Neautorizováno!
(19.50 hodin)
(pokračuje Jan Skopeček)
Nyní tedy rozhodneme podle § 50 (90) odst. 5 o pokračování projednávání tohoto návrhu. Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna souhlasí s pokračováním jednání o sněmovním tisku 922 tak, aby s ním mohl být vysloven souhlas již v prvém čtení."
Zahajuju hlasování. Ptám se, kdo je pro takový návrh? Ať stiskne tlačítko a zdvihne ruku. Kdo je proti?
V hlasování číslo 48 bylo přihlášeno 156 poslanců, pro hlasovalo 113, proti 13. Návrh byl tedy schválen.
Souhlasíme s pokračováním jednání o sněmovním tisku 922 tak, aby s ním mohl být vysloven souhlas již v prvém čtení.
Nyní tedy zahajuji podrobnou rozpravu. Hlásí se někdo do podrobné rozpravy? Do podrobné rozpravy se nikdo nehlásí, podrobnou rozpravu tedy končím.
Předpokládám, že zájem o závěrečná slova není.
Přikročíme tedy k hlasování o celém návrhu zákona. Přednesu vám návrh usnesení, ten zní, že "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas..." (Ministr Stanjura hovoří mimo mikrofon.) Pardon.
Teď bychom měli hlasovat, ještě než budeme hlasovat o návrhu zákona jako celku, tak bychom měli hlasovat o návrhu, který zazněl od pana poslance Hrnčíře, to znamená na zamítnutí v prvém čtení.
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro zamítnutí tohoto návrhu zákona? Ať stiskne tlačítko a zdvihne ruku. Kdo je proti?
V hlasování číslo 49 bylo přihlášeno 157 poslanců, pro hlasovalo 16, (proti 75). Návrh byl tedy zamítnut.
Nyní přikročíme k hlasování o celém návrhu zákona. Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona, kterým se mění některé zákony v oblasti finančního trhu v souvislosti s úpravou činnosti poboček zahraničních bank z jiných než členských států, úpravou některých přestupků a v souvislosti s posílením pravomocí orgánů dohledu a jeho nezávislosti, podle sněmovního tisku 922."
Zahajuju hlasování. Ptám se, kdo je pro návrh takového usnesení? Ať stiskne tlačítko a zdvihne ruku. Kdo je proti?
V hlasování číslo 50 bylo přihlášeno 156 poslanců, pro hlasovalo 108, proti 14. Návrh byl přijat.
Konstatuji, že jsme s návrhem zákona vyslovili souhlas, a končím projednávání tohoto bodu.
Tak budeme pokračovat (bodem)
54.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 968/ - prvé čtení dle § 90 odst. 2
Já tedy upozorňuji, že je navrženo, abychom s návrhem zákona vyslovili souhlas již v prvém čtení.
Z pověření vlády předložený návrh uvede ministr dopravy Martin Kupka a já ho prosím, aby se ujal slova.
Ministr dopravy ČR Martin Kupka: Vážený pane předsedající, vážené paní kolegyně, vážení páni kolegové, jedná se také o implementaci nařízení Evropské unie. Ta se týká zejména leteckých paliv a ten návrh ukotvuje a přesně rozděluje kompetence pro Úřad pro civilní letectví, který bude mít na starosti dohled nad právě letišti v oblasti kontroly leteckých paliv a nakládání s nimi, a také se tu přesně určuje působnost Státní energetické inspekce, kde právě ta kontrola moderních leteckých paliv směřuje k výrobcům. Zároveň se tam ukotvují i příslušné sankce a vše, co s právě tím novým nařízením o moderních palivech souvisí.
To je velmi stručné představení toho návrhu a znovu si dovoluji jen zopakovat, že zároveň si vás dovoluji požádat, abyste vyslovili souhlas již v prvém čtení.
Místopředseda PSP Jan Skopeček: Ano, děkuji. Nyní poprosím, aby se slova ujal zpravodaj pro prvé čtení, kterým je pan poslanec Karel Sládeček.
Poslanec Karel Sládeček: Děkuji za slovo, vážený pane předsedající. Kolegyně, kolegové, jediným cílem předkládaného návrhu zákona je provést adaptaci právního řádu do České republiky ve vztahu k nařízení Evropského parlamentu a Rady.
Nařízení ukládá povinnosti za A provozovatelům letadel, za B řídícím orgánům letišť a za C dodavatelům leteckého paliva. Požaduje, aby každý členský stát Evropské unie určil příslušný orgán nebo orgány odpovědné za vymáhání povinností uložených uvedeným subjektům a za ukládání pokut za jejich nesplnění.
Provozovatelé letadel mají podle nařízení především za A povinnost čerpat každoročně letecké palivo v předepsaném minimálním rozsahu na vybraných letištích Evropské unie a za B vykazovací povinnost vůči příslušnému orgánu a agentuře Evropské unie pro bezpečnost letectví.
Řídící orgány letiště - v případě České republiky jen letiště Praha Ruzyně - mají podle tohoto nařízení především povinnost usnadnit provozovatelům letadel přístup k udržitelným leteckým palivům, dodavatelé leteckých paliv pak mají především povinnost zajistit, aby jimi dodávané palivo na každém letišti v Evropské unii obsahovalo předepsaný minimální podíl udržitelných leteckých paliv, včetně paliv syntetických, a za B vykazovací povinnost vůči příslušnému orgánu a agentuře Evropské unie pro bezpečnost letectví prostřednictvím zvláštní unijní databáze.
V podrobné rozpravě ještě načtu maličkou legislativně technickou úpravu. Děkuju.
Místopředseda PSP Jan Skopeček: Tak děkuji. Nyní otevírám obecnou rozpravu, do které se hlásí pan poslanec, prosím. (Poslanec Kolovratník se hlásí z místa.)
Poslanec Martin Kolovratník: Dobrý večer, děkuju za slovo. Respektuji nebo vím o politické dohodě, kde nechceme ty zákony zdržovat, takže nebudu taky zdržovat, přesto... Budu tedy i proto velmi stručný. Potvrzuji, že jsme se dohodli na schválení té devadesátky, že ji není důvod blokovat, přesto pana ministra poprosím asi jenom o jednu rychlou odpověď.
Když jsem ten materiál procházel, tak je tam zmiňován kompetenční spor mezi rezorty. Bylo to v tom mezirezortním připomínkovém řízení, kde Ministerstvo dopravy odmítalo nebo jeho stanovisko bylo, že nechce tuto oblast převzít a navrhuje ji, tu kontrolu, dát pod Státní energetickou inspekci pod Ministerstvem průmyslu. Tak prosím, jestli má pan ministr, jestli tohle je vyřešeno a kde to nakonec bude? Nic víc. Děkuju.
Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji. Hlásí se pan ministr.
Ministr dopravy ČR Martin Kupka: Ano, ten spor jsme vyřešili, protože přirozeně kontrola výrobců opravdu přísluší spíše rezortu MPO a Státní energetické inspekci. Naopak pod Úřadem pro civilní letectví zůstává kontrola toho, jakým způsobem se s těmi palivy nakládá na letišti a na letištní ploše.
Místopředseda PSP Jan Skopeček: Tak děkuju pěkně. Nikdo další se do obecné rozpravy nehlásí. Ptám se, zda se někdo hlásí z místa? Nikoho takového nevidím, obecnou rozpravu končím.
Ptám se, zda je zájem o závěrečná slova? Zájem o závěrečná slova neeviduji.
Budeme tedy... Nyní rozhodneme podle § 90 odst. 5 o pokračování projednávání tohoto návrhu. Přednesu vám návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna souhlasí s pokračováním jednání o sněmovním tisku 968 tak, aby s ním mohl být vysloven souhlas již v prvém čtení."
Zahajuju hlasování. Ptám se, kdo je pro takový návrh? Ať stiskne tlačítko, zdvihne ruku. Kdo je proti?
V hlasování číslo 51 bylo přihlášeno 153 poslanců, pro hlasovalo 124, proti nebyl nikdo. Konstatuju, že jsme tedy vyslovili souhlas s tím, abychom mohli pokračovat podle § 90 odst. 5. ***