(17.00 hodin)
(pokračuje Ťok)

V každém případě jsme připraveni, že budeme postupovat od Kladna, to znamená, naší prioritou je přivést nebo zmodernizovat minimálně trať na Veleslavín a na letiště. V nejhorším by se dalo dočasně využít metro do Veleslavína a přestup do téhle té stanice, což není asi úplně nejoptimálnější případ, ale takhle to vypadá.

Mám takový pocit, ale to vám když tak zpřesním, že EIA pro tento případ je zpracována podle zákona č. 100, takže tam stačí ověřovací stanovisko. A na úsecích, které nejsou problematické, to znamená Kladno až do Veleslavína, se dneska myslím žádá o to územní rozhodnutí, nebo se zpracovává.

 

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová: Děkuji. Pan poslanec bude pokládat doplňující dotaz. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Petr Bendl: Za odpověď velmi děkuji. Myslím si, že pokud se začne od Kladna směrem ku Praze, tak alespoň něco už se začne dít, protože se o tom opravdu mluví a pracuje se na té stopě rychlodráhy velmi dlouhou dobu. Vím, že Praha 6 a Praha 7 logicky má své zájmy, že asi budou tlačit na to, aby rychlodráha co možná nejméně obtěžovala, a že bychom měli mít odvahu jít i případně tou cestou, o které mluvíte. To, že v tuhle chvíli to možná ekonomicky nevychází, jsem přesvědčen, že do budoucna se ekonomicky musí nejenom tomu pražskému, ale i středočeskému regionu vyplatit, neboť množství přepravovaných osob a zajímavost Prahy i po modernizaci letiště Ruzyně tomu nasvědčuje. Děkuju za tu informaci.

A kdy tedy předpokládáte aspoň nějaké volné termíny, kterých je možné se stoprocentně držet? (Ministr gestikuluje, že nejsou nebo neví.) Ale určitě s nějakými termíny pracujete, tak jestli byste něco k tomu mohl říct.

 

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová: Váš čas. (Poslanec Bendl: Děkuji.)

 

Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane poslanče, my jsme v této fázi v přípravě dokumentace pro územní rozhodnutí. Nechci úplně ty termíny teď lovit z paměti. Navrhnu, že vám ten termín pošleme v písemné odpovědi. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová: Děkuji. Nyní prosím k mikrofonu paní poslankyni Váhalovou, aby přednesla svoji interpelaci na pana ministra spravedlnosti. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Dana Váhalová: Děkuji, paní předsedající. Ještě jednou dobré odpoledne, dámy a pánové, pane ministře. Chtěla bych se vás zeptat na aktuální stav ratifikace Úmluvy Rady Evropy o prevenci terorismu a zároveň na jejím podpisu závislého navazujícího Dodatkového protokolu k Úmluvě Rady Evropy o prevenci terorismu. Předkládací zpráva měla být již vložena do mezipřipomínkového řízení do konce dubna 2016. Připomínkové řízení pak mělo termín patnácti dnů a vládě měl být předložen do konce června nejpozději k podpisu a projednání. V této souvislosti jsem se vás chtěla zeptat, zda je materiál již připraven k předložení vládě. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová: Děkuji. Poprosím pana ministra o odpověď.

 

Ministr spravedlnosti ČR Robert Pelikán Děkuji. Vážená paní předsedající, vážené zbývající poslankyně a poslanci (v sále se nachází deset poslanců a poslankyň), ten materiál je v podstatě hotov. Ještě včera nebo předevčírem jsem ho vracel zpět s jednou drobnou připomínkou, takže ta se tam, počítám, do konce týdne vypořádá a pak již půjde do procesu.

 

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová: Děkuji. Paní poslankyně bude pokládat doplňující otázku. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Dana Váhalová: Jenom připomínku, pane ministře. Tato smlouva je z roku 2005. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová: Pan ministr nebude reagovat. Dobře. Děkuji.

Nyní poprosím k mikrofonu paní poslankyni Kovářovou, aby přednesla svoji interpelaci na pana ministra dopravy. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Věra Kovářová: Děkuji za slovo. Vážený pane ministře, dostala jsem poměrně závažný podnět ohledně novely zákona o pozemních komunikacích, kterou známe pod číslem 268/2015. Tato novela zkomplikovala mnoha obcím život, neboť neumožňuje uložení kanalizačního řádu do tělesa komunikace kromě místních komunikací. Vzhledem k tomu, že většina obcí logicky je protnuta silnicí státní nebo krajskou, jedná se o velký problém, neboť kanalizační systémy musí být propojeny a jaksi minout tyto komunikace vyššího řádu prostě nelze. Pro obce a města jde o skutečně vážnou překážku. Kvůli tomuto problému například nemohou čerpat dotace na výstavbu infrastruktury.

Vážený pane ministře, ví Ministerstvo dopravy o tomto problému? Chystá se jej řešit? Kdy předloží návrh řešení vládě? Kdy Poslanecké sněmovně? A kdy se očekává nabytí jeho účinnosti? Děkuji za odpovědi.

 

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová: Děkuji. Poprosím pana ministra o odpověď. Prosím, máte slovo.

 

Ministr dopravy ČR Dan Ťok Děkuji. Vážená paní předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, rovněž vážená paní poslankyně Kovářová, Ministerstvo dopravy samozřejmě o tomto problému ví. Nicméně je to problém, který Ministerstvo dopravy v žádném případě nezavinilo. Novela zákona o pozemních komunikacích, která přinesla tuto změnu v ustanovení § 36 odst. 4, byla navržena teprve v průběhu projednávání tohoto zákona v Senátu Parlamentu České republiky, a to panem senátorem Eybertem. My jsme v projednávání i na plénu tento pozměňovací návrh odmítali, nicméně Senát ho schválil, a tím pádem schválená verze byla schválena Parlamentem České republiky, takže je to platné. Není to záležitost, kterou by chtělo Ministerstvo dopravy, nebo ji tam do té úpravy chtělo dodat.

Teď se pustím do toho textu. (Čte z papíru:) Ministerstvo dopravy zastává názor, že uvedené ustanovení v nyní účinném znění zasahuje do současné praxe umísťování inženýrských sítí do vozovek průjezdných úseků silnic, nadále je však možné vedení ukládat v souladu s § 36 odst. 2 a 3 zákona o pozemních komunikacích, tedy do silničního pomocného pozemku. Tady to nebudu číst. (Ukazuje v papíru.) Jinými slovy, jak to napravíme? O nápravu vzniklé situace usiluje Svaz měst a obcí, jeho cílem je vrátit § 36 odst. 4 do původní podoby, tedy do podoby účinné před 30. prosincem 2015, a to prostřednictvím poslaneckého návrhu zákona. V tomto úsilí má Svaz měst a obcí plnou podporu ministerstva.

Pro vaši informaci - my jsme ten návrh napsali, je to nachystáno. Teď už jenom záleží na Svazu měst a obcí, jakým způsobem a kterého poslance získají pro podání tohoto pozměňovacího návrhu. Nebo ne, to je poslanecký návrh změny zákona.

 

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová: Děkuji. Paní poslankyně nebude pokládat doplňující otázku. Děkuji.

Prosím k mikrofonu pana poslance Holečka, aby přednesl svoji interpelaci na paní ministryni Marksovou. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Radim Holeček: Vážená paní ministryně, interpeluji vás, podobně jako předtím paní poslankyně Hnyková, ve věci nedobrého fenoménu poslední doby, a to případů, kdy patnáctiletí chlapci a dívky po ukončení základní školy utíkají ještě s nezaschlým vysvědčením na úřad práce pro dávky. V našem Ústeckém kraji je to čím dál častější jev, a proto tento problém budete muset řešit. Ptám se vás tedy, jakým způsobem tomu můžeme zabránit. Myslíte, že je řešením upřít dávky osobám mladším 18 let, anebo prodloužit povinnou školní docházku? Děkuji vám za odpověď. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP