Příloha č. 7 | |
k důvodové zprávě |
v tisících Kč |
Kancelář prezidenta republiky | 58 311 | 32 953 | 32 953 | 11 629 | 13 729 | 89 660 | 1 600 | 155 820 | 305 391 | 90,71 | ||||||
Poslanecká sněmovna Parlamentu | 717 987 | 201 250 | 72 247 | 444 490 | 538 000 | 1 255 987 | 99,13 | |||||||||
Senát Parlamentu | 505 130 | 82 212 | 29 356 | 393 562 | 236 200 | 741 330 | 99,45 | |||||||||
Úřad vlády | 149 751 | 61 559 | 61 559 | 22 709 | 65 483 | 14 841 | 164 592 | 95,21 | ||||||||
Bezpečnostní informační služba | 577 019 | 577 019 | 155 760 | 732 779 | 94,30 | |||||||||||
Ministerstvo zahraničních věcí | 2 465 485 | 341 117 | 341 117 | 128 173 | 1 998 195 | 44 310 | 891 717 | 3 401 512 | 97,27 | |||||||
Ministerstvo obrany | 23 918 097 | 8 445 157 | 265 128 | 2 955 058 | 2 108 000 | 1 253 900 | 9 155 982 | 722 143 | 70 000 | 5 506 174 | 30 216 414 | 99,06 | ||||
Ministerstvo financí | 8 000 198 | 4 044 939 | 4 039 261 | 1 496 604 | 2 458 655 | 2 362 863 | 10 363 061 | 93,95 | ||||||||
Ministerstvo práce a sociálních věcí | 172 816 617 | 1 869 462 | 1 748 054 | 691 581 | 143 548 842 | 22 385 608 | 2 880 000 | 1 441 124 | 26 604 | 293 423 | 265 930 | 2 043 381 | 175 445 955 | 98,52 | ||
Ministerstvo vnitra | 23 266 148 | 11 857 676 | 11 530 454 | 4 140 554 | 1 969 000 | 768 204 | 4 530 714 | 109 149 | 62 035 | 2 249 528 | 25 686 860 | 98,06 | ||||
Ministerstvo životního prostředí | 920 183 | 229 857 | 152 628 | 84 995 | 605 331 | 675 834 | 17 860 | 262 778 | 124 830 | 279 900 | 2 281 385 | 93,75 | ||||
Ministerstvo pro místní rozvoj | 575 826 | 74 659 | 63 217 | 27 564 | 473 603 | 115 316 | 2 577 | 90 | 3 284 520 | 3 978 329 | 91,39 | |||||
Grantová agentura | 70 692 | 7 427 | 2 735 | 60 530 | 188 986 | 259 678 | 98,73 | |||||||||
Ministerstvo průmyslu a obchodu | 1 964 960 | 272 358 | 268 717 | 100 690 | 1 591 912 | 161 221 | 4 275 | 11 466 | 4 461 000 | 111 050 | 6 713 972 | 90,28 | ||||
Ministerstvo dopravy a spojů | 1 738 995 | 389 436 | 199 413 | 143 977 | 1 205 582 | 5 115 673 | 3 705 | 4 664 | 5 416 000 | 16 027 100 | 28 306 137 | 89,45 | ||||
Ministerstvo zemědělství | 2 158 283 | 910 951 | 768 424 | 336 944 | 910 388 | 1 947 191 | 33 440 | 47 500 | 6 989 000 | 2 103 887 | 13 279 301 | 94,20 | ||||
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | 18 427 700 | 11 966 651 | 513 138 | 4 425 897 | 2 035 152 | 27 634 740 | 588 441 | 11 827 119 | 3 140 600 | 61 618 600 | 96,35 | |||||
Ministerstvo kultury | 131 378 | 39 893 | 39 893 | 14 730 | 76 755 | 1 886 331 | 46 293 | 703 485 | 872 635 | 3 640 122 | 93,42 | |||||
Ministerstvo zdravotnictví | 1 243 895 | 234 597 | 57 225 | 86 810 | 922 488 | 1 586 463 | 233 035 | 38 000 | 2 507 200 | 5 608 593 | 93,43 | |||||
Ministerstvo spravedlnosti | 8 522 977 | 4 494 144 | 2 841 243 | 1 667 862 | 168 000 | 118 730 | 2 074 241 | 24 925 | 161 | 814 062 | 9 362 125 | 94,96 | ||||
Úřad pro státní informační systém | 30 552 | 14 331 | 14 331 | 5 302 | 10 919 | 48 503 | 15 360 | 94 415 | 97,00 | |||||||
Úřad průmyslového vlastnictví | 90 693 | 45 540 | 45 540 | 16 843 | 28 310 | 10 700 | 101 393 | 95,49 | ||||||||
Český statistický úřad | 523 402 | 302 860 | 299 666 | 112 069 | 108 473 | 28 | 49 356 | 572 786 | 96,02 | |||||||
Český úřad zeměměřický a katastrální | 1 452 695 | 832 568 | 832 568 | 308 051 | 312 076 | 16 530 | 256 815 | 1 726 040 | 95,12 | |||||||
Český báňský úřad | 60 121 | 36 575 | 36 575 | 13 532 | 10 014 | 2 400 | 62 521 | 96,69 | ||||||||
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže | 32 806 | 18 162 | 18 162 | 6 717 | 7 987 | 1 500 | 34 366 | 96,30 | ||||||||
Ústavní soud | 54 774 | 23 598 | 23 598 | 8 723 | 22 453 | 5 600 | 60 374 | 94,20 | ||||||||
Akademie věd | 1 403 268 | 553 165 | 202 889 | 647 214 | 553 526 | 3 320 | 3 563 | 240 000 | 2 203 677 | 96,83 | ||||||
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání | 18 411 | 7 127 | 2 598 | 8 686 | 1 000 | 19 411 | 95,92 | |||||||||
Správa státních hmotných rezerv | 1 188 083 | 61 650 | 61 650 | 22 810 | 1 103 623 | 220 500 | 1 408 583 | 93,84 | ||||||||
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 142 976 | 47 371 | 29 818 | 17 526 | 78 079 | 6 165 | 23 022 | 172 163 | 94,56 | |||||||
Nejvyšší kontrolní úřad | 246 714 | 138 018 | 50 812 | 57 884 | 100 | 39 300 | 286 114 | 99,56 | ||||||||
Všeobecná pokladní správa | 87 851 970 | 31 166 383 | 56 685 587 | 330 500 | 9 390 000 | 17 810 124 | 4 924 515 | 120 307 109 | 100,25 | |||||||
CELKEM | 361 326 157 | 47 637 263 | 24 284 332 | 17 205 987 | 147 793 842 | 55 692 825 | 2 880 000 | 90 116 240 | 40 758 119 | 1 618 904 | 13 172 649 | 26 450 830 | 17 810 124 | 49 274 292 | 510 411 075 | 97,48 |
*) pojistné na sociální zabezpečení
a příspěvek na státní politiku
zaměstnanosti a pojistné zdravotního pojištění
a příděl do fondu kulturních a sociálních
potřeb
Příloha č. 8 | |
k důvodové zprávě |
| ||||||||||||||
DAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM | 283 044 | 318 600 | 298 200 | 287 200 | -20 400 | -11 000 | -31 400 | 93,8 | 96,3 | 90,1 | 112,6 | 105,4 | 101,5 | |
v tom: | daň z přidané hodnoty | 109 313 | 127 800 | 121 500 | 117 200 | -6 300 | -4 300 | -10 600 | 95,1 | 96,5 | 91,7 | 116,9 | 111,1 | 107,2 |
spotřební daně | 61 170 | 65 400 | 64 000 | 66 000 | -1 400 | 2 000 | 600 | 97,9 | 103,1 | 100,9 | 106,9 | 104,6 | 107,9 | |
daň z příjmů právnických osob | 48 567 | 55 000 | 46 400 | 40 600 | -8 600 | -5 800 | -14 400 | 84,4 | 87,5 | 73,8 | 113,2 | 95,5 | 83,6 | |
daň z příjmů fyzických osob - zvl. sazba | 10 298 | 12 100 | 10 500 | 10 200 | -1 600 | -300 | -1 900 | 86,8 | 97,1 | 84,3 | 117,5 | 102,0 | 99,0 | |
daň z příjmů fyzických osob - ze záv. práce | 19 429 | 23 800 | 23 700 | 22 300 | -100 | -1 400 | -1 500 | 99,6 | 94,1 | 93,7 | 122,5 | 122,0 | 114,8 | |
clo | 19 676 | 19 600 | 17 000 | 10 000 | -2 600 | -1 000 | -3 600 | 86,7 | 94,1 | 81,6 | 99,6 | 86,4 | 81,3 | |
silniční daň | 4 303 | 4 200 | 4 400 | 4 500 | 200 | 100 | 300 | 104,8 | 102,3 | 107,1 | 97,6 | 102,3 | 104,6 | |
majetkové daně | 3 857 | 4 500 | 4 500 | 4 200 | 0 | -300 | -300 | 100,0 | 93,3 | 93,3 | 116,7 | 116,7 | 108,9 | |
poplatek za užívání dálnic a silnic | 919 | 900 | 900 | 900 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 97,9 | 97,9 | 97,9 | |
osobní daně a poplatky | 5 512 | 5 300 | 5 300 | 5 300 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 96,2 | 96,2 | 96,2 | |
0 | ||||||||||||||
POJISTNÉ NA SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | 174 316 | 205 531 | 198 927 | 196 742 | -6 604 | -2 185 | -8 789 | 96,8 | 98,9 | 95,7 | 117,9 | 114,1 | 112,9 | |
z toho pojistné na důchodové pojištění | 133 927 | 157 166 | 152 117 | 150 443 | -5 049 | -1 674 | -8 723 | 96,8 | 98,9 | 95,7 | 117,4 | 113,6 | 112,3 | |
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM | 25 457 | 24 969 | 26 469 | 26 469 | 1 500 | 0 | 1 500 | 106,0 | 100,0 | 106,0 | 98,1 | 104,0 | 104,0 | |
v tom: | příjmy kapitol | 5 071 | 4 338 | 5 838 | 5 838 | 1 500 | 0 | 1 500 | 134,6 | 100,0 | 134,6 | 85,5 | 115,1 | 115,1 |
přijaté úroky | 3 545 | 3 008 | 3 008 | 3 008 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 84,9 | 84,9 | 84,9 | |
příjmy z vládních úvěrů | 6 490 | 8 896 | 8 896 | 8 896 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 137,1 | 137,1 | 137,1 | |
ostatní příjmy | 10 351 | 8 727 | 8 727 | 8 727 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 84,3 | 84,3 | 84,3 | |
PŘÍJMY CELKEM | 482 917 | 549 100 | 523 596 | 510 411 | -25 504 | -13 185 | -38 689 | 95,4 | 97,5 | 93,0 | 113,7 | 108,4 | 105,7 | |
I. BĚŽNÉ VÝDAJE | 423 236 | 479 622 | 463 515 | 457 479 | -16 107 | -6 036 | -22 143 | 96,6 | 98,7 | 95,4 | 113,3 | 109,5 | 108,1 | |
Dotace podnikatelským subjektům | 27 268 | 29 045 | 27 531 | 26 451 | -1 514 | -1 080 | -2 594 | 94,8 | 96,1 | 91,1 | 106,5 | 101,0 | 97,0 | |
Transfery obyvatelstvu | 154 000 | 212 485 | 208 920 | 206 366 | -3 565 | -2 554 | -6 119 | 98,3 | 98,8 | 97,1 | 138,0 | 135,7 | 134,0 | |
v tom: | zaměstnanost | 2 665 | 3 100 | 3 100 | 2 880 | 0 | -220 | -220 | 100,0 | 92,9 | 92,9 | 116,3 | 116,3 | 108,1 |
státní vyrovnávací příspěvek | 553 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
dávky nemocenského pojištění | 21 531 | 24 444 | 23 444 | 22 444 | -1 000 | -1 000 | -2 000 | 95,9 | 95,7 | 91,8 | 113,5 | 108,9 | 104,2 | |
ostatní dávky | 1 670 | 2 482 | 2 482 | 2 482 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100 0 | 148,6 | 148,6 | 148,6 | |
důchody | 127 581 | 150 459 | 148 194 | 147 794 | -2 265 | -400 | -2 665 | 98,5 | 99,7 | 98,2 | 117,9 | 116,2 | 115,8 | |
dávky státní sociální podpory [dávky st. sociální podpory v roce 1996 součástí dotací OkÚ a obcím (26 692 mil. Kč)] | 32 000 | 31 700 | 30 765 | -300 | -934 | -1 234 | 99,1 | 97,1 | 96,1 | |||||
Veřejná spotřeba státu | 179 110 | 202 518 | 191 690 | 187 047 | -10 828 | -4 643 | -15 471 | 94,7 | 97,6 | 92,4 | 113,1 | 107,0 | 104,4 | |
v tom: | školství | 58 853 | 63 216 | 60 267 | 58 478 | -2 949 | -1 789 | -4 738 | 95,3 | 97,0 | 92,5 | 107,4 | 102,4 | 99,4 |
zdravotnictví | 2 802 | 3 287 | 3 070 | 3 101 | -217 | 31 | -186 | 93,4 | 101,0 | 94,3 | 117,3 | 109,6 | 110,7 | |
kultura | 2 910 | 3 126 | 2 877 | 2 768 | -249 | -109 | -358 | 92,0 | 96,2 | 88,5 | 107,4 | 98,9 | 95,1 | |
obrana | 22 159 | 22 066 | 21 566 | 21 279 | -500 | -288 | -788 | 97,7 | 98,7 | 96,4 | 99,6 | 97,3 | 96,0 | |
bezpečnost | 20 738 | 22 630 | 21 327 | 20 700 | -1 303 | -6 27 | -1 930 | 94,2 | 97,1 | 91,5 | 109,1 | 102,8 | 99,8 | |
ostatní kapitoly | 71 648 | 88 193 | 82 583 | 80 722 | -5 610 | -1 861 | -7 471 | 93,6 | 97,7 | 91,5 | 123,1 | 115,3 | 112,7 | |
0 | ||||||||||||||
Daňová služba | 14 049 | 14 442 | 14 742 | 17 742 | 300 | 3 000 | 3 300 | 102,1 | 120,4 | 122,9 | 102,8 | 104,9 | 126,3 | |
Transfery do zahraničí | 53 | 1 500 | 1 000 | 955 | -500 | -45 | -545 | 66,7 | 95,5 | 63,7 | 2 830,2 | 1 886,8 | 1 801,9 | |
Dotace okresním úřadům a obcím | 48 756 | 19 632 | 19 632 | 19 918 | 0 | -714 | -714 | 100 0 | 96,4 | 96,4 | 40,3 | 40,3 | 38,8 | |
II. KAPITÁLOVÉ VÝDAJE | 57 079 | 65 756 | 56 424 | 49 275 | -9 332 | -7 149 | -16 481 | 85,8 | 87,3 | 74,9 | 115,2 | 98,9 | 86,3 | |
z toho | ||||||||||||||
Dotace okresním úřadům a obcím | 10 683 | 5 895 | 4 396 | 3 780 | -1 499 | -616 | -2 115 | 74,6 | 86,0 | 64,1 | 55,2 | 41,1 | 35,4 | |
III. VLÁDNÍ ÚVĚRY | 4 064 | 3 722 | 3 657 | 3 657 | -65 | 0 | -65 | 98,3 | 100,0 | 98,3 | 91,6 | 90,0 | 90,0 | |
VÝDAJE CELKEM | 484 379 | 549 100 | 523 596 | 510 411 | -25 504 | -13 185 | -38 689 | 95,4 | 97,5 | 93,0 | 113,4 | 109,1 | 105,4 |
ROZDÍL PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ CELKEM | -1 562 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Příloha č. 8 | |
k důvodové zprávě |
| ||||||||||||||
DAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM | 283 044 | 318 600 | 298 200 | 287 200 | -20 400 | -11 000 | -31 400 | 93,8 | 96,3 | 90,1 | 112,6 | 105,4 | 101,5 | |
v tom: | daň z přidané hodnoty | 109 313 | 127 800 | 121 500 | 117 200 | -6 300 | -4 300 | -10 600 | 95,1 | 96,5 | 91,7 | 116,9 | 111,1 | 107,2 |
spotřební daně | 61 170 | 65 400 | 64 000 | 66 000 | -1 400 | 2 000 | 600 | 97,9 | 103,1 | 100,9 | 106,9 | 104,6 | 107,9 | |
daň z příjmů právnických osob | 48 567 | 55 000 | 46 400 | 40 600 | -8 600 | -5 800 | -14 400 | 84,4 | 87,5 | 73,8 | 113,2 | 95,5 | 83,6 | |
daň z příjmů fyzických osob - zvl. sazba | 10 298 | 12 100 | 10 500 | 10 200 | -1 600 | -300 | -1 900 | 86,8 | 97,1 | 84,3 | 117,5 | 102,0 | 99,0 | |
daň z příjmů fyzických osob - ze záv. práce | 19 429 | 23 800 | 23 700 | 22 300 | -100 | -1 400 | -1 500 | 99,6 | 94,1 | 93,7 | 122,5 | 122,0 | 114,8 | |
clo | 19 676 | 19 600 | 17 000 | 10 000 | -2 600 | -1 000 | -3 600 | 86,7 | 94,1 | 81,6 | 99,6 | 86,4 | 81,3 | |
silniční daň | 4 303 | 4 200 | 4 400 | 4 500 | 200 | 100 | 300 | 104,8 | 102,3 | 107,1 | 97,6 | 102,3 | 104,6 | |
majetkové daně | 3 857 | 4 500 | 4 500 | 4 200 | 0 | -300 | -300 | 100,0 | 93,3 | 93,3 | 116,7 | 116,7 | 108,9 | |
poplatek za užívání dálnic a silnic | 919 | 900 | 900 | 900 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 97,9 | 97,9 | 97,9 | |
osobní daně a poplatky | 5 512 | 5 300 | 5 300 | 5 300 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 96,2 | 96,2 | 96,2 | |
0 | ||||||||||||||
POJISTNÉ NA SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | 174 316 | 205 531 | 198 927 | 196 742 | -6 604 | -2 185 | -8 789 | 96,8 | 98,9 | 95,7 | 117,9 | 114,1 | 112,9 | |
z toho pojistné na důchodové pojištění | 133 927 | 157 166 | 152 117 | 150 443 | -5 049 | -1 674 | -8 723 | 96,8 | 98,9 | 95,7 | 117,4 | 113,6 | 112,3 | |
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM | 25 457 | 24 969 | 26 469 | 26 469 | 1 500 | 0 | 1 500 | 106,0 | 100,0 | 106,0 | 98,1 | 104,0 | 104,0 | |
v tom: | příjmy kapitol | 5 071 | 4 338 | 5 838 | 5 838 | 1 500 | 0 | 1 500 | 134,6 | 100,0 | 134,6 | 85,5 | 115,1 | 115,1 |
přijaté úroky | 3 545 | 3 008 | 3 008 | 3 008 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 84,9 | 84,9 | 84,9 | |
příjmy z vládních úvěrů | 6 490 | 8 896 | 8 896 | 8 896 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 137,1 | 137,1 | 137,1 | |
ostatní příjmy | 10 351 | 8 727 | 8 727 | 8 727 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 84,3 | 84,3 | 84,3 | |
PŘÍJMY CELKEM | 482 917 | 549 100 | 523 596 | 510 411 | -25 504 | -13 185 | -38 689 | 95,4 | 97,5 | 93,0 | 113,7 | 108,4 | 105,7 | |
I. BĚŽNÉ VÝDAJE | 423 236 | 479 622 | 463 515 | 457 509 | -16 107 | -6 006 | -22 113 | 96,6 | 98,7 | 95,4 | 113,3 | 109,5 | 108,1 | |
Dotace podnikatelským subjektům | 27 268 | 29 045 | 27 531 | 26 451 | -1 514 | -1 080 | -2 594 | 94,8 | 96,1 | 91,1 | 106,5 | 101,0 | 97,0 | |
Transfery obyvatelstvu | 154 000 | 212 485 | 208 920 | 206 366 | -3 565 | -2 554 | -6 119 | 98,3 | 98,8 | 97,1 | 138,0 | 135,7 | 134,0 | |
v tom: | zaměstnanost | 2 665 | 3 100 | 3 100 | 2 880 | 0 | -220 | -220 | 100,0 | 92,9 | 92,9 | 116,3 | 116,3 | 108,1 |
státní vyrovnávací příspěvek | 553 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
dávky nemocenského pojištění | 21 531 | 24 444 | 23 444 | 22 444 | -1 000 | -1 000 | -2 000 | 95,9 | 95,7 | 91,8 | 113,5 | 108,9 | 104,2 | |
ostatní dávky | 1 670 | 2 482 | 2 482 | 2 482 | 0 | 0 | 0 | 100,0 | 100,0 | 100 0 | 148,6 | 148,6 | 148,6 | |
důchody | 127 581 | 150 459 | 148 194 | 147 794 | -2 265 | -400 | -2 665 | 98,5 | 99,7 | 98,2 | 117,9 | 116,2 | 115,8 | |
dávky státní sociální podpory [dávky st. sociální podpory v roce 1996 součástí dotací OkÚ a obcím (26 692 mil. Kč)] | 32 000 | 31 700 | 30 766 | -300 | -934 | -1 234 | 99,1 | 97,1 | 96,1 | |||||
Veřejná spotřeba státu | 179 110 | 202 518 | 191 690 | 187 077 | -10 828 | -4 613 | -15 441 | 94,7 | 97,6 | 92,4 | 113,1 | 107,0 | 104,4 | |
v tom: | školství | 58 853 | 63 216 | 60 267 | 58 478 | -2 949 | -1 789 | -4 738 | 95,3 | 97,0 | 92,5 | 107,4 | 102,4 | 99,4 |
zdravotnictví | 2 802 | 3 287 | 3 070 | 3 101 | -217 | 31 | -186 | 93,4 | 101,0 | 94,3 | 117,3 | 109,6 | 110,7 | |
kultura | 2 910 | 3 126 | 2 877 | 2 768 | -249 | -109 | -358 | 92,0 | 96,2 | 88,5 | 107,4 | 98,9 | 95,1 | |
obrana | 22 159 | 22 066 | 21 566 | 21 278 | -500 | -288 | -788 | 97,7 | 98,7 | 96,4 | 99,6 | 97,3 | 96,0 | |
bezpečnost | 20 738 | 22 630 | 21 327 | 20 700 | -1 303 | -627 | -1 930 | 94,2 | 97,1 | 91,5 | 109,1 | 102,8 | 99,8 | |
ostatní kapitoly | 71 648 | 88 193 | 82 583 | 80 752 | -5 610 | -1 831 | -7 441 | 93,6 | 97,8 | 91,6 | 123,1 | 115,3 | 112,7 | |
0 | ||||||||||||||
Daňová služba | 14 049 | 14 442 | 14 742 | 17 742 | 300 | 3 000 | 3 300 | 102,1 | 120,4 | 122,9 | 102,8 | 104,9 | 126,3 | |
Transfery do zahraničí | 53 | 1 500 | 1 000 | 955 | -500 | -45 | -545 | 66,7 | 95,5 | 63,7 | 2 830,2 | 1 886,8 | 1 801,9 | |
Dotace okresním úřadům a obcím | 48 756 | 19 632 | 19 632 | 19 918 | 0 | -714 | -714 | 100,0 | 96,4 | 96,4 | 40,3 | 40,3 | 38,8 | |
II. KAPITÁLOVÉ VÝDAJE | 57 079 | 65 756 | 56 424 | 49 275 | -9 332 | -7 149 | -16 481 | 85,8 | 87,3 | 74,9 | 115,2 | 98,9 | 86,3 | |
z toho | ||||||||||||||
Dotace okresním úřadům a obcím | 10 683 | 5 895 | 4 396 | 3 780 | -1 499 | -616 | -2 115 | 74,6 | 86,0 | 64,1 | 55,2 | 41,1 | 35,4 | |
III. VLÁDNÍ ÚVĚRY | 4 064 | 3 722 | 3 657 | 3 657 | -65 | 0 | -65 | 98,3 | 100,0 | 98,3 | 91,6 | 90,0 | 90,0 | |
VÝDAJE CELKEM | 484 379 | 549 100 | 523 596 | 510 441 | -25 504 | -13 155 | -38 689 | 95,4 | 97,5 | 93,0 | 113,4 | 108,1 | 105,4 |
ROZDÍL PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ CELKEM | -1 562 | 0 | 0 | -30 | 0 | -30 | -30 |
Příloha k důvodové zprávě |
Daň z přidané hodnoty
Extrapolace, vycházející z obvyklého
sezónního vývoje, vede k výnosu okolo
113 mld. Kč. S ohledem na devalvační očekávání
a z nich plynoucí růst maloobchodního obratu
předpokládáme výnos daně v
červnu a červenci oproti sezónní alikvotě
o 12 - 13% vyšší a deklarovanou konečnou
spotřebu ve druhém pololetí oproti extrapolované
hodnotě o 1% až 2% vyšší, což
souvisí zejména s předpokládaným
zvýšením indexu spotřebitelských
cen. Efekt deregulace cen však bude změkčen
změnou struktury spotřeby (úspory ve spotřebě
se při limitovaném objemu zdrojů domácností
dotknou spíše zboží se standardní
22% sazbou). V souhrnu uvedené předpoklady implikují
inkaso DPH v roce 1997 ve výši 116 - 118 mld. Kč.
