Příloha II.-47.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a koncesionáři místní dráhy Mikulášovice-Rumburk (v následujícím krátce ťkoncesionářiŤ) se stranu druhé o nabytí místní dráhy Mikulášovice-Rumburk státem.
Článek I.
Koncesionáři postupují státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění železničního podniku místní dráhy Mikulášovice-Rumburk, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, zejména železniční trati z Mikulášovic do Rumburka s odbočkou z Herrnwaldu do Krásné Lípy, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 3. srpna 1901, č. 119 ř. z., se všemi vlečnými drahami, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění železničního podniku se všemi aktivy i pasívy, i s reservním fondem, pokrad nebyl podle svého určení se schválením statní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 2,586,400.- Kč, t. j. slovy dva miliony pět set osmdesát šest tisíc čtyři sta Kč.
Článek III.
Ježto nabývací cena, jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašují koncesionáři, že netrsají vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů ve čl. I. uvedených na stát.
Koncesionáři se zavazují, že vyduj i státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provedou samí knihovní pořádek.
Článek V.
Koncesionáři svolují, aby padne této úmluvy byla vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí k železničnímu podniku místní dráhy náležející.
Koncesionáři jsou povinní řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jim budou státní správu k podpisu předloženy.
Článek VI.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě, pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VII.
Pro jakékoliv právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušené soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek VIII.
Tato úmluva váže koncesionáře podpisem úmluvy a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; koncesionáři obdrží její opis.
V Praze, dne 16. prosince 1924.
Ministr železnic: |
Ministr financí: |
Stříbrný v. r. |
Ing. Bečka v. r. |
Koncesionáři místní dráhy Mikulášovice-Rumburk:
Josef Endler v. r. |
L. S. Za města Krásná Lípa: |
L. S. Za město Mikulášovice: |
Starosta Aug. Böhm v. r. |
Starosta: Josef Ferd. Werner v. r. |
L. S. Za obec Schönbüchel: |
L. S. Za obec Dolní Ehrenberk: |
Představený obce: A. Hieke v. r. |
Představený obce: Scholze v. r. |
L. S. Za město Rumburk: |
L. S. Za obec Zeidler: |
Starosta: G. Michel v. r. |
L. S. Za obec Starý Ehrenberk: |
Představený obce: Johann Rösler v. r., nám. |
představený obce: Heffe v. r. |
Julius Pfeifer v. r. |
Příloha II.-48.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a okresem polenským, zastoupeným okresní správní komisí v Polné jakožto koncesionářem místní dráhy Polná Štoky-Polná města (v následujícím krátce ťkoncesionářŤ) se strany druhé o nabytí mí sani dráhy Polná Štoky-Polná město státem.
Článek I.
Koncesionář postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění železničního podniku místní dráhy Polná Štoky-Polná město, ať toto nemovité jmění jest zapsána v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky tohoto jmění se týkajícími, zejména železniční trati ze stanice Polná Štoky do Polné města, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 13. června 1903, č. 129 ř. z. a vyhlášky ministerstva železnic ze dne 13. ledna 1925, č. 13, Sb. z. a n., se všemi vlečnými drahami, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění železničního podniku se všemi aktívy a pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské baroky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 569,800 Kč, t. j. slovy pět set šedesát devět tisíc osm set Kč.
Dále přejímá stát 4%ní zúrokování oné části zřizovacího kapitálu místní dráhy, za kterou v případě zřízení akciové společnosti měly býti vydány prioritní akcie v jmenovité hodnotě 11,800 Kč, t. j. slovy jedenáct tisíc osm set Kč.
Tato část zařizovacího kapitálu místní dráhy bude přeměněna na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 12. června 1993, kterýmžto dnem zaniká jakýkoliv nárok na další placení úroků, jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje koncesionář, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Koncesionář se zavazuje, že opatří a státu do 15. ledna 1925 odevzdá prohlášení upisovatelů oné části zařizovacího kapitálu místní dráhy, za kterou v případě zřízení akciové společnosti měly býti vydány kmenové akcie, že tito upisovatelé vzdají se jakéhokoliv nároku vůči státu na odškodnění z titulu zestátnění místní dráhy.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Koncesionář se zavazuje, že vydá státu veškeré správy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sám knihovní pořádek.
Článek VI.
Koncesionář svoluje, aby podle této úmluvy bylo vlaženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti k železničnímu podniku místní dráhy náležející.
Koncesionář jest povinen řádně podepsati právní listiny, potřebné k u převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile mu budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoliv právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže koncesionáře podpisem úmluvy a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; koncesionář obdrží její opis.
V Praze, dne 24. ledna 1925.
Ministr železnic: |
Koncesionář místní dráhy Polná Štoky-Polná město: |
Stříbrný v. r. |
L. S. Okresní správní komise v Polné. |
Ministr financí: |
Ing. Dvořák v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
předseda okresní správní komise. |
Kasal Karel v. r., |
|
člen okresní správní komise. |
|
Jan Dvořák v. r., |
|
člen okresní správní komise |
|