(14.30 hodin)
(pokračuje Eybert)

Jelikož původní zákon o urychlení výstavby dopravní infrastruktury nebyl po svém přijetí rozporován, dá se předpokládat, že ani tato novela, která všechny principy zákona zachovává a pouze je rozšiřuje na dvě významné oblasti, a to na vodní infrastrukturu a energetickou infrastrukturu, bude tomu tak i po přijetí této novely a zákon nebude považován za problematický.

Přijetím této novely nedojde ke zvýšenému nákladu na státní rozpočet, spíše se dá očekávat zmenšení nákladů zkrácením doby, které státní orgány musí k projednávání vynakládat; tím snad dojde i k úsporám finančním. Přijetím novely nedojde k rozporu s mezinárodními smlouvami ani k dopadům do ostatních sledovaných oblastí.

V procesu projednávání novely v Senátu Parlamentu České republiky došlo k přijetí několika pozměňovacích návrhů, které působily problémy svou neharmonizací s právním řádem. Tyto problémy vám dnes předkládaný komplexní pozměňovací návrh zcela odstraňuje. Proto si dovolím doporučit vám přijetí této verze vzniklé na základě shody mezi jejím předkladatelem panem poslancem Petrem Skokanem a zmíněnými ministerstvy a zároveň vás chci ubezpečit, že v případě schválení této verze novely zákona udělám vše, co bude v mých silách, aby pak následně tato novela prošla v Senátu Parlamentu České republiky.

Děkuji vám za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji vám, pane senátore. Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru, výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj a též výboru pro životní prostředí. Usnesení výborů byla rozdána jako sněmovní tisk 24/2, 24/3 a 24/4. Prosím, aby se slova nyní ujal zpravodaj hospodářského výboru pan poslanec František Sivera. Prosím, pane kolego.

 

Poslanec František Sivera: Děkuji za slovo, vážená paní předsedající, kolegyně a kolegové. Hospodářský výbor projednal uvedený tisk č. 24 na své 9. schůzi dne 10. února 2011. Tisk vám byl rozdán pod číslem 24/3 a doporučuje Poslanecké sněmovně projednat a schválit sněmovní tisk 24 ve znění přijatého pozměňovacího návrhu.

Pouze bych doplnil pana předkladatele, a to o to, že pozměňovací návrh odstraňuje nedostatky, které byly uvedeny ve stanovisku vlády v tisku 24/1, a tím pádem všechny tyto věci jsou v souladu s legislativou.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji vám, pane zpravodaji. Požádám také zpravodaje výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj pana poslance Luďka Jeništu o slovo. Poté bude hovořit zpravodaj výboru pro životní prostředí pan kolega Radim Fiala.

 

Poslanec Luděk Jeništa: Vážená paní předsedkyně, dámy a pánové, my jsme se na výboru pro veřejnou správu usnesli, že nedoporučujeme ke schválení. Nicméně šlo o původní senátní návrh, a jelikož jsem zároveň i členem výboru pro životní prostředí, kde jsme se seznámili s pozměňovacím návrhem, který opravdu odstraňuje nedostatky, které původní zákon měl, takže je možné doporučit tento návrh ve znění pozměňovacího návrhu ke schválení ke třetímu čtení. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji panu poslanci Jeništovi. Prosím tedy, jak jsem již říkala, pan poslanec, zpravodaj výboru pro životní prostředí Radim Fiala by měl mít nyní slovo.

Mezi tím oznamuji, že pan ministr financí Miroslav Kalousek má náhradní kartu číslo 20.

Prosím pana kolegu Fialu... Radim Fiala, zpravodaj k tisku výboru pro životní prostředí. (Není přítomen.) Prosím někoho z tohoto výboru... Pan kolega Václav Mencl, prosím.

 

Poslanec Václav Mencl: Děkuji. Výbor pro životní prostředí projednal tento tisk a doporučuje Poslanecké sněmovně přijmout tento zákon ve znění přijatých pozměňovacích návrhů, které jsou shodné se zněním hospodářského výboru. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji. Pokud tedy Sněmovna akceptuje, jsme ve druhém čtení, že došlo k výměně zpravodaje výboru pro životní prostředí, zastoupil pan kolega Václav Mencl... Námitku nevidím.

Otevírám obecnou rozpravu, nemám do ní žádnou přihlášku. Prosím o vaše přihlášky z místa. Pan kolega František Laudát se hlásí jako první.

 

Poslanec František Laudát: Vážená paní předsedkyně, dámy a pánové, předpokládám, že ve třetím čtení tento zákon bude schválen. Nicméně, vláda dávala svoje nesouhlasné stanovisko k zásadně odlišnému tisku, než teď novela zřejmě třetím čtením projde. Proto bych požádal, aby vláda dala stanovisko ještě před třetím čtením k novele i přes souhlasná stanoviska dotčených ministerstev a výborů. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Ano, děkuji. Jsme ve druhém čtení, je obecná rozprava. Kdo se hlásí dále do této rozpravy? Pan ministr Jankovský, prosím.

 

Ministr pro místní rozvoj ČR Kamil Jankovský Dobré odpoledne, vážená paní předsedkyně, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci. Skutečně, pozměňovací návrh je diametrálně odlišný od předlohy, která byla navržena. Původní návrh byl návrh, se kterým jsme zásadně nesouhlasili, protože v některých částech prolamoval obecné principy územního řízení a to byly věci, které byly z našeho pohledu naprosto nepřijatelné. Tento pozměňovací návrh už není kontroverzní.

Já jen za sebe musím říci, že tato ustanovení, která jsou v pozměňovacím návrhu, dáváme do novely stavebního zákona a tento stavební zákon dáváme během týdne do meziresortního připomínkového řízení. Takže z mého pohledu je to novela, která bude platit velice omezenou dobu. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji panu ministrovi. Prosím o další přihlášku do obecné rozpravy. Není-li žádná, obecnou rozpravu končím. Nezazněl ani návrh na vrácení zákona k výboru k novému projednání, takže můžu zahájit rozpravu podrobnou. Kdo se hlásí, prosím, do podrobné rozpravy? Nehlásí se nikdo, podrobnou rozpravu končím a končím také druhé čtení tohoto návrhu zákona. Končím s poděkováním panu senátorovi Pavlu Eybertovi a děkuji též všem zpravodajům. Můžeme přikročit k dalšímu bodu.

 

Zahajuji projednávání bodu číslo

 

5.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních
komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 135/ - druhé čtení

Tento návrh z pověření vlády uvede ministr dopravy Vít Bárta. Prosím pana ministra o slovo.

 

Ministr dopravy ČR Vít Bárta Dobrý den, vážená paní předsedkyně, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci. Důvodem předložení návrhu zákona je především nutnost transpozice směrnice o řízení bezpečnosti silniční infrastruktury. Transpoziční část obsahuje zcela novou úpravu provádění auditů bezpečnosti pozemních komunikací, požadavky na auditory bezpečnosti pozemních komunikací a povinnou prohlídku již provozované pozemní komunikace posuzující dopady jejích vlastností na bezpečnost provozu na ní.

Nad rámec transpozice návrh dále zefektivňuje vymáhání povinností souvisejících s elektronickým mýtným, časovým poplatkem a s úpravou kontrolního vážení vozidel tím, že doplňuje pro příslušné orgány státní správy další nástroje k vymožení povinností řidičů a provozovatelů vozidel. Například kauce, možnost zadržení dokladů k vozidlu, případně k nákladu.

Návrh obsahuje i související novely některých dalších zákonů, například zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, kde doplňuje možnost přístupu k údajům vedeným v centrálním registru vozidel pro provozovatele systému elektronického mýtného, celní správu a dále též pro obecní policii. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP