Příloha I.-44.
Úmluva
sjednaná mezí republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Zadní Třebáň-Lochovice (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Zadní Třebáň-Lochovice státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem, 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať tato nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční tratí společnosti ze Zadní Třebáně do Lochovic, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 31. března 1900, č. 70 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud, jsou majetkem, společností, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím; se všemi; vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společností se všemi aktivy i pasívy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti formu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 1,810,400.- Kč, t. j. slovy jeden milion osm set deset tisíc čtyři sta Kč. Dále přejímá stát 4%ní zúrokování prioritních akcií společnosti v jmenovité hodnotě 129,200 Kč, t, j. slovy sto dvacet devět tisíc dvě stě Kč.
Tyto prioritní akcie budou přeměněny na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 30. března 1990, kterýmžto dnem zaniká jakýkoliv nárok na další placení úroků, jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnosti státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platností a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svaluje, aby podle této úmluvy bylo vlaženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolicí věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platností ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 2. prosince 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha Zadní Třebáň-Lochovice: |
Stříbrný v. r. |
|
Ministr financí: |
Leopold Vítek v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Skřivan Ludvík v. r. |
Příloha I.-45
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Tršnice-Vildštein-Schönbach (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Tršnice-Vildštein-Schönbach státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. sedala 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať tato nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trap společností z Tršnice přes Vildštein do Schönbachu, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 16. října 1897, č. 246 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě Kč 1,718.0,-, t. j. slovy jeden milion sedm set osmnáct tisíc dvě stě Kč.
Dále přejímá stát 4%ní zúrokování prioritních akcií společností v jmenovité hodnotě Kč 128.800,-, t. j. slovy jedno sto dvacet osm; tisíc osm set Kč.
Tyto prioritní akcie budou přeměněny na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 15. října 1987, kterýmžto dnem zaniká jakýkoli nárok na další placení úroků, jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu beze zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatří a státu odevzdá do 31. března 1925.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidací společností provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů ve čl. I. uvedených na stát.
Společnost se navazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy byla vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovací této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznítily, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platností ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 22. prosince 1924.
Ministr železnic: |
Místní dráha Tršnice-Vildštein-Schönbach: |
Stříbrný v. r. |
Lokalbahn Tirschnitz-Wildstein-Schönbach: |
Ministr financí: |
Sandner v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Christof Kunz v. r. |
Příloha II.-46.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a koncesionáři místní dráhy Sudoměř-Skalsko-Stará Paka (v následujícím krátce ťkoncesionářiŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Sudoměř-Skalsko-Stará Paka státem.
Článek I.
Koncesionáři postupují státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění železničního podniku místní dráhy Sudoměře-Skalsko-Stará Paka, ať toto jmenovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky tohoto jmění se týkajícími, zejména železniční trati ze Sudoměře-Skalska přes Mladou Boleslav do Staré Paky, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 19. února 1904, č. 18 ř. z., se všemi vlečnými drahami, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všeptni vozidly a veškerými zásobami, jakož i. veškerého ostatního jmění železničního podniku se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 6,176.400,- Kč, t. j. slohy šest milionů sto sedmdesát šest tisíc čtyři sta Kč.
Dále přejímá stát 4%ní zúrokování oné částí zařizovacího kapitálu místní dráhy, za kterou, v případě zřízení akciové společnosti měly býti vydány prioritní akcie v jmenovité hodnotě 441,200 Kč, t. j. slovy čtyři sta čtyřicet jeden tisíc dvě stě Kč.
Tato část zařizovacího kapitálu místní dráhy bude přeměněna na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 18. února 1994, kterýmžto dnem zaniká jakýkoliv nárok na další placení, úroků, jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašují koncesionáři, že nemají vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Koncesionáři se zavazují, že opatří a státu do 15. ledna. 1925 odevzdají prohlášeni upisovatelů oné části zařizovacího kapitálu místní dráhy, za kterou v případě zřízení akciové společností měly býti vydány kmenové akcie, že tito upisovatelé vzdají se jakéhokoliv nároku vůči státu na odškodnění z titulu zestátnění místní dráhy.
Článek V.
Dnem kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Koncesionáři se zamazují, že vydají státu veškeré spásy, listiny, plány, účty, knihy atd. místná dráhy se týkající že provedou sami knihovní pořádek.
Článek VI.
Koncesionáři svolují, aby podle této úmluvy byla vlaženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí k železničnímu podniku místní dráhy náležející.
Koncesionáři jsou povinni řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jím budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obé smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoliv právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznítily, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže koncesionáře podpisem úmluvy a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; koncesionáři obdrží její opis.
V Praze, dne 31. prosince 1924.
Ministr železnic: |
Koncesionáři místní dráhy. Sudoměř-Skalsko-Stará Paka: |
Stříbrný v. r. |
|
Ministr financí: |
Cyrill Papoušek v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
Jindřich Maštálka v. r. |
Příloha II.-47.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a koncesionáři místní dráhy Mikulášovice-Rumburk (v následujícím krátce ťkoncesionářiŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Mikulášovice-Rumburk státem.
Článek I.
Koncesionáři postupují státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění železničního podniku místní dráby Mikulášovice-Rumburk, ať toto nemovité jmění jest v knihách pozemkových (všeobecných nebo železnicí knize) anebo není, zejména železniční tratí z Mikulášovic do Rumburka s odbočkou do Herrnwaldu do Krásné Lípy, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 3. srpna 1901, č. 119 ř. z., se všemi vlečnými drahami, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění železničního podniku se všemi aktivy i pasívy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Na trati tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (Dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 2,586,400.- Kč, t. j. slevy dva miliony pět set osmdesát šest tisíc čtyři sta Kč.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašují koncesionáři, že nemají vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů ve čl. I. uvedených na stát.
Koncesionáři se zavazují, že vydají státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se tykající a že provedou samí knihovní pořádek.
Článek V.
Koncesionáři svalují, aby podle této úmluvy byla vložena vlastnické právo Československého státu železniční správa) na všechny nemovitosti k železničnímu podniku místní dráhy náležející.
Koncesionáři jsou povinní řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jím budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VI.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.
Článek VII.
Pro jakékoliv právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek VIII.
Tato úmluva váže koncesionáře podpisem úmluvy a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; koncesionáři obdrží její opis.
V Praze, dne 16. prosince 1924.
Ministr železnic: |
Ministr financí: |
Stříbrný v. r. |
Ing. Bečka v. r. |
Koncesionáři místní dráhy Mikulášovice-Rumburk:
Josef Endler v. r. |
L. S. Za města Krásná Lípa; |
L. S. Za město Mikulášovice: |
Starosta Aug. Böhm v. r. |
Starosta: Josef Ferd. Werner v. r. |
L. S. Za obec Schönbüchel: |
L. S. Za obec Dolní Ehrenberk: |
Představený obce: A. Hieke v. r. |
Představený obce: Scholze v. r. |
L. S. Za město Rumburk: |
L. S. Za obec Starý Ehrenberk: |
Starosta: G. Michel v. r. |
Představený obce: Heffe v. r. |
L. S. Za obec Zeidler: |
Představený obce: Johann Rösler v. r., nám. |
|
Julius Pfeifer v. r. |
|
Příloha II.-48.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a okresem polenským, zastoupeným okresní správní komisí v Polné jakožto koncesionářem místní dráhy Polná Štoky-Polná město (v následujícím krátce ťkoncesionářŤ) se strany druhého nabytí místní dráhy Polná Štoky-Polná město státem.
Článek I.
Koncesionář postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění železničního podniku místní dráhy Polná Štoky-Polná město, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky tohoto jmění se týkajícími, zejména železniční tratí ze stanice Polná Štoky do Polné města, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 13. června 1903, č. 129 ř. z. a vyhlášky ministerstva železnic ze dne 13. ledna 1925. č. 13, Sb. z. a n., se všemi vlečnými drahami, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění železničního podniku se všemi aktívy a pasívy, i s reservním fondem "pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naprati lomu přejímá stát k vlastním placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek do sud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené za Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 569,800 Kč, t. j. slovy pět set šedesát devět tisíc osm set Kč.
Dále přejímá stát 4%ní úrokování oné částí zařizovacího kapitálu místní dráhy, za kterou v případě zřízení akciové společnosti měly býti vydány prioritní akcie v jmenovité hodnotě 11.800 Kč, t. j. slovy jedenáct tisíc osm set Kč.
Tato část zařizovacího kapitálu místní dráhy bude přeměněna na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 12. června 1993, kterýmžto drnem zaniká jakýkoliv nárok na další placení úroků, jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje koncesionář, že nemá vůči nabývajícíma státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Koncesionář se zavazuje, že opatří státu do 15. ledna 1925 odevzdá prohlášení upisovatelů oné části zařizovacího kapitálu místní dráhy, za kterou v případě zřízení akciové společnosti měly býti vydány kmenové akcie, že tito upisovatelé vzdají se jakéhokoliv nároku vůči státu na odškodnění z titulu zestátnění místní dráhy.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Koncesionář se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sám knihovní pořádek.
Článek VI.
Koncesionář svaluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí k železničnímu podniku místní dráhy náležející.
Koncesionář jest povinen řádně podepsati právní listiny potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř nedělí po té, jakmile mu budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoliv právní rozepře, které by snad za této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže koncesionáře podpisem úmluvy a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; koncesionář obdrží její opis.
V Praze, dne 24. ledna 1925.
Ministr železnic: |
Koncesionář místní dráhy Polná Štoky-Polná město: |
Stříbrný v. r. |
L. S. Okresní správní komise v Polné, |
Ministr financí: |
Ing. Dvořák v. r., |
Ing. Bečka v. r. |
|
předseda okresní správní komise. |
|
Kasal Karel v. r., |
|
člen okresní správní komise. |
|
Jan Dvořák v. r., |
|
člen okresní správní komise. |