Senát Národního shromáždění R. Č. r. 1920.
I. volební období.
2. zasedání.
Tisk 280.
Odpověď
ministra železnic
na interpelaci senátorů Václava Chlumeckého, Zimáka a soudruhů
ohledně zavedení dělnických vlaků na trati Zvoleň-Červená Skála mezi Báňskou Bystricí a Podbrezovou, jakož i mezi Podbrerzovou a Polhorou. (Tisk č. 96.)
Na tuto interpelaci dovoluji si odpověděti jak následuje:
O předmětu, jenž jest podkladem interpelace, jednalo ředitelství státních drah v Bratislavě opětovně se zástupci dělnictva státních železáren v Podbrezové, kteréž žádá o vhodná vlaková spojení do práce i z práce ke všem třem směnám v podniku zavedeným. Nynějších šesti smíšených vlaků nebylo lze tomuto účelu přizpůsobiti, poněvadž je jejich poloha vázána na důležité přípoje ve Zvoleni a tím znemožněna libovolná změna jejich jízdních řádů. Železniční správě nelze mimo vlaky právě zmíněné zavésti ještě zvláštní dělnické vlaky, ježto nemá potřebných k tomu strojů.
Aby se však vyšlo dělnictvu v mezích okamžité možnosti vstříc, zavedlo ředitelství stát. drah v Bratislavě zatím od 24. VII. 1920 dělnický vlak v sobotu večer z Podbrezové přes Báňskou Bystrici do Harmance a v pondělí ráno po téže trati zpět; kromě toho konají se další šetření a jedná se na místě o tom, jak by se pokud možno nejlépe vyhovělo předneseným požadavkům dělnictva pro dobu další. Podle výsledku tohoto jednání budou pak učiněna potřebná další opatření.
V Praze, dne 2. prosince 1920.
Ministr železnic:
Dr. Ing. Burger, v. r.