(11.40 hodin)

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji panu kolegovi Sobotkovi a prosím nyní pana poslance Milana Šimonovského, který je též přihlášen do podrobné rozpravy.

 

Poslanec Milan Šimonovský: Vážená paní místopředsedkyně, dámy a pánové, dovolím si také přednést tři pozměňovací návrhy k tomuto zákonu o dani z přidané hodnoty. Uvedu je postupně.

První návrh považuji za nutné předložit proto, že v období od předložení vládního návrhu novely zákona o DPH bylo přijato v souladu se směrnicí Rady, to číslo je 2006/112/ES, bylo přijato osvobození převodů obchodních podílů na společnostech a družstvech od daně bez nároku na odpočet daně obdobně jako při převodu cenných papírů. Navrhuji promítnout tuto změnu a související změny do zákona o DPH. Dosud převod obchodních podílů nebyl předmětem daně, což nebylo v souladu se směrnicí Evropského společenství o DPH.

Ten pozměňovací návrh zní takto:

Za prvé. Bod 53 uvést v tomto znění: V § 14 odst. 5 se dosavadní písmeno c) včetně poznámek pod čarou č. 12 a 13 zrušuje a na konci písmene d) se čárka nahrazuje tečkou a písmeno e) se zrušuje. Dosavadní písmeno d) se označuje jako c).

Za druhé. Za dosavadní bod 159 vložit nový bod 160, který zní: V § 54 odst. 1 písm. a) se za slovo "papírů" vkládají slova "a obchodních podílů na společnostech a družstvech". Ostatní body se přečíslují.

Za třetí. V § 72 odst. 2 písm. e) se vkládají slova "za a) až d)" - ta slova se nahrazují slovy "a) až c)".

Takže to byla první část.

Druhou část pozměňovacího návrhu odůvodním tím, že navrhuji upřesnit text zákona v ustanovení o majetku, který podléhá povinnosti úpravy odpočtu daně, včetně poznámky pod čarou, a to v návaznosti na změny, ke kterým došlo v zákoně o daních z příjmů.

Dosavadní bod 201 zní: V § 75 odst. 2 větě první se slova "finančního pronájmu a při technickém zhodnocení osobního automobilu podle zvláštního právního předpisu" s odkazem 52) na poznámku pod čarou, která zní: § 32a a 33 zákona č. 586/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů - ta slova se nahrazují slovy: "kdy je osobní automobil přenechán za úplatu do užívání podle smlouvy, pokud si strany sjednají, že uživatel je oprávněn nabýt osobní automobil, který je předmětem smlouvy, nejpozději úhradou posledního závazku ze smlouvy (dále jen finanční pronájem osobního automobilu) a při technickém zhodnocení osobního automobilu podle zvláštního právního předpisu" a zde je odkaz 52) na poznámku pod čarou.

A věty druhá a třetí se nahrazují větami: "Zákaz odpočtu daně se nevztahuje na nákup osobního automobilu včetně nákupu formou finančního pronájmu osobního automobilu za účelem jeho dalšího prodeje nebo za účelem finančního pronájmu osobního automobilu. Zákaz odpočtu daně se nevztahuje rovněž na pořízení osobního automobilu určeného na vývoj plátcem."

A ve větě poslední se za slova "finančního pronájmu" vkládají slova "osobního automobilu".

A třetí část pozměňovacího návrhu se týká určení zdaňovacího období pro skupinu. Jedná se o opravu chyby, která nastala tím, že zákon č. 296/2007 Sb., kterým se mění zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení, což je insolvenční zákon, ve znění pozdějších předpisů, a některé zákony v souvislosti s jeho přijetím, změnila od 1. 1. 2008 omylem znění textu § 99 odst. 11 zákona o DPH. A došlo tak k vypuštění textu o zdaňovacím období skupiny schváleného zákonem č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů. Naopak v zákoně o DPH zůstal text, který měl být v důsledku přijetí insolvenčního zákona vypuštěn.

Takže tento pozměňovací návrh zní: V § 99 odst. 12 zní: (12) zdaňovacím obdobím skupiny je kalendářní měsíc.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji panu poslanci Šimonovskému. Hlásí se, prosím, někdo další do podrobné rozpravy? Nehlásí. Končím podrobnou rozpravu. Tím jsme se vyrovnali s druhým čtením sněmovního tisku 442, s bodem číslo 8, jehož projednávání tedy končím. Děkuji jak panu ministrovi, tak také panu zpravodaji.

 

Jenom dovolte, abych avizovala, které body máme dále na programu, a to proto, aby se mohli dostavit včas jak ti, kteří je budou uvádět, tak ti, kteří budou zpravodaji. Bod číslo 9 následuje nyní, potom 10, 12, třináct, 14, 20, sto 111. Uvidíme, co zvládneme.

 

Nyní tedy zahajuji projednávání bodu číslo 9. Tímto bodem je

 

9.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 356/2003 Sb., o chemických látkách
a chemických přípravcích a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 444/ - druhé čtení

 

Z pověření vlády tento tisk uvede místopředseda vlády a ministr životního prostředí Martin Bursík. Prosím, pane místopředsedo.

 

Místopředseda vlády a ministr životního prostředí ČR Martin Bursík: Vážená paní místopředsedkyně, vážené poslankyně, poslanci, krátké úvodní slovo k druhému čtení.

Předkládám návrh novely zákona o chemických látkách a chemických přípravcích. Tím důvodem je dosažení kompatibility práva České republiky s právem Evropských společenství. Jedná se především o nové nařízení Evropského parlamentu a Rady o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek, které znáte pod pojmem REACH.

To nařízení zahrnuje čtyři kroky. Jednak povinnost registrace uživatelů všech existujících chemických látek u Evropské agentury pro chemické látky v Helsinkách. To bude proces, který bude velmi dlouhodobý, bude trvat celkem jedenáct let. Všechny látky, které jsou vyráběné nebo dovážené v objemu nad jednu tunu, budou postupně registrovány v této evropské instituci a budou tam k dispozici základní údaje o fyzikálně chemických, toxikologických a ekotoxikologických vlastnostech. To za prvé. Za druhé bude zhodnocena registrační dokumentace touto agenturou. Za třetí: Pro povolování každé látky, která je karcinogenní, mutagenní, toxická pro reprodukci, perzistentní, biologicky akumulovatelná, toxická atd., bude zapotřebí její povolování. A za čtvrté: Toto nařízení umožňuje omezit používání příslušné látky anebo omezit uvedení této látky na trh v případě, že se zjistí riziko, které není dostatečně kontrolováno.

Tolik tedy k promítnutí nové evropské legislativy v oblasti chemických látek a přípravků do naší legislativy. Vláda pokládá tuto novelu za velmi potřebnou, která výrazně sníží rizika chemických látek na zdraví obyvatelstva, na poškozování životního prostředí. Čili předkládám tento návrh do druhého čtení.

Děkuji za slovo.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji, pane místopředsedo. Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání výboru pro životní prostředí a výboru hospodářskému. Usnesení těchto výborů nám byla rozdána jako sněmovní tisky 444/1 a 2. Prosím nyní o slovo zpravodajku výboru pro životní prostředí paní poslankyni Kateřinu Konečnou.

 

Poslankyně Kateřina Konečná: Děkuji, vážená paní předsedající. Vážený pane ministře, kolegyně a kolegové, dovolte mi, abych vás velmi krátce seznámila s projednáváním sněmovního tisku 444 ve výboru pro životní prostředí. Ten jej poprvé projednal dne 2. dubna, kdy bylo projednávání ovšem přerušeno do doby vyjasnění porovnání finančních a personálních dopadů vládního návrhu zákona na dozorové orgány v resortech životního prostředí a průmyslu a obchodu.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP