PARLAMENT ČESKÉ REPUBLIKY

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

I. volební období

(VII. volební období ČNR)

Výbor pro sociální politiku a zdravotnictví

Usnesení č. 169/1995

ze dne 20. ledna 1995

 

K vládnímu návrhu zákona o regulaci reklamy (tisk 1289)

 

Po odůvodnění ředitelem ing. Z. KRULIŠEM, CSc., a Dr. V. BÁRTÍKEM, zástupců Ministerstva hospodářství, zpravodajské zprávě posl. MUDr. J. JANEČKA a po rozpravě

výbor pro sociální politiku a zdravotnictví

I. doporučuje

Poslanecké sněmovně, aby vyslovila souhlas s vládním návrhem zákona o regulaci reklamy (tisk 1289 s těmito připomínkami:

k § 1

§ 1 nahradit novým zněním:

"Obecná ustanovení

§ 1

(1) Reklamou se pro účely tohoto zákona rozumí přesvědčovací proces, kterým jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo jiných výkonů či hodnot prostřednictvím komunikačních médií.

(2) Komunikačními medii se pro účely tohoto zákona rozumí televize, rozhlas, audiovizuální nosiče, periodický tisk 1) a neperiodické publikace 2), dopravní prostředky, plakáty a letáky, jakož i dalí komunikační prostředky umožňující přenos informací.";

- odkaz 1) pod čarou zní: " 1) Zákon č, 81/1966 Sb., o periodickém tisku a o ostatních hromadných informačních prostředcích, ve znění zákona č. 281/1991 Sb.";

- odkaz 2) pod čarou zní: "2) § 1 zákona ČNR č. 106/1991 Sb., o neperiodických publikacích, ve znění zákona ČNR č. 281/1991 Sb.";

- ostatní odkazy přečíslovat;

k § 3

vypustit § 3, ostatní paragrafy přečíslovat;

k § 5

odst. 1, písm. c) původní text nahradit novým zněním:

"c) léčivé přípravky obsahující omamné, psychotropní a ostatní návykové látky,";

odst. 3, vložit nové písmeno d) tohoto znění:

"d) upozornění, že používání léčivého přípravku nebo prostředku zdravotnické techniky může být spojeno s nežádoucími účinky, které je možno konzultovat

s lékařem nebo lékárníkem.";

vložit nový odst. 6 tohoto znění:

"(6) zákaz reklamy uvedený v odst, 1 písm. b), c) a d) se nevztahuje na reklamu uvedenou v odborných audiovizuálních pořadech, odborném tisku, a v odborných neperiodických publikacích, určených pro zdravotnické pracovníky a veterinární lékaře. Tuto reklamu mohou výhradně rozšiřovat výrobci a distributoři léčivých přípravků a prostředků zdravotnické techniky a jejich zástupci.";

k § 7

původní znění písm. c) nahradit novým zněním:

"c) okresní živnostenské úřady, příslušné podle sídla toho, kdo rozšiřuje reklamy v ostatních případech.";

Obecná připomínka

v souvislosti s přijatými pozměňovacími návrhy výbor doporučuje upravit závěrečné ustanovení § 9;

II. zmocňuje

předsedu výboru a zpravodaje, aby přenesli stanovisko výboru do společné zprávy, která bude předložena schůzi PSP.

 

Eva FISCHEROVÁ, v.r.

MUDr. Martin SYKA, v.r.

ověřovatelka výboru

předseda výboru

 



Přihlásit/registrovat se do ISP