(16.50 hodin)
(pokračuje Gandalovič)

Pro vaši informaci, je to oblast krmiv, ve které se v zemědělství točí ročně asi 15 mld. korun, to znamená, že to není žádné malé téma. Nicméně chápu, že ten zákon je specializovaný, a proto zaujme podstatně méně poslanců, kteří mají k zemědělství celou řadu politických názorů. (V sále je velký hluk.)

Hlavním cílem této navrhované novely je dosažení souladu mezi právními předpisy Evropských společenství a vnitrostátní právní normou, takže by se skoro dalo říci: už to tady máme zase. Ale tentokrát vás mohu uklidnit, nejedná se o přístupové dohody. Jedná se o nové nařízení Evropského parlamentu a Rady Evropských společenství č. 183/2005, kterým se stanoví požadavky na hygienu krmiv.

V předkládaném vládním návrhu my proto navrhujeme změnit ty pojmy, které nově budou vycházet z právních předpisů Evropské unie. Některé ty pojmy byly duplicitně definovány. Můžeme přímo používat předpisy Evropských společenství na některé oblasti a zákon o krmivech proto tyto pojmy nemusí již obsahovat.

V souvislosti s nařízením č. 183 je také nově upraveno řízení o schválení provozu krmivářského podniku a řízení o registraci tohoto provozu. Tento zákon nově formuluje požadavky na vedení záznamu o provozu takového krmivářského podniku a požadavky na skladování krmiv tak, aby bylo zajištěno uchování jakosti a zdravotní nezávadnosti. Svým úřadem jsem ujištěn, že se nebude jednat o nadbytečné zvýšení byrokracie.

Co je v tomto zákoně důležité, a na to bych vás chtěl upozornit, je to, že předkládaná novela umožňuje prvovýrobcům výrobu krmiv pro svoji potřebu, pokud k výrobě nepoužívají premixů, bez toho, aniž by podléhaly schvalování Ústředním kontrolním a zkušebním ústavem zemědělským. Jejich provoz se tak tímto výrazně zlevní. Návrh novely zákona tak nejde nad rámec povinností v zemích Evropské unie.

Vážená Sněmovno, po tomto odůvodnění si dovolím vám navrhnout, abyste propustili zákon do druhého čtení a přikázali jej k projednání příslušnému výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji panu ministrovi zemědělství Petru Gandalovičovi za jeho úvodní slovo a žádám zpravodaje poslance Pavla Kováčika, aby přednesl svou zpravodajskou zprávu v prvém čtení. Prosím, pane zpravodaji, máte slovo.

 

Poslanec Pavel Kováčik: Vážený pane předsedající, vážená rezidua vlády, kolegyně a kolegové, krmiva naštěstí nejsou ani pravá, ani levá, dokonce ani černá, ani bílá, a název zelené krmivo nemá ale pranic společného s podobným názvem politické strany. Já s ulehčením přistupuji k tomuto pultu, že jsme se konečně dostali k věcné práci na technické normě, na normě, která je čas od času upravována a dávána do souladu s předpisy Evropských společenství.

Já se přimlouvám za to, aby i to, co pan ministr ve své zprávě řekl, to určité ulehčení administrativní zátěže i nákladové zátěže našich výrobců krmiv, zejména těch, kteří si je vyrábějí pro vlastní potřebu, bylo zde projednáno a úspěšně schváleno. Nebudu tedy ve své zpravodajské zprávě zdržovati nad míru. Pan ministr řekl v podstatě úplně všechno, co se té věci týká.

Doporučuji jako zpravodaj propustit zákon o krmivech do dalšího čtení. Děkuji za pozornost. (V sále je stále velký hluk.)

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji zpravodaji. Otevírám obecnou rozpravu. Konstatuji, že do obecné rozpravy nemám žádnou písemnou přihlášku, a ptám se, kdo se hlásí do rozpravy z místa. Nikoho nevidím, takže bude klidné projednávání. Rozpravu končím.

Za těchto okolností se spíše z povinnosti ptám, jestli je zájem o závěrečné slovo. Není tomu tak, takže budeme pokračovat. Protože není žádný návrh na vrácení ani zamítnutí, budeme se zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání.

Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání zemědělskému výboru. Má někdo jiný návrh? Ani v tomto případě tomu tak není.

Můžeme přistoupit k hlasování. Já požádám kolegy, aby ukončili své rozhovory v předsálí, vrátili se do jednací síně. Ještě vás pro jistotu odhlásím a požádám vás o novou registraci. Přihlaste se svými identifikačními kartami.

 

Budeme rozhodovat o přikázání zemědělskému výboru, a to v hlasování pořadové číslo 64, které jsem právě zahájil. Ptám se, kdo je pro přikázání zemědělskému výboru. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování pořadové číslo 64 z přítomných 125 poslanců pro 124, proti nikdo. Návrh byl přijat. Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání výboru zemědělskému.

 

Děkuji panu ministrovi, děkuji zpravodaji. Končím bod č. 12.

 

Dalším bodem našeho jednání podle schváleného pořadu schůze je třetí pevně zařazený bod, a tím je bod

 

10.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 182/2006 Sb.,
o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění
zákona č. 312/2006 Sb., a zákon č. 312/2006 Sb., o insolvenčních správcích
/sněmovní tisk 151/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

 

Upozorňuji, že vláda, která je předkladatelem návrhu zákona, požádala o projednání ve zrychleném řízení, a to podle § 90 odst. 2. O tom rozhodneme později.

Nyní prosím, aby se z pověření vlády ujal slova ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil. Zároveň žádám kolegu Radima Chytku, aby zasedl u stolku zpravodajů, protože je zpravodajem pro prvé čtení. Už je tady. Děkuji. Pane ministře, máte slovo.

 

Ministr spravedlnosti ČR Jiří Pospíšil Vážený pane předsedající, dámy a pánové, dovolte mi, abych stručně odůvodnil stručný návrh novely insolvenčního zákona a zákona o insolvenčních správcích.

Podstatou novely tohoto zákona, který dosud nenabyl účinnosti, je to, že chceme odložit účinnost z data 1. července 2007 na 1. ledna 2008. To znamená předmětem návrhu je snaha odložit účinnost těchto dvou zákonů o půl roku. Jestli dovolíte, zdůvodním velmi stručně, proč tento návrh předkládáme. (Hluk v sále neutichá.)

Jak všichni víte, nový insolvenční zákon a nový zákon o insolvenčních správcích byl schválen na konci minulého volebního období po rozsáhlých diskusích v zásadě jako vládní návrh poté, co byl do něj inkorporován poslanecký návrh. Ten zákon v zásadě již od počátku vykazoval určité nedostatky legislativně technického charakteru, na které Ministerstvo spravedlnosti -

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Pane ministře, omlouvám se, já vás na chvilku přeruším a požádám zejména vaše kolegy, aby ukončili rozhovory tady v rohu u dveří a umožnili vám v klidu projednat návrh. Myslím si, že by to bylo vhodné. Přece jen bych požádal o větší klid k projednávání. Děkuji.

Pokračujte, pane ministře.

 

Ministr spravedlnosti ČR Jiří Pospíšil Ten návrh již od počátku vykazoval určité legislativně technické nedostatky, se kterými Ministerstvo spravedlnosti v tuto chvíli pracuje a připravuje další právní úpravu, která by měla tento zákon vyčistit.

Důvod však, proč žádáme o to, aby Sněmovna zvážila to, že by se mělo dosáhnout konsensu nad odložením účinnosti o půl roku, je ta skutečnost, že nový insolvenční zákon počítá s tím, že vznikne tzv. insolvenční rejstřík, což je relativně složitě organizovaný veřejný seznam, do kterého budou zapisovány veškeré skutečnosti, které se budou týkat řízení podle nového insolvenčního zákona.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP