(18.30 hodin)
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Záleží teď, jak se k tomu vysloví předkladatelé, jestli jsou ochotni. Prosím, pan poslanec Urban.
Poslanec Milan Urban: Pane místopředsedo, já myslím, že je to naprosto správný postup, a souhlasíme s ním. Jestli dovolíte, využil bych příležitosti a ještě se přihlásil k pozměňovacímu návrhu jinému , který je podepsán pouze jménem Milan Urban a byl vám rovněž rozdán na stoly. Děkuji.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ano. Takže ještě pan poslanec Ambrozek.
Poslanec Libor Ambrozek: Pane předsedající, já také souhlasím. Vzhledem k tomu, že můj pozměňovací návrh v podstatě modifikuje pouze odstavce 4 a 5, tak já to předám legislativě. Souhlasím s tím, aby to bylo zpracováno dohromady, protože se jedná o upřesnění, je to záležitost, která vyplývá z diskusí s Ministerstvem životního prostředí, protože v odstavci 4 je problematický termín pro posouzení v Evropské komisi, protože v té době ještě nemusí být všechny prováděcí předpisy hotové.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Já se zeptám, jestli to zpravodaji panu poslanci Branému takto postačuje.
Poslanec Petr Braný: Mně to postačuje a selský rozum říká, že tak by to bylo nejjednodušší. Ovšem legislativci, přísní strážci procedury, říkají, že se to musí udělat tak, jak to bylo načteno - jeden návrh a druhý návrh. Takže já se tady jen hlásím k tomu, že bych si dovolil jako zpravodaj to dát v jednom návrhu s úpravami toho odstavce, protože jinak bychom se trochu dostali do procedurální složitosti.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Takže tomu mám rozumět tak, že by pan poslanec Urban a Ambrozek se toho vzdal a vy byste předložil jeden společný?
Poslanec Petr Braný: Jenže bych ho zase musel načíst a já jsem ho ještě ani neviděl, víte? Já jen vím, že je tam problém, který by mohl ohrozit hlasovatelnost z jiných důvodů prvního návrhu a nebylo by k čemu dělat doplněk pana Ambrozka. To je můj názor.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Prosím pan poslanec Ambrozek ještě.
Poslanec Libor Ambrozek: Myslím, že to není tak složité. Jde v podstatě o to, že jsem navrhl modifikaci odstavců 4 a 5 tak, aby to bylo v pořádku. Takže já souhlasím s tím, aby můj text, který se týká pouze těch dvou odstavců, byl včleněn do pozměňovacího návrhu kolegy Urbana.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Dobře. Tak máme z toho už jeden snad v této chvíli. Je to takto zpracovatelné? Doufám, že ano.
Ptám se, kdo dál se hlásí do podrobné rozpravy. Ještě pan poslanec Carbol? Ne, to byl pozdrav. Dobře. Ptám se tedy, je zpravodaj spokojen? Nevypadá moc.
Poslanec Petr Braný: Za prvé, je to, jak to už Ústavní soud nazývá, přílepek. To už je první problém. Druhý problém je ten, že legislativa pořád trvá na svém a navrhuje jako nejčistší přerušit druhé čtení do zítřejšího rána. Zítra ráno začít tímto komplexním pozměňovacím návrhem, protože je společensky významný a měl by tam zaznít a údajně je i s tím srozuměn nepřítomný ministr financí. Ovšem když bychom mu předložili tuto první variantu, která měla být upravena, tak by zítra nadšen tolik nebyl.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Já myslím, že nemůžeme dělat nic jiného, protože bychom si moc zkomplikovali život, kdybychom to tak neudělali. Je to tedy návrh, o kterém by se mělo hlasovat neprodleně (gonguje). Vy jste navrhl přerušit projednávání tohoto bodu ve druhém čtení a odročit pokračování do zítřka do rána. V 9 hodin bychom tím začali jako prvním bodem. Když se na tom Sněmovna usnese, tak to půjde. Nechal bych o tom hlasovat.
Poslanec Petr Braný: Ještě jednou bych zopakoval, že navrhuji přerušit druhé čtení, zítra ráno jako první bod se k tomu vrátit, a ti, kteří toto chtějí podpořit, aby vnímali i to, že zítra to bude zařazeno jako první bod, že vlastně přerušení je jen podmínečné, protože materii bychom jinak nebyli schopni v této schůzi zvládnout.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Všechny vás odhlašuji. Prosím, abyste se znovu přihlásili. Provedeme toto procedurální hlasování, kterým ukončíme projednávání tohoto bodu.
Budeme hlasovat o návrhu pana poslance Braného, který zní, že přerušujeme projednávání bodu tisku 744, přerušujeme ho v podrobné rozpravě ve druhém čtení a pokračovat budeme zítra ráno v 9 hodin jako prvním bodem jednání Sněmovny.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro, takto přerušit a zařadit na ráno, může stisknout tlačítko a zvednout ruku. Kdo je proti?
Hlasování má číslo 89, přihlášeno je 86, pro hlasovalo 81, proti 2. Návrh na přerušení byl přijat, k bodu se vrátíme zítra ráno.
Pokud ještě máte síly, můžeme pokračovat bodem
16.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 185/2004 Sb.,
o Celní správě České republiky, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 745/ - druhé čtení
Tento návrh v druhém čtení by opět měl uvést ministr Tošovský, který by opět zastoupil ministra financí Eduarda Janotu. Prosím, pane ministře, máte slovo.
Ministr průmyslu a obchodu vlády ČR Vladimír Tošovský Děkuji, pane předsedající. Poslanecké sněmovně je předkládán návrh novely zákona číslo 185/2004 Sb., o Celní správě České republiky, ve znění pozdějších předpisů. Zákon o Celní správě České republiky je kompetenční normou upravující postavení a působnost celních orgánů, přístup celních orgánů do evidencí vedených jinými orgány státní správy, zpracování a výměnu informací včetně osobních údajů mezi celními orgány a jinými orgány státní správy, jakož i orgány jiných států, stanoví-li tento zákon nebo vyplývá-li z mezinárodních smluv, jimiž je Česká republika vázána, nebo přímo použitelný předpis Evropského společenství.
Návrhem zákona jsou do českého právního řádu zapracovány povinnosti vyplývající pro Českou republiku ze dvou předpisů Evropských společenství, resp. Evropské unie.
Prvním předpisem je novela prováděcího nařízení k celnímu kodexu, nařízení Komise Evropského společenství číslo 1192/2008, kterým se mění nařízení Komise Evropského společenství číslo 2454/93, kterým se provádí nařízení Rady číslo 2913/92, kterým se vydává celní kodex společenství. Novelou prováděcího předpisu jsou nově stanoveny podmínky pro využívání zjednodušených postupů při celním řízení. Předpokladem pro správné provádění stanovených postupů je pružná a rychlá výměna informací mezi členským státem Evropské unie a Komisí a rovněž mezi členskými státy navzájem. K zabezpečení správného toku informací musí členské státy v souladu s nově vkládaným článkem 253i jmenovat ústřední orgán, který bude zodpovídat za sběr, zpracování a výše uvedenou výměnu informací. Tímto orgánem bude v České republice Generální ředitelství cel. Novou kompetenci lze Generálnímu ředitelství cel jako správnímu orgánu stanovit pouze formou zákona.
Druhým předpisem je rámcové rozhodnutí Rady 2006/960/SVV o zjednodušení výměny operativních a jiných informací mezi donucovacími orgány členských států Evropské unie. Rámcové rozhodnutí je pro členské státy Evropské unie závazné co do výsledku, kterého má být dosaženo. Rámcové rozhodnutí se svou povahou blíží směrnici a z tohoto důvodu musí být do národní legislativy promítnuto obdobným způsobem, jako je tomu u směrnice. Předmětné rámcové rozhodnutí stanoví pravidla pro předávání informací mezi policejními, celními a jinými příslušnými orgány členských států Evropské unie, které jsou oprávněny odhalovat trestné činy, předcházet jim, vyšetřovat je a v souvislosti s tím vykonávat pravomoci a přijímat donucovací opatření. V rámci Celní správy České republiky se nová úprava bude týkat činností vykonávaných Generálním ředitelstvím cel a celními ředitelstvími. ***