Spotřební daně
Prostá extrapolace vede k hodnotě cca 64,4 mld.
Kč. Dynamickým prvkem letošního výnosu
je zejména růst daně z uhlovodíkových
paliv a maziv (její podíl na celkovém objemu
SD je přes 60%), který koreluje silně s reálným
růstem HDP, a rozvoj tzv. zdaněných vývozů
prostřednictvím spotřeby zahraničních
turistů. Pozitivně bude působit stimul z
titulu oslabení kursu koruny na spotřebu zahraničních
turistů. Predikce počítá se stagnací
reálného HDP. Celoroční odhad se pohybuje
mezi 63 - 64,5 mld. Kč.
Clo
Dosavadní vývoj ukazuje, že průměrná
efektivní sazba poklesla meziročně zhruba
o čtvrtinu (zejména v důsledku uplatňování
asociační dohody s EU). Prostá extrapolace
vede k predikci 15,1 mld. Kč. Predikce počítá
se stagnací dosavadní dynamiky fyzického
objemu dovozu a jeho cca 10% zdražením z důvodu
kursového pohybu. Odhad stanovujeme na 16 mld. Kč
výnosu celoročně.
Dan z příjmů právnických
osob
Srážkovou daň z příjmů
odhadujeme na 9 mld. Kč, což je méně
než v roce 1996. Důvodem pesimismu jsou opatření,
jako např. zavedení dovozních depozit bez
fiskálního efektu a spekulativní převody
vkladů na méně úročená
devizová konta. Zálohová daň odváděná
samostatnými poplatníky je extrapolována
k úrovni 41,7 mld. Kč. Údaje o klesající
ziskovosti podniků, permanentní ztrátovost
bankovního sektoru, možnost umořování
předešlých ztrát, zápočet
nedobytných pohledávek objektivně omezují
příznivější korekci extrapolace.
Letošní podnikatelské podmínky (dražší
úvěry, dražší vstupy z dovozu,
dovozní depozita) přitom mohou reálně
znamenat tlak podnikatelů na snížení
výše jejich záloh na rok 1997. Nezanedbatelnou
roli hraje i stále dokonalejší finanční
plánování poplatníků směřující
k legální minimalizaci jejich daňové
povinnosti. Celkově proto předpokládáme
výnos této daně mezi 52 - 53 mld. Kč,
z toho do státního rozpočtu 40 - 41 mld.
Kč.
Dan z příjmů fyzických osob
Výnos daně ze závislé činnosti
ovlivní vyhlášená restrikce mezd v rozpočtové
sféře. Výnos vychází z očekávání
dynamiky průměrné makroekonomické
mzdy o 11,5%. Odhad výnosu daně srážené
zvláštní sazbou bere v úvahu převod
části vkladů obyvatelstva na nízko
úročená devizová konta, nákup
valut a nárůst spotřeby (financované
z bankovních kont) v posledních týdnech.
Odhadujeme výnos pro státní rozpočet
celkem 32,3 - 32,8 mld. Kč.
Tabulková rekapitulace (v mld. Kč):
Daň z přidané hodnoty | 127,8 | 121,5 | 116,0 - 118,0 |
Spotřební daně | 65,4 | 64,0 | 63,0 - 64,5 |
Clo | 19,6 | 17,0 | 16,0 |
DPPO | 55,0 | 46,4 | 40,0 - 41,0 |
DPFO | 35,9 | 34,2 | 32,3 - 32,8 |
Silniční daň | 4,2 | 4,4 | 4,5 |
Majetkové daně | 4,5 | 4,5 | 4,2 |
Dálniční poplatek | 0,9 | 0,9 | 0,9 |
Ostatní daně a poplatky | 5,3 | 5,3 | 5,3 |
Daně celkem | 318,6 | 298,2 | 287,2 - 282,2 |