(15.30 hodin)

(pokračuje Beneš)

Čili je to pokus postavit na roveň vlastníky bytových jednotek a stávající družstva, byť po jakousi přechodnou dobu.

Konečně bych chtěl navrhnout, jakkoliv o návrhu usnesení výborů se bude hlasovat odděleně, tak možná, že to je spíš přimlouvání se za nehlasování, ale pro jistotu jsem to formuloval jako vyjmout nově navržený bod pod pořadovým číslem 4 usnesení výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí, sněmovní tisk 268/2, neboť nevím, jaký bude zvolen mechanismus hlasování na závěr. Tento návrh je pokusem odstranit nesrovnalost, kterou já osobně vnímám jako protiústavní zásah do soukromého vlastnictví, neboť se zde navrhuje, aby ostatní měli možnost všem říci, že jejich majetek bude zatížen zástavním právem, což si myslím, že je proces neústavní.

Na závěr mi dovolte, dámy a pánové, i vzhledem k tomu, jak bylo bouřlivé jednání v rámci obecné rozpravy a kolik pozměňovacích návrhů dosud zaznělo v rámci rozpravy podrobné, jakkoliv již proběhlo mnoho a mnoho jednání na půdě výborů, přesto se pokusit ještě jednou požádat tuto sněmovnu, aby na závěr rozpravy podrobné ke třetímu čtení rozhodla o vrácení výborům - v tomto případě výboru pro veřejnou správu a výboru ústavně právnímu - na vrácení k přepracování, neboť teprve nyní zazněly konkrétní pozměňovací návrhy a myslím si, že mohou jít některé proti sobě, některé mohou být dohodou vyřešeny a navíc ještě budeme projednávat návrh zákona o státním majetku a možná, že v rámci jeho projednávání bychom mohli vyřešit jeden z konfliktních problémů, který je v tomto návrhu zákona.

Za případnou podporu vrácení k přepracování výborům v rámci třetího čtení moc a moc děkuji, byť si tím říkáme o práci. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Stanislav Gross: Pane kolego, už jste to zopakoval podruhé, poprvé jsem vás nechtěl přerušovat, říkal jste v rámci třetího čtení. My jsme v rámci druhého čtení v tuto chvíli, takže je to návrh na vrácení výboru k novému projednávání. To jen aby nevznikly pochybnosti.

Další přihlášku do podrobné rozpravy nemám. Hlásí se ještě někdo? Ne. Podrobnou rozpravu uzavírám.

Zazněl i v podrobné rozpravě návrh na vrácení výborům k novému projednání. Jestli jsem správně sledoval rozpravu, návrh na zamítnutí nezazněl. Nicméně i návrh na vrácení výborům k novému projednání budeme muset podrobit hlasování. Chci se zeptat, jestli chce i před tímto hlasováním využít možnosti vystoupit zástupce předkladatele. Pan ministr nechce reagovat, protože vše bylo řečeno po obecné rozpravě a v rámci obecné rozpravy. Jelikož se jedná o hlasování, které vzbuzuje velký zájem kolegyň a kolegů, konstatuji, že hlasovat budeme v 15.35 hod. (Dvouminutová pauza.)

Kolegyně a kolegové, myslím, že jsem dal dostatečný časový prostor, aby do sněmovny mohli dorazit i kolegové ze vzdálenějších prostor této i přilehlých budov.

 

Budeme tedy hlasovat o návrhu na vrácení zákona výborům k novému projednání. O tomto hlasování rozhodneme v hlasování pořadové číslo 134. Ptám se, kdo je pro tento návrh, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko. Kdo je proti?

Z přítomných 181 pro 99, proti 76.

 

Nicméně pan kolega Payne opět neměl možnost hlasovat? Nakonec se podařilo hlasovat, takže nikdo nezpochybňuje.

Kolegyně a kolegové, musím konstatovat, že návrh na vrácení zákona výborům k novému projednání byl přijat. Tím končí druhé čtení tohoto návrhu zákona. Děkuji panu ministrovi pro místní rozvoj Jaromíru Císařovi i zpravodajce kolegyni Horníkové.

 

Myslím si, že do 16. hodiny bychom mohli alespoň rozjednat, když ne doprojednat další bod, kterým je

 

42.
Návrh poslanců Moniky Horákové a dalších na vydání zákona,
kterým se mění zákon č. 29/1984 Sb., o soustavě základních škol, středních škol
a vyšších odborných škol (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 299/ - druhé čtení
 

O úvodní slovo prosím zástupkyni navrhovatelů paní kolegyni Moniku Horákovou. Vás, kolegyně a kolegové prosím, abyste v jednacím sále vytvořili atmosféru, v rámci níž se bude moci pracovat. Prosím o klid velice důrazně. Paní kolegyni Horákové dám za malou chvíli slovo.

Paní kolegyně, ujměte se slova.

Ještě jednou prosím, když už nemáme úctu k sobě při normálním průběhu, tak abychom nalezli úctu alespoň v tuto chvíli, když bude hovořit dáma. Prosím.

 

Poslankyně Monika Horáková: Děkuji. Vážený pane předsedající, vážení páni ministři, vážené kolegyně, vážení kolegové, jak už jste byli seznámeni se smyslem navrhované novely školského zákona v prvním čtení, ve kterém proběhla velice zajímavá debata, určitě jste nezapomněli, že hlavním smyslem této novely je zvýšit propustnost našeho stávajícího školského systému.

Dle současné platné legislativy se děti dělí do dvou skupin. Na děti se základním vzděláním, kdy pouze tyto si mohou ze zákona podat přihlášku ke studiu na středních školách, a na děti bez základního vzdělání, které zpravidla mohou přecházet pouze na odborná učiliště a ze zákona si nemohou podat přihlášku na střední odborná učiliště, natož na střední školy. Získávají tak v podstatě celoživotní nálepku "absolvent zvláštní školy".

***




Přihlásit/registrovat se do ISP