Senát Národního shromáždění R. Č. r. 1921.

1. volební období.

2. zasedání.

Původní znění.

Tisk 474.

Interpellation

des Senators W. Lorenz und Genossen

an den Herrn Eisenbahnminister

wegen der schlechten Zugsverbindungen und sanitären Übelständen in den Waggons auf der Buschtěhrader Eisenbahn.

Auf der Buschtěhrader Eisenbahnstrecke Prag - Eger, die das nordwestböhmische Industriegebiet durchquert und eine Reihe wichtiger Städte wie Saaz, Komotau, Kaaden, Karlsbad, Falkenau und Königsberg berührt, ist schon seit langer Zeit im Personenverkehr ein Fahrplan eingeführt, der den tatsächlichen Verhältnissen in keiner Weise entspricht. In erster Linie ist eine lange Fahrdauer bis zu 11 Stunden bei den Personenzügen von Prag-Eger und umgekehrt vorhanden. Im Fahrplan sind seit dem vorigen Frühjahre 3 Schnellzugspaare verzeichnet, wovon uber nur ein Schnellzugspaar verkehrt; die beiden anderen Schnellzüge sind noch immer nicht eingeführt. Die Abfahrtszeiten von Prag und Eger sind sehr ungünstig gewählt, so daß beispielsweise von 10 Uhr vormittags bis 9 Uhr nachts kein Zug die ganze Strecke fährt. Es sind zwar zwei Zwischenzüge, der eine bis Komotau, der andere bis Karlsbad eingeschoben, die aber den Bedürfnissen nicht entsprechen. Personen von Westböhmen, die in Prag nur Weniges zu verrichten haben, müssen infolge der schlechten Zugsverbindungen entweder ganze Nächte durchfahren oder in Prag übernachten, was bei einer entsprechenden vernünftigen Fahrordnung nicht notwendig wäre.

Bei den meisten Zügen sind zu wenig Waggons eingestellt, so daß stets viele Personen keinen Sitzplatz bekommen, und sind insbesonders die Waggons der dritten Klasse in einem höchst unsauberen und unsanitären Zustand, wie dies auf keiner anderen Bahnstrecke vorkommt. Zugsverspätungen sind zur regelmäßigen Einrichtung geworden.

Die unterzeichneten Interpellanten stellen deshalb an den Herrn Eisenbahnminister die Anfrage, ob er gesonnen sei, bei der Direktion der Buschtěhrader Eisenbahn dahin zu wirken, daß diese Übelstände abgeschafft werden, daß ein vernünftiger Fahrplan eingeführt werde und daß insbesonders die in dem jetzigen Fahrplane versehenen Schnellzüge zur Einführung gelangen.

Prag, den 4. Februar 1921.

W. Lorenz,

Dr. Heller, Dr. Wiechowski, Jos. Barth, Stark, Anna Perthen, Kiesewetter, Jos. Reyzl, Herm. Hladik, Dom. Löw, A. Friedrich, Ant. Jarolim.

 

Senát Národního shromáždění R. Č. r. 1921.

1. volební období.

2. zasedání.

Překlad.

Tisk 474.

Interpelace

senátora W. Lorenze a soudruhů

na pana ministra železnic

stran špatných železničních spojení a zdravotních závad ve vagonech buštěhradské dráhy.

Na trati buštěhradské dráhy Praha-Cheb, která protíná české severozápadní území průmyslové a dotýká se řady důležitých měst, jako Žatce, Chomutova, Kadaně, Karlových Varů, Falknova a Kinšperku, jest již od delší doby pro osobní dopravu zaveden jízdní řád, který skutečným poměrům nikterak neodpovídá. V první řadě jest zavedena dlouhá jízdní doba až 11 hodin u osobních vlaků Praha-Cheb a naopak. V jízdním řádě označeny jsou od loňského jara 3 dvojice rychlíků, z nichž však jen jedna jezdí, kdežto obě druhé dvojice rychlíků nejsou stále ještě zavedeny. Doby odjezdu z Prahy a Chebu jsou velice nepříznivě voleny, takže na přiklad od 10 hodin dopoledne do 9 hodin večer žádný vlak neprojíždí celé trati. Jsou sice vsunuty dva mezivlaky, jeden až do Chomutova, druhý až do Karlových Varů, kteréž však nevyhovují potřebám. Osoby ze západních Čech, které v Praze jen něco málo mají vyříditi, musejí pro špatné spojení buď jeti po celou noc aneb přenocovati v Praze, čehož by při vyhovujícím rozumném jízdním řádu nebylo potřebí.

U většiny vlaků jest málo vagonů, takže pokaždé mnoho osob nedostane míst k sezení a jsou zejména vagony třetí třídy ve stavu nejvýš nečistém a nehygienickém, jak tomu není na žádné jiné železniční trati. Zpoždění vlaků stala se zařízením pravidelným.

Podepsaní interpelanti táží se tudíž pana ministra železnic, je-li ochoten působiti u ředitelství buštěhradské dráhy k tomu, aby tyto nedostatky byly odstraněny, aby zaveden byl rozumný jízdní řád a aby zejména rychlíky v nynějším jízdním řádu naznačené byly zavedeny.

V Praze dne 4. února 1921.

W. Lorenz,

Dr. Heller, Dr. Wiechowski, Jos. Barth, Stark, Anna Perthenová, Kiesewetter, Jos. Reyzl, Herm. Hladik, Dom. Löw, A. Friedrich, Ant. Jarolim.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP