Středa 19. září 2018, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Petr Fiala)

23.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 326/1999 Sb.,
o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 203/ - prvé čtení

Než zaujmou u stolku zpravodajů svá místa pan místopředseda vlády a ministr vnitra Jan Hamáček a zpravodaj pro prvé čtení, tak vás seznámím s došlými omluvami. V době od 12.00 do 13.00 se z důvodu jednání ve volebním kraji omlouvá pan poslanec Nacher, poslanec Jiří Mihola se omlouvá z dnešního jednání od 14.30 do konce jednacího dne, z důvodu jednání se omlouvá dnes od 14.00 do 19.00 pan poslanec Lipavský, pan poslanec Petr Gazdík se omlouvá z dnešního jednání od 16.30 do konce jednacího dne z pracovních důvodů a od 14.30 do konce jednacího dne se z rodinných důvodů omlouvá pan poslanec Jiří Běhounek.

Já vás, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, poprosím o klid, o to, abychom se mohli věnovat projednání dalšího návrhu zákona, a jak už jsem avizoval, tak prosím pana místopředsedu vlády a ministra vnitra Jana Hamáčka, aby tento vládní návrh zákona uvedl. Prosím, pane ministře.

 

Místopředseda vlády, ministr vnitra a ministr zahraničních věcí ČR Jan Hamáček: Děkuji. Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dovolte mi, abych velmi stručně na základě pověření vlády uvedl vládní návrh novely zákona o pobytu cizinců a dalších souvisejících zákonů.

Hlavním impulsem k přípravě této novely byla povinnost ČR transponovat směrnici Evropského parlamentu a Rady o podmínkách vstupu a pobytu státních příslušníků třetích zemí za účelem výzkumu a studia. Tato směrnice nahrazuje dvě starší směrnice, které se věnovaly té samé problematice, a náš právní řád je proto s většinou požadavků této nové směrnice v souladu již nyní.

Nově dochází k usnadnění situace cizinců, kteří zde pobývají za účelem vědeckého výzkumu nebo studia. (V sále je silný hluk.)

Vláda tímto návrhem také reaguje na současnou situaci v oblasti migrace za účelem výkonu ekonomické činnosti. Zaměstnavatelé poukazují na nedostatek pracovníků a žádají zvýšený přísun zahraniční pracovní síly, dochází tak k výraznému nárůstu podaných žádostí o pobytová oprávnění. ČR disponuje na svých zastupitelských úřadech omezenými kapacitami, a proto není schopna efektivně čelit tomuto nárůstu žádostí. Současně nemá ČR přímou možnost ovlivnit, z jaké země a v jakém počtu budou potenciální zahraniční pracovníci přicházet.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Já se omlouvám, pane místopředsedo vlády, teď už vás skoro přestávám i já slyšet, takže prosím všechny paní poslankyně a pány poslance, aby přestali diskutovat nahlas, abychom se mohli věnovat projednávání tohoto vládního návrhu zákona. Prosím, pokračujte.

 

Místopředseda vlády, ministr vnitra a ministr zahraničních věcí ČR Jan Hamáček: Děkuji. Snahou vlády je usměrňovat a zejména zodpovědně řídit migraci za účelem výkonu ekonomické činnosti, a to v závislosti na očekávaném vývoji ekonomického cyklu, konkrétních potřebách trhu práce a rovněž v závislosti na zemi původu cizinců.

Návrh tedy obsahuje dva nástroje, jak toho cíle může vláda dosáhnout. Vláda bude oprávněna stanovit pro konkrétní zemi maximální počty podaných žádostí o dlouhodobá víza za účelem podnikání, povolení k pobytu za účelem investování a zaměstnanecké karty. V návaznosti na potřeby trhu práce a České republiky bude moci vláda např. stanovit, že na Ukrajině může být v jednom kalendářním roce podáno nejvíce x tisíc žádostí o zaměstnaneckou kartu. Tento počet bude veřejně znám a budou mu přizpůsobeny kapacity orgánů státní správy. Tento koncept je již aplikován v režimu Ukrajina a v projektu Ukrajina.

Druhým nástrojem vlády pak bude možnost vydávat v případě nedostatku pracovníků na trhu práce mimořádná pracovní víza a půjde zejména o případy nedostatku pracovníků v konkrétních odvětvích. Vláda bude moci stanovit země původu cizinců, ekonomické odvětví nebo profesi a počet příchozích cizinců. Držitelé mimořádného pracovního víza budou na území České republiky pobývat nejvýše jeden rok.

Vláda dále navrhuje pro cizince novou povinnost absolvovat adaptačně integrační kurz a tato povinnost se týká všech cizinců, kteří chtějí v České republice pobývat déle než jeden rok. Nepodléhají jí však občané EU. V rámci osmihodinového kurzu se cizinec seznámí s právy a povinnostmi souvisejícími s jeho pobytem, se základními hodnotami České republiky, místními poměry a převládajícími kulturními zvyklostmi. Kurz, který mohou cizinci dobrovolně absolvovat, už nyní bude zpoplatněn, nicméně bude možnost, aby ten poplatek hradil zaměstnavatel, a neabsolvování kurzu bude přestupkem, za který bude hrozit pokuta 10 tisíc korun.

Tolik asi z mojí strany. A já vás žádám, abyste tento zákon po posouzení propustili do druhého čtení. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. A prosím zpravodaje pro prvé čtení, kterým je pan poslanec Radovan Vích, aby se ujal slova.

 

Poslanec Radovan Vích: Dobrý den. Děkuji za slovo, pane předsedající. Vážené dámy a pánové, předkladatel již sněmovní tisk 203 odpovídajícím způsobem odůvodnil a jeho slova nepovažuji za nutné nějakým způsobem rekapitulovat.

Zaměřím se proto na několik poznámek především k projednávání návrhu zákona zde v Poslanecké sněmovně. Návrh zapracovává do českého právního řádu evropskou směrnici 2016/801, která řeší udělování práva vstupu a pobytu do členských států EU, tedy v tomto případě do ČR, z těchto důvodů: výzkum, studium, stáž, dobrovolnická služba apod. Lhůta, dokdy jsme směrnici měli zavést do českého právního řádu, už uplynula.

Návrh také obsahuje jiné části, které nejsou tzv. transpoziční. Například řeší zavedení kvót na ekonomickou migraci dle aktuálních potřeb státu a zaměstnavatelů a rovněž otázku center na podporu integrace cizinců dosud financovaných z evropských fondů. Tato centra vzhledem k zásadním změnám rozpočtu EU mají být nadále financována z českého státního rozpočtu. Financování z českého rozpočtu umožní využití těchto center i pro řešení aktuálních problémů v oblasti prevence bezpečnostních rizik.

Je rovněž namístě položit si otázku, jaké cizince vláda hodlá přijímat. Zastávám tedy názor, že tento návrh je potřeba nechat postoupit do dalších čtení a podrobit jej řádnému projednání ve výborech, tedy minimálně výboru pro bezpečnost.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji panu zpravodaji a otevírám obecnou rozpravu, do které se přihlásil pan poslanec Rakušan. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Vít Rakušan: Děkuji vám za slovo, vážený pane místopředsedo. Dámy a pánové, kolegyně a kolegové, hned na začátek informaci a postoj našeho poslaneckého klubu. My jednoznačně jsme pro to, aby daný zákon byl propuštěn do druhého čtení. Domníváme se, že je ve strategickém zájmu ČR ve chvíli, kdy se v nejrůznějších profesích, i kvalifikovaných profesích, nedostává kvalifikované pracovní síly, abychom umožnili i lidem ze zahraničí právě se o takovouto pozici ucházet. Bavíme se tady o vysokoškolských studentech, kteří po dokončení svého studia v ČR mohou pokračovat zde v pobytu a ve výkonu svého povolání.

Bavíme se i o tom, že je tady zaveden povinný integrační kurz pro cizince, což považujeme za velmi dobrý institut už jenom z toho důvodu, že to právě může být prevence jakéhokoliv sociálního vyčlenění těchto lidí v budoucnosti, a myslíme si, že to je i kvalitní prevence případných bezpečnostních rizik, která mohou být s jakýmkoliv typem migrace spojena. Zároveň ovšem ve druhém čtení se budeme zabývat i pozměňovacími návrhy, s kterými přijdeme. Například právě ke zmíněnému institutu toho ročního pracovního pobytu, což je institut, kdy ten cizinec sem přijde, může tady být jenom jeden rok a potom musí ČR v podstatě zase opustit. Je otázkou, jestli toto neprovázat na možnost nějakého případného jiného pobytového institutu v rámci ČR, pokud se ten cizinec osvědčí a pokud se ukáže, že jeho přítomnost v rámci ČR je prostě ekonomicky přínosná. Zároveň, ale tím teď nebudu obtěžovat, se budeme se zabývat i institutem případného odpuštění v případných konkrétních případech toho integračně adaptačního kurzu. Bude se jednat např. o osoby postižené apod. Ale to už je věc do druhého čtení.

Dovolte mi prosím, vážený pane předsedající, abych v této chvíli zároveň navrhl, aby se daným návrhem zákona zabýval i výbor zahraniční. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Ano, děkuji. Já vás potom poprosím, pane poslanče, abyste to zopakoval ve chvíli, kdy budeme hlasovat o přidělení jednotlivým výborům.

Nyní je přihlášen pan poslanec Benda a eviduji přihlášku do rozpravy nebo faktickou poznámku? Ano. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Marek Benda: Vážený pane místopředsedo, vážený pane ministře, vážené dámy, vážení pánové, já tentokrát nebudu dlouhý. Jenom musím říct, že mě mimořádně zaujalo vystoupení pana ministra vnitra s povinným integračním kurzem. Mě by fakt zajímalo, kdo to vymyslel, kdo to zkasíruje (se smíchem) a k čemu je to dobré.

Představa toho, že tady máme nějaké osmihodinové školení, vyloučíme tedy z toho občany EU, to jsem pochopil, ale tak ti tady můžou stejně pracovat nastálo, takže těch se to netýká v žádném případě. Moc netuším, proč dělat takové školení z hygienických a kulturních návyků pro osoby z našeho kulturního okruhu. Proč požadovat takové věci po obyvatelích Spojených států, Kanady a dalších. Možná že má smysl takové operace podnikat vůči osobám z jiných kulturních okruhů, ale pak by bylo podle mého názoru férové to říci. Říci prostě, kdo pochází z jiného kulturního okruhu, tak možná že musí kurz podstoupit. Ale to není jen kurz, kde by se měli naučit jazyk. Tam jim opravdu asi budou říkat, že se v ČR jí vidličkou a nožem a polévka se jí lžící a nesrká se z talíře. Ženy se pouštějí do dveří. Možná že se tím zase dotkneme nějakých příliš uvědomělých osob západní části světa, které mají pocit, že ženy už se do dveří pouštět nemusejí. Prostě připadá mi, že to je naprosto zbytečné vyhazování peněz.

A byl bych velmi rád, aby výbory, které se tím budou zabývat, zvážily, jestli musíme těch povinných školení, které se vymýšlí zejména ti školitelé, do všech možných i nemožných zákonů... Tady přibývá každý měsíc minimálně, minimálně jedno. Buďme na to opatrní. Jsou to opravdu jenom ti lidé, kteří jsou taková školená schopni poskytovat, kteří to tam razí. A ono to tady tak vždycky jako trochu v bezvědomí projde a já bych byl rád, aby se tak tentokrát nestalo.

A současně si myslím, že pokud se - zatím se to přikazuje zahraničnímu výboru a bezpečnostnímu výboru, jako by se jednalo o nějaké otázky související s bezpečností. Já myslím, že pokud by to někomu mělo být přikázáno, tak hospodářskému výboru, protože tam by se měla vést zásadní debata o tom, jaké potřebujeme síly, síly do naší ekonomiky, jak rychle se má reagovat, jestli je to vláda, kdo to má stanovovat, nebo někdo jiný. Podle mě, jestli to někdo má projednat, a to tedy bych si dovolil také navrhnout, tak ať se tím zabývá hospodářský výbor. To není otázka bezpečnosti, ale otázka sil, které potřebujeme do naší ekonomiky.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Nyní s faktickou poznámkou vystoupí pan poslanec Veselý, který se přihlásil. A potom bude s přednostním právem pan ministr Hamáček a po něm přihlášený do rozpravy pan poslanec Profant. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Ondřej Veselý: Děkuji za slovo, pane předsedající. Já doufám, že to nevyfouknu panu ministrovi. Ale já na rozdíl od kolegy předřečníka vaším prostřednictvím považuji ty integrační kurzy za velmi dobrou věc. Spousta nedorozumění a střetů se děje mezi migranty a místními obyvateli právě z kulturních rozdílností a nedorozumění o tom, co je běžné. Já to velmi přeženu, ale je to poměrně docela vhodný příklad. Například u nás to, že se žena svlékne do plavek a jde se v nich koupat, neznamená, že vyzývá muže, aby si jí všímali výrazně, dotýkali se jí a nějak ji obtěžovali. Ale v jiných kulturách to může být vyzývavé gesto. O to jde, aby ti lidé pochopili, jaké jsou u nás kulturní zvyklosti.

Jestli jste četli důvodovou zprávu, která je velmi dlouhá, tak to mají být státem řízená adaptační centra. Kurz je poměrně dlouhý. Jen upozorňuji, že dosud, aby splnili nějaké povinnosti, musí prokázat ovládnutí českého jazyka. Znalost české kultury, to, jak se tady mají chovat, jaký je přístup k obyvatelům, co se děje, to je podle mě poměrně podstatné, aby nedocházelo k těmto střetům. Podle mého názoru naopak adaptační kurzy jsou více než potřebné a velmi vhodné. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Ještě než dám slovo panu ministrovi, jsou tu další faktické poznámky. Pan poslanec Benda, po něm pan poslanec Klaus. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Marek Benda: Při vší úctě ke svému předřečníkovi, kterého si jinak velmi vážím, za prvé si myslím, že se vůbec nebavíme o migrantech, ale bavíme se o pobytu cizinců, kteří přicházejí na krátkodobé pobyty, nebo možná roční pobyty, ale vypomáhat tady do ekonomiky. Nevím o tom, že by se po nich požadovala znalost českého jazyka. Znalost českého jazyka se požaduje, pokud žádáte o občanství nebo o trvalý pobyt, ale rozhodně se nepožaduje, pokud vás někdo chce najmout do práce.

Jenom jsem zpochybňoval, jestli ty integrační kurzy jsou k něčemu dobré, a pokud ano, tak jestli se nemá uvažovat o tom, že jsou pro ty okruhy řekněme společensko-náboženské, které jsou nám výrazně vzdálené, ale jestli opravdu pokládáme za nezbytně nutné Američana, který sem přijede pracovat, vychovávat v tom, že jíme vidličkou a nožem.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Pan poslanec Klaus a jeho faktická poznámka. Máte slovo.

 

Poslanec Václav Klaus: Já bych také reagoval na pana poslance Veselého. Jeho předchozí vystoupení k advokátům bych celé podepsal. Tady vám nějak nerozumím - že účelem je ty lidi nějak převychovat, aby se ovládali, když uvidí ženu v plavkách. Tak jako učitel vám řeknu, každé vyučování má mít na závěr také nějaký test. Čili bude součástí toho, že budou podrobeni sexuologickému vyšetření, jestli když jim promítnou ženu v plavkách, jestli se ti lidé ještě ovládají, pak budou vpuštěni do České republiky, a jinak nikoliv? Já bych ten váš argument, co jste uvedl, snažil trošku rozvést, že to je prostě nesmyslné. Podporuji to, co k tomu řekl pan Benda.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: S přednostním právem pan ministr Hamáček. Prosím, máte slovo.

 

Místopředseda vlády, ministr vnitra a ministr zahraničních věcí ČR Jan Hamáček: Děkuji. Já bych byl velmi nerad, aby se diskuse o tomto dle mého názoru důležitém zákoně stočila pouze na diskusi o adaptačně aplikačních kurzech. Rozumím panu poslanci Bendovi s jeho výhradou například vůči občanům Spojených států a dalších zemí, ale rozumím i kolegovi Veselému. Protože ty kurzy probíhají už teď. Probíhají na dobrovolné bázi a jsou s nimi velmi dobré zkušenosti. Já za sebe chci říci, že v průběhu legislativního procesu se nebráním diskusi o tom, jak uchopit celý problém kurzů, ale byl bych nerad, aby na tom havaroval celý zákon, který podle mého názoru Česká republika velmi potřebuje.

Když už mám slovo, tak chci avizovat to, že vzhledem k tomu, že ten text je již staršího data a nějakou dobu vznikal na Ministerstvu vnitra, tak já potom ve druhém čtení předložím pozměňovací návrh, který se bude týkat zkrácení lhůt na vyhošťování cizinců, kteří se tady dopustili trestných činů. To jsem avizoval již na tiskové konferenci.

Prosím, abychom to nezúžili pouze na integrační a adaptační kurzy, a za ministerstvo říkám, že jsme připraveni k diskusi a určitě nějaké řešení nalezneme.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Pan poslanec Profant, přihlášený do obecné rozpravy. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Ondřej Profant: Já vás zdravím. Já bych se chtěl pana ministra zeptat na § 168 tohoto zákona, kde se píše: "V řízení podle tohoto zákona v části vedené před zastupitelským úřadem je možno podání učinit pouze v listinné podobě." Já se domnívám, že to je spor, který se vede na Ministerstvu zahraničí, kdy Ministerstvo zahraničí není schopno zajistit kvalitní služby na ambasádách, a proto ruší elektronické možnosti komunikace, jako jsou různé žádosti a podobně. Já jsem o tomto problému několikrát slyšel, ale řešit to tak, že zavedeme zcela natvrdo pouze listinnou podobu, mi připadá absurdní. Takže bych rád k tomu později dostal nějaké vyjádření třeba ve druhém čtení, abychom se dozvěděli, jak to je či není a z jakých důvodů se mění tento paragraf.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Máme tady faktickou poznámku, bude reagovat pan poslanec Benda. Máte slovo.

 

Poslanec Marek Benda: Už fakt jenom stručně na pana ministra. Jsem rád, že se zavázal, že se nad tím ještě zamyslí. Ale jestli říká, že dodneška kurzy existují, jsou na dobrovolné bázi, kdo je chce absolvovat, ten je absolvuje, pro mnohé je to užitečné, tak zase z něčeho, co nějak funguje, uděláme povinnost pod sankcí. Každý to buď absolvuje, nebo zaplatí 10 tisíc pokutu. No, já pochybuji o tom, jestli je to rozumný krok. A pak jenom doufám, že návrhy, které pan ministr přináší, budou už ve výborech a nebudou až ve druhém čtení na Poslanecké sněmovně. Ale to je nepochybně jenom nedorozumění.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Faktickou poznámkou bude reagovat také pan poslanec Klaus. Máte slovo.

 

Poslanec Václav Klaus: Na vážnější notečku zareaguji na pana ministra nikoliv jenom k těm kurzům. Já bych chápal, kdyby byl tlak českého Ministerstva průmyslu, které by oslovilo vládní poslance, že nejsou zaměstnanci, podnikatelé volají po tom dovážet zaměstnance z Mongolska nebo z Vietnamu nebo nevím odkud, a je proto potřeba přijmout zákon, aby se to nějakým způsobem usnadnilo. Tomu bych lidsky rozuměl. Ale nezlobte se, mně je velice podezřelé, že to je evropský zákon, který se týká migrace a samozřejmě trošku toho studia. Myslím, že každý soudný poslanec nad tím musí povytáhnout obočí, protože velice často sledujeme tu salámovou metodu, jak jsou to nejdříve novorozenci do 14 dní věku, pak do tří týdnů, pak je jim 19, pak je jim 23, pak jsou to rodinní příslušníci, staré babičky atd. Tohle je vlastně podobná věc. Čili nejsou to pracovníci, studenti apod., čili mě tam na tom varuje to, že to není náš vlastní zákon, který chtějí čeští podnikatelé, čeští ministři, ale je to zase implementace.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. V rozpravě pan ministr. Prosím, máte slovo.

 

Místopředseda vlády, ministr vnitra a ministr zahraničních věcí ČR Jan Hamáček: K panu poslanci Klausovi. No, ono je to oboje. My jsme měli dvě možnosti, buď tedy provést čistou implementaci, a ta se týká právě usnadnění situace cizinců, kteří zde studují nebo jsou tady za účelem vědeckého výzkumu. To je ta evropská část, kterou chceme implementovat. Pak je tam reakce na požadavky podnikatelské sféry, kdy se vláda snaží zjednodušit právě ten proces přísunu pracovních sil ze zahraničí. A Ministerstvu vnitra přišlo smysluplné vyřešit to v jednom zákoně najednou. Jinak by to musely být zákony dva.

Jak jsem tady hovořil o stanovení maximálních počtů podaných žádostí nebo o těch mimořádných pracovních vízech, to už jsou ty reakce na požadavek našich podnikatelů, naší ekonomiky, a my hledáme způsob, jak ty žádosti zprocesovat co nejrychleji. Pokud bychom šli jenom cestou těch pobytů, tak tam je to administrativně velmi náročné. Znamená to několikeré návštěvy příslušného pracoviště, je tam biometrika. A ta pracovní víza nebo ta mimořádná víza nám umožní pružněji reagovat na poptávky naší ekonomiky.

K panu poslanci Profantovi. Teď vám samozřejmě odpovědět nemohu. Já to zjistím a do jednání výboru dojde i ten pozměňovací návrh a informaci vám dodám.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Další přihlášku do rozpravy nemám ani nikoho nevidím, že by se hlásil, takže rozpravu končím. Je zájem o závěrečná slova? Pan ministr nemá zájem, pan zpravodaj také ne.

Návrh na vrácení ani na zamítnutí nezazněl, takže se budeme zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání. Nejprve rozhodneme o garančním výboru. Návrh organizačního výboru je přikázat předložený materiál k projednání výboru pro bezpečnost jako výboru garančnímu. Je zde nějaký jiný návrh na garanční výbor? Takový návrh není, takže přistoupíme k hlasování.

Hlasujeme o přikázání návrhu k projednání výboru pro bezpečnost jako výboru garančnímu.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 136 přihlášeno 166 poslanců, pro 146, proti 2.

 

Rozhodli jsme o tom, že garančním výborem pro projednání tohoto návrhu bude výbor pro bezpečnost. V rozpravě zazněly dva návrhy na přikázání dalším výborům. Pan poslanec Rakušan navrhl zahraniční výbor, pan poslanec Benda navrhl hospodářský výbor. Je zde ještě nějaký jiný návrh na přikázání některému z výborů k projednání? Není. Budeme postupně hlasovat o těchto dvou návrzích.

 

Nyní budeme hlasovat o přikázání zahraničnímu výboru k projednání.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 137 přihlášeno 167 poslanců, pro 132. Návrh byl přijat.

 

Další hlasování bude o přikázání hospodářskému výboru.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 138 přihlášeno 167 poslanců, pro 119, proti 1. Návrh byl přijat.

 

Konstatuji, že jsme tento návrh přikázali k projednání výboru zahraničnímu a hospodářskému výboru. Děkuji panu místopředsedovi vlády a panu zpravodaji a končím prvé čtení tohoto návrhu.

 

Nyní přistoupíme k projednávání bodu

Aktualizováno 1. 9. 2020 v 16:47.




Přihlásit/registrovat se do ISP