Pátek 12. března 2021, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Vojtěch Pikal)

334.
Návrh poslanců Víta Kaňkovského, Václava Klause, Pavly Golasowské,
Mariana Jurečky, Pavla Bělobrádka, Stanislava Juránka, Ondřeje Benešíka,
Jana Čižinského, Marka Výborného, Jana Bartoška a Jiřího Miholy
na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 329/2011 Sb.,
o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením
a o změně souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 896/ - třetí čtení

Prosím, aby své místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele pan poslanec Vít Kaňkovský, zpravodajkou garančního výboru, jímž je výbor pro sociální politiku, měla být paní poslankyně Lenka Dražilová, ale mám informaci, že tuto roli převezme pan poslanec Juchelka, kterého také prosím, aby zaujal své místo u stolku zpravodajů. Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 896/4, který byl doručen dne 10. února 2021, usnesení garančního výboru pak bylo doručeno jako sněmovní tisk 896/5. Táži se navrhovatele, zda má zájem vystoupit před otevřením rozpravy. Je tomu tak, prosím.

 

Poslanec Vít Kaňkovský: Dobré odpoledne. Vážený pane místopředsedo, vážení členové vlády, milé kolegyně, kolegové, já bych vám chtěl předně poděkovat za to, že jste souhlasili se zařazením třetího čtení na dnešní program. Vážím si toho, bylo to napříč politickým spektrem. Dostáváme se do třetího čtení poslaneckého návrhu novely zákona o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením.

Tato novela byla připravena na podnět Národní rady osob se zdravotním postižením na jaře loňského roku a v podstatě reagovala na problémy zdravotně postižených v době covidové pandemie s tím, že měla ambici mít ještě určitý přesah, nicméně tím podnětem skutečně byla covidová pandemie.

Krátce připomenu, čeho se novela týká. V původní verzi, té naší poslanecké, se to týkalo jedné předmětné oblasti tohoto zákona a to je vydávání průkazu osoby se zdravotním postižením a speciálně potom výměny průkazu jako úřední listiny ve chvíli, kdy vyprší lhůta platnosti průkazu jako úřední listiny. Takže tím prvním bodem, který v té novele navrhujeme, je, aby probíhala automaticky výměna průkazů u těch osob, které mají přiznaný trvalý nárok, to znamená oni mají trvale přiznaný nárok průkazu osoby se zdravotním postižením a jenom jednou za 10 let jim vyprší ten průkaz jako kartička, jako ta úřední listina, a musí jít na úřad práce si tu kartičku nechat vyměnit. Asi uznáte, že v době covidu je každá návštěva úřadu, lékaře a podobně zbytečně zatěžující pro kohokoli a pro zdravotně postižené a jejich rodiny zvlášť. Proto navrhujeme zautomatizování tohoto systému, aby to proběhlo co nejméně zatěžujícím způsobem.

Druhou oblastí, kterou navrhujeme změnit, je, abychom přesněji definovali ty osoby, které mají trvalý nárok na průkaz osoby se zdravotním postižením, aby nedocházelo k určitým diskrepancím v posuzování těchto osob, kdy sice - a tom jsme se tady možná - nechci říct - přeli, ale diskutovali v prvním a ve druhém čtení. Tato praxe už není tak častá, nicméně stále se ještě stává, že v některých regionech jsou tito lidé zváni na kontrolní lékařské prohlídky, přestože jejich zdravotní a funkční stav je trvale neměnný, tedy trvale nepříznivý.

Proto navrhujeme, aby se vytaxovaly přesně v zákoně skupiny zdravotních postižení, u kterých není šance na to, že by došlo v čase k nějakému funkčnímu zlepšení. Tady jsme se trochu přeli s Ministerstvem práce a sociálních věcí, nakolik má být to vytaxování úplně tak, jak jsme to navrhovali a rámci diskuze potom k pozměňovacímu návrhu, kterého se ještě dotknu a který jsme předložili ve druhém čtení s váženou kolegyní Alenou Gajdůškovou, tak jsme nakonec dospěli k nějakému kompromisu, který i já jako jeden z předkladatelů akceptuji.

To znamená, to bylo to hlavní penzum těch návrhů, které jsme navrhovali v naší novele, to znamená odstranit zbytečné kontrolní prohlídky, zautomatizovat výměnu té kartičky ve chvíli, kdy má postižený přiznán trvalý nárok, a potom zpřesnit kategorii těch osob, které mají trvale přiznaný nárok. Znovu zdůrazňuji, nejde o to, rozšířit tu skupinu, ale přesněji vytaxovat, aby nevznikaly nějaké pochybnosti a rozdílný přístup v některých krajích.

Garanční výbor zaujal k tomuto návrhu pozitivní stanovisko, my jsme ale několikrát absolvovali konzultační jednání s Ministerstvem práce a sociálních věcí. Tady chci říci, že ta jednání byla věcná, v prvních fázích jsme sice nedospěli ke konsenzu, ale nakonec po jednání garančního výboru i právě ve spolupráci s paní poslankyní Alenou Gajdůškovou jsme k tomu kompromisu dospěli, a to jak k určitým změnám v našem původním návrhu, o kterých jsem už hovořil, tak také k rozšíření původního návrhu o některé důležité změny, bude o nich ještě jistě hovořit i paní poslankyně Gajdůšková, a já to tady řeknu - v podstatě se jedná o překlopení některých chystaných změn ze strany Ministerstva práce a sociálních věcí, ten návrh už tady ve Sněmovně leží, ale v podstatě sem byl dán až ve chvíli, kdy už tento náš návrh byl v legislativním běhu, a my jsme dospěli k tomu, že by bylo dobře využít tento nosič - jak se to tady teď v poslední době říká - k prosazení pozitivních změn ve prospěch zdravotně postižených.

Zmíním dvě důležité změny, které si myslím, že jsou asi nejzásadnější a o kterých jsme v těchto prostorách hovořili už v minulosti, dokonce už v minulém volebním období, a to se týká osob s poruchou autistického spektra, takových těch těžkých případů, kdy rodina pečuje o dítě nebo i dospělého s poruchou autistického spektra, který má výrazné projevy agresivity, je ten člověk velmi obtížně zvladatelný a pro rodiny takto postižených je skoro nemožné s těmito dětmi nebo i dospělými cestovat hromadnou dopravou. Doposud tito postižení neměli nárok na příspěvek na pořízení motorového vozidla, což samozřejmě ty rodiny braly jako diskriminaci, a já jsem velmi rád, že došlo ke shodě, a doufám, že to tak bude dneska i prohlasováno, že by nově měly rodiny mít nárok na pořízení motorového vozidla, protože zvláště těmto rodinám to velmi pomůže.

Tou druhou důležitou změnou, kterou považuji za... je vzetí druhé skupiny osob do působnosti zákona, trošku jiné části toho zákona, a to jsou osoby s těžkou formou demence a zároveň s těžkou poruchou mobility. Také pro tyto osoby, a v tomto případě zase hlavně i jejich rodiny, je velmi obtížné zařídit péči v domácím prostředí, a to i za předpokladu, že k tomu využívají terénních sociálních služeb. Potřebují k tomu některé pomůcky, které nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění, které patří do působnosti zákona o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením, a jestliže těmto rodinám umožníme přístup k těmto pomůckám, výrazně jim pomůžeme k tomu, aby se mohly o své blízké starat v domácím prostředí.

Takže tolik za mě, milé kolegyně, vážení kolegové. Chci vás požádat o podporu tohoto poslaneckého návrhu ve znění předloženého pozměňovacího návrhu, který jsme předložili s kolegyní Alenou Gajdůškovou a který ještě ona jistě okomentuje. Myslím si, že to bude velký přínos pro zdravotně postižené a jejich rodiny. Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji a otevírám rozpravu, do které je jako první přihlášena paní poslankyně Gajdůšková, poté paní poslankyně Richterová. Rozhodně nechci nikoho obírat o možnost vystupovat, jenom chci připomenout, že ve 14.00 hodin končí doba vyhrazená pro třetí čtení. Prosím paní poslankyni Gajdůškovou.

 

Poslankyně Alena Gajdůšková: Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, nemáme tu pana ministra... Já bych chtěla opravdu podpořit tento návrh novely zákona včetně pozměňovacího návrhu. V sumě ho představil již předřečník a předkladatel této novely zákona, můj vážený kolega Vít Kaňkovský, ale dovolte mi přece jenom k tomu pár slov, protože byly i nějaké šumy. Dámy a pánové, civilizační úroveň společnosti se pozná podle toho, jak se stará o ty nejslabší, a pro mne to jsou děti, senioři a v neposlední řadě - možná v první řadě - osoby se zdravotním postižením. Proto velmi podporuji tento návrh a děkuji všem, kteří se iniciativně ujali toho impulzu od Národní rady (osob) se zdravotním postižením.

Pozměňovací návrh, o kterém chci v této chvíli mluvit a který podáváme spolu s panem váženým kolegou Vítem Kaňkovským a ve spolupráci, respektive za konzultace s Ministerstvem práce a sociálních věcí, rozšiřuje okruh osob s nárokem na příspěvek na zvláštní pomůcku o osoby s poruchou autistického spektra a o osoby s demencí. Cílem tohoto pozměňovacího návrhu je rozšířit přístup osob včetně těch nízkopříjmových k příspěvku na zvláštní pomůcku.

V tomto případě v této novele jde víceméně o nejdražší druhy pomůcek, jako je automobil, úpravy bytu, plošiny a podobně. K dovysvětlení: tato novela byla primárně vyvolána požadavkem nepodmiňovat přístup osob s poruchou autistického spektra mentální retardací. Nyní je tedy zcela nově v zákoně porucha autistického spektra pro příspěvek uvedena. Zdravotní podmínka pro PAS - zkracuji - byla konzultována s odbornými lékařskými společnostmi a dle našich odhadů by nově měla rozšířit přístup k příspěvku na zvláštní pomůcku na motorové vozidlo pro osoby s poruchou autistického spektra přibližně desetinásobně oproti současnému stavu, kdy nyní se jedná o 50 osob, protože tam ta podmínka hluboké mentální retardace na těch budoucích zhruba pět set osob. V tom je navrhovaná novela ve znění toho pozměňovacího návrhu naprosto průlomová.

Zásadní rozšíření také lze očekávat v důsledku otevření příspěvku osobám s demencí, kde se dá očekávat relativně rychlý nárůst žádostí v souvislosti se stárnutím populace. Odhady dopadů té novely, a to pozitivních dopadů, což zdůrazňuji, je, že nově by byla navýšena potřeba financování pro tyto příspěvky zhruba o 250 milionů korun.

Já bych vás ráda nyní požádala o podporu toho komplexního pozměňovacího návrhu a samozřejmě celého návrhu novely zákona, protože pozměňovací návrh novelu věcně upřesňuje a rozšiřuje osoby, kterým bude moci pomoct, a já si velmi vážím toho, že mám tu čest spolu s panem kolegou Kaňkovským ten pozměňovací návrh předložit. Doba není lehká určitě pro nikoho, pro osoby se zdravotním postižením je o to těžší. Proto prosím, pomozme jim, jejich rodinám, tím, že jim otevřeme možnost získat pomůcku, která jim jistě může život ulehčit. Já vám všem děkuji předem za vstřícnost k tomuto návrhu. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji a nyní paní poslankyně Richterová, která je v tuto chvíli poslední přihlášenou v rozpravě. Prosím, paní poslankyně.

 

Poslankyně Olga Richterová: Dobrý den, vážené kolegyně, vážení kolegové... Jenom hledám zástupce vlády.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Nikoho nevidím. Někteří tu mají věci, tak předpokládám, že jsou ve sněmovně. Samozřejmě pokud je zde potřeba, aby byli přítomni jednání, jak to je ostatně v usnesení Sněmovny, tak by mi nezbylo nic jiného než přerušit jednání. Ale záleží, jestli někdo takový požadavek vznese.

 

Poslankyně Olga Richterová: Budeme doufat, že se to splní v řádu minut, pouze mi přišlo záhodno na to upozornit. Já bych velice ráda, abychom to stihli, takže rozhodně chci jenom vznést pár otázek, které přece jenom pozměňovací návrh paní poslankyně Gajdůškové vyvolává.

Jde o to, že je to oblast, které já se za Piráty dlouhodobě věnuji, protože to vystavování průkazů pro osoby se zdravotním postižením je i téma lidí, kteří mají zdravotní postižení, jsou v invalidním důchodu, ale nedostanou průkaz, takže potom nemají nárok na další benefity, třeba slevu na jízdném. Jenom si dovolím toto uvést, protože to je velká věc, že máme špatně nastaven celý systém podpory osob se zdravotním postižením, že finanční benefity jsou vázány na fyzická postižení, na postižení určitého typu a lidi se zdravotním postižením, kteří nemají nárok na takzvaný průkaz ZTP, tak tito lidé jsou mimo rámec finanční podpory. Interpelovala jsem s tím opakovaně pana premiéra. Jde totiž o součinnost s Ministerstvem dopravy, nejenom o Ministerstvo práce, případně Ministerstvo zdravotnictví, ale nic se nestalo. Na tom chci ukázat, jak je ten systém komplikovaný a jak tady není vůle ho narovnat, aby byl spravedlivý ke všem včetně těch, kteří často mají invalidní důchod bez přiznání vyplácení. Mají pouze přiznán nárok, ale jsou u nás desetitisíce lidí, kteří potom de facto žijí z dávek hmotné nouze. Tohle vše je potřeba uvést jako klíčové východisko.

A potom se tady objeví pozměňovací návrh paní poslankyně Gajdůškové, který - samozřejmě to paní poslankyně jistě ráda upřesní, ale předpokládám, že ho psalo ministerstvo a že je zkrátka jaksi ministerský - a ten říká nově: "Výše příspěvku na zvláštní pomůcku se stanoví tak, aby spoluúčast osoby činila 1 000 korun." A tady je potřeba si říct tu právě hrozně důležitou věc, že nejčastější hodnota pomůcek, co lidé potřebují, je právě do 10 000 korun a u těchto pomůcek s cenou do 10 000 bude ten člověk hradit minimálně tisícovku. Ale často to tedy znamená, že si tu pomůcku zaplatí úplně celou. A proto jsem připomínala, že máme tak nevhodně nastavený celý systém invalidních důchodů a jejich výplaty, že jsou lidé, kteří přesto, že jsou ve třetím stupni postižení, že jsou plně lékařsky uznáni invalidními, tak žijí z velice, z velice omezených zdrojů, žijí z hmotné nouze. A těmto lidem nyní říkáme, že svou zdravotní pomůcku si mají minimálně na úrovni 1 000 korun platit sami.

Já na to prostě upozorňuji, protože to... Já se prostě ptám, jestli opravdu jste si jisti, že je to takhle správně nastaveno, a překvapuje mě, že to není nijak vysvětleno, proč to takhle má být, proč je tam tohle zastropování, že u těch do 10 000 tam musí být ta tisícikoruna, protože dnes tam je, tady reaguji, 10% spolufinancování. (Poznámka poslance Kaňkovského.) Dobře, pan poslanec Kaňkovský říká, že už dneska to tam takto je. Já to prostě považuji za důležité vypíchnout, že ta situace je takováhle.

A druhá věc, která je tam nově: je tam potřeba jasně komunikovat s příjemci dávek o takzvaných procesních zjednodušeních, jak je to v tom pozměňovacím návrhu prezentováno, ale tam to může klienty dostat do pasti nesplnění nějaké lhůty. A zase, já se ptám, jestli jste si jisti, že máte připravenu tu komunikaci s klienty, s příjemci těch dávek tak, aby opravdu dostali jasné instrukce, aby dostali podklady na příkladech, aby prostě dostali jasné pokyny, co mají dělat. O co mi jde? Často totiž bohužel ministerstvo a úřady práce používají jazyk zákona, citace ze zákona i pro komunikaci s běžnými občany, s lidmi, kteří kvůli svému zdravotnímu postižení potřebují ty dávky. Takže to je moje druhá otázka.

A znova, já chci, aby se to schválilo, nechci to protahovat. Ale prostě vedle toho tisícikorunového limitu mám ještě otázku na to, jestli opravdu máte připravenu - protože v případě tohoto zákona tam přibyla kromě povinnosti hlásit do osmi dnů skutečnosti rozhodné pro příspěvek také povinnost do osmi dnů hlásit skutečnosti rozhodné pro stanovení povinnosti vrátit příspěvek na zvláštní pomůcku nebo jeho poměrnou část a skutečnosti rozhodné pro posouzení vzniku povinnosti vrátit příspěvek na zvláštní pomůcku nebo jeho poměrnou část - jestli máte připravenu komunikaci, která bude pro lidi srozumitelná. O to mi jde. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Pan poslanec Kaňkovský chce reagovat, bohužel jsem byl upozorněn, že tu stále nejsou přítomni členové vlády, a to už i ze sálu, a situace nebyla napravena, takže mi asi nezbude nic jiného než následovat usnesení Sněmovny a konstatovat, že tedy přítomni nejsou, vyzvat vedení vládních klubů, aby tuto situaci napravili. Pan předseda Chvojka se hlásí s přednostním právem. Prosím.

 

Poslanec Jan Chvojka: Děkuji za slovo, já je sháním. Je tady určitě v budově pan ministr Zaorálek, má tady koneckonců svoje věci. Přijde v co nejbližší době. Myslím si, že můžeme jednat dál, že nám určitě zákon nezakazuje, nebo jednací řád, že nemůžeme jednat, pokud tady není ministr, nebo že nemůžeme hlasovat. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Zákon nám to nezakazuje, máme pouze usnesení Sněmovny, které nám to přikazuje. Pokud není námitek, tak já tedy v jednání nechám pokračovat a nechám reagovat pana poslance Kaňkovského. Prosím.

 

Poslanec Vít Kaňkovský: Ještě jednou dobré odpoledne. Já bych krátce zareagoval na dotazy paní poslankyně Richterové. Jsem rád, že to tady zazní, protože mně ty maily kolem spoluúčasti chodily také, a je dobře, aby to tady zaznělo na mikrofon. Už ve stávající platné verzi zákona je dáno, a já jsem si to tady našel: je to tak, že v tuto chvíli vlastně každý, kdo má nárok na tu pomůcku, musí složit minimálně 10 % z ceny té pomůcky, nejméně 1 000 korun. Tak to je ve stávající verzi zákona a já upřímně musím říci, že souhlasím s argumentem paní poslankyně Richterové, že celá řada těch pomůcek se vlastně pohybuje v té kategorii do 10 000. Týká se to osob, které mají nízké příjmy, to znamená, je to trošku filozofická otázka, zda do budoucna to nějakým způsobem nezměnit, to znamená, u těch nejlevnějších pomůcek spoluúčast buď úplně odstranit, anebo ji udělat jiným způsobem.

Nicméně tak jak jsme měli tu ambici v tomto zákoně, pokud bychom ještě k tomuto přistoupili, museli bychom to vrátit do druhého čtení, a to už jsme v tuto chvíli nechtěli. Ale je to spíše záměr dlouhodobější. Souhlasím s tím, je velký rozdíl, jestli pomůcka stojí 350 000 a je tam nějaká spoluúčast, anebo jestli je to pomůcka, která stojí 5 000 a ten člověk skutečně nemá příliš dobré finanční podmínky.

Pokud se týká komunikace Ministerstva práce a sociálních věcí, Úřadu práce, České správy sociálního zabezpečení, tady jsem byl ujištěn o tom, že to fungovat v praxi bude, že na to budou reagovat. Samozřejmě musím věřit tomu, že to tak bude, ale to je tak u každého zákona. To znamená, bude na nás, na poslancích sociálního výboru, abychom toto akcentovali v době účinnosti tohoto zákona, pokud Senát také tento návrh zákona podpoří. Tolik asi za mě v tuto chvíli. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Paní poslankyně Gajdůšková chce ještě reagovat v rozpravě. Vidím, že dorazil pan ministr jako pověřený člen vlády, takže můžeme pokračovat. Prosím.

 

Poslankyně Alena Gajdůšková: Děkuji. Jenom rychle, Ministerstvo práce a sociálních věcí samozřejmě je připraveno být transparentní, je snaha, zas tak, jak to říkal pan kolega Kaňkovský, řešit i tu spoluúčast. Jenom poznámku: bylo jednáno už s organizacemi, které zřejmě paní kolegyni Richterovou upozorňovaly na tyto věci, a je tam dohoda, že bude upřesňováno podzákonnými normami. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. To by byli všichni přihlášení v rozpravě, takže pokud se nikdo již nehlásí, rozpravu končím. Ptám se, jestli je zájem o závěrečná slova. Zájem nevidím, kolegy jsem svolal do sálu, a nyní tedy přikročíme k hlasování o pozměňovacích návrzích. Poprosím zpravodaje garančního výboru, aby nás seznámil s procedurou hlasování, poté přednášel jednotlivé pozměňovací návrhy a sdělil k nim stanovisko. Prosím.

 

Poslanec Aleš Juchelka: Děkuji moc, pane předsedající, bude to velmi jednoduché, máme pouze jeden pozměňovací návrh, kompletní pozměňovací návrh paní poslankyně Gajdůškové a pana poslance Kaňkovského, na kterém panovala na výboru pro sociální politiku shoda, a na mně je, abych jako zpravodaj tohoto tisku doporučil Poslanecké sněmovně hlasovat ve třetím čtení právě o tomto návrhu podaném, a to v následujícím pořadí. Ještě předešlu, že návrh na zamítnutí podán nebyl, takže navrhuji tuto proceduru - hlasovat nejdříve návrhy legislativně technických úprav podle § 95 přednesené ve třetím čtení, další hlasování by bylo právě o tomto kompletním pozměňovacím návrhu pana poslance Kaňkovského a paní poslankyně Gajdůškové a poté hlasování o návrhu zákona jako o celku. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji, mám za to, že legislativně technické návrhy nezazněly, takže ta procedura bude vskutku jednoduchá, budeme hlasovat nejdříve o pozměňovacím návrhu a poté o zákonu jako celku.

 

Myslím, že procedura je jasná, nicméně je zvykem si ji odhlasovat, takže já nechám hlasovat o proceduře.

Zahajuji hlasování číslo 241. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Já vám děkuji.

Hlasování číslo 241, je přihlášeno 92 poslanců a poslankyň, pro 91, proti nikdo. Takže návrh procedury byl přijat.

 

Prosím pana zpravodaje, aby tedy přednášel jednotlivé návrhy a sdělil k nim stanovisko výboru.

 

Poslanec Aleš Juchelka: Takže v tuto chvíli budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu paní poslankyně Gajdůškové a pana poslance Kaňkovského pod číslem 7302, výbor má doporučující stanovisko.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Stanovisko navrhovatele? (Doporučující.) Děkuji.

Zahájil jsem hlasování číslo 242. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Já vám děkuji.

Hlasování číslo 242, je přihlášeno 92 poslanců a poslankyň, pro 80, proti nikdo. Konstatuji, že s návrhem byl vysloven souhlas.

 

To by měly být všechny pozměňovací návrhy. Je tomu tak, výborně.

 

Takže přednesu návrh usnesení, protože budeme hlasovat už o návrhu jako celku: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s návrhem poslanců Víta Kaňkovského, Václava Klause, Pavly Golasowské, Mariana Jurečky, Pavla Bělobrádka, Stanislava Juránka, Ondřeje Benešíka, Jana Čižinského, Marka Výborného, Jana Bartoška a Jiřího Miholy na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 329/2011 Sb., o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením, o změně souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 896, ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou." To by byl návrh usnesení.

Zahajuji hlasování číslo 243. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Já vám děkuji.

Hlasování číslo 243, je přihlášeno 93 poslanců a poslankyň, pro 93, proti nikdo. Takže já konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.

 

Děkuji panu zpravodaji, děkuji panu navrhovateli. (Pan zpravodaj: Také děkuji.) Nemám zde již další návrhy, které bychom měli vypořádat, takže projednávání tohoto tisku končím. Vidím, že se mezi body hlásí s přednostním právem místopředseda poslaneckého klubu Pirátů.

 

Poslanec Lukáš Černohorský: Děkuji za slovo, pane předsedající. Já bych chtěl požádat jménem klubu Pirátů o přestávku v délce 15 minut na poradu klubu. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Dobře. Nezbývá nic jiného než vám vyhovět. Jednání Sněmovny by pak sice mohlo pokračovat, nicméně je zvykem ve 14 hodin končit a nevidím naději, že bychom se tady sešli, takže mně nezbývá než přerušit dnešní jednání. Sejdeme se zde ve variabilním týdnu, to znamená, v úterý 23. 3., kdy máme zařazeny jako první body ve 14 hodin body 3 a 1 schůze, což jsou návrhy krizového zákona, jedno je senátní vratka, druhé je první čtení, potom bychom pokračovali podle schváleného pořadu schůze. Já vám děkuji, přeji příjemný víkend a uvidíme se o výborovém týdnu.

 

(Jednání skončilo ve 13.47 hodin.)

Aktualizováno 21. 4. 2021 v 9:01.




Přihlásit/registrovat se do ISP