Příloha I.-37
Úmluva
sjednaná mezí republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společnosti místní dráhy Roudnice-Hospozín (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé a nabytí místní dráhy Roudnice-Hospozín státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společností z Roudnice do Hospozína, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 19. prosince 1898, č. 229 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společností, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktivy i pasívy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naprati tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 1,785.000 Kč, t. j. slovy jeden milion sedm set osmdesát pět tisíc korun čsl.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané společnost opatří a státu odevzdá do 15. ledna 1925.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu stádu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidací společností provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stád.
Společnost, se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy byla vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsat právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznítily, budou příslušny v prvé stolicí věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 11. prosince 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha Roudnice-Hospozín: |
Stříbrný v. r. |
Ant. Broft v. r., |
Ministr financí: |
|
Ing. Bečka v. r. |
Dr. J. Bareš v. r. |
Příloha I.-38.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Sedlec-Hora Kutná-Zruč (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabyti místní dráhy Sedlec-Hora Kutná-Zruč státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať tato nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společnosti ze Sedlce-Kutné Hory do Zruče, tvoří předmět koncesní listiny ze dne 23. ledna 1882, č. 27 ř. z. a ze dne 26. února 1904, č. 22 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nabyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti touhu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (-dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 3,215,000,- Kč, t, j. slovy tří miliony dvě stě patnáct tisíc Kč.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společností provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolicí věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platností ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 22. listopadu 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha Sedlec-Hora Kutná-Zruč: |
Stříbrný v. r. |
|
Ministr financí: |
Rudolf Wagner v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Ing. Vraný Vojt. v. r. |
Příloha I.-39.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Staňkov-Horšův Týn-Ronšperk (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Staňkov-Horšův Týn-Ronšperk státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (vše obecných nebo železniční knize) anebo ne, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční tratí společností, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 29. prosince 1898, č. 6 ř. z. z roku 1899. se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společností, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí hypotekární zápůjčky, sjednané u Zemské banky království Českého, nyní Zemské banky (dříve Zemské baroky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 1,582,000 Kč, slovy jeden milion pět set osmdesát dva tisíce Kč.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu beze zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společností provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou statní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 26. listopadu 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha Staňkov-Horšův Týn-Ronšperk: |
Stříbrný v. r. |
Lokalbahn Stankau-Bischofteinitz-Ronsperg: |
Ministr financí: |
Ant. Engl v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
M. Möhner v. r. |
Příloha I.-40
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné akciovou společností místní dráhy Strakonice-Blatná-Březnice s odbočkami (v následujícím krátce ťspolečnosti) se strany druhé o nabytí místní dráhy Strakonice-Blatná-Březnice s odbočkami státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsáno, v knihách pozemkových (všeobecných nebo v knize železniční) anebo ne, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční tratí společnosti ze Strakonic přes Blatnou do Březnice s odbočkami do Nepomuk a do Rožmitálu, tvořící předmět koncesních listin ze dne 21. září 1896, č. 192 ř. z. a ze dne 21. února 1897, č. 68 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společností se všemi aktivy i pasívy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastníma placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 5,452.800,- Kč t. j. slovy pět milionů čtyři sta padesát dva tisíce osm set Kč.
Dále přejímá stát 4%ní zúrokování prioritních akcií společnosti v jmenovité hodnotě 387,400 Kč, t. j. slovy tří sta osmdesát sedím tisíc čtyři sta Kč.
Tyto prioritní akcie budou přeměněny na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 20. září 1986, kterýmžto dnem zaniká jakýkoli nárok na další placení úroků, jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma, ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatří a státu odevzdá do konce roku 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Darem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek;
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou ku podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v první stolicí věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váži společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 17. listopadu 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha Strakonice-Blatná-Březnice s odbočkami: |
Stříbrný v. r. |
R. Zdráhal v. r., |
Ministr financí: |
Dr. Vejdovský v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Petr Janovský v. r. |
Příloha I.-41.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Světlá-Ledeč-Kácov (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Světlá-Ledeč-Kácov státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společnosti ze Světlé přes Ledeč do Kácova, tvořící pře smět koncesní listiny ze dne 19. dubna 1902, č. 83 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktivy i pasívy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naprati tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 3,696.000.- Kč, t. j. slovy tří miliony šest set devadesát šest tisíc Kč. Dále přejímá stát 4%ní zúrokování prioritních akcií společnosti v jmenovité hodnotě 264,000.- Kč, t. j. slovy dvě stě šedesát čtyři tisíce Kč.
Tyto prioritní akcie budou přeměněny na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 18. dubna 1992, kterýmžto dnem zaniká jakýkoliv nárok na další placení úroků, jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platností a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924. Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy byla vlaženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 21: listopadu 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha Světlá-Ledeč-Kácov: |
Stříbrný v. r. |
V. Hořejší v. r., |
Ministr financí: |
Dr. B. Krištof v. r. |
Ing. Bečka v. r. |
Příloha I.-42
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Svojšín-Bar (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Svojšín-Bor státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsána v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo ne, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společností ze Svojšína-Černošína do Boru, tvořící předmět koncesí listiny z 23. listopadu 1899, č. 234 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společností se všemi aktivy i pasívy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, sjednané u Zemské banky království Českého, nyní Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě Kč 997.400.-, slovy devět set devadesát sedm tisíc čtyři sta Kč.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společnosti vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost dle možnosti opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platností a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidací společností provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů ve čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společností náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platností ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 19. prosince 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha Svojšín-Bor: |
Stříbrný v. r. |
Lokalbahn Schweissing-Haid: |
Ministr financí: |
J. Lorenz v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Michael Mahler v. r. |
Příloha I.-43.
Úmluva
sjednaná mezí republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Táborsko-Bechyňské (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Táborsko-Bechyňské státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať tato nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není,: veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční tratí společností z Tábora do Bechyně, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 19. dubna 1902, č. 80 ř. z., spolu se zařízeními, jež jsou integrující součástí podniku železničního a slouží k výrobě a dodávání elektřiny, se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společností, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společností se všemi aktívy i pasívy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naprati tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 1,952,000,- Kč, t. j. slovy jeden milion devět set padesát dva tisíce Kč. Dále přejímá stát 4%ní zúrokování prioritních akcií společností v jmenovité hodnotě 133,400,- Kč, t. j. slovy sto třicet tři tisíce čtyři sta Kč.
Tyto prioritní akcie budou přeměněny na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 18. dubna 1992, kterýmžto dnem zaniká jakýkoliv nárok na další placení úroků., jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývacímu státu dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile Nato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidací společností provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společností náležející.
Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odparovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platností ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 3. prosince 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha Táborsko-Bechyňská: |
Stříbrný v. r. |
Josef Hák v. r., |
Ministr financí: |
Václav Kolafa v. r. |
Ing. Bečka v. r. |