Parlament České republiky
POSLANECKÁ SNĚMOVNA
1994
I. volební období
(VII. volební období ČNR)
výbor pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu
Zápis
42. schůze výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu, konané dne 19. a 20. října 1994 od 9.00 hod. v budově Poslanecké sněmovny Parlamentu, Sněmovní 4, Praha 1, v místnosti č. 106/1. patro
Říjen
Jednání řídil předs. Kozel
K programu: dle pozvánky (8 pro)
Ještě před zahájení jednání upozornil předs. Kozel na materiály zaslané ministrem obrany, které jsou předloženy ke kolování
K bodu 1 - návrh rozpočtu MK na rok 1995 - kapitola 334
Tento bod odůvodnil nám. Prokop, řed. Vlášek a ing. Vyhnálková, za MF ing. Kozlová a ing. Jancová, zpravodajskou zprávu přednesl posl. Řezníček, který uvedl, že materiál je podrobný a je znatelné zacílení na oblast památkové péče na úkor ostatních odvětví a závěrem navrhl usnesení vyslovit souhlas s tímto materiálem.
Rozprava :
posl. Pavlíková - částka na kulturu je velmi malá, zasadilo se MK o vyšší částku ze SR?
předs. Kozel - upozornil na problematiku záměny a vývozu kulturních památek (včetně odcizených) zejména ve vztahu s neprovázaností jejich ochrany i ve vztahu k celním orgánům a k evidenci mobiliářů, rovněž upozornil na nedostatečnou ochranu
nám. Prokop upozornil na tu skutečnost, že rozpočet se neustále tvoří stejným způsobem a to tak, že se indexuje stávající stav, domnívá se, že by se měl změnit systém tvorby SR
posl. Nováková - částka SR určená na kulturu je zcela nedostatečná, postrádá u příloh příjmovou část
předs. Kozel - požaduje na příští jednání doplnění zvláštní části rozpočtu o specifikaci pracovníků vzhledem k nárustu platů
posl. Přibáň - postrádá informaci o tom, jak se bude MK nějakým způsobem "zeštíhlovat"
posl. Koronthály - doporučuje v usnesení ustanovení - výbor doporučuje změnu tvorby rozpočtu jako podnět pro RV
řed. Vlášek - rozčlenění na umělecké a provozní profese MK dodá na příští jednání
předs. Kozel - výbor požaduje u příloh také příjmovou část a rouvněž rozdělení částky 50 mil. na zabezpečení
ing.Vyhnálková - část 50 mil. je určena pouze na elektronický zabezpečovací systém, systém ISO (informační /Identifikační/ systém ochrany) se nerozvíjí, neboť není dostatek finančních prostředků
posl. Pavlíková - postrádá zejména finance na oblast regenerace historických měst a sídel a na systém ISO
Shrnutí :
1. MK dodá na příští jednání
a) informaci o systému ochrany ISO, který urychleně identifikuje konkrétní památku nebo předmět
b) specifikaci pracovníků - umělecké a provozní profese
c) příjmovou část zvláštní části
2. výbor požaduje informaci pana ministra ve věci
a) změna správy hradů a zámků
b) "zeštíhlení" MK
c) příprava vládního usnesení ve věci ISO
- výbor doporučuje do usnesení přijmout návrh RV na změnu systému a metodiky vypracovávání rozpočtu
bod přerušen
K bodu 2 - návrh rozpočtu SF pro podporu a rozvoj české kinematografie
Tento bod odůvodnil nám. Prokop, řed. Vlášek, za Radu Fondu se jednání zúčastnil p. Dohnal, zpravodajskou zprávu přednesl posl. Zeman
Rozprava:
posl. Zeman - jsou nějaké majetkové účasti na podnikání práv. osob ve filmovém průmyslu?
další zdroje příjmů - jedná se o pouze výnos z prodeje nemovitostí
dotace a půjčky - jaký klíč bude pro přidělení
nám. Prokop - k majetkové účasti - jde o KF a.s.
řed. Vlášek - částku 55 mil. vymáhá Unie filmových distributorů
p. Dohnal - kriteria jsou a) umělecká a b) návratnost vkladu
posl. Zeman - návrh usnesení - výbor bere na vědomí
posl. Řezníček - výbor žádá RV, aby nalezl prostředky ve výši 30 mil. Kč pro posílení rozpočtu (dotaci)
posl. Koronthály - procedurální návrh - všechny kapitoly rozpočtů přerušit
jednání přerušeno
K bodu 3 - návrh rozpočtu SFK
Tento bod uvedl nám. Prokop, řed. Vlášek, za Radu SFK se jednání zúčastnili předs. prof. Klíma, ing. Pražák, dr. Šoltés a ing. Hlobil, zpravodajskou zprávu přednesla posl. Bumbová, která navrhla přerušit jednání před ukončením rozpravy a doporučila MK a Radě SFK předložit reálný rozpočet
předs. Kozel - doporučuje tento rozpočet vůbec neprojednávat, MK předloží nový návrh, kterým se bude výbor zabývat 16.11.1994
návrh usnesení - výbor nesouhlasí s tímto návrhem rozpočtu a žádá MK, aby do 10.11. 1994 předložilo nový návrh (13 pro)
oběd
K bodu 4 - posl. návrh zákona, kterým se mění z.č. 500/1990 Sb., (tisk 1175)
Přerušené jednání z 41. schůze.
Rozprava:
předneseny pozměňující návrhy:
1. Text pod slovy "Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky" se označí "Čl. I."
2. Na konci se připojí Čl. II., který zní:
Čl. II.
Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
3. Na konec důvodové zprávy se jako její součást připojuje tento text:
Program zkvalitnění technického stavu a vybavení škol a školských zařízení
Pravidla pro podávání žádostí, rozdělování a uvolňování finančních prostředků
na investiční dotace v rámci programu zkvalitnění technického stavu
a vybavení škol a školských zařízení
Obsah: |
Článek I. |
Podávání žádostí o dotaci |
Článek II |
Rozdělení prostředků programu |
|
Článek III. |
Projednávání a výběr žádostí |
|
Článek IV. |
Rozhodnutí o dotaci |
|
Článek V. |
Podmínky čerpání dotace a zmocnění |
|
Článek VI. |
Koordinační výbor |
Program zkvalitnění technického stavu a vybavení škol a školských zařízení
Pravidla pro podávání žádostí, rozdělování a uvolňování finančních protředků na investiční dotace v rámci programu zkvalitnění technického stavu a vybavení
škol a školských zařízení
Článek I.
Podávání žádostí o investiční finanční dotaci
1. Žádosti o dotaci zpracovávají a podávají školy a školská zařízení zřizovaná obcemi /dále jen "obecní školství"/, Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy /dále jen ministerstvo"/ nebo školským úředem /dále jen "státní školství"/, které mají právní subjektivitu, nebo obec či školský úřad za školy a školská zařízení obecního a státního školství, která právní subjektivitu nemají a to školskému úřadu příslušnému podle sídla školy nebo školského zařízení.
2. Žádosti o dotaci se podávají na tiskopise, jehož vzor je příl. č. 2. Přílohy žádostí tvoří u staveb a stavebních a montážních prací stavební záměr, zpracovaný dle metodických pokynů pro přípravu a realizaci investic ve školství č.j. 15.502/93-41, tj. včetně podrobného zdůvodnění, stavebního programu, ekonomického rozboru, studie atp., u nestavebních investic podrobné zdůvodnění s ekonomickým zhodnocením, doklady prokazující naléhavost potřeby a zabezpeční částečného financování v době přípravy a realizace z vlastních či jiných zdrojů mimo státní rozpočet nebo rozpočet obce. U příspěvkových organizací je dále součástí účetní rozvaha naplňování a užití prostředků fondu rozvoje investičního majetku v době přípravy a realizace. Součástí žádosti je prohlášení, že investiční akce, na níž je dotace požadována, nevyvolá žádné další investice ani další potřebu finančních prostředků, resp. že vyvolané finanční potřeby budou kryty z rozpočtu žadatele nebo jim zabezpečených jiných zdrojů.
3. Žádosti musí být doručeny na školský úřad do 31.1.1995. Školský úřad povede protokol došlých žádostí s uvedením žadatele, školy, názvu investiční akce, celkových nákladů, požadované dotace a vlastního krytí a s dalšími údaji dle příl. č. 3. Protokol komisionálně uzavře následující pracovní den po uplynutí lhůty.
Článek II.
Rozdělení finančních prostředků programu
1. Finančí prostředky ve výši 3,0 mld. Kč budou uvolněny a rozděleny do jednotlivých let takto:
a) pro rok 1995 - k 1.1.1995 |
1 000 000 tis. Kč |
b) pro rok 1996 - k 1.1.1996 |
2 000 000 tis. Kč |
2. V jednotlivých letech bude orientačně 80 % uvolněných prostředků využito prostřednictvím rozpočtů okresních úřadů pro investiční akce obecního školství, 20 % prostředků pro investiční akce státního školství prostřednictvím státního rozpočtu, kapitoly MŠMT.
3. Uvolněné finanční prostředky budou orientačně rozděleny pro užití v jednotlivých okresech s určením pro okresní úřad a pro školský úřad pro roky 1995 a 1996 poměrem k normativnímu rozpisu neinvestičních výdajů státního rozpočtu kapitoly ministerstva na rok 1994. Definitivní rozdělení provede koordinační výbor na základě
rozhodnutí o výběru akcí podle návrhů okresů.
4. Orientační objemy finančních prostředků dle okresů jsou uvedeny v příl. č. 1.
Článek III.
Projednávání a výběr žádostí
1. Žádosti posoudí komise, zřízená u školského úřadu, který zabezpečuje její činnost. Předsedou komise je přednosta okresního úřadu, jejími členy ředitel školského úřadu a vedoucí finančního referátu okresního úřadu, který je příslušný pro dané okresní město. Komise vyřadí žádosti, které nesplňují kritéria programu a žádosti neúplné nebo nedostatečně doložené a provede o tom záznam do protokolu. Ze zbývajících žádostí provede výběr akcí k návrhu do zařazení do programu, stanoví pořadí jejich naléhavosti a respektuje přitom určené podíly pro obecní a státní školství a orientační objemy pro jednotlivá léta pro příslušný okres dle příl. č. 1.
2. Vybrané investiční akce zařadí komise do návrhu k zařazení do programu. Návrh zpracovaný dle příl. č. 4 uzavře součtem tak, aby orientační objemy pro jednotlivé roky a celkem pro okres nebyly překročeny. V členění pro obecní a státní školství se může komise odchýlit od orientačních finančních objemů do 20 % v obou směrech. Pod uzavřené součty může komise doplnit ještě nejvýše 2 další investiční akce, ke kterým bude při rozhodování přihlédnuto, nedojde-li k naplnění celého objemu oastatními okresy nebo investiční akce budou mít vyšší prioritu proti akcím z návrhů ostatních okresů.
3. Při stanovení pořadí naléhavosti přihlédne komise k dokladům o havarijním stavu nebo havarijnímu stavu předcházejícím a k výši požadavku na investiční dotaci k poměru k celkovým investičním nákladům akce.
4. Návrh investičních akcí k zařazení do programu, podepsaný všemi členy komise, doručí ředitel školského úřadu do 28.2.1995 do sekretariátu 1. náměstka ministra školství, mládeže a tělovýchovy, Praha 1, Karmelitská 8. Současně s tím zašle i kopie protokolu došlých žádostí. Vlastní žádosti a doklady k nim zůstanou uloženy na školskému úřadu.
Článek IV.
Rozhodnutí o investiční dotaci
1. Koordinační výbor /článek IV/ posoudí došlé návrhy investičních akcí k zařazení do programu a rozhodne o poskytnutí investiční dotace na jednotlivé akce. Při svém rozhodování přihlédne k pořadí naléhavosti akcí v návrzích, k rozdělení finančích objemů mezi školství obecní a státní, k akcím havarijním nebo haváriím předcházejícím a k podílu vlastních či jiných zdrojů žadatele na celkových investičních nákladech akce.
2. Koordinační výbor je vázán celkovým objemem prostředků ve výši 3,0 mld. Kč. Podle situace po posouzení došlých návrhů může však upravit rozdělení prostředků do jednotlivých let v rozsahu 0 až 150 % v roce 1995 s přesunem rozdílu do roku 1996.
3. Koordinační výbor sdělí prostřednictvím ministerstva do 31.3.1995 své rozhodnutí ředitelům školských úřadů, kteří budou informovat zbývající členy komise /článek III, odst. 1/. Ve stejném termínu zašle koordinační výbor cestou ministerstva své rozhodnutí Fondu národního majetku k provedení převodu prostředků na Ministerstvo financí a Ministerstvu financí k provedení rozpočtových opatření.
4. Neposkytnutí investiční dotace se nezdůvodňuje a nesděluje.
Článek V.
Podmínky čerpání investiční dotace a zmocnění
1. Poskytnuté investiční dotace mají charakter systémových dotací podle předpisu MF č.j. 113/1697/94 o účasti státního rozpočtu při financování investičních akcí a jsou zúčtovatelné se státním rozpočtem.
2. Školský úřad sdělí rozhodnutí o poskytnutí dotace vybraným žadatelům do 15.4.1995 a současně je vyzve k předložení dokladů k projednání podmínek čerpání systémové dotace. Neposkytnutí investiční dotace se nesděluje, ani nezdůvodňuje.
3. Ministerstvo zmocňuje školský úřad ke schválení stavebních záměrů na dotované stavby tohoto programu a k projednání a kontrole podmínek čerpání systémové dotace. Schvalování stavebních záměrů, projednání a kontrolu podmínek čerpání systémové doatce pro investiční akce obecního školství provede školský úřad v součinnost s okresním úředem, pro akce resortního školství samostatně.
4. Schválené stavební záměry předá školský úřad v jednom vyhotovení včetně schvalovacího protokolu nejpozději do 30.6.1995 ministerstvu.
5. Finanční prostředky na dotované investiční akce lze ze státního rozpočtu čerpat až po provedení rozpočtových opatření. Po provedení rozpočtových opatření platí veškeré obecně závazné právní předpisy a vnitřní resortní předpisy pro financování investic i pro tento program s výjimkami v těchto pravidlech uvedených.
6. Investiční dotace bude čerpána z investičního účtu s předčíslím ................. u České národní banky.
Článek VI.
Koordinační výbor
1. Koordinační výbor zřizuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako svůj dočasný poradní orgán pro výběr investičních akcí, koordinaci tohoto programu a jeho řízení, evidenci a kontrolu užití finančních prostředků programu.
2. Koordinační výbor je složen ze tří zástupců Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, ze tří zástupců Ministerstva financí a ze šesti poslanců Parlamentu, a to po dvou zástupcích rozpočtového výboru, výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu a výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí.
3. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy jmenuje předsedu a členy výboru ze zástupců Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, členy výboru ze zástupců Ministerstva financí jmenuje ministr financí a členy výboru z poslanců Parlamentu určí příslušné výbory svým usnesením.
4. Koordinační výbor zahájí svoji činnosti dnem nabytí účinnosti zákona o užití prostředků FNM pro tento program a ukončí ji vyhodnocením programu po jeho ukončení.
Základní charakteristika programu zkvalitnění technického stavu a vybavení škol a školských zařízení
1. Cíl programu:
Řešení nejnaléhavějších problémů technického stavu a vybavení škol a školských zařízení, zejména zřizovaných obcemi.
2. Okruhy použití finančních prostředků:
Uvolněné finanční prostředky budou použity na investiční dotace na stavby, stavební a montážní práce a výukové vybavení /dále je "investiční akce"/ škol a školských zařízení zřizovaných obcemi /dále jen "obecní školství"/ nebo zřizovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy či školským úřadem /dále jen "státní školství"/, zejména
a) na zkvalitnění technického stavu stavebních objektů:
aa) statické zabezpečení,
ab) zabezpečení proti vlivům zemní a atmosférické vlhkosti /sanační práce investičního charakteru, rekonstrukce krovů a střešních plášťů bez půdních vestaveb/,
ac) úprava obvodových konstrukcí k uvedení tepelného odporu konstrukcí do souladu s platnou tepelnou normou /např. dodatečné izolace, opláštění, výměna oken apod./,
ad) rekonstrukce a modernizace nebo pořízení zdrojů tepla, zejména přechod z pevného paliva nebo LTO na plyn nebo elektřinu včetně přípojek, a to v případech, kdy nebude poskytnuta dotace ze Státního fondu životního prostředí,
ae) měření a regulace tepla a teplé užitkové vody včetně vyvolaných zásahů do konstrukce rozvodů, a to v případech, kdy nebude poskytnuta dotace ze Státního fondu životního prostředí,
af) rekonstrukce ústředního vytápění, vzduchotechniky a klimatizace, rozvodů plynu, elektřiny, vody a kanalizace, nebo jejich nové pořízení a to včetně přípojek, a to v případech, kdy nebude poskytnuta dotace ze Státního fondu životního prostředí,
ag) rekonstrukce nebo výstavba čistíren odpadních vod, a to v případech, kdy nebude poskytnuta dotace ze Státního fondu životního prostředí,
ah) rekonstrukce, modernizace nebo pořízení sociálního zařízení,
ai) rekonstrukce, modernizace nebo pořízení ostatního technického zařízení budov,
aj) rekonstrukce a modernizace stavebních objektů pro zřízení malotřídních škol,
ak) ......................;
b) na vybrané nové kapacity:
ba) zpětné nákupy restituovaných objektů užívaných na základě nuceného desetiletého nájmu, pokud restituent souhlasí s prodejem maximálně za odhadní cenu dle příslušného předpisu,
bb) příprava výstavby a výstavba objektů náhradou za objekty restituované užívané na základě nuceného desetiletého nájmu, pokud restituent nesouhlasí s prodejem maximálně za odhadní cenu dle příslušného předpisu,
bc) rekonstrukce objektů pro potřeby školní tělovýchovy nebo nová výstavba základního školního tělovýchovného vybavení,
bd) dokončení nové výstavby obecního školství, které nemůže být kryto z rozpočtů obcí a nebyla na ně pro dokončení poskytnuta dotace státního rozpočtu,
be) ......................;
c) na zkvalitnění vybavení odborných učeben:
ca) modernizace nebo nové vybavení počítačových učeben,
cb) vybavení odborných učeben speciálními učebními pomůckami,
cc) .......................;
3. Prioritní použití uvolněných finančních prostředků:
Finanční prostředky budou přednostně uvolňovány na odstranění havarijního stavu stavebních objektů a na práce havarijnímu stavu předcházející. Z uplatněných žádostí budou přednostně kryty ty investiční akce, u nichž žadatel prokáže částečné krytí celkových nákladů z vlastních zdrojů nebo z jiných dalších zdrojů.
4. Forma převodu a užití finančních prostředků:
Prostředky budou převedeny z Fondu národního majetku prostřednictvím státního rozpočtu do rozpočtů okresních úřadů a školských úřadů podle rozpisu po provedeném výběru akcí jako účelově vazáné prostředky pro uvedený program a to:
pro rok 1995 - 1,0 mld. Kč. k 1.1.1995, |
|
pro rok 1996 - 2,0 mld. Kč k 1.1.1996. |
Jednotlivé investiční akce budou mít charakter systémové dotace státního rozpočtu se všemi z toho plynoucími důsledky. Orientační objemy prostředků pro jednotlivé okresy jsou uvedeny v příloze č. 1.
5. Pravidla uvolňování finančních protředků:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zpracuje pravidla na podávání žádostí a pravidla uvolňování prostředků. Pro výběr akcí, koordinaci programu a jeho řízení, evidenci a kontrolu užití prostředků zřídí Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy koordinační výbor, složený ze zástupců MŠMT, MF a poslanců Parlamentu.
6. Přínos programu:
Realizace programu pomůže částečně zlepšit současný neúnosný technický stav velkého počtu škol a školských zařízení, jejich vybavení a v malé míře i dobudovat jejich chybějící kapacity, zejména k náhradě za restituované objekty dosud užívané na základě nucených časově omezených nájmů. Program bude uskutečňován v období let 1995 a 1996.
7. Závěr:
Návrh zákona nemá negativní vliv na státní rozpočet, finančně se nedotýká obyvatelstva, nemá nežádoucí měnové účinky. Stav účtu malé privatizace Fondu národního majetku k 31.12.1993 činí 32,1 mld. Kč, zákonem č. 155/1994 Sb. je z něho uvolňováno 6,1 mld. Kč, takže zůstatek po uvolnění 3,0 ml. Kč pro školství bude 23,0 mld. Kč, přičemž blokace dlouhodobého vkladu činí 20,0 mld. Kč.
usnesení - výbor doporučuje PS vyslovit souhlas s návrhem zákona uvedeným v tisku 1175 s těmito pozměňujícími návrhy (15 pro)
K bodu 5 - návrh rozpočtu MŠMT - kapitola 333
Tento bod odůvodnil nám. MŠMT ing. Koucký, řed. Bernard a řed. Liška, za MF ing. Helikarová, zpravodajem výboru byl předs. Kozel, který uvedl, že návrh rozpočtu považuje za velmi dobře zpracovaný, přehledný a průhledný.
Rozprava:
posl. Pavlíková - jak velké podíly přijdou do školství z jiných rezortů
posl. Bumbová - jaká bude budoucnost zařízení, které nebudou financovány ze SR - domy dětí a mládeže, malotřídky atd., školské úřady nejsou orgány státní zprávy, ale rozpočtové organizace - proč, platy učitelů - je počítáno s 13. platem - platy učitelů stagnují
posl. Nováková - školské úřady - odpadá 25 % příplatek, výpočet normativů, normativ na žáka odborného učiliště chybí
posl. Volák - na jedné straně chceme konkurenční prostředí, ale na druhé straně nemáme žádné možnosti regulace
posl. Koronthály - domnívá se, že systém pouze normativů může odbrzdit lavinu stejně jako ve zdravotnictví
nám. posl. Koucký - souhlasí s posl. Volákem, ale ústavní systém republiky neumožňuje přirozenou regulaci, vzdělávání v Ústavě je zaručeno bezplatné a to pro základní a střední školy
posl. Pavlíková - uvažuje MŠ o zrušení nebo redukci rozpočtových organizací MŠMT
nám. Koucký - přechod např. u knihoven je od 1.1.1995 na příspěvkové organizace, za 14 dní předloží MŠMT analýzu, na jejímž základě bude probíhat projednávání návrhu rozpočtu
jednání přerušeno
20. 10. 1994
Vzhledem k neúčasti poslanců jednání bylo zahájeno o hodinu později
Jednání řídil předs. Kozel
K bodu 6 - informace MH o financování učňovského školství
Pokračování jednání ze 41. schůze. K tomuto bodu výbor pozval ministra Dybu. Ministr se písemně omluvil z jednání a výbor tuto omluvu akceptoval.
Úvodem jednání předs. Kozel navrhl způsob projednávání, a to zabývat se materiálem, který předešlého dne doručilo MH vyjma příl. č. 1, která neodpovídá zadané otázce)
posl. Nováková - procedurální návrh - materiál dodaný MH dnes neprojednávat, protože poslanci neměli možnost se s ním seznámit (6,2,3)
bod byl přerušen
K bodu 7 - posl. návrh na vydání zákona, kterým ČR nabývá vlastnické právo k některým nemovitostem (tisk 1192)
Posl. návrh odůvodnil předs. Kozel, zpravodajskou zprávu přednesl posl. Kašpárek
Rozprava:
posl. Koronthály - jedná se o vyvlastnění ve veřejném zájmu resp. jak silný je veřejný zájem v tomto případě
předs. Kozel - opět vysvětlil situaci, jaká je v podzemních podlažích budovy čp. 1435 a požární únikové cesty pro Novou scénu ve 4. nadzemním podlaží
předs. Kozel - návrh usnesení - výbor doporučuje (9,0,3)
posl. Koronthály - doporučení výboru, aby PS projednávala tisk 747 až po projednání tisku 1192 (2,7,3)
celkové usnesení (9,3,0)
K bodu 10 - různé
- informace o materiálu vojenské školství - materiál je k dispozici na výboru
- projednávat se materiál nebude - výbor ho pouze bere na vědomí (10,0,1)
- posl. Koronthály informoval o sdělení předsedkyně Rady ČTK ve věci financování - bude zařazeno při projednání rozpočtu
- převzata záštita nad Horáckým leteckým dnem v Jihlavě
- věcná cena pro absolutní vítězku závodu žen na 50 km v soutěži Jizerská padesátka
- věcná ceny pro vítěze sportovního lezení pro ženy a pro muže
- přednesena informace o zajišťování cesty do Velké Británie - v termínu 6. až 10. 3. 1995 nebo 10. až 14. 4. 1995
- posl. Pavlíková - navrhuje cestu do Itálie a do Řecka - zkušenosti s řízením rezortu kultury, financování a ochrana kulturních památek
předs. Kozel - zařízení veškerých zahraničních cest bude organizovat předseda a místopředsedové výboru
oběd
K bodu 8 - návrh rozpočtu kapitoly Grantová agentura
Návrh rozpočtu odůvodnil prof. Štulík a dr. Pacák, zpravodajskou zprávu přednesl posl. Hirš, který uvedl, že částku 350 mil. pro rok 1995 považuje za optimální. Rovněž uvedl, že rozpočtem GA a Akademie věd se bude komise pro vědu zabývat 21. 10. 1995, doporučil proto projednávání návrhů obou rozpočtů přerušit do doby projednání v komisi
procedurální návrh byl přijat (11 pro)
K bodu 9 - návrh rozpočtu Akademie věd
Projednávání tohoto bodu bylo zrušeno.
Martin Chudoba, |
PhDr. František Kozel |
ověřovatel |
předseda |
výboru pro vědu, vzdělání, |
výboru pro vědu, vzdělání, |
kulturu, mládež a tělovýchovu |
kulturu, mládež a tělovýchovu |