(19.10 hodin)

 

Poslankyně Jana Černochová: Děkuji, pane místopředsedo. Já jsem chtěla poprosit, abychom v případě, že budeme nejprve hlasovat návrh pana poslance Kubíčka, tak abychom o něm hlasovali per partes. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Dobře. Já znovu zopakuji, o čem budeme hlasovat. Budeme hlasovat o proceduře.

Kdo souhlasí s tím, že budeme hlasovat v pořadí: návrh usnesení pana poslance Bartoně a jako druhý budeme hlasovat návrh usnesení pana poslance Kubíčka?

Zahajuji hlasování. Kdo je pro, stiskněte tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti?

Hlasování číslo 305, přihlášeno 147 poslanců, pro 72, proti 55. Návrh byl zamítnut.

 

Takže první budeme hlasovat o návrhu usnesení pana poslance Kubíčka a následně budeme hlasovat o návrhu usnesení pana poslance Bartoně.

 

Nyní byl návrh, abychom hlasovali o každém bodu zvlášť, protože návrh usnesení pana poslance Kubíčka má čtyři body. Nechám o tom hlasovat.

Zahajuji hlasování. Kdo souhlasí s tím, abychom hlasovali všechny body jednotlivě, zvedněte ruku a stiskněte tlačítko. Kdo je proti?

Hlasování číslo 306, přihlášeno 147 poslanců, pro 116, proti 11. Návrh byl přijat.

 

Nyní budeme hlasovat jednotlivě. Poprosím pana poslance Lukáše Bartoně, aby na žádost předsedy poslaneckého klubu Radima Fialy nás seznámil s jednotlivými body, abyste to ještě jednou přečetl, abychom věděli, o čem budeme postupně hlasovat. Prosím.

 

Poslanec Lukáš Bartoň: Ano. Budeme hlasovat po částech. Hlasujeme: Poslanecká sněmovna - za prvé - bere na vědomí informaci vlády o zvyšování platů učitelů a ostatních pracovníků ve školství.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 307, přihlášeno 149 poslanců, pro 138, proti nikdo. Návrh byl přijat.

 

Já se omlouvám, vzhledem k tomu, že budeme po hlasování končit, mám tady jednu omluvu, kterou přečtu, protože pak už bych to nestačil přečíst. Pan poslanec Robert Králíček se omlouvá mezi 19. a 21. hodinou z rodinných důvodů. Prosím.

 

Poslanec Lukáš Bartoň: Za druhé. Poslanecká sněmovna souhlasí s postupným a systémovým navyšováním platů pedagogických a nepedagogických pracovníků v souladu s programovým prohlášením vlády a na základě komplexní strategie odměňování pracovníků regionálního školství.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 308, přihlášeno 149 poslanců, pro 119, proti 1. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslanec Lukáš Bartoň: Za třetí. Poslanecká sněmovna doporučuje vzhledem k administrativní zátěži pro školy spojené se změnami platových poměrů v průběhu kalendářního roku zvyšovat platy vždy od 1. ledna příslušného roku.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 309, přihlášeno 149 poslanců, pro 103, proti 8. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslanec Lukáš Bartoň: Za čtvrté. Podporuje dosažení strategického cíle, to je navýšení platů pedagogů na 130 % průměrné mzdy.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 310, přihlášeno 149 poslanců, pro 146, proti nikdo. Návrh byl přijat.

 

Nemýlím-li se, tím jsme vyčerpali usnesení pana poslance Kubíčka. Je to tak? Ano. Nyní budeme hlasovat o usnesení vašem, takže pana poslance Bartoně. Prosím.

 

Poslanec Lukáš Bartoň: Jen upozorním, že to se na rozdíl od předchozího bodu čtyři liší v tom, že je zde uvedeno i do roku 2020.

Takže návrh usnesení: Poslanecká sněmovna vyzývá vládu ke zvýšení platů pedagogů pro dosažení průměrného platu pedagogů 130 % průměrné mzdy ve státě nejpozději v roce 2020 tak, aby bylo dodrženo usnesení Poslanecké sněmovny číslo 66 ze dne 19. 12. 2017.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 311, přihlášeno 149 poslanců, pro 75, proti nikdo. Návrh byl přijat. (Ohlas v sále, potlesk.)

 

Tímto končím projednávání tohoto bodu. Končím dnešní program schůze Poslanecké sněmovny. Přeji vám hezký večer. Uvidíme se zítra v 9 hodin.

 

(Jednání skončilo v 19.16 hodin.) ***




Přihlásit/registrovat se do ISP