(11.20 hodin)

(pokračuje Patočka)

V § 6 odst. 2 v závorkách navrhuji následující znění. Po slovech "při hodnocení" 1. nabídek podle výše nabídkové ceny se nehodnotí nejvyšší a nejnižší nabídková cena.

V této souvislosti navrhuji zrušit § 36 - mimořádně nízká nabídková cena, a následující věta "při hodnocení podle ekonomické efektivnosti" - před tímto slovem by byla 2.

V § 31 - složení komise pro posouzení a hodnocení nabídek, u odst. 2 navrhuji následující změnu třetí věty (předchozí končí slovy "pět členů"): "U veřejných zakázek zadávaných zadavateli uvedenými v § 2 písm. b) bodu 1, u kterých výše budoucího peněžního závazku bez daně z přidané hodnoty přesáhne 20 mil. Kč, budou jmenovány členy komise nejméně tři osoby s příslušnou odbornou autorizací pro posuzování a hodnocení nabídek (od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a Ministerstva financí). V případě vyššího počtu členů komise bude činit počet autorizovaných osob nejméně 60 % z celkového počtu členů komise."

V § 40 - Uzavření smlouvy s uchazečem - se doplňuje odst. 4 v tomto znění: "V případě, že od data uzavření smlouvy mezi zadavatelem a uchazečem nevytvoří zadavatel podmínky k zahájení plnění veřejné zakázky ve smyslu § 5 odst. 1 b) do lhůty 360 dnů, ruší se výsledek veřejné obchodní soutěže. Zakladatel tuto skutečnost oznámí v Obchodním věstníku. Uchazeč má právo na úhradu ekonomické újmy v souladu s příslušným ustanovením obchodního zákoníku."

V § 49 - Výzva více zájemcům o veřejnou zakázku k podání nabídky. Doplňuje se odst. 2 písmeno e) v tomto znění: "jde-li o veřejnou zakázku na zpracování projektové, popř. územněplánovací dokumentace, k jejímuž předmětu se již konala řádná architektonická, příp. urbanistická soutěž; v takovémto případě zašle zadavatel písemnou výzvu autorům návrhů v této soutěži oceněných".

V této návaznosti se doplňuje v odst. 3 písmeno e).

V § 62 navrhuji upravit znění v odst. 1 následující větou: "Uloží mu pokutu do výše 3 % ceny zakázky".

V § 64 a) - evidence o zadání veřejné zakázky a zveřejňování výsledků veřejné obchodní soutěže, navrhuji doplnit bod 4: "Zadavatel je povinen do 30 dnů od lhůty ukončení

(pokračuje Patočka)

svého peněžního závazku bez DPH oznámit jeho skutečnou smluvní výši v Obchodním věstníku."

§ 69 a) navrhuji doplnit v plném znění, nápis má "stanovení podrobnějších podmínek pro zadávání veřejných zakázek

1. v oblasti staveb

2. v oblasti financování úspor energií třetí stranou

3. v oblasti regenerace panelových domů

je řešeno nařízením vlády."

Poslední doplnění části "příloha, evidenční list veřejné zakázky" - navrhuji doplnit bod 10: "Výsledná cena realizované veřejné zakázky" a navrhuji doplnit bod 11: "Zdůvodnění výsledné rozdílné ceny realizované veřejné zakázky zadavatele."

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane poslanče. Další přihlášený je kolega Oldřich Vojíř, připraví se poslanec Václav Exner.

 

Poslanec Oldřich Vojíř: Vážený pane předsedající, členové vlády, dámy a pánové, tak jak již bylo v podstatě avizováno i v úvodním slově, jde v tomto zákoně především o to, přiblížit tuto normu parametrům zemí EU, a zároveň, když je tato norma otevřená, doplnit a vyladit některé věci, které díky tomu, jak fungují nebo nefungují v praxi, tak aby tyto záležitosti byly odstraněny.

Z hlediska přiblížení této normy především ke směrnici 93/38 Evropské unie se jedná o to, že dostáváme do tohoto zákona i společnosti, které lze nazývat síťovými přirozenými monopoly. V této směrnici EU však existuje určité rozdělení jednotlivých limitních částek, od kterých je potom ta či ona společnost povinna vypsat výběrové řízení. Jeden limit je postaven na částku 400 000 ECU, což v přepočtu, který dnes přibližně máme, je právě inkriminovaná částka 12 mil. Kč, a druhý limit je postaven na částku 5 mil. ECU, což by zase při stejném hrubém přepočtu znamenalo částku 150 mil. Kč. První částka se vztahuje na dodávky a služby a ta druhá částka se vztahuje především na samostatné funkční celky.

Proto mi dovolte po tomto krátkém zdůvodnění pokusit se rozdělit § 3 odst. 4 ve vládním návrhu na dva odstavce, a to 4 a 5. Dovolím si je přečíst v celém znění, aby byl patrný kontext, aby tam nedošlo k nějaké chybě.

První pozměňovací návrh by byl, že navrhuji nahradit znění § 3 odst. 4 vládního návrhu zákona novým znění, které zní: "Subjekty uvedené v § 2 písm. b) v bodě druhém s výjimkou provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí a provozovatelů telekomunikačních služeb jsou povinni postupovat podle tohoto zákona, pokud výše budoucího peněžního závazku ze smlouvy o dodávkách a službách bez daně z přidané hodnoty přesáhne 12 mil. Kč. Provozovatelé veřejných telekomunikačních sítí a provozovatelé telekomunikačních služeb jsou povinni postupovat podle tohoto zákona, pokud výše budoucího peněžního závazku ze smlouvy o dodávkách a službách bez daně z přidané hodnoty přesáhne 18 mil. Kč."

Za druhé bych navrhoval doplnit nový odstavec do § 3, který by byl označen jako odstavec č. 5 a jeho znění opět přečtu. § 3 odst. 5 zní: "Subjekty uvedené v § 2 písm. b) v bodě druhém jsou povinny postupovat podle tohoto zákona, pokud výše budoucího peněžního závazku ze smlouvy na provedení prací, jde-li o nemovitost, s výjimkou nájmu, nebo o soubor strojů a zařízení tvořících samostatný funkční celek bez daně z přidané hodnoty přesáhne… A nyní dám tři alternativní částky.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP