní výbor
Poslanecké sněmovny je příslušný
k řízení o návrhu směřujícím
proti veřejnému funkcionáři, který
není senátorem. Směřuje-li návrh
proti senátorovi, je příslušný
k řízení mandátový a imunitní
výbor Senátu. Řízení je zahájeno
doručením návrhu příslušnému
mandátovému a imunitnímu výboru.
(3) V prvním stupni rozhoduje mandátový
a imunitní výbor příslušný
podle odstavce 2. Návrh projedná v neveřejném
jednání.3) Veřejnému
funkcionáři poskytne mandátový a imunitní
výbor možnost, aby se na jednání výboru
vyjádřil a obhájil. Z jednání
jsou vyloučeni členové, jichž se řízení
týká. Směřuje-li návrh
proti členovi příslušného mandátového
a imunitního výboru, není tento člen
oprávněn hlasovat. Členové výboru
a další osoby, které se zúčastní
se souhlasem výboru jeho jednání, jsou povinni
zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o
nichž se při jednání dozvědí.
(4) Po projednání návrhu
mandátový a imunitní výbor rozhodne
usnesením zpravidla nejpozději do 30 dnů
od zahájení řízení a doručí
je neprodleně veřejnému funkcionáři,
proti němuž návrh směřoval, navrhovateli
a předsedovi příslušné komory.
Obsahem rozhodnutí je výrok, že veřejný
funkcionář, proti němuž návrh
směřoval, porušil nebo porušuje tento
zákon a v čem, či nikoliv. Rozhodnutí
musí být odůvodněno.
(5) Proti rozhodnutí mandátového
a imunitního výboru se může odvolat
pouze veřejný funkcionář, proti němuž
návrh směřoval, a to do 15 dnů od
doručení rozhodnutí, ke komoře Parlamentu,
jejíž mandátový a imunitní výbor
rozhodl v prvním stupni. Písemné odvolání
podává předsedovi příslušné
komory Parlamentu. Komora Parlamentu projedná odvolání
ve veřejném jednání a svým
usnesením rozhodnutí mandátového a
imunitního výboru potvrdí, pozmění
nebo zruší a řízení zastaví
nebo rozhodnutí zruší a věc vrátí
mandátovému a imunitnímu výboru k
novému projednání.
(6) Rozhodnutí mandátového a imunitního výboru, proti němuž nebylo ve lhůtě podle odstavce 5 podáno odvolání k příslušné komoře Parlamentu, a rozhodnutí, potvrzené nebo pozměněné příslušnou komorou Parlamentu, nabývají právní moci.
---------------
3) §
34 a násl., § 45 odst. 2 a § 126 zákona
č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké
sněmovny.
(1) Je-li obsahem rozhodnutí mandátového
a imunitního výboru výrok, že veřejný
funkcionář poručil nebo porušuje tento
zákon a v čem, oznámí obsah tohoto
výroku předseda příslušné
komory na nejbližší veřejné schůzi
této komory.
(2) Veřejný funkcionář
je povinen zanechat bez zbytečného průtahu
jednání (opomenutí), která jsou v
rozporu s tímto zákonem, a oznámit to písemně
předsedovi příslušné komory Parlamentu.
Pokud předseda komory neobdrží toto písemné
prohlášení nejpozději do 15 dnů
od právní moci rozhodnutí (odstavec 1), oznámí
na nejbližší veřejné schůzi
komory, pokud ani do té doby písemné prohlášení
neobdržel, že je nutno mít zato, že veřejný
funkcionář i nadále opětovně
porušuje zákon o střetu zájmů.
(3) Směřoval-li návrh
proti předsedovi komory Parlamentu, zastupuje jej v činnosti
podle § 8 místopředseda příslušné
komory.
Mandátový a imunitní
výbor příslušné komory Parlamentu
může svým usnesením vydat doporučené
vzory oznámení o činnostech podle §
3 a majetkového přiznání podle §
4. Pro poslance a senátory může příslušná
komora Parlamentu svým usnesením tyto vzory prohlásit
za závazné.
Zákoník práce č.
65/1965 Sb., ve znění zákona č. 88/1968
Sb., zákona č. 153/1969 Sb., zákona č.
