Neprošlo jazykovou korekturou, neautorizováno!


(13.20 hodin)
(pokračuje Robert Králíček)

S ohledem na povahu páchaných přestupků, na možnost sběru relevantních údajů se navrhuje, aby spáchání přestupků, které podléhá evidenci v Centrální evidenci přestupků, zejména proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku, třikrát za období 12 měsíců bylo důvodem pro neprodloužení nebo zrušení pobytového oprávnění, a to po posouzení všech dalších okolností. S ohledem na nastavené podmínky nemůže tento nový důvod pro neprodloužení nebo zrušení pobytového oprávnění ohrozit politiku zaměstnávání cizinců v České republice. Naopak návrh umožní cíleně postihovat pouze skutečné problémové cizince.

A my říkáme jasně, takoví lidé u nás nemají co dělat. Náš návrh reaguje na dusivou realitu běžných dnů v našich městech a obcích, na realitu, kde někteří cizinci narušují veřejný pořádek, kde se nechovají jako vděční hosté, ale jako nájezdníci.

Hnutí ANO bude bránit naši zemi nejen před nezodpovědnou vládou, ale i před falešnou solidaritou. Budeme bránit naše zákony, naši kulturu, naši bezpečnost, naše děti a hlavně naši budoucnost. Děkuji za pozornost. (Potlesk z lavic ANO.)

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Mám zde jednu faktickou poznámku pana poslance Michala Zuny. Prosím.

 

Poslanec Michal Zuna: Děkuju za slovo, pane předsedající. V projevu pana Králíčka zaznělo i moje jméno a zaznělo i v souvislosti s tím, že se jedná o podvod na voličích, že tato novela je nějakým způsobem podvod. Já důrazně zopakuji, že se jedná o zpřísnění migrační azylové politiky.

A jenom pro připomenutí si pojďme vyjmenovat ty body, co v tom je: ať už to je omezení podávání žádostí o azyl u osob, které se tím snaží vyhnout návratu, tedy v případě, že třeba soud v trestním řízení uložil trest jejich vyhoštění, anebo také omezuje možnost požádat o azyl u osob podléhající takzvaně readmisním dohodám, to znamená to v navracení ilegálních migrantů na hranicích. Je tam rychlejší vyhošťování osob, které nemají právo setrvat na území České republiky, či lepší kontrola žadatelů o azyl. Snížení standardu pro žadatele o azyl či rozšíření bezpečnostního a zdravotního prověřování včetně možnosti rozšíření možnosti použít informace z mobilního telefonu cizince nebo povinného epidemiologického screeningu. Zrychlení soudních řízení, zrychlení azylové procedury a také omezení zneužívání mezinárodních letišť k nelegální migraci.

To je osm klíčových bodů této novely, která vede ke zpřísnění azylové politiky. Není v ní žádné slovo o kvótách ani relokacích. A je potřeba důrazně odmítnout, že by se jednalo o nějaký podvod. Naopak je to krok správným směrem k tomu, aby Česká republika byla i nadále bezpečnou zemí tak, jako je tomu dnes.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Eviduji další dvě faktické poznámky - nejprve pan poslanec Robert Králíček, potom pan poslanec Hubert Lang. Prosím.

 

Poslanec Robert Králíček: Jednoduchá otázka na kolegu Michala Zunu, prostřednictvím pana předsedajícího. Je tento předložený zákon implementací migračního paktu? No je! Obsahuje migrační pakt povinnou solidaritu? No obsahuje! Tak co nás tu balamutíte? Vy tu předkládáte implementaci migračního paktu, která tu povinnou solidaritu obsahuje. Vy tu implementujete teď líbivá opatření. Ale ta nelíbivá, ta povinná solidarita, to povinné přerozdělení může přijít. Tak to řekněte na rovinu.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Tak děkuji. Nyní pan poslanec Hubert Lang, připraví se pan poslanec Aleš Dufek - faktické poznámky. Prosím.

 

Poslanec Hubert Lang: Děkuju, pane předsedající. Já jsem se snažil na základě svého projevu ve druhém čtení být takový vstřícný, že jsem jenom řekl náš názor jako hnutí.

A můj osobní názor člověka, který se třicet let pohyboval v cizinecké policii, k panu kolegovi Zunovi, prostřednictvím vás, pane předsedající. Vy tomu opravdu věříte, co tady říkáte? Opravdu tomu věříte, že tím, že tady do zákona 325/1999 začínáte implementovat některé věci, jak říkal kolega Králíček, prostřednictvím pana předsedajícího, že to bude fungovat? Můžeme tedy tady opravdu... Já se asi přihlásím znovu do obecné rozpravy a můžeme se tady bavit o těch osmi bodech, o kterých vy tady hovoříte.

