(15.50 hodin)
(pokračuje Babor)

Oba tyto tisky projednal výbor, včetně dalších pozměňovacích návrhů, které byly výboru předloženy. Myslím, že i těch, o kterých asi bude hovořit paní kolegyně v podrobné rozpravě. Většinou přítomných členů výboru výbor přijal usnesení, které vám bylo rozdáno do lavic pod tiskem 843/2, a pověřil mě, abych vás s tímto usnesením seznámil, což činím.

Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj na své 42. schůzi po odůvodnění poslankyně Mgr. Zdeňky Horníkové, po zpravodajské zprávě mé a po rozpravě doporučuje Poslanecké sněmovně sněmovní tisk 843 projednat a schválit ve znění přijatých pozměňovacích návrhů, zmocňuje zpravodaje výboru, aby s tímto usnesením seznámil Poslaneckou sněmovnu, a samozřejmě pověřuje předsedu výboru, aby toto usnesení zaslal předsedovi Poslanecké sněmovny, což se také samozřejmě stalo.

V podrobné rozpravě, pane předsedo, se přihlásím k pozměňovacímu návrhu, který vám byl rozdán do lavic.

 

Předseda PSP Miloslav Vlček: Děkuji, pane poslanče. I vás poprosím, abyste se posadil ke stolku zpravodajů. Otevírám obecnou rozpravu, do které nemám žádnou písemnou přihlášku. Z místa se také nikdo nehlásí, obecnou rozpravu končím.

Závěrečná slova? Ani předkladatelka, ani zpravodaj, otevírám tedy a zahajuji podrobnou rozpravu, do které se mi přihlásila paní poslankyně Horníková, poté pan poslanec Babor. Prosím, paní poslankyně, máte slovo.

 

Poslankyně Zdeňka Horníková: Velice děkuji za udělené slovo. Vážený pane předsedající, ráda bych se přihlásila k pozměňovacím návrhům, které byly k tisku 843 rozdány kolegům v Poslanecké sněmovně. Jenom chci říci, že jsou to dva návrhy. Jeden pozměňovací návrh se týká v podstatě pouze legislativně technických úprav. Jak jsem už předeslala, jsou to přechodná ustanovení. Dále jsme vypustili některé věci, které se týkají stavebního zákona, a věci, které byly již projednány v tisku 266 a následně schváleny. A týká se tento návrh ještě změny účinnosti, kterou právě vzhledem k délce projednávání jsme posunuli na 1. ledna 2011.

Dále bych se ráda přihlásila k sérii pozměňovacích návrhů, které jsme předložili společně s panem kolegou Bürgermeisterem. V tuto chvíli bych chtěla ale poděkovat všem, kteří se na těchto pozměňovacích návrzích podíleli, protože jak již předeslal pan zpravodaj, myslím si, že to je z velké části společné dílo Ministerstva pro místní rozvoj, naše a skupin, které mají praktické zkušenosti s problematikou společenství.

Jestli dovolíte, samozřejmě je nebudu číst a nebudu také ani procházet jednotlivé body, možná jenom zmíním zhruba čtyři oblasti, kterých se tyto pozměňovací návrhy týkají. Především je to úprava, kdy společenství se stalo stavebníkem ze zákona, a upravujeme tedy jeho práva a jeho vystupování právě formou tohoto zákona. Dále vkládáme několik nových paragrafů, které hovoří o volbě orgánů a o usnášeníschopnosti daného shromáždění. Zavádíme zde některé nové prvky, kterými jsou např. náhradní shromáždění nebo otázka hlasování per rollam. Dále zde upravujeme otázku kolem katastru, to znamená v okamžiku, kdy chybí určitá vůle vlastníků provést změny v katastru nezbytně nutné, protože prostě vklad není v pořádku, tak zde zavádíme další možnost.

A poslední věc snad, kterou bych chtěla zmínit, je otázka hlasovacích práv, která byla poměrně jasně diskutována. Chci říci, že v žádném případě nezavádíme žádnou hlasovací kvótu, která by mohla jakýmkoliv způsobem ovlivnit vlastnická práva majitelů bytových jednotek a jejich spoluvlastnické podíly tak, aby o změnách, které se týkají velikosti spoluvlastnických podílů, mohlo rozhodovat jiné kvorum, než je absolutní většina.

Myslím si, že poměrně spokojení budou ti, kteří se těžko dostávali k tomu, aby vyřešili např. nástavby, přístavby, stavební úpravy, jako jsou výtahy vně budovy, uvnitř budovy, udržovací práce, zateplení atd. Jsem přesvědčena, že tento zákon, pokud bude přijat, bude beze sporu přínosem pro všechny, kteří jsou uživateli bytových jednotek ve společenství vlastníků. Děkuji.

 

Předseda PSP Miloslav Vlček: Děkuji, paní poslankyně. Nyní poprosím, aby se slova ujal pan poslanec Babor. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Jan Babor: Děkuji za slovo, pane předsedo. Já se oficiálně přihlašuji k pozměňovacímu návrhu, který vám byl rozdán do lavic. Jenom krátce. Jedná se prakticky pouze o upřesnění některých ustanovení stávajícího zákona č. 72/1994 Sb., který byl novelizován právě sněmovním tiskem 843. Tady už paní kolegyně děkovala, tak já bych děkování rozšířil o Svaz českých a moravských bytových družstev, Svaz malých bytových družstev a družstevní marketingovou studii. Děkuji všem za připomínky. (Potlesk několika poslanců.)

 

Předseda PSP Miloslav Vlček: Děkuji, pane poslanče. Další přihlášky do podrobné rozpravy nemám, proto tuto podrobnou rozpravu končím. Nezazněly žádné návrhy, které bychom měli hlasovat, tedy končím i druhé čtení tohoto návrhu a končím bod číslo 30. Děkuji paní předkladatelce a panu zpravodajovi.

 

Zahájím bod číslo

32.
Vládní návrh zákona o zahraniční rozvojové spolupráci a humanitární pomoci
poskytované do zahraničí a o změně souvisejících zákonů
/sněmovní tisk 883/ - druhé čtení

Předložený návrh z pověření vlády uvede místopředseda vlády a ministr obrany Martin Barták. Prosím, pane ministře, ujměte se slova.

 

Místopředseda vlády a ministr obrany ČR Martin Barták: Děkuji. Vážený pane předsedo, dámy a pánové, ve druhém čtení projednáváme návrh zákona o zahraniční rozvojové spolupráci a humanitární pomoci do zahraničí. Pro rekapitulaci připomenu, že návrh byl představen v prvním čtení 1. října minulého roku a 11. listopadu jej projednal zahraniční výbor.

Zákon byl připravován několik let a vychází z dlouhodobé konsensuální vize, jejímž cílem je zefektivnit systém zahraniční rozvojové spolupráce. Naším společným přáním je, jak potvrdilo i jednání zahraničního výboru, aby zahraniční rozvojová spolupráce fungovala jako součást zahraniční politiky ČR, přispívala k plnění jejích cílů a zároveň pomáhala v těch zemích, kde je pomoc nezbytná a vítaná.

Návrh zákona dává celému systému i jeho jednotlivým komponentům pevnější právní rámec, jasně definuje, co je zahraniční rozvojová spolupráce, humanitární pomoc, jaké jsou jejich cíle a formy a jak jsou rozděleny jednotlivé činnosti v rámci státní správy. V oblasti humanitární pomoci jasně stanovuje kompetence Ministerstva zahraničních věcí a Ministerstva vnitra a slaďuje je s integrovaným záchranným systémem. Právně zakotvuje Českou rozvojovou agenturu a její funkci např. při poskytování dotací. V neposlední řadě vysílá silný signál do zahraničí, že ČR vnímá zahraniční rozvojovou spolupráci a humanitární pomoc seriózně a hodlá se jim dlouhodobě věnovat.

Děkuji vám za pozornost.

 

Předseda PSP Miloslav Vlček: Děkuji, pane ministře. Poprosím vás, abyste se posadil ke stolku předkladatelů. Tento návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání zahraničnímu výboru. Usnesení výboru bylo rozdáno jako sněmovní tisk 883/1. Prosím, aby se slova ujal zpravodaj výboru pan poslanec Jan Hamáček. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Jan Hamáček: Děkuji. Vážený pane předsedo, dámy a pánové, zahraniční výbor projednal tento tisk na své 40. schůzi dne 11. listopadu a přijal usnesení, které, jak již pan předseda řekl, bylo rozdáno jako tisk 883/1, ve kterém doporučuje, aby Poslanecká sněmovna schválila tento zákon ve znění pozměňovacích návrhů, které přijal zahraniční výbor. Tímto děkuji a současně se hlásím do podrobné rozpravy.

 

Předseda PSP Miloslav Vlček: Děkuji, pane poslanče. I vás poprosím, abyste se posadil ke stolku zpravodajů. Otevírám obecnou rozpravu, do které nemám zatím žádnou písemnou přihlášku, ani přihlášku z místa. Obecnou rozpravu kočím.

Pane ministře, chcete vystoupit se závěrečným slovem? Ne. Pan zpravodaj také ne. Zahajuji tedy podrobnou rozpravu, do které se mi přihlásil pan poslanec Hamáček. Prosím, pane poslanče, máte slovo. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP