Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

I. volební období

(VII. volební období ČNR)

výbor pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu

Usnesení č. 292/1995

ze dne 2. 2. 1995

 

k vládnímu návrhu zákona o regulaci reklamy (tisk 1289)

 

Výbor po odůvodnění nám. Kruliše (MH), zpravodajské zprávě posl. Řezníčka a rozpravě

I. doporučuje Poslanecké sněmovně vyslovit souhlas s návrhem zákona o regulaci reklamy s těmito připomínkami:

- v § 1 odst. 2 za slova "informační prostředky" doplnit slova "včetně reklamního vysílání v rozhlase a televizi"

- v § 3 odst. 2 písm. a) vypustit slova "blízké nebo jim"

- v § 4 písm. a) vypustit slova "blízké nebo jim"

- v § 5 odst. 3 písm. b) vypustit, písm. c) přeznačit

- v § 5 odst. 4 doplnit na konci slova "včetně reklamního vysílání v rozhlase a televizi"

- v § 8 odst. 4 vypustit slovo "může" a nahradit slovem "vyžádá"

- § 2 odst. 3 zní:

"(3) Reklamy určené dětem, nebo v nichž vystupují děti, pokud podporují chování ohrožující jejich zdraví, psychický nebo morální vývoj, se zakazují."

- celý text zákona uvedený v tisku 1289 označit jako čl. I. a vložit nový čl. II.

- Čl. II zní:

"zákon č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a TV vysílání v platném znění se mění a doplňuje takto:

- v § 6 odst. 2 písm. b) se vypouštění slova "pořadů složených ze samostatných částí nebo"

- v § 6 se vkládá nový odst. 3

"(3) Držitel licence k televiznímu vysílání je oprávněn přerušovat vysílání kinematografického a televizního filmu (s výjimkou pořadů dokumentárních), pokud trvá včetně zařazené reklamy déle než 45 minut, jednou během každého dovršeného 45ti minutového časovém úseku. Další přerušení je přípustné, jestliže trvání takového filmu je všetně zařazené reklamy nejméně o 20 minut delší než dva či více dovršených 45ti minutových časových úseků. Nedotčena zůstávají práva chráněná podle autorského zákona" - doplnit odkaz

- § 5 odst. 1 vypustit písm. d) - ostatní přečíslovat

- § 5 vložit nový odst. 6

"(6) Zákaz reklamy uvedený v odst. 1 písm. b), c), d) a e) se nevztahuje na reklamu uvedenou v odborných audiovizuálních pořadech, odborném periodickém tisku a v odborných neperiodických publikacích, určených pro zdravotnické pracovníky a veterinární lékaře. Tuto reklamu mohou výhradně rozšiřovat výrobci a distributoři léčivých přípravků a prostředků zdravotnické techniky a jejich zástupci.",

II. pověřuje zpravodaje, aby se zúčastni schůzky zpravodajů k vypracování společné zprávy, která bude předložena schůzi Poslanecké sněmovny.

 

Eduard Zeman, v.r.

František Kozel, v.r.

ověřovatel-tajemník

předseda

výboru pro vědu, vzdělání,

výboru pro vědu, vzdělání,

kulturu, mládež a tělovýchovu

kulturu, mládež a tělovýchovu

 



Přihlásit/registrovat se do ISP