Vy opravdu, pane kolego, znovu prostřednictvím pana předsedajícího, věříte tomu, že ty jednotlivé body budou fungovat? Já jsem tady měl například lepší kontrola pobytu žadatele o azyl, což je ten třetí bod, nebo bod, který je například rozšíření bezpečnostního a zdravotního prověření. Budeme se tedy tady vzájemně přetahovat? Já se vás budu ptát. Nebo my se vás budeme ptát.

Máme tedy ty kapacity těch zdravotníků do těch zařízení? Máme ta detenční zařízení? To, co mi tady říkal kolega zpravodaj, já nejsem padlý na hlavu, pane kolego. Na Ruzyni ICP Praha Ruzyně, která má jediná mezinárodní tranzitní letiště, léta letoucí máme tranzit, máme tam záchytné zařízení, které bylo ale určené pro to, protože na Ruzyni přistane denně desítky letů a těch žadatelů o azyl se tam nějaké množství objeví.

Ale to, co vy tady navrhujete - vy hovoříte o tom, že tam lidé budou čtyři až šest týdnů, kde bude ten důsledný bezpečnostní screening, zdravotní screening. To znamená, na Ruzyni se to aplikovalo tak, že když tam někdo přišel, řekl azyl, tak tam policisté udělali základní úkony, předali ho odboru azylové a imigrační politiky, protože už to nepatřilo pod cizineckou policii, a ta osoba byla někam umístěna do vnitrozemí, kde když pánbůh dal, tak tam zůstala, když ne, tak se ztratila během týdne.

Tak neříkejte mi o tom, že máte právně na tuto vaši normu připravené detenční zařízení na ICP Praha Ruzyně, když tam to zařízení není! Můžeme tam zítra vyrazit jako členové bezpečnostního výboru. Ukažte mi detenční zařízení (Předsedající: Čas.) na ICP Praha Ruzyně s bezpečnostním aparátem na 24hodinové pokrytí směn, které bude reagovat na tyto vaše návrhy! Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Také děkuji. Pan poslanec Aleš Dufek s faktickou poznámkou. Prosím.

 

Poslanec Aleš Dufek: Já bych chtěl říct jednu věc. Je samozřejmě jasné, že opozice v této chvíli využívá jakéhosi oslího můstku a prostě povídá tady o migračním paktu. Samozřejmě kdybychom měli oplácet stejnou mincí a zase to rozšiřovat, tak se pak můžeme bavit o tom, proč tedy tady máme tak málo lidí v České republice a tak mnoho je někde jinde a všichni tady chtějí chodit a co je vlastně hodnotová politika a jaké hodnoty kdo zastává a jakým způsobem my tady chráníme ty naše hodnoty.

Ale prostě stejně to musíme zúžit na úplně jednoduchou otázku. To znamená, tento balíček zpřísňuje podmínky pro migraci, nebo nezpřísňuje? Já si myslím, že zpřísňuje. Takže prosím vás, povídejme, povídejme, povídejme, ale přijměme to a posuňme to dál, protože to je pro Českou republiku potřeba, tady tento balík.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Tak já vám děkuji. Další faktická poznámka - pan poslanec Robert Králíček. Prosím.

 

Poslanec Robert Králíček: Pane předsedo Dufku, prostřednictvím pana předsedajícího, já bych s vámi mohl souhlasit, pokud řeknete ale celou pravdu. Vy říkáte jenom tu poloviční. Vy tady říkáte jenom ty benefity.

Tak řekněte na rovinu, že tento zákon, ano, zpřísňuje migrační pravidla. Jak bude fungovat, je otázkou. Protože já se také domnívám, že na to nejsme připraveni. Ale řekněte to bé, že pokud tento zákon přijmeme, že budeme muset i přijímat ty negativní věci, které plynou z toho migračního paktu. Řekněte to těm občanům. Pak to bude férová diskuse.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Tak ještě reakce pana předsedy Aleše Dufka. Prosím.

 

Poslanec Aleš Dufek: Myslím si, že migrační pakt jako jakákoliv jiná dohoda, jiná smlouva více subjektů vždycky přináší něco pozitivního a samozřejmě něco negativního. ***

 




Přihlásit/registrovat se do ISP