100/1970 Sb., zákona č. 20/1975 Sb., zákona
č. 72/1982 Sb., zákona č. 111/1984 Sb., zákona
č. 22/1985 Sb., zákona č. 52/1987 Sb., zákona
č. 98/1987 Sb., zákona č. 188/1988 Sb., zákona
č. 3/1991 Sb., zákona č. 297/1991 Sb., zákona
č. 231/1992 Sb., zákona č. 264/1992 Sb.,
zákona České národní rady č.
590/1992 Sb., zákona České národní
rady č. 37/1993 Sb. a zákona č. 74/1994 Sb.,
se doplňuje takto:
1. § 73 se doplňuje odstavcem 6, který včetně poznámky č. 20a) zní:
"(6) Ustanovení odstavců
2 až 5 se použijí, pokud zvláštní
zákon nestanoví jinak.20a)
20a) Zákon
ČNR č. 238/1992 Sb., o některých opatřeních
souvisejících s ochranou veřejného
zájmu, ve znění zákona č. .../1995
Sb., (zákon o střetu zájmů).".
2. § 75 se doplňuje odstavcem
4, který zní:
"(4) Ustanovení odstavců
2 a 3 se použijí, pokud zvláštní
zákon nestanoví jinak.20a)".
(1) Veřejní funkcionáři
uvedení v § 2 odst. 2, kteří vykonávají
činnost tam uvedenou v době nabytí účinnosti
tohoto zákona, musí této činnosti
zanechat v nejkratší možné době.
(2) Veřejní funkcionáři
uvedení v § 3 odst. 1, kteří vykonávají
činnosti tam uvedené v době nabytí
účinnosti tohoto zákona, jsou povinni doručit
písemné oznámení o jejich výkonu
v nejbližší možné době.
(3) Při projednávání
a posuzování návrhů podle § 12
a násl. zákona č. 238/1992 Sb., podaných
před účinností tohoto zákona,
se postupuje podle dosavadního předpisu. Veškerou
evidenci a doklady o ukončeném projednávání
těchto návrhů předá předseda
Poslanecké sněmovny mandátovému a
imunitnímu výboru Poslanecké sněmovny.
Tento zákon nabývá
účinnosti dnem 1. ledna 1996."
Závěrem zpravodaj posl. JUDr.
František Kačenka navrhl výboru, aby nedoporučil,
aby Poslanecká sněmovna přijala tento zákon,
dále, aby výbor zmocnil zpravodaje k vypracování
společné zprávy výborů.
Dále posl. Benda, Výborný
a Koháček se vyslovili v tom smyslu, že některé
přijaté připomínky nejsou akceptovatelné,
protože jsou v rozporu s Ústavou.
Pro návrh vyslovený zpravodajem posl. Kačenkou, aby výbor nedoporučil Poslanecké sněmovně, aby vyslovila souhlas s předloženým návrhem, z 11 přítomných poslanců
- 7 hlasovalo pro - Bílý, Kačenka, Výborný, Koháček, Kolářová, Novotný, Benda;
- 1 proti - Matulka;
- 3 nehlasovali - Vyvadil, Dobal, Matoušková.
Po úvodním slově náměstka
Úřadu pro legislativu a veřejnou správu
JUDr. Pavla Zářeckého, CSc., zpravodajských
zprávách posl. JUDr. Františka Kačenky
a JUDr. Ondřeje Zeminy a po rozpravě
ústavně právní
výbor
nedoporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby vyslovila souhlas s předloženým
návrhem.
K bodům 5, 6 a 7:Návrh
skupiny poslanců na vydání zákona
o kolizi veřejného zájmu se zájmem
osobním (tisk 297A)
Návrh poslanců V. Dobala a
dalších na vydání zákona o opatřeních
na ochranu veřejného zájmu (tisk 1386)
Dokončení projednání
jednotlivých neskončených bodů pořadu
80. a 81. schůze výboru ve schváleném
pořadí
Posl. Benda navrhl, aby tisky 297A a 1386
byly vypuštěny z pořadu schůze dne 19.10.
- Návrh nebyl přijat (4 hlasovali pro).
Předseda výboru svolal schůzi
výboru na pátek 20.10. v 9.00 hod.
Posl. Benda doporučil revokovat toto
usnesení, protože by se výbor 20.10. nesešel
a navrhl tyto body vypustit z programu 81. schůze výboru
(z 10 přítomných poslanců 9 hlasovalo
pro).
Předseda výboru dr. Výborný
oznámil, že bod 7 se vypouští, protože
takový bod k doprojednání není.