(13.10 hodin)
(pokračuje Bohdalová)

9. Další hlasování by bylo hlasování o I1 až I15, to jsou pozměňovací návrhy kolegy Laudáta, upravují tzv. české školy bez hranic.

10. Dále bychom hlasovali I20, opět pozměňující návrh kolegy Laudáta, to jsou obecné cíle.

11. Potom bychom hlasovali o I26, což je pozměňovací návrh kolegy Laudáta o zapojení školských rad.

12. Potom budeme hlasovat o návrzích I21, I22, I23, I24 a I25. Zde kolega Laudát navrhuje zrušení povinného předškolního vzdělávání. Pozměňující návrh I21 a I22 jsou totožné s návrhem D5, proto již o D5 nemůžeme hlasovat. Bude-li schválen návrh I22, nelze hlasovat o A5, A6, C1, C2, C3, C4, J1, J2 a E1. Bude-li hlasován I24, nelze hlasovat D6. Bude-li hlasován I25, nelze hlasovat D7.

12.1. Hlasování o návrzích A5 a A6 pouze nebude-li schválen návrh I22. Jde o usnesení výboru pro vědu, kulturu, mládež a tělovýchovu, navrhuje zrušení obsolentního ustanovení.

12.2. Hlasování o C1, pouze nebude-li schválen návrh A5 a A6. Je to návrh kolegyně Semelové, která navrhuje zrušit individuální vzdělávání v mateřských školách.

12.3. Hlasování o D8 a D9. Pozměňovací návrh kolegy Karamazova. Jde o úpravu přechodných ustanovení a účinnosti, která věcně souvisí s návrhy D5 až D7.

12.4. Hlasování o C2, C3 a C4, pouze nebude-li schválen I22. Je to poslankyně Semelová o zrušení individuálního vzdělávání v mateřských školách.

12. 5. Hlasování o E1, pouze nebude-li schválen C4. Je to pozměňovací návrh kolegyně Nohavové, možnost zrušení individuálního vzdělávání v případě, že u jeho ověření neprokáže požadovanou úroveň vzdělávání.

12. 6. Hlasování o J1 a J2, pouze nebude-li schválen E1. Jde o pozměňovací návrh, který předkládá kolega Kudela. Navrhuje změnu termínu ohlášení individuálního vzdělávání plus možnost zrušení individuálního vzdělávání v případě, že u ověření neprokáže požadovanou úroveň vzdělání.

13. Hlasování o C5 a C6. Je to pozměňující návrh kolegyně Semelové - zrušení individuálního vzdělávání na prvním stupni základní školy.

14. Hlasování o C8 a C9. Opět pozměňující návrh paní kolegyně Semelové - bezúplatné vzdělávání a pobyt v družinách.

15. Hlasování o C10. To je další pozměňující návrh paní kolegyně Semelové - u odložení účinnosti společného vzdělávání.

16. Hlasování o D1, D2, D3, D4. Je to pozměňující návrh kolegy Karamazova - navrhuje zavedení obecně povinné maturity z matematiky - odstupňovaná v letech pro konkrétní obory. Pozměňovací návrh D1 je totožný s návrhem H16, proto o H16 již nemůžeme více hlasovat. (Hluk v sále, paní poslankyně vyčkává.)

16.1. Hlasování o F1 a F2, pouze nebude-li schválen D1, D2 a D3. Je to pozměňující návrh kolegyně Dobešové a znamená omezení oborů, ve kterých se bude maturovat z matematiky plus stanovení těchto oborů v příloze zákona.

16.2. Hlasování o H17 a H18, pouze nebude-li schválen D1 nebo F1 a F2. Jde o pozměňující návrh kolegy Novotného - povinná matematika úplně všude. Tyto dva pozměňovací návrhy věcně souvisejí s H16 - rovná se D1, to znamená, měl by být přijat stejný výsledek hlasování jako u D1. Je to zase ta matematika povinná všude.

17. Potom bychom hlasovali o návrhu K1, to je pozměňující návrh kolegy Hovorky, který ve druhém čtení načetl úpravu § 16, doplňuje se v něm nový odstavec 12.

18. Další by bylo hlasování o L1 a L3. Je to pozměňující návrh kolegy Fiedlera, který navrhuje, aby obory odborného vzdělávání zpracovával kraj.

19. Hlasování o L2. Opět pozměňující návrh kolegy Fiedlera, který navrhuje zrušení Národní rady pro vzdělávání, ale pouze jako součásti zákona.

20. Další by bylo hlasování o M1 - pozměňovací návrh kolegy Fichtnera, který navrhuje možnost odvolání ředitele bez udání důvodu.

A posledním hlasováním by bylo hlasování o zákonu jako celku.

Pane místopředsedo, dovolila jsem si navrhnout proceduru a teď už si s tím udělejme, co chceme.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: To tak nepůjde, paní kolegyně, protože jako zpravodajka budete muset se mnou spolupracovat na tom průběhu.

 

Má někdo výhradu k navržené proceduře, tak jak ji schválil výbor? Vidím, že ne, můžeme tedy o tomto návrhu hlasovat, a to v hlasování pořadové číslo 217, které jsem zahájil. Ptám se, kdo je pro navrženou proceduru. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 217, z přítomných 177 pro 173, proti 2. Návrh byl přijat.

 

Budeme tedy podle té procedury postupovat. Prosím tedy návrh na první hlasování a stanoviska paní zpravodajky a paní ministryně.

 

Poslankyně Vlasta Bohdalová: Dámy a pánové, ještě jednou prosím o shovívavost, kdybych se třeba zamotala a musela se domluvit s legislativou, není to fakt jednoduché.

Za prvé hlasujeme o legislativně technických úpravách, jak jsou uvedeny v tisku 611/6. Stanovisko garančního výboru je kladné. Doporučující.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Paní ministryně? (Souhlas.)

Zahájil jsem hlasování číslo 218 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 218, z přítomných 178 pro 168, proti 1. Můžeme pokračovat, návrh byl přijat.

 

Poslankyně Vlasta Bohdalová: Hlasování druhé, je to společné hlasování o návrzích I16, I17, I18 a I19, to je pozměňující návrh kolegy Laudáta, který navrhuje zrušit - ne - umožnit individuální vzdělávání na druhém stupni. Tyto pozměňující návrhy jsou totožné s A7, A26, A27, A28, proto se A7, A26, A27 a A28 stávají nehlasovatelnými. Stanovisko garančního výboru je nedoporučující.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Paní ministryně? (Nesouhlas.)

Zahájil jsem hlasování číslo 219. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 219, z přítomných 178 pro 84, proti 76. Návrh nebyl přijat. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP