(9.20 hodin)
(pokračuje Zaorálek)

To je tedy to společenství těch karibských zemí, se kterými se tady uzavírá dohoda, která v podstatě je obchodně ekonomická, rozvojová spolupráce, je to něco, co pomáhá posilovat to regionální uskupení a zároveň to posiluje vztahy mezi evropskými státy a Karibikem. A zdůraznit bych chtěl, že ta dohoda by, pokud ji uzavřeme, byla i možná určitým předělem ve vztazích mezi Českou republikou a těmi státy Karibiku, protože by mohla znamenat docela výrazný podnět, incentiva, i pro ekonomický rozvoj mezi Českou republikou a těmi státy.

Já vás informuji, že tu dohodu v této chvíli už podepsalo nebo ratifikovalo 17 členských států Evropské unie. Předjímám, že byste se mohli zeptat co Kuba. Tak vám řeknu, že Kuba tedy ještě k této dohodě nepřistoupila, nepodepsala ji, ona se neúčastnila tedy ještě při dojednávání této dohody. Teoreticky by Kuba se k tomu mohla přidat dodatečně. To by potom musela být ta přístupová dohoda i unijní stranou schválena v souladu s těmi obvyklými pravidly. Ale Kuba v této chvíli v součásti tady této karibské dohody není.

Takže v druhém čtení věřím, že to stačí na to, abychom věděli, co projednáváme, a bude asi podána zpráva, jak to proběhlo ve výborech. Z mé strany je to všechno. Děkuji.

 

Předseda PSP Jan Hamáček: Děkuji. Prosím pana zpravodaje zahraničního výboru, kterým je pan poslanec Karel Rais, aby nám odůvodnil usnesení výboru, které bylo doručeno jako tisk 479/1.

 

Poslanec Karel Rais: Přeji dobrý den. Usnesení zahraničního výboru z 20. schůze ze dne 3. září zní následovně: K vládnímu návrhu, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu s ratifikací Dohoda o hospodářském partnerství mezi státy CARIFORA na straně jedné a Evropským společenstvím a jeho členskými státy na straně druhé jsme vyslechli odůvodnění náměstka ministra zahraničních věcí PhDr. Lukáše Kauckého, náměstka průmyslu a obchodu pana Mgr. Novotného a zpravodajské zprávě a po rozpravě zahraniční výbor za prvé doporučuje Poslanecké sněmovně přijmout následující usnesení: Poslanecká sněmovna dává souhlas k ratifikaci Dohody o hospodářském partnerství mezi státy CARIFORA na jedné straně a Evropským společenstvím a jeho členskými státy na straně druhé, která byla podepsána v Bridgetownu v Barbadosu 15. října roku 2008. Za druhé pověřuje předsedu výboru, aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, a za třetí zmocňuje zpravodaje výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny podal zprávu o výsledcích projednávání tohoto vládního návrhu na schůzi zahraničního výboru.

Děkuji za pozornost.

 

Předseda PSP Jan Hamáček: Děkuji, pane zpravodaji. Otevírám rozpravu. Nikdo se do ní nehlásí, tak rozpravu končím.

 

Pokud není zájem o závěrečná slova, přistoupíme k hlasování. Návrh usnesení, tak jak jej navrhl zahraniční výbor a přednesl pan zpravodaj, jste slyšeli.

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo souhlasí s návrhem usnesení, ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Hlasování má číslo 90, přihlášeno je 158, pro 148, proti nikdo. Tento návrh byl přijat a já končím projednávání bodu 131. Děkuji panu ministrovi i panu zpravodaji.

 

Budeme pokračovat bodem

 

5.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 219/2000 Sb.,
o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích,
ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
/sněmovní tisk 460/ - druhé čtení

Z pověření vlády tento tisk uvede pan místopředseda vlády a ministr financí pan Andrej Babiš. Prosím, pane místopředsedo, máte slovo.

 

Místopředseda vlády ČR a ministr financí Andrej Babiš: Děkuji, pane předsedo. Vážený pane předsedající, vážené dámy, vážení pánové, projednávaný návrh zákona směřuje k dílčím úpravám dosavadního obecného režimu hospodaření s majetkem státu. Soustřeďuje se na vytvoření podmínek pro efektivnější využívání zejména nemovitého státního majetku a pro urychlení postupu při nakládání s nepotřebným majetkem, reaguje na některé aktuální potřeby aplikační praxe a současně řeší základní přizpůsobení změnám, které přinesl nový občanský zákoník. Novela by měla zahájit postupný proces soustřeďování vybraného majetku státu, v této fázi konkrétně nemovitých věcí, u specializované organizační složky státu, Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, a to s ohledem na jeho rozsáhlou praxi a odborné vybavení, kterými na úseku hospodaření s majetkem státu disponuje. Přehled o stavu a využívání vybraných nemovitostí sloužících k výkonu státní správy by měl poskytovat Centrální registr administrativních budov, jehož uzákonění by tak završilo dosavadní exekutivní etapu jeho budování a provozu.

Návrh zákona prošel poměrně složitým a dlouhým procesem přípravy a jednotlivé změny v samotném zákoně o majetku státu i dalších vybraných zákonech představují propojený celek, jehož jednotu by bylo žádoucí zachovat. Jde přitom o opakovaný pokus vlády o novelu zákona o majetku státu za situace, kdy projednávání původního vládního návrhu nebylo v předchozím volebním období dokončeno. Proto velmi vítám, že gesční rozpočtový výbor projednal návrh bez věcných výhrad a doporučil Poslanecké sněmovně jeho schválení. Dílčí navržené legislativně technické úpravy mohu jen plně podpořit, protože v principu sledují pouze dosažení vzájemného souladu s dalšími změnami, které buď už byly nedávno Parlamentem schváleny, anebo jsou nyní souběžně projednávány.

Děkuji za pozornost.

 

Předseda PSP Jan Hamáček: Děkuji panu místopředsedovi vlády. V prvém čtení jsme tento tisk přikázali rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu. Jeho usnesení vám bylo doručeno jako tisk 460/1 a prosím pana zpravodaje, kterým je pan poslanec Zdeněk Syblík, aby nás informoval o projednání návrhu ve výboru a případně odůvodnil i pozměňovací návrhy. Prosím.

 

Poslanec Zdeněk Syblík: Děkuji za slovo, pane předsedající. Dámy a pánové, dovolte mi, abych vás seznámil s usnesením rozpočtového výboru z 25. schůze ze dne 10. června 2015 k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon číslo 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, sněmovní tisk 460.

Rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky po vyslechnutí úvodního slova náměstka ministra financí Ondřeje Závodského, zpravodajské zprávě poslance Zdeňka Syblíka a po rozpravě za prvé doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby vládní návrh zákona, kterým se mění zákon číslo 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, sněmovní tisk 460, schválila ve znění legislativně technických připomínek. Nyní následují čtyři legislativně technické připomínky, které bych si s vaším souhlasem dovolil nečíst a které jsou součástí tohoto usnesení, sněmovní tisk 460/1 a máte jej v systému. Za druhé zmocňuje zpravodaje, aby s tímto usnesením seznámil Poslaneckou sněmovnu Parlamentu České republiky.

Děkuji.

 

Předseda PSP Jan Hamáček: Děkuji, pane zpravodaji. Otevírám obecnou rozpravu, ve které mám zatím jednu přihlášku, a to je přihláška pana poslance Jana Farského.

 

Poslanec Jan Farský: Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, já bych zde chtěl nastínit jeden problém, který se pokusím vyřešit potom tím, že se přihlásím k jednomu z pozměňovacích návrhů.

Krátký exkurz do historie s možná pro vás neuvěřitelným závěrem, ale s výsledkem, který je ve vašich rukou. Města a obce napříč republikou vzniklá ke dni 24 listopadu 1990 nabyly velkou část nemovitého majetku zákonem č. 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí z majetku České republiky do vlastnictví obcí. V tu dobu stačilo, že splnily tři podmínky. Dotčená věc musela být ve vlastnictví státu, druhou podmínkou bylo, že k dotčené věci muselo k 23. listopadu 1990, to jest ke dni zániku národních výborů, muselo příslušet právo hospodaření národním výborům, jejichž závazky a práva přešly na obce. Třetím bodem bylo, že s dotčenou věcí musela obec hospodařit. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP