5. Oblast mezinárodní spolupráce
Nadnárodní rozměr drogové problematiky
především v oblasti nezákonné
výroby, pašování a distribuce drog vyžaduje
vysoký stupeň mezinárodní spolupráce
a koordinace. Ta se uskutečňuje na úrovni
nadnárodních organizací a mezinárodních
úmluv a dále pak na úrovni regionální
či bilaterální.
Česká republika je aktivně zapojena do programů
mezinárodní spolupráce v rámci Organizace
spojených národů - Programu kontroly drog
OSN (United Nations Drug Control Programme), Mezinárodního
úřadu pro kontrolu omamných látek
OSN (International Narcotic Control Board) a Komisí pro
narkotika OSN (Commission on Narcotic Drugs). Česká
republika se dále podílí na spolupráci
v rámci Komise ES a Regionálního
programu PHARE boje proti drogám (PHARE Multicountry
Programme for the Fight Against Drugs), Světové
zdravotnické organizace (Programme on Substance Abuse,
Programme of Activities in Central and Eastern Europe for the
Prevention of Drug Abuse and Concomitant HIV Transmission). Interpolu,
Rady pro ceIní spolupráci, HONLEA (Head of National
Law Enforcement Agencies), Rady Evropy (Group Pompidou).
Vzhledem k určitým podobnostem ve vývoji
drogové scény a s tím spojenými problémy
je rozvíjena i spolupráce v rámci regionu
střední Evropy. 4. - 5. října 1995
uspořádala Česká republika ve spolupráci
s UNDCP "Regionální konferenci o drogách"
ministrů zemí střední Evropy,
za účasti představitelů Maďarska,
Polska. Slovenska, Slovinska, ČR a pozorovatelů
z Německa, Rakouska, Itálie a Velké Británie.
V rámci této spolupráce již byla realizována
řada konkrétních projektů, a to jak
v oblasti represivní tak i preventivní.
Pro oblast potlačování drogové kriminality
na mezinárodní úrovni má zásadní
význam bilaterální spolupráce. Byla
navázána v různých oblastech protidrogové
politiky se všemi sousedními a řadou dalších
zemí. Hodnocení specializovaných útvarů
Policie ČR a Generálního ředitelství
cel bylo v této souvislosti v zahraničí velmi
pozitivní.
Oblast mezinárodní spolupráce spadá
do gesce Ministerstva zahraničních věcí
i jednotlivých věcně příslušných
rezortů. V působnosti rezortu zahraničních
věcí byla v roce 1996 zabezpečena účast
ČR na třech klíčových mezinárodních
setkání o drogách:
Zasedání Komise pro narkotika OSN: Tohoto
zasedání se zúčastnila delegace ČR,
složená ze zástupců Ministerstva zahraničních
věcí, Ministerstva financí, Ministerstva
zdravotnictví a sekretariátu MPK. Jednání
bylo věnováno především otázkám
mezinárodních smluv, problematice prevence a léčebné
péče a oblasti kontroly prekursorů.
Jednání Hospodářské a sociální
rady OSN: Jednání bylo zaměřeno
specificky na problematiku mezinárodní spolupráce
v boji proti nedovolenému obchodu s omamnými a psychotropními
látkami a jejich zneužíváním.
Jednání se zúčastnili zástupci
věcně příslušných rezortů.
Předmětem jednání byla analýza
hlavních aspektů drogové problematiky - ekonomického,
sociálního a globálního.
Jednání 51. zasedání Valného
shromáždění OSN o problematice drog:
ČR se stala v rámci tohoto jednání
spoluautorem rezoluce, která se zabývá problematikou
mezinárodní kontroly drog.
6. Financování protidrogové politiky
Protidrogová politika byla v roce 1996 financována
dvěma způsoby. Na centrální úrovni
byly vyčleněny na tuto problematiku finanční
prostředky přímo v rozpočtech věcně
příslušných rezortů. V působnosti
některých rezortů (např. Ministerstvo
vnitra) takové vyčlenění nebylo možné,
vzhledem ke skutečnosti, že specificky protidrogové
aktivity jsou běžnou součástí
pracovní činnosti Policie ČR na všech
jejích úrovních, a není dost dobře
možné v nákladech policie stanovit přesnou
částku, která by odpovídala řešení
pouze jedné vybrané formy trestné činnosti
(v tomto případě drogové kriminality).
Přesto lze říci, že se objem finančních
prostředků investovaných do protidrogové
oblasti v roce 1996 jednotlivými rezorty poměrně
výrazně zvýšil, v důsledku nutnosti
řešení narůstajících problémů
jak na straně nabídky a dostupnosti drog, tak na
straně poptávky po nich. V příloze
č. 1 této zprávy je uveden orientační
přehled finančních prostředků
vyčleněných z rozpočtových
kapitol jednotlivých rezortů na protidrogovou politiku
v roce 1996 a plánovaných nákladů
v roce 1997. Tyto prostředky byly v roce 1996 čerpány
jak formou přímých nákladů
a dotací do státních organizací, tak
formou dotací občanským sdružením.
V příloze č. 2 je uveden orientační
přehled o dotacích z rozpočtu rezortu práce
a sociálních věcí, v příloze
č. 3 z rozpočtu rezortu zdravotnictví.
Druhým a odlišným způsobem probíhalo
financování protidrogové politiky na místní
úrovni. Usnesením vlády č. 281/96
bylo rozhodnuto o rozdělení částky
100 mil. Kč v kapitole Všeobecná pokladní
správa na protidrogovou politiku okresních úřadů,
magistrátních úřadů a úřadů
statutárních měst. Účelově
vázané prostředky byly rozděleny v
roce 1996 více méně plošně, pouze
v případě Prahy, Brna, Ostravy, Ústí
nad Labem, Chomutova, Mostu, Teplic, Chebu, Kladna, Opavy a Karviné
bylo přihlédnuto k rozsahu drogových problémů
s příslušným odrazem ve výši
poskytnuté dotace. Čerpání prostředků
se řídilo "Podmínkami" schválenými
zmíněným vládním usnesením.
Na základě věcné analýzy čerpání
těchto prostředků lze konstatovat, že
dotace významně podpořily kvalitu místní
protidrogové politiky a umožnily rozvoj preventivních
a léčebných aktivit v působnosti jednotlivých
okresních úřadů. Na druhou stranu
restriktivní "Podmínky" v řadě
případů neumožnily prostředky
vyčerpat plně a vždy efektivně. Usnesením
vlády č. 648/96 bylo z výše uvedeného
důvodu rozhodnuto o ponechání nevyčerpaných
prostředků v rámci zúčtování
se státním rozpočtem v roce 1996 ke stejnému
účelu využití i pro rok 1997 (jde o
částku ve výší přibližně
32 mil. Kč). Zvýšení efektivnosti vynakládaných
prostředků zůstává proto trvalým
úkolem pro zúčastněné orgány
i v následujícím období.
Protidrogová politika se i v roce 1997 bude řídit
hlavními zásadami Koncepce a programu protidrogové
politiky, které byly schválené vládou
v roce 1993 a opět potvrzeny na jednání vlády
dne 9. května 1996. Jednotlivé subjekty na centrální
i na tzv. místní úrovni budou pokračovat
v činnostech v rámci svých kompetencí
popsaných v předcházející části
zprávy. 9. dubna 1997 byl Usnesením vlády
č. 208 schválen seznam úkolů (viz.
Příloha č. 5), jejichž cílem
je další kvalitativní posun při řešení
dané problematiky. Jsou mezi nimi jak úkoly konkrétnější
povahy (např. úkol pro Generální ředitelství
cel vypracovat účinný postup při odhalování
pašování drog přes území
ČR v návaznosti na novelu celního zákona),
tak úkoly obecnější povahy formulované
již na jednání Komise dne 21. listopadu 1996
(např. financování protidrogové politiky,
koordinace činností a spolupráce různých
subjektů na všech úrovních jejího
uplatňování).
Jedním z nejdůležitějších
úkolů pro rok 1997 je zpracování nové
dlouhodobé koncepce protidrogové politiky vlády.
1. Koncepce protidrogové politiky vlády
Nová dlouhodobá koncepce protidrogové politiky
vlády bude tak jako dosud sledovat hlavní cíl
ochranu občana před negativním vlivem drog
a podporu jeho individuálního rozhodnutí
pro život bez drog. I v dalším období
se bude řídit zásadami danými současně
platnou koncepcí.
V koncepci bude stanoveno, jak by při současném
stavu drogové problematiky a při jejím pravděpodobném
vývoji měl vypadat rozsah a forma státní
intervence v oblasti prevence, léčebné a
resocializační péče, ale i v oblasti
represivních opatření. To umožní
určit jasný a pevný rámec. ve kterém
budou vytvářeny roční proti drogové
programy s věcnými úkoly pro příslušné
subjekty na různé úrovni uplatňování
vládní politiky v této oblasti.
Na základě vyhodnocení účinnosti
současných mechanismů uplatňování
politiky vlády v dané oblasti budou v novém
koncepčním materiálu zejména:
-stanoveny trvalejší mechanismy financování
a kontroly využívání finančních
prostředků ze státního rozpočtu
tak, aby byly rozdělovány nejen podle stanovených
priorit protidrogové politiky, ale také aby byly
vynaložené prostředky využívány
co nejefektivněji a nejhospodárněji,
-upřesněny koordinační nástroje
a mechanismy řízení protidrogové politiky
na centrální i na tzv. místní úrovni,
vyhodnoceny zkušenosti ze spolupráce státního
a nestátního sektoru pro přesné vymezení
úlohy a kompetence nestátního sektoru v praktické
implementací protidrogové politiky.
2. Postavení Komise a jejích koordinačních
orgánů
Obecně:
Koordinace protidrogové politiky byla svěřena
Mezirezortní protidrogové komisi. Ta od roku 1993
prošla několika proměnami jak co do počtu
jejích členů tak co do jejího vedení.
V roce 1996 se stal jejím předsedou předseda
vlády a členy ministři vnitra. spravedlnosti,
zdravotnictví a školství. Usnesením
vlády č. 208 ze dne 9. dubna 1997 byla Komise doplněna
o ministra obrany a ministra práce a sociálních
věcí s tím, že ostatní členové
vlády mají samozřejmě možnost
se jednání Komise v případě
zájmu účastnit.
Obdobně jako hledání akceschopnějšího
složení Komise, probíhalo i hledání
úlohy sekretariátu Komise, který měl
v různých obdobích rozličné
kompetence a postavení. Ukázalo se, že optimálním
řešením této situace bude standardní
začlenění sekretariátu Komise do struktury
Úřadu vlády s jasně vymezenou pracovní
náplní a pro státní správu
s obvyklým označením jeho vedoucího.
Na základě žádosti ministra vnitra bylo
řízení protidrogových koordinátorů
převedeno z jeho působnosti do gesce Komise.
Součinnost Komise s ostatními subjekty v dané
oblasti bude probíhat v roce 1997 na bázi "ad
hoc" ustavených skupin s cílem ověřit
optimální složení koordinačních
orgánů Komise z různých hledisek (např.
operativnost jejich činnosti, reprezentativnost zastoupení)
a zajistit jejich co nejefektivnější práci.
Na této bázi již byla na základě
jednání Komise v listopadu 1996 ustavena skupina
tzv. kontaktních osob z jednotlivých rezortů,
která se dle povahy jednotlivých úkolů
může členit na užší pracovní
skupiny, např. pro řešení úkolů
stanovených vládou pro rok 1997.
Koordinace na tzv. místní úrovni:
Uplatňování protidrogové politiky
vlády na tzv. místní úrovni bude i
nadále zabezpečeno prostřednictvím
protidrogových koordinátorů okresních/magistrátních
úřadů, jejichž metodické řízení
je nyní v odpovědnosti Komise. Upřesnění
procesu přenášení koncepce protidrogové
politiky vlády do činností okresních
a magistrátních úřadů bude
provedeno metodickým pokynem.
V roce 1997 bude analyzována činnost protidrogových
koordinátorů a dalších pracovníků
jako jsou např. sociální asistenti zabývajících
se na tzv. místní úrovni aplikací
protidrogové politiky vlády s cílem navrhnout
takové změny v jejich pracovní náplni
a kompetencích, aby nejen nedocházelo k duplicitám
v jejich činnostech, ale aby byly stanovením kompetencí
jednotlivých osob vytvořeny předpoklady pro
jejich optimální součinnost.
Do uplatňování protidrogové politiky
vlády budou více zapojeni též přednostové
okresních úřadů, a to oboustrannou
informovaností nejen ze strany Komise, ale i získáváním
údajů o konkrétní aplikaci úkolů
vlády a problémech v dané oblasti v jednotlivých
okresech. K tomu budou využita pravidelná jednání
přednostů okresních úřadů
organizovaná Ministerstvem vnitra.
Koordinace zahraničních aktivit:
Komise zabezpečí účast ČR v
klíčových mezinárodních programech
(UNDCP, PHARE, Rada Evropy, atd.) i na významných
mezinárodních konferencích (CND - Commission
on Narcotic Drugs, Panevropská konference ministrů
o drogách - Oslo, atd.). Komisi bude předložen
seznam významných mezinárodních akcí
k projednání účasti na nich v závislosti
na významu akce i na jejím zaměření.
3. Financování protidrogové politiky
v roce 1997
Obecně:
Dvojí způsob financování dané
oblasti, vytvořený v roce 1996, zůstane zachován
i v roce 1997. Po zkušenostech z roku 1996 a z předcházejících
let však budou pro následující období
oba z uvedených dvou způsobů upraveny tak,
aby šlo u každého z nich o jednotný systém
financování garantujícího jednak účelnost
a efektivnost využití vyčleněných
finančních prostředků včetně
vyloučení současných možných
duplicit, jednak přidělování finančních
prostředků podle vládou určených
priorit její protidrogové politiky, jednak účinnější
kontrolu využití prostředků ze státního
rozpočtu na určené aktivity.
Způsob financování subjektů tzv. nevládního
sektoru z prostředků státního rozpočtu
bude podroben důkladné analýze i v souvislosti
s připravovaným novým vymezením jejich
úlohy a kompetence v dané oblasti. Cílem
je stanovit jasná pravidla dotování jejich
činnosti založená na principu účelovosti
poskytování dotací včetně definování
pravidel pro výběr subjektů, ale i stanovení
účinných nástrojů kontroly
efektivního a hospodárného využívání
prostředků ze státního rozpočtu.
V této souvislosti bude věnována pozornost
i vhodné prezentaci této činnosti tak, aby
aktivity realizované z dotací poskytovaných
státem nebyly interpretovány jako na státu
nezávislé činnosti.
Financování na úrovni rezortů vlády:
Pro zabezpečení efektivní koordinace uvolňování
finančních prostředků na protidrogovou
politiku jednotlivými rezorty v roce 1997 připraví
Komise návrh pravidel, která by v roce 1997 vyloučila
v maximální možné míře
duplicity ve financování zejména v oblastech,
kde se věcná příslušnost několika
rezortů překrývá. Prakticky to znamená,
že výše a účelovost užití
finančních prostředků by byly nadále
stanovovány podle závazných pravidel jednotlivými
rezorty, úloha Komise by byla zaměřena na
vyloučení možných duplicit.
Pro zabezpečení efektivity vynakládaných
prostředků je potřeba zpracovat další
podklady jako jsou např. minimální standardy
efektivní prevence a léčebné péče,
které se stanou nástrojem pro odlišení
kvalitních programů od nekvalitních, a to
na úrovni jak státních, tak i nestátních
organizací.
Komisí bude připraven k diskusi ve vládě
i alternativní návrh, jak zajistit koordinaci a
efektivitu vynakládaných prostředků
na některé aktivity, v nichž je působnost
rezortů společná, a to formou vyčlenění
prostředků v kapitole Všeobecná pokladní
správa na protidrogovou politiku. Tato podkapitola by mohla
být v gesci rozhodování Komise. Jde o návrh
podobného systému, který se osvědčil
např. v oblasti prevence kriminality a který byl
zaveden s cílem poskytovat finanční prostředky
cíleně. účelově a koordinovaně.
Financování na tzv. místní úrovni:
Nevyčerpané finanční prostředky
přidělené na základě usnesení
vlády č. 281/96 jednotlivým okresním
a magistrátním úřadům a úřadům
statutárních měst, a převedené
se zachováním účelu do roku 1997 budou
čerpány na základě závazných
"Pravidel", jejichž návrh byl vládou
schválen současně s touto zprávou.
Jedná se o částku ve výši přibližně
31,5 mil. Kč.
V rámci Komplexních součinnostních
programů prevence kriminality a drogových závislostí
byla ve smyslu usnesení vlády č. 491/96 vyčleněna
v kapitole státního rozpočtu Všeobecná
pokladní správa částka 150 mil. Kč.
Z této částky bylo vyčleněno
35 mil. Kč pro účely podpory protidrogové
politiky na místní úrovni v roce 1997. Celková
výše finančních prostředků
určených pro rozvoj protidrogových aktivit
na tzv. místní úrovni je tedy v roce 1997
66,5 mil. Kč (pro srovnání v roce 1996 byla
tato částka přibližně 64 mil.
Kč). Navíc v 25 vybraných městech
s nejvyšším výskytem kriminality bude
podpořena také oblast primární prevence
drogových závislostí přímo
v rámci součinnostních programů prevence
kriminality.
Pro zajištění efektivnosti vynakládání
finančních prostředků dané
oblasti na centrální i místní úrovni
bude v roce 1997 navržen konkrétní mechanismus
jejich uvolňování. V této souvislosti
bude zvážena i účelnost vytvoření
centrální databáze státních
dotací na finanční krytí protidrogových
projektů, zejména pokud jde o dotace pro nestátní
subjekty, případně i účelnost
stanovení standardů a akreditačních
podmínek pro nestátní subjekty činné
v dané oblasti s cílem poskytovat státní
podporu na základě splnění kritérií
kvality a efektivity poskytovaných služeb.
4. Právní úpravy v dané oblasti
v roce 1997
Návrh řešení postihu nedovolené
výroby, obchodu, distribuce a držení drog,
který byl předmětem široké diskuse
v roce 1996 a na jehož přípravě se podílely
rezorty spravedlnosti a vnitra, bude v roce 1997 připraven
pro projednání v Komisi a následně
pro projednání vládou, a to včetně
dílčí novely trestního zákona
připravovaného Ministerstvem spravedlnosti.
Návrh zákona o návykových látkách,
prekursorech a o změnách a doplňcích
některých dalších zákonů
bude předložen vládě Ministerstvem zdravotnictví.
Jednotný přístup pro uplatňování
protidrogové politiky vlády bude uplatňován
v potřebné míře i při přípravě
dalších materiálů typu nižších
právních norem.
V. Přílohy
1. Orientační přehled finančních
prostředků vyčleněných z rozpočtových
Kapitol resortů na protidrogovou politiku vlády
v roce 1996 a výhled na rok 1997
2. Přehled o dotacích ze státního
rozpočtu přidělených MPSV ČR
v roce 1996 na drogovou prevenci, ev. sociální práci
s osobami drogově závislými, občanským
sdružením a charitativním organizacím
3. Přehled o dotacích ze státního
rozpočtu přidělených MZ ČR
v roce 1996 státním i nestátním organizacím
4. Financování protidrogové politiky okresních
a magistrátních úřadů a úřadů
statutárních měst v roce 1996
5. Seznam úkolů k plnění protidrogové
politiky vlády v roce 1997
Příloha č. 1
Přehled FN vyčleněných z rozpočtových
Kapitol resortů v r. 1996
Ministerstvo vnitra | 70 000 000,- | technické vybavení kriminalistického ústavu chromografickými přístroji, zbraně, fototechnika, přístoje nočního vidění, spojovací technika | 74 000 000,- |
z toho | |||
Útvar pro odhalování organizovaného zločinu | 10 000 000,- | ||
Správa policie ČR | 60 000 000,- | ||
Ministerstvo spravedlnosti | 8 300 000,- | soubor protidrogových opatření ve věznicích, resocializační program, osvětová činnost | 8 300 000,- |
z toho | |||
Vězeňská služba | 6 640 000,- | ||
Justice | 1 660 000,- | ||
Ministerstvo financí GŘC | 28 600 000,- | spojovací prostředky, speciální automobilní technika, software | 28 400 000,- |
Ministerstvo zdravotnictví | 70 500 000,- | dotace občanským sdružením, specializovaným ústavům, okresům a městům na programy pomoci drogově závislým, centrum drogové prevence, specializovaným nemocničním zařízením | 74 000 000,- |
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | 30 000 000,- | pedagogicko-psychologické poradenství, školení pedagogů, výchovné ústavy pro nezletilé narkomany, programy volnočasových aktivit, dotace občanským sdružením | 34 392 000,- |
Ministerstvo práce a sociálních věcí | 12 600 000,- | dotace občanským sdružením | 10 000 000,- |
Ministerstvo obrany | 2 400 000,- | podpora aktivního využití volného času vojáků v základní službě, vzdělávací aktivity pro velitele a vojáky v základní službě | 5 000 000,- |
Ministerstvo zemědělství | 740 000,- | 740 000,- | |
Ministerstvo průmyslu a obchodu | 500 000,- | počítačové sítě pro komunikaci s resorty Mzem a MF-GŘC včetně napojení do mezinárodní databáze | 500 000,- |
Celkem | 225 840 000,- | 235 332 000,- |
PříIoha č. 2
Česká společnost na ochranu dětí
"Růžová linka Praha" | primární prevence | |
269 000,- | ||
Drug out klub Ústí nad Labem Kontaktní centrum pro drogově závislé | kontaktní centrum | |
756 000,- | ||
Exodus - náhradní domov pro mládež v krizi | dlouhodobá léčba | 505 000,- |
Sdružení PRÁM, FARAHOME Křeší | resocializace | 228 000,- |
LATA - studentské sdružení pro pomoc mládeži | primární prevence | 168 000,- |
SANANIM - terapeutická komunita | dlouhodobá léčba | 1 821 000,- |
K centrum | kontaktní centrum | 1 527 000,- |
SANANlM Olomouc - středisko prevence | primární prevence | 160 000,- |
Sdružení Anti-drug, resocializační středisko | dlouhodobá léčba | 391 000,- |
Sdružení "Podané ruce" - k centrum | kontaktní centrum | 330 000,- |
farma "Podcestný mlýn" | kontaktní centrum | 556 000,- |
AZ - Help, resocializační zařízení | resocializace | 912 000,- |
KOPRA - konzultační středisko, Mořické centrum, Non stop klub Ostrava | vzdělávání, prevence | 131 500,- |
Občanské sdružení pro péči o rodiny závislých | ambulantní péče, resocializace | 304 000,- |
Charitativní organizace církví:
Česká katolická charita a) Středisko drogové prevence Blansko b) Centrum prevence drogových závislostí Třebíč | ||
primární prevence primární prevence | 298 000,- | |
450 000,- | ||
Poradna pro drogově závislé Jihlava | poradenské centrum | 200 000,- |
Diakonie Jaroměř, okr. Náchod | primární prevence | 600 000,- |
EMAUZY ČR provoz emauzských domovů pro osoby závislé na drogách, alkoholu apod. v Praze, Mostě a Rychnově nad Kněžnou | léčebná a resocializační péče | 4 500 000,- |
Celkem | 14 166 500,- |
Příloha č. 3
Investiční prostředky | ||
VFN Praha 2-Ústav pro toxikologii a soudní chemii | zjišťování drog v biologickém materiálu | 150 000,- |
PL Havlíčkův Brod | detoxifikační a léčebné odd. | 2 000 000,- |
Masarykova nemocnice Ústí nad Labem | detoxifikační jednotka | 2 485 000,- |
NsP Třebíč | střednědobá léčba | 2 000 000,- (vráceno) |
PL Opava | toxikologické vybavení | 2 000 000,- |
FN Hradec Králové | dlouhodobá léčba | 2 447 000,- |
Občanské sdružení Sananim Olomouc | preventivní centrum | 500 000,- |
NsP Most | detoxifikační jednotka | 625 000,- |
Občanské sdružení Podané ruce Brno | kontaktní centrum | 70 000,- |
KHS České Budějovice | výpočetní technika | 100 000,- |
Občanské sdružení Sdružení pro péči o rodiny závislých | ambulantní léčba | 40 000,- (vráceno) |
Sociální služby města Havířov | kontaktní centrum | 83 000,- |
PL v Praze 8 - Bohnice | zvýšení kapacity střednědové lůžkové péče | 6 000 000,- |
Centrum protidrogové prevence ARX v Jablonci nad Nisou | kontaktní centrum | 900 000,- |
Samostatné oddělení Inspektorát OPL | výpočetní technika | 800 000,- |
Město Ústí nad Labem - Regionální fond | dlouhodobá léčba | 1 000 000,- (vráceno) |
PL Červený Dvůr, okr. Český Krumlov | dlouhodobá léčba, stacionární program | 2 500 000,- (vráceno) |
Občanské sdružení Sananim Praha | dlouhodobá léčba | 2 500 000,- |
Občanské sdružení Skálův institut Praha | vzdělávání | 80 000,- |
Občanské sdružení Kolpingovo dílo Žďár nad Sázavou | léčebná péče, prevence | 700 000,- |
Občanské sdružení MOST K NADĚJI v Mostě | kontaktní centrum | 700 000,- |
NsP Ivančice, okr. Brno - venkov | kontaktní centrum | 80 000,- |
FN Brno - Bohunice | 15 000 000,- (vráceno) | |
Magistrát města Brna | detoxifikační centrum | |
VFN v Praze 2 | substituční léčba | 3 999 000,- |
Celkem investiční prostředky | 46 759 000,- |
Organizace | Účel | Částka |
Neinvestiční prostředky | ||
Masarykova nemocnice, Ústí nad Labem | detoxifikační jednotka | 400 000,- |
VFN Praha 2 | toxikologické testy | 150 000,- |
PL Opava | detoxifikační program | 300 000,- |
KHS hl. m. Prahy | epidemiologie, prevence | 363 000,- |
KHS Středočeského kraje | epidemiologie, prevence | 350 000,- |
KHS České Budějovice | epidemiologie, prevence | 500 000,- |
KHS Plzeň | epidemiologie, prevence | 145 000,- |
KHS Ústí nad Labem | epidemiologie, prevence | 250 000,- |
KHS Hradec Králové | epidemiologie, prevence | 310 000,- |
KHS Brno | epidemiologie, prevence | 318 000,- |
KHS Ostrava | epidemiologie, prevence | 210 000,- |
PL v Praze 8 - Bohnice | linka důvěry | 150 000,- |
PL v Praze 8 - Bohnice | střednědobá léčba, detox. | 1 600 000,- |
OS Emauzy - První sociální pomoc pro děti | ambulantní poradna | 600 000,- |
Emauzský dům Abbé Piera v Praze 6 | střednědobá léčba | 1 300 000,- (vráceno) |
Občanské sdružení MOST K NADĚJI | kontaktní centrum | 300 000,- |
Občanské sdružení Kolpingovo dílo Žďár nad Sázavou | preventivní centrum | 200 000,- |
Občanské sdružení LAXUS Hradec Králové | kontaktní centrum | 1 000 000,- |
OS Podané ruce Brno | kontaktní centrum | 400 000,- |
Výcvik pro laické terapeuty | vzdělávání | 100 000,- |
Kontaktní centrum Olomouc | kontaktní centrum | 350 000,- |
FN Hradec Králové | střednědobá léčba | 3 000 000,- |
Občanské sdružení Sananim Praha | denní centrum | 900 000,- |
Občanské sdružení Sananim Praha | stacionární program | 1 000 000,- |
Občanské sdružení Teen Chalange, Plzeň | preventivní centrum | 100 000,- |
Občanské sdružení Vilová, Praha 10 | poradenské centrum | 30 000,- |
Občanské sdružení INSTITUT FILIA, Praha | vzdělávání | 200 000,- |
Občanské sdružení DRUG OUT, Ústí nad Labem | kontaktní centrum | 60 000,- |
Občanské sdružení Český červený kříž mládež ČČK, Praha 1 - Malá Strana | prevence - peer program | 100 000,- |
Poradenská centra Třebíč, Zlín, Frýdek Místek | poradenská centra | 450 000,- |
OS pro péči o rodiny závislých - na podporu Střediska pro mládež a rodinnou terapii | ambulantní léčba | 300 000,- |
Občanské sdružení ELIM, Albrechtice n. Vltavou | dlouhodobá léčba | 300 000,- |
Referát sociálních věcí OÚ v Liberci | ||
Resocializační projekt REP | resocializace | 800 000,- |
Kontaktní středisko - KOS | kontaktní centrum | 1 500 000,- |
Pobyty DlTA | prevnce | 70 000,- |
NsP Teplice | prevence | 30 000,- |
Sociální služby města Havířov | kontaktní středisko | 300 000,- |
Okresní úřad v Mělníku - protidrogová komise | preventivní centrum | 300 000,- |
NsP Most | detoxifikační jednotka | 400 000,- |
NsP Ivančice, okr. Brno - venkov | kontaktní centrum | 80 000,- |
Městská část Praha 13 - Jihozápadní město | poradenské centrum | 100 000,- |
Městská část Praha 13 | preventivní program | 300 000,- |
Samostatné oddělení Inspektorát OPL MZ | vzdělávání, překlady | 200 000,- |
Státní zdravotní ústav v Praze 10 | vzdělávání | 60 000,- |
Centrum duševního zdraví Náchod | preventivní program | 90 000,- |
PRAGAFILM, Praha 2 | vzdělávání | 100 000,- |
OS VlA Havířov | dlouhodobá léčba | 300 000,- |
Program EDUKO | vzdělávání | 350 000,- |
Ateliér E. A., Praha 8 | publikace | 98 000,- |
VASA Medical Video Production, Praha 4 | prevence, vzdělávání | 400 000,- |
SPORTPROPAG a.s., Praha 10 | publikace | 560 000,- |
VFN Praha 2 | substituční program | 1 400 000,- |
"Projekt FIT IN" | publikace | 430 000,- |
Celkem neinvestiční prostředky | 23 604 000,- |