(18.30 hodin)
(pokračuje Benda)

No, pokud je to činnost, která vychází z jiných právních předpisů, jako například řízení motorového vozidla, tak tam mám ty zákazy, respektive sankce už v řízení motorového vozidla. Představa toho, že někomu dávám takovouhle sankci dvou let zákazu činnosti, jeho osobní činnosti, jeho osobní možnosti výdělku, za to, že například přijde do práce - kam by samozřejmě přijít neměl - pod vlivem alkoholu. Zase mi to připadá jako neuvěřitelně tvrdé a neuvěřitelně kruté a může to vést k likvidaci lidí.

Navrhuji odstavec čtvrtý vypustit úplně celý, jako variantu jedna. Pokud by neprošla, tak hlasovat odděleně o a) a b) a o jejich jednotlivém vypuštění, protože tady ty zákazy činnosti mi připadají příliš přísné.

Poslední změny, které budu mít k té sankční části, se týkají bodu 10, respektive odst. 10 § 36, kde z mně ne úplně jasného důvodu se písmeno s) odst. 1, což je nesplnění povinnosti podle § 16 - § 16 je zákaz nalévaní dětem a povinnost vyhnat případné dítě, pokud ho mám v restauraci. Tam jsme řekli, že zmírníme a zreálníme to nebezpečí, aby hospodský za to nebyl absolutně zodpovědný, ale přisunuli jsme, z pro mně nejasného důvodu, pokutu do 300 tisíc. Tam doporučuji, aby to písmeno s) bylo normálně v klidu včleněno do písmene b) téhož odst. 10, to znamená v odst. 10 by zněl - 50 tisíc 1 písm. b), p), q), s) a dál by pokračoval a písm. c) by se vypustilo a nebyla by tam zvláštní pokuta 300 tisíc.

To jsou všechny návrhy, které mám k tomu tisku, a omlouvám se, že jsem vás chvíli zdržel. Ale opravdu to nebylo tak úplně jednoduché se mezi tisky a pozměňovacími návrhy v tom úplně zorientovat. Děkuju.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Dámy a pánové, pěkný podvečer. Děkuji vám, pane poslanče. A nyní je s faktickou poznámkou přihlášena paní poslankyně Válková. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Helena Válková: Děkuji pane předsedající. Já jsem chtěla jenom upozornit v rámci faktické poznámky na dvě věci, protože si přece jenom myslím, že by to tady zaznít mělo, a teď jsem si to ještě ověřovala. Rakousko, které nám bylo dáváno za příklad, právě na základě špatných zkušeností s právní úpravou plnou výjimek zavedlo loni, přijalo zákon, který bude platit od roku 2018, s absolutním zákazem kouření ve všech zařízeních, kde je stravování, bez ohledu na to, jestli je to teplé jídlo, nebo studené. To je první poznámka.

A druhá. My všichni tak rádi jezdíme do zemí, jako je Rakousko, Švýcarsko, Španělsko, Itálie, a nesetkala jsem se ještě nikdy s nikým, že by přijel s povzdechem, že tam nemohl na ulicích dýchat. Tak jenom prosím, když používáme argumenty tohoto typu, tak je srovnejme s tím, jak hodnotíme život na ulicích těchto turistických, velmi atraktivních destinací.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji vám paní poslankyně. Nyní v podrobné rozpravě vystoupí pan poslanec Stupčuk a připraví se pan poslanec Kostřica. Prosím pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Štěpán Stupčuk: Děkuji za slovo. Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, kolegové, chtěl bych se přihlásit k pozměňovacímu návrhu, který jsem tady ústně odůvodňoval při obecné rozpravě, je evidován pod číslem 3903, a taktéž se odkazuji na jeho písemné odůvodnění. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji. Nyní tedy vystoupí pan poslanec Kostřica, připraví se pan poslanec Snopek. Prosím pane poslanče.

 

Poslanec Rom Kostřica: Děkuji za slovo. Chtěl bych se přihlásit ke svým pozměňovacím návrhům, které jsou uvedeny a byly vám distribuovány pod číslem 3863. Tam se jedná o šest takových podbodů. Jednak se jedná o zákaz kouření v restauracích na takzvaných zahrádkách, kde oproti pozměňovacímu návrhu, který prošel ústavněprávním výborem, bych chtěl docílit toho, aby se muselo jednat o více než 50 % z celkové podlahové plochy vnějšího prostoru stravovacích služeb. Je to za účelem úplného zákazu kouření v provozovně stravovacích služeb na jedné straně jako ochrana před pasivním kouřením, na druhé straně jako zajištění práva na bezpečnost a ochranu zdraví při práci zaměstnanců pracujících v této provozovně.

Dále bych se tam chtěl zabývat zákazem kouření na vnitřním pracovišti. Je tam velká většina legislativních úprav, se kterými se můžete seznámit. Dále potom, v zákoníku práce by bylo zapotřebí změnit v části 13. - za část 12. vložit část 13. novou, která říká, že slova "nekouřit na pracovištích a v jiných prostorách, kde jsou účinkům kouření vystaveni také nekuřáci" nahradit slovy jako "dodržovat zákaz kouření na pracovištích stanovených zvláštními právními předpisy".

Pokud jde o zákaz kouření v automobilu s dětmi, myslím si, že by to mělo znít v § 8 tak, že v silničním vozidle, kde se nachází osoba mladší 18 let. Snad jenom takovou zajímavost, že v našich krajích bylo od roku 1932 do roku 1951 v platnosti vládní nařízení, které znělo: Kouřiti za jízdy je řidiči motorového vozidla zakázáno. Vůbec musí se řidič vystříhati všeho, co by odvádělo pozornost od řízení vozidla na úkor bezpečnosti jízdy.

Dále bych chtěl docílit změny v ochraně obydlí. Ve společné části nemovité věci by bylo zapotřebí doplnit tento text: ve společné části nemovité věci v bytovém spoluvlastnictví a společné části budovy ve vlastnictví nebo ve spoluvlastnictví bytového družstva, nebo tak, že kouř bez souhlasu třetí osoby neproniká do jejího obydlí. Jedná se spíš o ta místa, kde jsou starší pavlačové byty, kde jsou chodby, které jsou plné kouře, a zatěžují samozřejmě ostatní partaje nebo bydlící v jiných bytech, kde se nekouří.

Pokud jde o stavebně oddělený prostor, kde v té části v hlavě II v § 10 písm. a) zní: zajistit, aby tento prostor byl prostorově uzavřenou částí stavby, vymezenou podlahou, stropem nebo konstrukcí krovu a pevnými stěnami s uzavíratelnými stavebními výplněmi, jako jsou okna a dveře, které neslouží jako průchod do míst, kde je kouření tímto způsobem zakázáno, tedy nezaujímá více než 50 % z celkové podlahové plochy veřejně přístupných prostor a která je v přítomnosti osob, které kouří, vhodnými a dostatečnými prostředky větrána do prostor mimo stavby, ve které je zajištěno v přítomnosti těchto osob uzavření stavební výplní systémem tak, aby nedocházelo k pronikání kouře do míst, kde je kouření tímto zakázáno.

Jako poslední bych chtěl docílit toho, aby v části hlavy, v první hlavě 4 § 17 odst. 1 zní: obec může obecně závaznou vyhláškou zakázat kouření a zakázat používání elektronických cigaret na veřejném prostranství nebo jiném veřejně přístupném místě nebo veřejnosti přístupné akci, pokud tato akce je přístupná osobám mladším 18 let.

To je všechno. Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji pane poslanče. Nyní je tady pan poslanec Snopek a připraví se pan poslanec Plíšek. Prosím pane poslanče.

 

Poslanec Václav Snopek: Děkuji. Vážený pane místopředsedo, dámy a pánové, hlásím se k pozměňovacím návrhům, které byly vloženy do systému pod číslem 3906. Jedná se o pozměňovací návrhy, zhruba 81 pozměňovacích návrhů. Reagují na neurčitosti, na nelogické věci v zákoně, nekontrolovatelné věci. Už tady bylo zmíněno, že tam je i řada nebezpečných věcí. Předložil jsem i některé variantní návrhy, tak abychom mohli o věcech rozhodovat s chladnou hlavou a rozumem. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Nyní pan poslanec Plíšek a připraví se pan poslanec Koskuba. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP