(10.40 hodin)
Poslanec Martin Kolovratník: Nyní návrh E5. O něm tady proběhla větší diskuze. Je to ona problematika odtahu vozidel, případně dopravních zařízení, jako jsou koloběžky, sdílená kola a podobně, z chodníků. E5, Jan Čižinský. Garanční výbor bez stanoviska.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: A pan navrhovatel? (Doporučující.)
Zahájil jsem hlasování číslo 71. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 71, ze 103 přítomných 68 pro, proti nikdo. Návrh byl přijat.
Další návrh?
Poslanec Martin Kolovratník: Tak mohu jménem některých samospráv a měst poblahopřát panu kolegovi.
Nyní pozměňovací návrh E6, který je totožný s návrhem E8. E6 zavádí do bodového systému dvoubodový postih za neoprávněné stání na parkovišti vyhrazeném pro osoby se zdravotním postižením. Stanovisko garančního výboru je kladné.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: A navrhovatel? (Doporučující.)
Zahájil jsem hlasování číslo 72. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 72, ze 103 přítomných 89 pro, proti nikdo. Návrh byl přijat.
Další návrh?
Poslanec Martin Kolovratník: Tak tím je tedy nehlasovatelný E8. Nyní návrh E7 - problematika tandemů a takzvaných pivních kol. Stanovisko garančního výboru kladné.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Pan navrhovatel? (Stanovisko doporučující.)
Zahájil jsem hlasování číslo 73 a ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 73, 103 přítomných, 74 pro, 10 proti. Návrh byl přijat.
Poslanec Martin Kolovratník: Návrh E9, stále Jan Čižinský. V tomto kroku kolega zavádí do zákona definici pojmu cyklista. Garanční výbor tento návrh nedoporučuje.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Pan navrhovatel? (Bez stanoviska.)
Zahájil jsem hlasování číslo 74. Kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 74, ze 103 přítomných 6 pro, 46 proti. Návrh byl zamítnut.
Další návrh?
Poslanec Martin Kolovratník: Nyní návrh E10 kolegy Čižinského. Upravuje důvody, které vylučují odpovědnost provozovatele vozidla v rámci takzvané objektivní odpovědnosti. Garanční výbor tento návrh nedoporučuje.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: A navrhovatel? (Doporučující.)
Zahájil jsem hlasování číslo 75. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 75, 103 přítomných, 15 pro, 41 proti. Návrh byl zamítnut.
Další návrh?
Poslanec Martin Kolovratník: A je to poslední návrh kolegy Čižinského, umožňující takzvané nepřímé odbočení cyklistů vlevo na dopravně širokých a rozlehlých křižovatkách. Garanční výbor v tomto případě je bez stanoviska.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Pan navrhovatel? (Doporučující stanovisko.)
Zahájil jsem hlasování číslo 76 a ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 76, 103 přítomných, 24 pro, 29 proti. Návrh byl zamítnut.
Další návrh?
Poslanec Martin Kolovratník: Nyní návrh pod písmenem F kolegyně Moniky Oborné, která navrhuje, aby bylo možné řídit traktory i s jiným řidičským oprávněním, než je skupina T. Stanovisko garančního výboru je kladné. (V sále je hluk.)
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Klid, prosím.
(Navrhovatel: Doporučující stanovisko.)
Tak děkuji. Hlasování číslo 77. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 77, z přítomných 103 pro 97, proti nikdo. Návrh byl přijat.
Prosím Sněmovnu o klid, aby bylo rozumět zpravodaji, o kterém návrhu hlasujeme. Jsme ve třetím čtení a prosím, abychom to nepodceňovali. Pane zpravodaji, pokračujte.
Poslanec Martin Kolovratník: Děkuji, traktory jsme vyřešili. A nyní cyklisté, a jsou to ty nejvíce diskutované návrhy, ve dvou variantách, pana předkladatele Petra Dolínka, od vstupu cyklistům. Nejdříve navrhuji hlasovat variantu G2, která je kompromisní a říká, že to není jen 1,5 metru, ale v místech, kde jsou takzvané zóny 30 kilometrů v hodině, tak stačí 1 metr, takže je mírnější, řekněme. Garanční výbor je zde bez stanoviska.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Pan navrhovatel? (Stanovisko doporučující.)
Zahájil jsem hlasování číslo 78. Ptám se, kdo je pro? (Dotazy z pléna.)
Poslanec Martin Kolovratník: Odstup od cyklistů, mírnější varianta, 1,5 metru, a 1 metr v zónách. Když tato projde, tak nebude hlasovatelná G1.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Tak já v tom případě hlasování číslo 78 prohlašuji za zmatečné, protože na... (Poslanec Kolovratník: Tak já se omlouvám. Tak já to možná vysvětlím ještě jednou.)... na dotaz z pléna... Prosím o klid. (V sále je trvalý hluk.) Ještě jednou. Prohlašuji hlasování číslo 78 za zmatečné a požádám zpravodaje, aby návrh, který teď budeme hlasovat, přesně vysvětlil.
Poslanec Martin Kolovratník: Pan kolega cyklisty řeší ve dvou variantách - G1 a G2. Ve variantě G1 navrhuje odstup 1,5 metru ve všech případech. Ve variantě G2, můžeme ji považovat za mírnější nebo kompromisnější, navrhuje odstup 1,5 metru všude, a pouze metr, kde jsou takzvané obytné zóny, anebo kde je 30 kilometrů v hodině, takže je mírnější. Představte si v městské zástavbě, v intravilánu, tam, kde jsou nižší rychlosti, pouze metr. Proceduru jsme si schválili, takže nejdříve rozhodujeme o G2, tedy o té mírnější variantě. Pokud bude schválena, je logicky G1 nehlasovatelná.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Dobře.
Tak nyní hlasujeme G2, mírnější variantu.
Hlasování číslo 79 jsem zahájil a ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 79, ze 102 přítomných 67 pro, proti 6. Návrh byl přijat.
Čili G1 je nehlasovatelné, můžeme pokročit dál k bodu číslo 20.
Poslanec Martin Kolovratník: Děkuji. Takže konstatuji, že jsme odstup od cyklistů schválili v té mírnější nebo kompromisnější variantě, a tudíž G1 je nehlasovatelný. Nyní přistoupíme k návrhu - ještě jsme u Petra Dolínka - G3, který navrhuje odstranit některé dílčí nedostatky a chyby obsažené v původním poslaneckém návrhu, svým způsobem trochu legislativně technická oprava vlastního návrhu. Stanovisko garančního výboru je doporučující.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: (Navrhovatel: Doporučující stanovisko.)
Zahájil jsem hlasování číslo 80, ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 80, z přítomných 103 pro 100, proti nikdo. Návrh byl přijat.
Další návrh?
Poslanec Martin Kolovratník: Nyní série návrhů Mariana Jurečky pod označením H1. Jeho první návrh, který chce omezit tranzitní dopravu kamionovou na komunikacích druhých a třetích tříd u vozidel nad 12 tun. Stanovisko garančního výboru je nedoporučující. ***