Pátek 22. května 1998

 

(pokračuje Pěnička) 

Celý problém spočívá v tom, že přestupky jsou zahrnuty do imunity poslance, a když nějaký dopravní přestupek uděláte, tak je tento řešen mimo vás, neboť nejste účastníkem tohoto řízení a vše se odehrává bez vás.

Dovolte mi také poznámku, že jsem byl jeden z těch, který hlasoval pro zúžení této imunity.

Do spisů, svědectví a svědeckých výpovědí jsem mohl nahlédnout až po dvou a půl měsíci, týden před zasedáním mandátového a imunitního výboru, a pro nedostatek času jsem stihl získat pouze posudek soudního znalce z oboru dopravy ing. Pospíšila, ale ten právní až o týden později. Na radu dr. Poláka jsem učinil to, co jsem učinil. Pan dr. Polák je přítomen v budově Poslanecké sněmovny, a kdyby kolegové a kolegyně chtěli, aby vystoupil, tak je možno jeho hlas slyšet.

Můj pohled na celou událost nebude mít asi ten správný právnický podtext, ale bude spíše analytický, tak jak se věci a události seběhly. Budu stručný.

Ze způsobu zastavení a svědecké výpovědi nstržm. Šípka jsem měl pocit, že by se měl naučit, jak se motorové vozidlo zastavuje. Tato domněnka se později prohloubila, když za špatné viditelnosti kontroloval mé vozidlo po mé levici, stál v jízdním pruhu a já, abych jej uchránil, otevřel jsem okénko po své pravé straně, kde kontrolovat měl. Tak se stalo, že jsem pro pana nadstrážmistra jevil známky nedobrého stavu, ale pro mne se zase pan nstržm. pan Šípek jevil jako nekompetentní.

Tím vše začalo a nevylučuji ani tu skutečnost, že čekal právě na mě a poslanecký průkaz na tohoto policistu zapůsobil tak, jak zapůsobil. Okamžitě mě začal s arogancí sobě vlastní odstavovat z vozovky - předesílám, že jsem nic neudělal, jel jsem rychlostí 40 km/hod., jak udává on. Když dostal mé průkazy - průkaz poslanecký a řidičský, tak si začal telefonicky ověřovat moji totožnost. Pak si začal ověřovat telefonicky vlastnictví vozidla. Pak mě vyzval hlasitě rozkazem, abych vystoupil, a mluvil něco o prohlídce vozidla, tak jak je to uvedeno v jeho výpovědi. Já nevím, jestli má policista právo na to, aby prohlížel vozidlo ústavního činitele. Já jsem mu oznámil, že nevystoupím, že se žádné prohlídce nepodrobím, a oznámil jsem mu, že odjedu, že jedná protiprávně. Načež on mi vyhrožoval, že mi sebere řidičský průkaz, což také učinil. Já jsem nastartoval auto a odjel jsem. Jel jsem rychlostí 40 - 50 km/hod., protože byla snížená viditelnost.

Chci podotknout, že jsem neujel, ale normálně jsem ukončení celého šetření nstržm. Šípkovi oznámil. Pikantní je také jeho tvrzení o mé údajné podnapilosti. Cituji: Mluvil neartikulovaně - pozor! - nebo prostě, velice zvláštním způsobem, kterej je teda charakteristickej pro lidi pod vlivem alkoholu. Konec citace. Čili až narazíte na podobného Šípka, tak nemluvte prostě a zvláštním způsobem.

Hlavně bych chtěl také upozornit na takovou drobnost, že značka Octavia se píše s písmenem "c", ne s písmenem "k". To ví i dítě 5. třídy základní školy. Čili nejdříve pravopis, a pak pouštět na poslance. (Smích.)

Pronásledování a honička. O jakém pronásledování policisté hovoří? Jel jsem uvedenou rychlostí. Podle znaleckého posudku nárazová rychlost činila 35 km/hod. Snímek z laboratoře Škodovky, který je identický - náraz vozu do sloupu, přesně tak jako já - je v té rychlosti nafotografován, když si dáte ty dva snímky vedle sebe, jsou totožné. Policie však hovoří o rychlosti 80 km/hod. Já se ptám, kolik lží stačí, aby byla snížena důvěryhodnost tvrzeného, a odpovídám si, že stačí jedna.

Airbag - nikdo kromě jednoho novináře, myslím, že to bylo v Blesku - ten je měkký pouze v reklamě. Jinak proti vám vyrazí rychlostí až 600 km/hod., takže pravička Tysona, boxera, je proti tomuto pouze pohlazení. Je to hluková a velice nepříjemná rána a podle svědecké výpovědi pana Krátkého jsem byl chvíli v bezvědomí, vylézal jsem z vozu, kde mezi plotem a autem, mým vozidlem, bylo 30 cm na šikmém svahu, myslím si, že nijak jistě jsem asi nepůsobil.

Nastartování a odjetí, jak tvrdí policie, je další nesmysl, protože soudní znalec zcela jasně zjistil, že nebylo možné nastartovat mé vozidlo. Stejně tak je to doloženo i tvrzením kpt. Borise z dopravního oddělení.

***


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP