(12.40 hodin)
(pokračuje Richard Brabec)

Jenom upozorňuju na to, že vlastně omezení pravomoci nebo kompetence České inspekce životního prostředí, navrhované z hlediska nepodnikajících fyzických osob, což je největší případ právě kompetence, pak inspekce z hlediska například nějakého nepovoleného - nebo podnětů na kontrolu nějakého nepovoleného - řezání stromů, což je asi 70 % toho objemu, je tak trošku z nouze ctnost, protože já jsem se s překvapením dozvěděl, a určitě o tom budu hovořit s panem ministrem životního prostředí i v rámci rozpočtu, že byť tedy pětikoalice hovořila o naopak posílení kompetencí České inspekce životního prostředí a posílení lidí, tak právě pravý opak je pravdou, kdy se v rámci rozpočtu a úspor chystá docela zásadní omezení počtu zaměstnanců České inspekce životního prostředí. Já jsem slyšel nějaké číslo 33, což je docela zásadní číslo a nejenom na centrále, ale i v regionech, tedy těch reálných lidí ve výkonu, a je třeba si uvědomit, že pokud tu funkci, tyhlety činnosti nikdo nebude dělat, tak ony spadnou velmi pravděpodobně na obce s rozšířenou působností, které z toho žádnou velkou radost mít nebudou. Tak jenom abychom si uvědomili, že když se řekne A, musí se říct i B. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Ještě je zde faktická poznámka, pan poslanec Mašek.

 

Poslanec Jiří Mašek: Vážený pane místopředsedo, kolegyně, kolegové, ten bod se jmenuje Novela zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury. Jsme každý z nějakého regionu, já jsem z regionu Východních Čech, a jedna z věcí, která nás tam enormně zajímá, je vysokorychlostní trať RS5, pro vás je to propojení Hradce Králové, Pardubic až do Wroclawi. Je to velké politické i ekonomické téma v našem regionu a já jsem se dozvěděl teď z veřejných materiálů Správy železnic, že toto téma se má řešit až v roce 2050. Říkám to v kontextu závažnosti té problematiky pro dopravu celé České republiky, a hlavně našeho regionu. Říkám to také proto, že je tam shoda s polskou stranou a je tam významný zájem Poláků se propojit - Pardubice, Hradec, Wroclaw - a je tam spočítaná, pokud mám dobré informace, i velmi dobrá ekonomická návratnost.

Já vím, že jste tady z různých regionů a že byste mohli obhajovat podobné zájmy vašich regionů, ale můj dotaz je v souvislosti s tím, jak se jmenuje ta novela zákona, jestli pro to opravdu děláme všechno, jestli zohledňujeme ekonomickou návratnost jednotlivých projektů, a troufám si tedy požádat, aby tuto problematiku naši zástupci projednali ještě znovu na dopravním výboru. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji a nyní z místa přihlášená do obecné rozpravy paní poslankyně Mračková Vildumetzová.

 

Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Kolegyně, kolegové, já nechci zdržovat, protože čekáme i na ten další sněmovní tisk, ale musím reagovat, a především vyzdvihnout, protože vy víte, že jsem tady vystupovala v rámci zákona o investičních pobídkách, kde jsem kritizovala, že by investiční pobídky měly po nejvíce směřovat do těch krajů, které to nejvíce potřebují, což je v první řadě kraj Karlovarský, Ústecký, pak kraj Moravskoslezský, Říkala jsem a vyzývala jsem pana ministra průmyslu a obchodu, aby se to poté ošetřilo v tom daném nařízení, aby popřípadě ty investiční pobídky s přidanou hodnotou právě byly směřovány do těchto krajů.

Minulý týden se mi ozval pan poslanec Michael Rataj, který zpracoval - a dneska ho bude předkládat - pozměňovací návrh ohledně toho, aby v rámci umístění investičních projektů, aby tam prakticky bylo, že to bude v rámci té strategie, aby byly upřednostněny, Aby to bylo rychlejší, abych to řekla zjednodušeně. Akorát co tedy vnímám, že v příloze 3 je v tuto chvíli průmyslový park letiště Plzeň-Líně, samozřejmě kvůli Volkswagenu, o kterém víme, že tedy už do České republiky nepůjde - tak ono není ani čemu se divit ohledně cen energií - a k tomu by se tedy daly stavby v Moravskoslezském, Ústeckém a Karlovarském kraji. Chtěla bych z tohoto místa panu Ratajovi poděkovat. Já jsem se k tomu pozměňovacímu návrhu na základě toho, že mi to poslal do mailu a komunikoval to se mnou, tak jsem se k němu chtěla připodepsat. Dneska mi bylo řečeno, že se nesmím připodepsat, že tam musí být podepsáni pouze koaliční poslanci. Takový je prostě život. Vidím tamhle Honzu Kuchaře, takže chápu, proč tomu tak je. Přesto děkuji, že ten pozměňovací návrh tady je a že ho pan Rataj zpracoval, předloží ho a já budu věřit, že tedy bude podpořen a že těm třem krajům to pomůže. Z druhé strany si myslím, že se to prakticky dělalo kvůli Líním, a že se tedy hledá cesta, jakým způsobem pomoci. A já budu věřit, že to pomůže.

Druhý dotaz, a pouze krátký v souvislosti tedy s Karlovarským krajem na pana ministra dopravy, u kterého tedy taky vidím, že ten pozměňovací návrh, že se k němu podepsal, takže už máme prakticky jistotu, že bude podpořen, tak bych se ho ráda zeptala, protože ohledně železniční dopravy do Karlovarského kraje - dálnice D6, ta nějakým způsobem postupuje, snad se nějakého roku dočkáme celé té dálnice - ale chtěla bych se ho zeptat, jak je to ohledně vlaků, protože pokud chcete jet do Karlových Varů a chtěli byste cestovat vlakem, musíte cestovat 3,5 hodiny, tak jestli v daných dokumentech se počítá, že by právě do tohoto kraje, který -jsem přesvědčená - je velmi navštěvovaný turisty, je lákadlem z hlediska lázeňství a cestovního ruchu, tak jestli se o tom uvažuje. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji a táži se, jestli ještě někdo má zájem vystoupit v obecné rozpravě? Nikoho nevidím. Faktickou také žádnou nevidím, tak tímto tedy končím obecnou rozpravu.

Máte, pane ministře, zájem o závěrečné slovo? Nikoliv. Pan zpravodaj? Také ne.

Tímto zahajuji rozpravu podrobnou. Pouze připomínám, že pozměňovací či jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být tak jako vždy odůvodněny. O slovo se přihlásil pan poslanec Marek Novák.

Mezitím přečtu rychlou omluvu: paní poslankyně Zajíčková od 13. 45 z pracovních důvodů.

Máte slovo.

 

Poslanec Marek Novák: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Já se tímto hlásím k pozměňujícím návrhům, které jsou pod čísly tisku 3371, 3372, 3373, 3374, a odůvodnil jsem je v obecné rozpravě.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Pan poslanec David Šimek.

 

Poslanec David Šimek: Já se přihlašuji ke svému pozměňovacímu návrhu číslo sněmovního dokumentu 3363, který jsem odůvodnil v obecné rozpravě. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Pan poslanec Michael Rafaj... Rataj, pardon. Já jsem byl na sněmu Svazu průmyslu a mám v hlavě ještě pana Rafaje.

 

Poslanec Michael Rataj: Děkuji za slovo. Takže já bych se chtěl přihlásit ke dvěma pozměňovacím návrhům. Je to nejprve sněmovní dokument 3384, který podávám společně s kolegy Jiřím Hájkem, Janem Kuchařem, Petrem Liškou, Martinem Kupkou, Janem Burešem, Karlem Krejzou, Zdeňkou Němečkovou Crkvenjaš, Antonínem Tesaříkem, Michalem Kučerou a Jiřím Slavíkem. A dále bych se chtěl přihlásit ke sněmovnímu dokumentu číslo 3393, což je pozměňovací návrh, který podávám společně s kolegy Jiřím Hájkem, Janem Kuchařem, Petrem Liškou, Janem Burešem, Karlem Krejzou, Zdeňkou Němečkovou Crkvenjaš a Michalem Kučerou. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Další z přihlášených je pan poslanec Libor Turek.

 

Poslanec Libor Turek: Děkuji za slovo, vážený pane místopředsedo. Já se tímto přihlašuji k pozměňovacím návrhům poslance Ivana Adamce, které jsou uvedeny ve sněmovním systému pod čísly sněmovních dokumentů 3327, 3324, 3323, 3322, 3321, 3320, 3318, 3317, 3316, 3315 a 3310. Jejich podrobné odůvodnění je součástí těchto písemných pozměňovacích návrhů a to platí pro všechny tyto návrhy. Děkuji vám. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP