Ke kapitole XVII.

Ministerstvo železnic.

Výkazy z oboru železniční správy.

Státní správa železniční, připravujíc reformu, k níž základ byl dán zákonem ze dne 18. prosince 1922, čís. 404 Sb. z. a n., podle jehož intencí i československé státní dráhy spadají pod pojem státního podniku, jenž má býti spravován podle zásad obchodního hospodaření, přikročila k sestavení nového systému účetního, použivši zásad účetnictví podvojného, přizpůsobených však speciálním potřebám železničního resortu. Tento účetní systém byl zaveden s platností od 1. ledna 1924 u nově zřízeného ředitelství státních drah Praha - Sever a osvědčil se do té míry, že na podkladě získaných poznatků bylo možno přikročiti k sestavení rozpočtového návrhu ministerstva železnic na rok 1925 dle jeho zásad a zároveň k všeobecnému jeho zavedení u všech ostatních ředitelstev státních drah. Tím bylo předem již připraveno uskutečnění zásad prováděcího nařízení k citovanému zákonu, jež bylo publikováno dne 3. října 1924, pod čís. 206 Sb. z. a n., ze dne 25. září 1924.

V dílčím rozpočtu ministerstva železnic pro rok 1925 zobrazuje se tudíž poprvé předvídatelný hospodářský výsledek státních drah na podkladě nového účetního systému.

Provésti důsledně zásady hospodářské správy až po sestavení rozvahy (bilance), brání ještě nedostatek určitých předpokladů, především ta okolnost, že nebyla dosud stan novena výše základního kapitálu, ježto nebylo dosud skončeno evaluační řízení u reparační komise a dále, že nebyly přesně rozvedeny výdaje provozní a investiční a konečně, že dosud nebyla rozřešena otázka obnovovacího fondu.

Hlavní soustava rozpočtu, jeho rozčlenění na rozpočet provozní a rozpočet investiční zůstala nezměněna.

Složky vlastního provozu státních drah (titul 3.) jeví se rozpočtově v jednotlivých služebních odvětvích: "ústřední služba ředitelstev" (§ 1.), "Dozor na dráhu a její udržování" (§ 2.), "Staniční, jízdní a vozební služba" (§§ 3., 4., 5.) a "Udržování vozidel" (§ 6.), jichž výdaje a příjmy tvoří vlastní provozní rozpočet státních drah. Pomocné závody (výrobna jízdenek, dílny, elektrárny, plynárny) svými hrubými výtěžky neb schodky se objevují v § 2. titulu 3. "Ostatní příjmy" pol. 6.: "Hrubé výtěžky pomocných závodů pro provoz", případně v § 7. titulu 3.: "Ostatní výdaje provozu", pol. 15.: "Hrubé schodky pomocných závodů pro provoz". Vedlejší účet "Zásobáren" vyrovnává se však na konci každého měsíce tím, že příjmy neuhrazená částka výdajů rozvrhne se na jednotlivá služební odvětví a pomocné závody, v poměru ceny odebraných hmotin.

Výdaje a příjmy Košicko-Bohumínské dráhy, jakož i soukromých (místních) drah, provozovaných státní správou železniční na účet vlastníků, nejsou zařazeny do rozpočtu ministerstva železnic. Hospodářské účiny těchto drah jsou vedeny na zvláštních účtech (kontokorentně). Nicméně státní správa železniční hradí dosud zálohově provozní schodky, správní výlohy, jakož i potřebu pro službu půjčkovou, prioritní a pokud se týče i akciovou, jak místních drah státem zaručených, tak i oněch místních drah, jimž bylo povoleno sečkání náhrad provozních výdajů za účelem přednostní úhrady výpůjčkové a prioritní služby; státní správa železniční hradí rovněž náklady, spojené s převzetím Košicko-Bohumínské železnice podle zákona čís. 690/1920 Sb. z. a n.

Úhrada této potřeby není zařazena do rozpočtu železničního resortu, ministerstvo železnic se však zmocňuje článkem IX. finančního zákona pro rok 1925 k příslušnému výdaji ve formě zálohy z provozních příjmů.

Výše této potřeby rozvedená podle jednotlivých místních drah po případě Košicko-Bohumínské železnice, jest zřejmo z následujících tabulek:

A. Místní dráhy, jimž bylo povoleno sečkání náhrady provozních výdajů za účelem přednostní úhrady výpůjčkové a prioritní služby.

místní dráhy

Příjem

Vydání

Provozní

Zúročení

Správní výlohy

Úhrn

přebytek

schodek

Votice Sedlčany

1,507.370

1,507.370

-

-

8.000

5.000

13.000

Vojkovice - Kysíbl - Kyselka

147.600

448.960

-

301.360

-

-

301.360

Planá - Tachov

1,074.000

1,336.110

-

262.110

-

-

262.110

Cartle - Lip. Zdvih

1,749.700

1,842.600

-

92.900

-

-

92.900

Mutěnice - Kyjov

962.800

1,100.140

-

137.340

71.800

-

209.140

Nemotice - Koryčany

 

25.000

         
 

423.720

350.950

47.770

-

52.490

-

4.720

Zaječí - Čejč - Hodonín

3,363.320

5,758.830

-

2,395.510

145.000

70.000

2,610.510

Otrokovice - Zlín - Vizovice

2,165.290

3,771.440

-

1,606.150

85.000

50.000

1,741.150

Břeclav - Lednice

428.760

925.350

-

496.590

48.800

-

545.390

Častolovice - Solnice

711.700

1,518.210

-

806.510

45.000

30.000

881.510

Velké Březno - Verneřice

803.220

1,894.900

-

1,091.680

60.000

30.000

1,181.680

Jilemnice - Rokytnice

1,625.200

2,409.610

-

784.410

170.000

50.000

1,004.410

Liberec - Jablonec - Tannwald

11,847.610

13,052.320

-

1,204.710

532.000

90.000

1,826.710

Teplice - Poříčí - Trutnov

2,124.000

3,219.410

-

1,095.410

54.000

50.000

1,199.410

Moravská západ.

 

2,310.210

 

2,310.210

     
 

5,503.300

7,619.190

-

2,115.890

459.800

60.000

4,945.900

Svinov - Vítkovice - Klimkovice

 

109.440

 

109.440

     
 

383.400

673.390

-

289.990

-

-

399.430

Opava - Hradec

 

105.640

         
 

637.900

606.760

-

74.500

-

-

74.500

Skalice - Opatovice

 

405.220

         
 

1,362.000

1,241.860

-

285.080

90.000

30.000

405.080

Hanuše - Opatovice

 

88.260

 

88.260

     
 

376.770

521.550

-

144.780

22.300

5.000

260.340

Petrovice - Kouty

523.240

1,420.710

-

897.470

27.000

5.000

92,9.470

Štramberk - Věřovice

889.160

956.060

-

66.900

39.000

10.000

115.900

Šamorýn - Úsor

174.100

774.000

-

599.900

40.000

15.000

654.900

Teplá - Trenč. Teplice

547.500

1,514.770

-

967.270

40.000

16.000

1,023.270

Lučenec - Halič

264.100

1,079.920

-

815.820

30.000

10.000

855.820

Pre okolí Lučenec

2,251.400

5,196.240

-

2,944.840

240.000

62.000

3,246.840

Šala nad Váhom - Neded

905.300

1,734.930

-

829.630

85.000

28.000

942.630

Levice - Šurany

3,012.400

6,132.890

-

3,120.490

210.000

45.000

3,375.490

Podbrezová - Tisovec

5,564.600

9,397.450

-

3,832.850

500.000

110.000

4,442.850

Uhersko (severozápadní)

8,905.800

18,354.040

-

9,448.240

510.000

120.000

10,078.240

Bratislavsko-Komárovská

8,690.000

12,962.970

-

4,272.970

340.000

110.000

4,722.970

Hronská Breznica - Levica

7,065.400

9,986.820

-

2,921.420

280.000

97.000

3,298.420

Píšťany - Vrbové

843.700

1,591.590

-

747.890

50.000

18.000

815.890

Topolčany - V. Bošany I.

5,146.300

7.210.160

-

2,063.860

210.000

60.000

2,333.860

Nitra - Zbehy - Radošina

941.200

2,423.040

-

1,481.840

120.000

137.500

1,639.340

Bratislavská župná

3,991.000

5,020.350

-

1,029.350

230.000

61.000

1.320.350

Hontianská župná

1,852.300

4,384.860

-

2,532.560

180.000

48.000

2,760.560

V doline Muránskej

2,187.600

4,072.570

-

1.884.970

145.000

19.000

2,048.970

Báňská Bystrica - Harmanec

373.400

1,313.050

-

939.650

130.000

19.000

1,088.650

Rimavská Sobota - Poltár

459.450

1,874.720

-

1,415.270

159.400

40.000

1,614.670

Komárno - Gúta

793.800

1,928.920

-

1,135.1.20

123.000

31.000

1,289.120

Teplá - Nemšová - Lednice.

758.900

1,676.820

-

917.920

98.000

200.000

1,215.920

V doline Štítnickej

864.900

2,188.520

-

1,323.620

85.000

35.500

1,444.120

V doline Žitvy

3,891.600

7,101.260

-

3,209.660

240.000

76.000

3,525.660

Čača - Makov

1,693.860

2,523.160

-

829.300

170.000

40.000

1,039.300

Žilina - Rájec

1,815.320

2,546.270

-

730.950

80.000

31.000

841.950

Kralovany - S. Hora

4,456.900

8,548.880

-

4,091.980

340.000

84.000

4,515.980

Ružomberok - Korytnice

1,123.010

2,252.170

-

1,129.160

105.000

34.000

1,268.160

Poprad - Kežmarok

2,567.320

3,165.690

-

598.370

50.000

20.000

668.370

Kežmarok - Spiš. Belá

888.340

1,656.210

-

767.870

30.000

15.000

812.870

Sp. Belá - Podolinec

417.610

1,540.140

-

1,122.530

40.000

17.000

1,179.530

Sp. Nová Ves - Levoča

788.320

1,696.710

-

908.390

50.000

20.000

978.390

Sp. Vlachy - Sp. Podhradie

344.220

1,025.150

-

680.930

60.000

25.000

765.930

Margecany - Smolnická Huta

2,785.900

5,593.240

-

2,807.340

150.000

39.000

2,996.340

Prešov - Bardiov

3,213.700

8,886.890

-

5,673.190

180.000

54.000

5,907.190

Košice - Turňa

3,094.950

5,714.580

-

2,619.630

400.000

100.000

3,119.630

Trebišov - Vranov

1,893.260

2,290.710

-

397.450

95.000

26.000

518.450

Úhrn

123,177.520

210,579.180

47.770

87,449.430

7,705.590

2,248.000

97,355.250

               

B. Košicko-Bohumínská železnice.

Košicko-Bohumínská železnice

257,736.130

283

-

26,250.630

10,546.300

923.600

37,720.530


 

Úhrada schodků místních drah zaručených zemí, je dosud opatřována v rámci rozpočtu zemské správní komise.

Výsledky finančních úlev, poskytovaných místním drahám na podkladě zákona čís. 2/1895 ř. z. a zákona čís. 149/1910 ř. z., jsou zařazeny do rozpočtu ministerstva železnic, titul 3. (podnik) a nejsou zvláště vykazovány; zatěžují tedy dosud plně železniční resort.

Zákonem ze dne 21. prosince 1923, čís. 261 Sb. z. a n., o dopravních daních, byla snížena dopravní daň za přepravu zboží z dosavadních 30% (§ 10. zákona ze dne 30. června 1921, čís. 242 Sb. z. a n.) na 15%, a zároveň zrušeno ustanovení citovaného paragrafu, že vláda jest zmocněna podle volného uvážení ponechati železničním správám část přepravní daně do maximální výše jedné poloviny na úhradu výloh, způsobených mimořádnými poměry nebo investicemi. Touto úpravou redukují se napříště příjmy železničního podniku o příslušnou částku přepravní daně. Část přepravní daně, jež dříve mohla býti podle cit. zákona ponechána z rozhodnutí vlády dopravním podnikům, činila v r. 1922 u drah státních a soukromých celkem 403,504.070 Kč, z čehož připadá na stát. dráhy incl. sestátněnou Ústecko-Teplickou dráhu 352,678.000 Kč, na dráhu Buštěhradskou 18,445.000 Kč, na Košicko-Bohumínskou dráhu 18, 829.070 Kč, na ostatní soukromé dráhy 13,552.000 Kč.

Dílčí rozpočet ministerstva železnic pro rok 1925 odchyluje se tudíž v titulu 3. od struktury dílčího rozpočtu téhož ministerstva pro rok 1924 tam, kde toho povaha účetně finanční reformy vyžaduje.

Přímé porovnávání položek předcházejícího rozpočtu pro rok 1924 s obdobnými položkami rozpočtu pro roli 1925, jež jsou značně změněny v důsledku zavádění obchodního účtování, neskýtá proto přesného přehledu.

Organisace železniční správy.

Nejvyšší jednotné řízení, dozor a správa drah vykonává podle §u 1. organisačního statutu ministerstvo železnic jako nejvyšší instance.

Řízení a dohled na službu exekutivní provádí osm ředitelství státních drah se sídlem v Plzni, Praze - Jih, Hradci Králové, Brně, Olomouci, Bratislavě, Košicích a Praze - Sever.

Vlastní výkonnou službu vykonávají dle její povahy, a to:

1. službu stavební, udržovací a dozorčí, na některých drahách se slabým provozem i službu dopravní, vozební a komerční - 123 odbory pro udržování dráhy a 16 provozních správ;

2. službu vozební - 44 výtopny;

3. službu dílenskou - 13 dílen (mimo 6 dílen návěštních);

4. službu zásobárenskou - 17 zásobáren;

5. službu dopravní a přepravní 2443 stanice.

Sestátňovací akce.

Zákonem ze dne 30. ledna 1920, čís. 78 Sb. z. a n., byla státem vykoupena místní dráha Užhorod - Vajany o celkové stavební délce 25,29 km, v jejímž prodloužení byla státem vybudována trať Vajany - Drahňov, čímž docíleno kratšího spojení mezi Slovenskem a Podkarpatskou Rusí.

Podle téhož zákona vykoupen byl úsek západouherské místní dráhy od zemské hranice moravsko-slovenské do Kút, o délce 6,34 km, čímž umožněno vybudování dvojkolejného spojení z Břeclavy do Děvínské Nové Vsi.

Zákonem ze dne 8. června 1923, čís. 124 Sb. z. a n., byla sestátněna Buštěhradská dráha o celkové délce trati 493,69 km, z čehož 179 km je tratí dvojkolejných. Při sestátnění převzala státní správa 254 lokomotivy (z toho 4 lokomotivy s tendry, jež za války byly odvlečeny, dosud vráceny nebyly), 226 tendrů, 335 vozů osobních a 8327 vozů nákladních a 25 sněhových pluhů. Mimo to získal stát výkupem této dráhy její administrativní budovu v Praze, obytné domy na Smíchově a v Reitzenhainu, pilu na Kladně a mimo to 500 akcií místní dráhy Ostrov - Jáchymov.

Zákonem ze dne 30. června 1922, čís. 234 Sb. z. a n., byla vláda zmocněna, aby vykoupila Ústecko-Teplickou dráhu buď jednostranně dle koncesní listiny, aneb volnou dohodou se společností. Výkup proveden byl vládním nařízením ze dne 7. prosince 1922, čís. 354 Sb. z. a n., s účinkem od 1. ledna 1923, kupní cena ujednána byla dohodou, uzavřenou se společností dne 28. května 1924.

Citovaným zákonem a ujednáním nabyl stát veškerých tratí a jmění této společnosti v celkové délce 250.16 km, z nichž 74.74 km je dvojkolejných, vedle toho 80.82 km vlečných drah s veškerými vozidly v počtu 8986. Z toho 142 lokomotivy a 139 tendrů (z toho 2 lokomotivy s tendry, jež za války byly odvlečeny, nebyly dosud vráceny). Mimo vlastní těleso dráhy nabyl stát výkupem i různé reality.

Místní dráha Počeradce - Vrskmany, spojující trať bývalé Ústecko-Teplické dráhy s československými státními drahami v celkové délce 17.33 km byla sestátněna podle zákona z 30. května 1923, čís. 126 Sb. z. a n. S touto místní dráhou byla převzata též její vozidla, a to 1 lokomotiva s tendrem a 16 vozů (jedna další lokomotiva s tendrem, jež za války byla odvlečena, dosud vrácena nebyla).

Zákonem ze dne 12. ledna 1922, čís. 13 Sb. z. a n., byla sestátněna místní dráha Rakovník - Louny v celkové délce 45 km. Převzaty byly 2 lokomotivy s tendry, třetí lokomotiva, za války oddirigovaná, zůstatek v cizině; dále převzato 60 vozů.

Zákonem ze dne 19. března 1924, č. 71 Sb. z. a n., byla sestátněna v Podkarpatské Rusi místní dráha v údolí Borže, v celkové stavební délce 106.16 km. S touto dráhou převzata též její vozidla, a to 13 lokomotiv a motorových vozů, 29 vozů osobních a služebních a 259 vozů nákladních.

Konečně zákonem ze dne 3. července 1924, čís. 168 Sb. z. a n., byla sestátněna místní dráha Holič - Hodonín v celkové délce 3.5 km, jejížto trať přerušovala dosud souvislé sítě československých státních drah jednak na Moravě, jednak na Slovensku.

Délka tratí sestátněných od roku 1919 do konce září 1924 činí celkem 902 km.

Provozní délky železničních tratí.

Délka československých státních drah činila koncem roku 1923

9.047 km

délka tratí soukromých drah ve státním provozu (v tom započtena i Košicko-Bohumínská dráha, která je spravována jako soukromá dráha na účet vlastníků)

4.213 km

úhrnem

13.260 km


 

K této síti koncem roku 1924 bude přičleněna navě vystavená dráha Krupina - Zvolen o délce 35 km.

Délka průmyslových kolejí koncem roku 1922 byla celkem 1250 km; v roce 1923 mělo celkem 2152 stran smlouvy o vlečkách.

Stav lokomotiv: (včetně lokomotiv Košicko-Bohumínské dráhy a sestátněných drah Ústecko-Teplické a Buštěhradské).

k 31.

prosinci

1919

3.424

k 31.

"

1920

3.560

k 31.

"

1921

3.677

k 31.

"

1922

3.723

k 31.

"

1923

4.461

k 30.

září

1924

4.401


 

Z toho připadá na dráhu Košicko-Bohumínskou 228 lokomotiv, bývalou Ústecko-Teplickou dráhu 140 lokomotiv, býv. Buštěhradskou železnici 250 lokomotiv a místní dráhu v údolí Borže 13 lokomotiv. Nově vystavených lokomotiv je celkem 475; z těch bylo vzato do stavu:

koncem

roku

1919

90

lokomotiv,

"

"

1920

116

"

"

"

1921

100

"

"

"

1922

49

"

"

"

1923

93

"

do konce září

1924

27

"


 

Počet vozů podle stavu ze dne 1. října 1924:

 

Vozy

 

osobní

služební

poštovní

nákladní

Československé státní dráhy včetně sestátněných drah Ústecko-Teplické dráhy a Buštěhradské dráhy

1936

917

52

49.795

Vypůjčené a francouzské opravené

-

-

-

18

Z Hlučínské repartice

25

6

-

71

Č. S. D. (vozy společného ohozu býv. K. K.*) St. B.)

5244

1383

328

47.813

Č. S. D. (vozy společného ohozu býv. M. Á. V.)

*) 671

104

15

8.974

Košicko-Bohumínská dráha ve státním provozu

213

96

22

5.382

dohromady

8089

2506

417

112.053


 

*) Vozy tyto byly rozhodnutím repartiční komise vídeňské ze dne 31. května 1924, schváleným konferencí velvyslanců v Paříži ze dne 19. června 1924, definitivně přiděleny Československému státu.

Srovnávací tabulka o počtu vozů československých státních drah v létech 1919 - 1923.

Značka

osobní

služební

1919

1920

1921

1922

1923

1919

1920

1921

1922

1923

Č. S. D. včetně sestátněných drah Ústecko-Teplické a Buštěhradské

413

719

1078

1100

1856

109

209

630

688

920

Vypůjčené a francouzské opravené

-

-

-

-

8

-

-

-

-

22

Z Hlučínské repartice

-

-

25

25

25

-

-

4

4

4

Č. S. D. O, Č. S. D. (vozy společného obozu býv. K. K. St. B.)

5255

4764

5077

5460

5313

1300

1126

1217

1398

1385

Č. S. D. O, Č. S. D. (vozy společného obozu býv. M. Á. V.)

678

678

738

693

680

166

166

107

111

104

Košicko-Bohumínská dále ve státním provozu

-

-

-

235

218

-

-

-

113

119

Dohromady

63.16

6161

6918

7513

8100

1575

1501

2012

2334

2554


 

Značka

poštovní

nákladní

1919

1920

1921

1922

1923

1919

1920

1921

1922

1923

Č. S. D. včetně sestátněných drah Ústecko-Teplické a Buštěhradské

9

9

22

22

50

8890

23326

32591

33936

49249

Vypůjčené a francouzské opravené

-

-

-

-

-

161

2463

2320

1037

810

Z Hlučínské repartice

-

-

2

2

2

-

-

77

77

76

Č. S. D. O, Č. S. D. (vozy společného obozu býv. K. K. St. B.

348

345

354

333

329 *)

33755

31559

49425

51429

49114 **)

Č. S. D. O, Č. S. D. (vozy společného obozu býv.M.Á.V.)

19

19

25

15

15

22300

22300

9118

9147

9077 **)

Košicko Bohumínská dráha ve státním provozu

-

-

-

15

22

-

-

-

5465

5434 **)

Dohromady

376

373

403

387

418 *)

65106

79648

93531

101091

113760


 

*) Diference proti stavu z r. 1922 vznikla tím, že počínajíc rokem 1923, počítány jsou k poštovním vozům pouze vozy značky "F", kdežto ve výkaze pro rok 1919 - 1922 jsou obsaženy i kombinované vozy "Df".

**) Rozdíl ve stavu vozidel ostatních kategorií mezi rokem 1923 a léty předchozími vysvětluje se dosti značným zrušením starých typů vozových.

Poznámka: Data ve srovnávací tabulce vyjadřují stav koncem toho kterého roku. Data za rok 1924 jsou však podle stavu ze dne 1. října 1924.

Data o vozech K. k. St. B. a M. A. V. až do roku 1922 nejsou přesná, jelikož vozy byly společným obozem všech států, vzniklých na území býv. Rakouska, nejsouce ani prozatímně přiděleny, takže byly těmito státy společně používány. Jejich stav se proto stále mění.

Preliminované výdaje a příjmy rozpočtových let 1919 - 1925.

Pro rok:

Výdaje:

Příjmy:

1919

1.219,056.130

 

970,045.620

1920

"

3.452,884.870

 

"

2.738,577.120

1921

"

5.197,053.100

 

"

4.642,390.000

1922

"

4.660,257.600

*)

"

4.945,500.000

1923

"

4.206,081.040

*)

"

4.951,757.660

1924

"

4.174,517.870

 

"

4.603,237.530

1925

"

44,092.274

 

"

192,338.240


 

*) Do preliminovaných výdajů nebyly však zařazeny nouzové výpomoci, jež činily v roce 1922 123,172.741 Kč; v roce 1923 750,872.380 Kč.

Přepravní příjmy na r. 1924 byly preliminovány za předpokladů, že podle § 10. zák. ze dne 30. června 1921, čís. 242 Sb. z. a n., bude příslušná částka, přepravní daně jako dříve ponechána resortu železničnímu. V důsledku zákona ze dne 21. prosince 1923, čís. 261 Sb. z. a n., podle kterého dopravní daň byla snížena o 50% a celá připadá státní správě finanční, jeví se výsledky přepravních příjmů menší přibližně o částku, odpovídající takto vzniklému úbytku příjmů.

Snížení číslice výdajů a příjmů proti dřívějším spočívá v tom, že v roce 1925 nevykazují se v důsledku zákona podnikového v sumáři již hrubé příjmy a výdaje železničního podniku, nýbrž přebytek vyplývající ze srovnání očekávaných příjmů a výdajů podnikových.

Finanční hospodářství československých státních drah dle docílených výsledků za léta 1919 - 1924:

Rok 1919:

Výdaje dle účetní závěrky

1.314,287.000

2)

 

Příjmy dle účetní závěrky

1.211,299.760

 
 

Rozdíl

102,987.240

 

Rok 1920:

Výdaje dle účetní závěrky

3.710,997.860

3)

 

Příjmy dle účetní závěrky

3.273,262.960

 
 

Rozdíl

437,734.900

 

Rok 1921:

Výdaje dle účetní závěrky

5.634,410.140

 
 

Příjmy dle účetní závěrky

5.064,308.730

 
 

Rozdíl

570,101.410

 

Rok 1922:

Výdaje dle účetní závěrky

5.042,922.040

 
 

Příjmy dle účetní závěrky

4.402,796.860

 
 

Rozdíl

640,125.180

 

Rok 1923:

Prozatímní výdaje do konce prosince, nerozvedené ještě na přísl. účtovací kapitoly XVII. a XIV.

4.813,096.860

 
 

Prozatímní příjmy do konce prosince

4.437,257.955

 
 

Rozdíl 1)

375,838.905

 

Rok 1924:

Prozatímní výdaje do konce června

1.947,966.830

 
 

Prozatímní příjmy do konce června

1.842,418.350

 
 

Prozatímní výsledek

105,548.480

4)


 

1) Včetně účinů Buštěhradské železnice a Ústecko-Teplické dráhy.

2) V této částce není však obsažen výdaj ve výši 316,114.730 Kč, účtovaný na vrub kap. XXIV. ("Poválečná opatření").

3) Obdobně jako v roce 1919 není zde vykázaná částka 821,001.790 Kč účtována na vrub kap. XXIV. ("Poválečná opatření").

4) Nepříznivý výsledek zvýší se o dosud nerealisované výdaje na súročení a umoření ve výši 113,592.250 Kč a 6,000.000 Kč na daně, takže nepříznivý výsledek činí vlastně 225,140.730 Kč.

Přehled přepravních příjmů československých státních drah za léta 1919 - 1924

Rok

Příjmy z dopravy

osob

zavazadel

rychlozboží

nákl. zboží

Úhrnem

1919

291,930.580

12,352.750

 51,569.110

  772,319.220

1.128,171.660

1920

558,283.350

29,543.090

101,929.420

2.342,718.230

3.032,474.090

1921

757,112.380

37,855.620

151,422.470

2.839,171.430

3.785,561.900

1922

686,996.180

34,349.800

137,399.240

2.576,235.680

3.434,980.900

1923

684,699.600 *)

34,298.400 *)

137,193.500 *)

2.573,646.200 *)

3.429,837.700 *)

do konce října 1924

594,652.500

30,495.000

121,980.000

2.302,372.500

3.049,500.000


 

*) Včetně Buštěhradské železnice a Ústecko-Teplicko dráhy.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP